10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

صنعت خودروسازی نیز مانند صنایع دیگر که فن آوری روز در آن نقش حیاتی دارد، خالی از اشتباه و خطاهای محاسباتی نیست. هرچند در مقوله خودرو خطا هرچه قدر هم که کوچک باشد نمی توان به راحتی از آن گذشت و می تواند به قیمت جان چندین نفر و به بار آمدن خسارات جبران ناپذیر شود. بماند که هنوز خودروسازانی هستند که به راحتی از این مساله می گذرند و در مقابل دیدگان میلیون ها نفر از قبول اشتباهات خود سر باز زده و سعی دارند تا دیگران و حتی خود راننده را مقصر فاجعه جلوه دهند! در این مطلب قصد داریم تا 10 فراخوان بزرگ خودروسازان معتبر دنیا که به جهت رفع ایراد، محصولات معیوب خود را در سال 2012 به کمپانی فراخوانده اند، به شما معرفی کنیم.

 

تویوتا و سایون با 2,500,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

در سال 2012 حدود 2.5 میلیون دستگاه تویوتا به دلیل مشکل شیشه بالابر برقی به شرکت فراخوانده شدند. این ایراد در برخی موارد منجر به ایجاد آتش سوزی می شدند که این مشکل با اضافه کردن مقداری گیریس فلورین به پایه های سوئیچ اصلی بالابرهای شیشه در سمت راننده برطرف گردید.

 

هوندا سیویک و پایلوت با 820,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

هوندا نیز با فراخواندن 820 هزار دستگاه از مدل سیویک کامپکت 2002 تا 2003 و کراس اوور پایلوت 2004 تا 2005 به دلیل مشکل نور پایین چراغ جلو و احتمال وقوع تصادف، نشان داد مشتری مداری در راس برنامه هایش می باشد.

 

مینی ون و شاسی بلند های هوندا/آکورا با 807,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

هوندا و آکورا 807 هزار خودروی خود را به دلیل نقص فنی در سیستم سوئیچ استارت خودرو به کمپانی فراخواند و مشکل آن ها را برطرف نمود. مشکل ایخ خودروها این بود که با خاموش کردن خودرو، بدون این که راننده گیربکس را در حالت پارک (P) قرار دهد، سوئیچ از جای خود خارج می شد.

 

کراس اوورهای تویوتا و سواری هیبریدی لکسوس با 778,000 فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

تعدادی از خودروهای راو4 تویوتا و HS 250h لکسوس که هیبریدی می باشد، به دلیل نقص در سیستم تعلیق به کارخانه سازنده جهت رفع ایراد بازگردانده شدند. در برخی از موارد این ایراد باعث از دست رفتن کنترل خودرو می شد.

 

جیپ گرند چروکی و لیبرتی با 744,822 دستگاه فراخون

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

کمپانی کرایسلر نیز 744,822 دستگاه جیپ لیبرتی مدل های 2002 و 2003 و گرند چروکی 2002 تا 2004 را به دلیل نقص فنی در سیستم کیسه  هوا و کمربندهای پیش کشنده که در طول حرکت خود به خود فعال می شدند، فراخوان و رفع عیب کرد.

 

تویوتا پریوس با 670,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

این خودروی بسیار معروف هیبریدی نیز دچار نقص فنی در سیستم فرمان و پمپ آب برقی بوده که طی فراخوانی به کمپانی، قطعات معیوب تعویض شدند.

 

آکورا TL و هوندا آکورد با 625,762 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

آکوراهای TL تولید شده بین سال های 2007 الی 2008 به دلیل ایراد واشرهای سیستم هیدرولیک که باعث چکه کردن روغن هیدرولیک بر روی کاتالیست اگزوز و ایجاد دود و بعضاً آتش سوزی می شد، به کارخانه فرا خوانده شدند.

 

هوندا CR-V با 554,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

554 هزار دستگاه از این مدل از هوندا نیز به دلیل نقص فنی در کلید روشن و خاموش کردن نور پایین، به کمپانی اعزام و رفع نقص گردیدند.

 

فورد اسکیپ با 485,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

این خودروی تازه معرفی شده نیز دو بار به کمپانی فراخوانده شد. مشکل این خودرو، نقص فنی در کابل کنترل کننده دریچه گاز بود که راننده را در تنظیم سرعت این کراس اوور و کنترل کردن آن، دچار مشکلات جدی می کرد.  

 

شورولت، پونتیاک و ساتورن با 426,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

کمپانی جنرال موتورز نیز 426,240 دستگاه شورولت مالیبو و پونتیاک G6 مدل های 2008 تا 2010 را به دلیل ایراد سوئیچ استارت که به راننده اجازه میداد تا بدون قرار دادن دنده در حالت پارک (P)، سوئیچ را از جای خود خارج کند، به کمپانی فرا خواند. به امید روزی که شاهد تولید خودروهایی به واقع بی نقص در کشورمان باشیم و اگر اشکال و ایرادی هرچند جزئی بوجود آمد، خودروسازانمان به جای موضع گیری در مقابل مردم و پلیس، به رفع مشکل بپردازند. چراکه این عمل باعث افزایش اعتبار آن ها در میان مردم خواهد شد. به راستی به نظر شما آیا این فراخوان ها به اعتبار کمپانی خدشه وارد می کند یا باعث افزایش حس اطمینان مردم به آن ها می گردد؟


منبع

Forbes

برچسب : فراخوان , خودروسازان , تویوتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

مصطفی
2

ژیان کوش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
19:56  1392/06/15
پاسخ دادن
اقا امیر
3

بازم گلی به گوشه ی جمالشون ایرانخودرو بود الان کلا عین امار همه ترکیده بودن
22:56  1392/06/13
پاسخ دادن
کاربر: ramin
3

از خودرو سازان اوروپایی خبری نیسس مثه بنز و بی ام و و... چون بدون اشتباه کارشونو انجام میدن.
پراید ما باید 20 بار فراخوان بشن
23:46  1392/04/12
پاسخ دادن
farshid
3

دقت دارین از خودروسازای اروپایی خبری نیس؟؟
02:00  1392/04/11
پاسخ دادن
علیرضا
2

میلاد جون ناراحت نباش چون درایران از این خبرا نیست. درضمن اینا باید بیا تو دوره های پیشرفته سردوانی مشتریان و پیش فروشهای آنچنانی را از خودرو سازان (مونتاژ کاران) یاد بگیرن . حلا بگذر که چه خانواده ها بر اثر چپ شده و آتش سوزی پژوها عذادار شدن
13:00  1392/04/10
پاسخ دادن
میلاد س
5

کمپانی جنرال موتورز نیز 426,240 دستگاه شورولت مالیبو و پونتیاک G6 مدل‎های 2008 تا 2010 را به دلیل ایراد سوئیچ استارت که به راننده اجازه میداد تا بدون قرار دادن دنده در حالت پارک (P)، سوئیچ را از جای خود خارج کند، به کمپانی فرا خواند.
ما کجاییم و اونا کجا...
09:58  1392/04/10
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهراد : اره خودشه برا هیچ کس فاکتور نشده خیلی دروغ میگه فک کنم اصلا شاهین پلاس ثبت نام نکرده یا پول نداره
تارامارا : بعد سه روز، همچنان منتظر حمل خودرو
میثم : مچکرم انشاالله قسمت شما و همه دوستان بشه در جواب سوال بعضی از دوستان اینه ها برقی نیستن ولی نسبت به مدلی های قبلی مثل ۵ دنده ها خییییلی بهتر شده مخصوصا دنده کشی عالی شده من ۵ دنده سوار شدم انگار گیربکس دنده کشی مشکل داشت دنده جا نمیخورد این عالی عالی شده دنده عقب هم مانیتور داره خطر عقب هم جدید گزاشتن دکمه ها شیشه بالابر هم از کنسول وسط گزاشتن رو تو دری ها که هم عالی شده
مهدی شاهین پلاس اسفندی : آقا منم تکمیل وجه کردم دیروز سخا ثبت شده ولی تکمیل وجه چراغش روشن نشده
تارا v4 تیتا نیوم : یا کارت ملی رفتم درخواست نوشتم ، تهران تو خود نمایندگی ، که سرامیک نمی خوام، خود نمایندگی باید پیگیری کنه
ابراهیم : سلام دوستان ...تحویل اسفند از کسی تا کنون فاکتور شده یا نه؟؟؟؟؟؟؟ کاربری بنام امید شمال ادعای فاکتور شدن شده ...فکر کنم همان شقایق است
ابراهیم : سلام جدی یا شوخی ..واقعا تحویل اسفند فاکتور شد
تارادستی‌فرسوده : منم‌طرح فرسوده‌تحویل فروردین‌هستم‌زنگ‌زدم‌گفتن‌توسیستم‌زده‌تاخیرداده‌تحویل‌شما میره‌۹ام‌خرداد
تارا : مبارک باشه اتومات یا دستی؟
ریرا سفید : من قبلا گفتم که از ایران‌خودرو مطالبه گری دارم ، خوشبختانه به این نتیجه رسیدم که این تاخیر ارزش داره که حداقل یک خودرو خوب تحویل می گیریم، پس در حال حاضر هیچ مطالبه ای ندارم و از شرکت محترم ایران‌خودرو سپاسگزارم، با تشکر فراوان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کراس اتو : امیدوارم واقعا
علی ج : سلام بی زحمت جواب بدین اگه درخواست تحویل مستقیم خودرو بدیم مبلغی بر می گردانند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ساینا 4 اسفند : شمس. 24 شماره پلاک آنلاین شدی 27 فیزیک پلاک چاپ شده.
14 بهمن : پول اولیه 22 اردیبهشت تکمیل وجه 14 بهمن 16 تحویل سخا دیروز هم از حالت تخصیص رفت حالت تکمیل وجه
دنا 6 دنده : سلام . دنا شش دنده تکمیل وجه 11 دی . فاکتور 2 اردیبهشت و پلاک 6 اردیبهشت . پیامک تحویل حضوری آمد .
Saheb : من 11 اسفند دارم هنوز فاکتور نشده،طرح مادران
Saheb : من 11 اسفند دارم هنوز فاکتور نشده،طرح مادران
ساینا : من 11 اسفند دارم طرح مادران هنوز فاکتور نشده
علی : سلام زنگ زدم میگن که طبق تاریخ فرم سخا بوده تحویل ها واقعا درسته ؟اخه من چند روز بعد واریز سخت آماده شد
سپیده x : دوستان تا میتونید به صدای مشتری زنگ بزنید. من امروز زنگ زدم میگفت ما آمار روزانه تماس درمورد مجوزها رو به شرکت میدیم و این روزا خیلی بیشتر شده و همه ناراضی ان و احتمالا یه بازخوردی داره.