10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

صنعت خودروسازی نیز مانند صنایع دیگر که فن آوری روز در آن نقش حیاتی دارد، خالی از اشتباه و خطاهای محاسباتی نیست. هرچند در مقوله خودرو خطا هرچه قدر هم که کوچک باشد نمی توان به راحتی از آن گذشت و می تواند به قیمت جان چندین نفر و به بار آمدن خسارات جبران ناپذیر شود. بماند که هنوز خودروسازانی هستند که به راحتی از این مساله می گذرند و در مقابل دیدگان میلیون ها نفر از قبول اشتباهات خود سر باز زده و سعی دارند تا دیگران و حتی خود راننده را مقصر فاجعه جلوه دهند! در این مطلب قصد داریم تا 10 فراخوان بزرگ خودروسازان معتبر دنیا که به جهت رفع ایراد، محصولات معیوب خود را در سال 2012 به کمپانی فراخوانده اند، به شما معرفی کنیم.

 

تویوتا و سایون با 2,500,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

در سال 2012 حدود 2.5 میلیون دستگاه تویوتا به دلیل مشکل شیشه بالابر برقی به شرکت فراخوانده شدند. این ایراد در برخی موارد منجر به ایجاد آتش سوزی می شدند که این مشکل با اضافه کردن مقداری گیریس فلورین به پایه های سوئیچ اصلی بالابرهای شیشه در سمت راننده برطرف گردید.

 

هوندا سیویک و پایلوت با 820,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

هوندا نیز با فراخواندن 820 هزار دستگاه از مدل سیویک کامپکت 2002 تا 2003 و کراس اوور پایلوت 2004 تا 2005 به دلیل مشکل نور پایین چراغ جلو و احتمال وقوع تصادف، نشان داد مشتری مداری در راس برنامه هایش می باشد.

 

مینی ون و شاسی بلند های هوندا/آکورا با 807,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

هوندا و آکورا 807 هزار خودروی خود را به دلیل نقص فنی در سیستم سوئیچ استارت خودرو به کمپانی فراخواند و مشکل آن ها را برطرف نمود. مشکل ایخ خودروها این بود که با خاموش کردن خودرو، بدون این که راننده گیربکس را در حالت پارک (P) قرار دهد، سوئیچ از جای خود خارج می شد.

 

کراس اوورهای تویوتا و سواری هیبریدی لکسوس با 778,000 فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

تعدادی از خودروهای راو4 تویوتا و HS 250h لکسوس که هیبریدی می باشد، به دلیل نقص در سیستم تعلیق به کارخانه سازنده جهت رفع ایراد بازگردانده شدند. در برخی از موارد این ایراد باعث از دست رفتن کنترل خودرو می شد.

 

جیپ گرند چروکی و لیبرتی با 744,822 دستگاه فراخون

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

کمپانی کرایسلر نیز 744,822 دستگاه جیپ لیبرتی مدل های 2002 و 2003 و گرند چروکی 2002 تا 2004 را به دلیل نقص فنی در سیستم کیسه  هوا و کمربندهای پیش کشنده که در طول حرکت خود به خود فعال می شدند، فراخوان و رفع عیب کرد.

 

تویوتا پریوس با 670,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

این خودروی بسیار معروف هیبریدی نیز دچار نقص فنی در سیستم فرمان و پمپ آب برقی بوده که طی فراخوانی به کمپانی، قطعات معیوب تعویض شدند.

 

آکورا TL و هوندا آکورد با 625,762 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

آکوراهای TL تولید شده بین سال های 2007 الی 2008 به دلیل ایراد واشرهای سیستم هیدرولیک که باعث چکه کردن روغن هیدرولیک بر روی کاتالیست اگزوز و ایجاد دود و بعضاً آتش سوزی می شد، به کارخانه فرا خوانده شدند.

 

هوندا CR-V با 554,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

554 هزار دستگاه از این مدل از هوندا نیز به دلیل نقص فنی در کلید روشن و خاموش کردن نور پایین، به کمپانی اعزام و رفع نقص گردیدند.

 

فورد اسکیپ با 485,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

این خودروی تازه معرفی شده نیز دو بار به کمپانی فراخوانده شد. مشکل این خودرو، نقص فنی در کابل کنترل کننده دریچه گاز بود که راننده را در تنظیم سرعت این کراس اوور و کنترل کردن آن، دچار مشکلات جدی می کرد.  

 

شورولت، پونتیاک و ساتورن با 426,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

کمپانی جنرال موتورز نیز 426,240 دستگاه شورولت مالیبو و پونتیاک G6 مدل های 2008 تا 2010 را به دلیل ایراد سوئیچ استارت که به راننده اجازه میداد تا بدون قرار دادن دنده در حالت پارک (P)، سوئیچ را از جای خود خارج کند، به کمپانی فرا خواند. به امید روزی که شاهد تولید خودروهایی به واقع بی نقص در کشورمان باشیم و اگر اشکال و ایرادی هرچند جزئی بوجود آمد، خودروسازانمان به جای موضع گیری در مقابل مردم و پلیس، به رفع مشکل بپردازند. چراکه این عمل باعث افزایش اعتبار آن ها در میان مردم خواهد شد. به راستی به نظر شما آیا این فراخوان ها به اعتبار کمپانی خدشه وارد می کند یا باعث افزایش حس اطمینان مردم به آن ها می گردد؟


منبع

Forbes

برچسب : فراخوان , خودروسازان , تویوتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

6 نظر

مصطفی
2

ژیان کوش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
19:56  1392/06/15
گزارش
پاسخ دادن
اقا امیر
3

بازم گلی به گوشه ی جمالشون ایرانخودرو بود الان کلا عین امار همه ترکیده بودن
22:56  1392/06/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ramin
3

از خودرو سازان اوروپایی خبری نیسس مثه بنز و بی ام و و... چون بدون اشتباه کارشونو انجام میدن.
پراید ما باید 20 بار فراخوان بشن
23:46  1392/04/12
گزارش
پاسخ دادن
farshid
3

دقت دارین از خودروسازای اروپایی خبری نیس؟؟
02:00  1392/04/11
گزارش
پاسخ دادن
علیرضا
2

میلاد جون ناراحت نباش چون درایران از این خبرا نیست. درضمن اینا باید بیا تو دوره های پیشرفته سردوانی مشتریان و پیش فروشهای آنچنانی را از خودرو سازان (مونتاژ کاران) یاد بگیرن . حلا بگذر که چه خانواده ها بر اثر چپ شده و آتش سوزی پژوها عذادار شدن
13:00  1392/04/10
گزارش
پاسخ دادن
میلاد س
5

کمپانی جنرال موتورز نیز 426,240 دستگاه شورولت مالیبو و پونتیاک G6 مدل‎های 2008 تا 2010 را به دلیل ایراد سوئیچ استارت که به راننده اجازه میداد تا بدون قرار دادن دنده در حالت پارک (P)، سوئیچ را از جای خود خارج کند، به کمپانی فرا خواند.
ما کجاییم و اونا کجا...
09:58  1392/04/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر‌‌شاهین‌البرز🌹 : اگه تولید قطع شده چرا پول میگیرن؟ آیا این معنیش بغیر از اختلاسه؟ حداقل جوابگو باشن. خدایی مثل غزه شدیم.هیچکی گردن نمیگیره. 26خرداد در انتظار فاکتور🌹🌹120693
چانگان cs55 : همه مثل همیم و نمیدونیم ،باید بهش فکر نکنیم تا پیامک بیاد سوپرایز بشیم مثلا .....
Iman : سلام واریزی 21 مهر ماه هنوز فاکتور نشده. در مرحله آماده تخصیص نشان می دهد.
شاهین زمستان ۴۰۳ : برای ما پیام تبدیل نیامده چطور خودمان به جی ال تبدیل می زنیم
شاهین G : نمایندگی میگه فعلا تولید قطع شده خدا لعنتشون کنه
اهورا : به گفته کارشناس سایپا تا تاریخ 31 فروردین دادن. اما من اینجا خیلیا رو دیدم که میگن مال اسفند ماه هستن و هنوز بهشون ندادن
امیر : سلام مبارکتون باشه دوست عزیز شما تحویل مرداد بودید؟درسته؟ببخشید دی ماه ۴۹۳ چقد واریز کرده بودید؟ممنون میشم پاسخ بدید
مصطفی مقدسی : سلام کسی اطلاع داره شاهینgتا چه تاریخی فاکتور شده دوستان
x5 سفید : من هم با شرایط شما اما ۲۸ مهر شاسی شد و امروز بیمه
Samirax5 : بویی از شرف و انسانیت نبردن آخه بعد اینهمه تازه صدور فاکتور
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سایپا : کسی میدونه پیش فروش دهه فجر تکسوز تا چه تاریخی فاکتورشده؟
مالباخته سایپا : خدا خیرت بده خب دو روز زودتر تکمیل وجه میکردی خب .پای سفره هف سین ثانیه آخر دکمه تکمیل زدی 😂
کوییک اس85گانه : کوییک اس مشکل پلاک هم دارن یا فقط فاکتور وایا شکایت کنیم یا نه
قباد : اگر کسی قصد داره نیسان ابی خرید بکند . مقداری مانده که قصد دارن طرح فروش بزارن و این اخرین نیسانهای ابی خواهد بود دیگه اکسنت تولید میشه ولی همین اکسنت از اخر سال یه موتور قراره بزارن روش که دو برابر این موتور قوی و زور داره و واقعا اون موتور که سوارش بشه تویوتا دیگه به خاک پایش هم نمیرسه
بابک : منم مثل شمام کی دعوتنامه و تکمیل وجه برامون میاد؟
قباد : گفتم که این مشکل دیگه پیشن نمیاد این هم مال این 9400 نیسانی بود که روی هم جمع شده بودن وسلام
قباد : شرکت ماهی حدود 4000 نیسان تولید میکند اگه طرح فروش نزاره پس کجا بفروشه . طرح فروش گذاشته برای ماه اینده و این مشکل تا ماه اینده حل میشه
محمدمتین ساینادوگانه29اسفند : فک کنم ما که تکمیل وجه 29اسفندهستیم تابرج12هم فاکتور نمیشیم؟لعنت برمدیران سایپا .. الان تقریبا یکسال شده؟
قباد : شرکت یه تعداد خیلی کمی نیسان ابی مانده مقداری گران کرد انها را ولی نمیدانم چرا طرح فروش نگداشت به این زودی ولی فکر کنم تا اخر این ماه اون تعداد ابی که مانده را برای فروش بزاره . ولی فکر کنم دوگانه را کرده حدود 950 تومان
سهند : سلام منم تحویل 28اذرهستش تحویل هنوز فاکتور نشده بد 40روز به نظر شما امکان داره زود فاکتور بشه