پشت پرده کمپین نخریدن خودروهای داخلی

پشت پرده کمپین نخریدن خودروهای داخلی

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: کمپین نخریدن خودروهای داخلی تلفیقی از احساسات و خواسته‌های به‌حق مصرف‌کنندگان ایرانی با دست‌های پشت پرده و سازمان‌دهی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای است.

مجتبی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با امیدواری‌های ایجاد شده در دوره پس از توافق هسته‌ای، برخی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای وارد جنگ بازار شده و با سوءاستفاده از احساسات مصرف‌کنندگان، کمپین نخریدن خودروهای داخلی را سازمان‌دهی کرده‌اند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در این کمپین خواسته‌ها و توقعات مصرف‌کنندگان از خودروسازان داخلی به‌حق و درست است به‌گونه‌ای که مصرف‌کنندگان توقع افزایش تنوع و کیفیت محصولات در سال‌های گذشته را داشتند که البته خودروسازان به دلیل شرایط تحریم و نبودن امکان همکاری با خودروسازان جهانی نتوانستند نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنند.

وی افزود: از آن سو نیز در برخی دولت‌های گذشته نگاه سیاسی به صنعت خودرو وجود داشت و درآمدهای خودروسازان به جای آنکه صرف تحقیق و توسعه و طراحی محصولات جدید شود صرف مصارف دیگری شد که این نیز باعث شد خودروسازان نتوانند توقعات مردم را برآورده کنند.

نظری با بیان اینکه بنابراین در چند سال اخیر مطالبات انباشته‌ای از خودروسازان در بین مردم شکل گرفته است، تصریح کرد: دقیقا در همین فضا و در شرایطی که خودروسازان با توافق هسته‌ای به دنبال مشارکت با خودروسازان جهانی، انتقال تکنولوژی و تولید محصولات جدید هستند؛ برخی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای احساس خطر کرده و نسبت به سازماندهی و جهت‌دهی کمپین نخریدن خودروهای داخلی اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: براساس شواهد موجود این واردکنندگان که بعضا پرونده تخلفات آنها به دلیل گران‌فروشی از سوی برخی مراجع رسمی کشور اعلام شده و در دست بررسی است، با سوءاستفاده از احساسات و خواسته‌های به‌حق مصرف‌کنندگان سعی در تضعیف صنعت خودروی داخلی با هدف سوق دادن تقاضای بازار به سمت خودروهای وارداتی چینی و کره‌ای دارند.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: این وضعیت در حالی است که در شرایط سخت تحریم و زیان‌دهی خودروسازان، این شرکتها از بیکاری کارگران جلوگیری و هم‌اکنون نیز به دنبال مشارکت با خودروسازان خارجی و انتقال تکنولوژی برای جبران کمبود تنوع محصول در سال‌های گذشته هستند.

وی خاطرنشان کرد: البته این همکاری‌ها زمان‌بر بوده و حدود یک سال و نیم تا دو سال زمان می‌برد تا محصولات جدید حاصل از همکاری‌ خودروسازان داخلی و خارجی وارد بازار شود با این حال واردکنندگان خودرو با پیش‌بینی این موضوع، از هم‌اکنون به دلیل از دست دادن بازار در‌ آینده احساس خطر کرده و می‌خواهند با هدایت کمپین‌های این‌چنینی، سوار بر موج احساسات مردم شده و ذائقه مصرف‌کنندگان را به سمت خودروهای چینی و کره‌ای کشانده و بازار خود را حفظ کنند.

 


منبع

ایسنا

برچسب : بازار خودرو , واردات خودرو , خودروسازان , خودرو , خودرو داخلی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

18 نظر

انزلی چی
0

دیگه دست خودروسازان داخلی و حامیان گردن کلفت آنها که همشون دستشان در یه کاسه هست ، واسه مردم ایران رو شده و این فیلمها و قصه ها دیگه تکراری شده ......
ما همچنان از کمپین "علیه خودروسازان داخلی" حمایت می کنیم و گوشمان بدهکار چرندیات آقایون "شکم سیر" نیست!!!!!!!
07:51  1394/06/01
پاسخ دادن
عليرضا
0

به نظر بنده اين دست پشت پرده رو بايد بوسيد ، فارغ از اينكه چه هدفي رو دنبال ميكنه، به هرحال موضع مردم كاملا مشخصه و دلايلي هم كه دارند كاملا منطقي، حالا كه اين دست پشت پرده هم ناخواسته داره از مردم حمايت ميكنه ، چه بهتر ...
19:18  1394/05/31
پاسخ دادن
امیر
0

همانطور که دوستان اشاره کردند هیچ دستی پشت پرده نیست . تا دیروز میگفتید ماشینهای ما بهترین کیفیت رو دارن پس چی شد . ما همچین عاشق سینه چاک خارجیها نیستیم . ولی میبینیم که اونها ماشین با کیفیت میزنند قیمتشون هم منطقیه به مصرف کننده هم خیلی احترام میزارن کاری که شما هیچ وقت انجام ندادین پس میگیم بزار اونا بیان که اینهمه کشته تو جادها ندیم . شما ماشین به عراق میدین 18تومن بعد به ما 45تومن تازه میگید نمیصرفه ما که کر و کور نیستیم خجالت هم که نمیدونید چیه ......
15:52  1394/05/31
پاسخ دادن
اسمال توربو
0

اسنادشم موجوده برید تو ارشیو سردار قلم خودتون ببینید.تازه با جورج سورسو ملک عبدالله هم دیدار داشته
14:38  1394/05/31
پاسخ دادن
سهند 1
9

حدود نیم قرن تولید(مونتاژ) کننده خودرو هستیم.منطقا باید خودروها وقطعات مربوطه ساخت داخل حداقل کیفیت مناسب را داشته باشند. ولی عوامل مختلفی در این زمینه دخیل هستند که خودرو سازان تا حدودی بی تقصیر هستند از جمله تحریمها ،جاده ها ،کیفیت بنزین ، سطح تورم ورکود و...... گرچه بنده معتقدم مدیریت صحیح مهمترین اصل برای بهبود اوضاع خودرو سازی کشور است.
14:35  1394/05/31
پاسخ دادن
علی
13

"در برخی دولت‌های گذشته نگاه سیاسی به صنعت خودرو وجود داشت و درآمدهای خودروسازان به جای آنکه صرف تحقیق و توسعه و طراحی محصولات جدید شود صرف مصارف دیگری شد" اصل قضیه همینه و هنوزم همینه از ما مردمی که با هزار بدبختی و هزار امید پول جور می کنیم تا خودرو سوار شیم پول زور میگیرن و صرف اهداف کثیف سیاسیشون می کنن.
قبول، 3 سال تحریم بودیم ولی چرا قبل از اون روز به روز کیفیت ماشین ها کم میشد و قیمتشون بالا می رفت. چرا اون موقع با شرکت های جدید و مدل های جدید به بازار تنوع نمی دادن
الان که تحریم لغو شد چرا ارزون نمیشه چرا آزاد نمیشه
تنها راه اینه که سهم دولت از خودروسازی رو بفروشن به شریک های خارجیشون و به بقیه شرکت های خارجی هم اجازه بدن بطور آزاد داخل ایران فعالیت کنن و قیمت ها رو آزاد کنن اینطوری معنی رقابت و قیمت واقعی و کیفیت و پیشرفت رو می بینیم.
تا این شرایط ما مردم باید صبر کنیم و خرید نکنیم تا به حقمون برسیم
13:04  1394/05/31
پاسخ دادن
علی
0

خیلی خوشحالم که مردم در این قضیه یه مقدار جدی هستند. اگر مردم کمی روزنامه و سایت های خبری رو دنبال کنند متوجه میشن که همه جا صحبت از این کمپین است. به نظر من هم بهترین کار نخریدن خودرو های صفر ایرانی و چینی می باشد. ما خودمان باید به خودمان احترام بگذاریم.مردم تازه متوجه شدند که تا الان چقدر به حقوقشان اجحاف شده.به خدا ارزش ما بیشتر از این ها ست. تا کی باید سوار این گاریهای چینی و تولیدات ساخت داخل گرون و بی کیفیت باشیم ودم نزنیم.این همبستگی رو حفظ کنید و شک نکنید که اثر گذار است.راستی به تمام اطرافیانتون هم اطلاع بدید که فعلا خودرو صفر ممنوع.... مرسی از همه
12:52  1394/05/31
پاسخ دادن
محمدرضا
15

هههههههههههههههههههههههه
دیگه رسماً قاطی کردین
12:50  1394/05/31
پاسخ دادن
اتا
7

قتی ال 90 100 رو پر میکنه جک تازه رسیده به 60 تا.تو جاده هم که چینیها همه در حال زوزه کشیدن و به زور راه رفتن هستن.خودرو فقط زلم زیمبو و بلوتوث و کنترل ضبط از روی فرمان نیست. باید راه هم بره!
12:48  1394/05/31
پاسخ دادن
الكي ...مثلا ما شوكه شديم!
0

خدمت دوستان عزيز عرض شود كه اين مقاله چند نكته مهم داره:
آقاي مجتبي نظري (كارشناس متن) تا همين يك ماه قبل مدير ارتباطات سايپا بوده! بنابراين حق داره از ضرر و زيان شركت محل كار خودش ناراحت باشه و موضوع رو ربط بده به توطئه و دست پشت پرده و .... (هرچند خودشون خوب مي دونن اسم آوردن از شركتهاي چيني و كره اي فقط يه بازيه! چون سود فروش اونها هم دست آقايان و دوستان خودشون هست!)
مساله جالب اينه كه سايپا و ايران خودرو بجاي اينكه متوجه اصل ماجرا بشن و سعي در رفع كوتاهي ها و ايرادات خودشون بكنن و با مردم صادق باشن و از اونها دلجويي كنن، شمشير رو از رو بستن و با پشت گرمي نفوذ و زور و پول خودشون و استفاده از روش هاي ناجوانمردانه اي مثل تهمت زدن و ترسوندن و ... به خيال خودشون دوباره سود و منفعت گذشته خودشون رو بدست بيارن!
اما بايد به آقايان گفت زهي خيال باطل! اين تو بميري از اون تو بميري ها نيست!!!
12:45  1394/05/31
پاسخ دادن
نوید
22

این چی میگه؟
ما اصلا پشت پرده نداریم کاملا داریم رو بازی میکنیم.
تلاش برای تولید خودرو با کیفیت و استاندارد در سطح دنیا=حمایت مردم
12:29  1394/05/31
پاسخ دادن
امین
22

نمیدونم تا کی میخوان توهم بزنن
دست پشت پرده رو با اراده مردم اشتباه نگیرید
این کمپین خیلی وقته شروع شده ولی نتیجش رو آقایون تازه دارن می بینن
به این مثلا کارشناسها بگید واقعیت رو ببینند و از خوش خدمتی به ارباباشون دست بردارن و حق مردم رو بدن
12:02  1394/05/31
پاسخ دادن
مهران
27

اگه يادمان باشد خودروسازان بخاطر تحريمها قيمت خودرو را بالا بردند حالا كه تحريم برداشته شده بايد قيمت پايين بيايد پس دست پشت پرده اى نيست اينها توهم هست!
11:57  1394/05/31
پاسخ دادن
رضا
0

جوسازی نکنید جناب کارشناس خودرو.!!! پشت پرده ای وجود ندارد و مردم از
روی اجبار و اینکه سالها خودروسازان به انها ظلم کرده اند با این تولیدات ناایمن
و بی کیفیت لذا تصمیم گرفته اند خرید خودروی صفر ایرانی را تحریم کنند.
11:56  1394/05/31
پاسخ دادن
اسمال توربو
0

کارشناس خودرو بهتره بره کارشناس ابو فاضلاب بشه براش بهتره .اره نکه خودروهای وارداتی قیمتشو و کیفیتش مثل گاریهای این دوتا اشغال سازا کاره اوناست .اصلا کاره دستهای پشت پرده امریکا و انگلیسه .اسنادشم موجوده تو ارشیوه سرداره قلم (:
11:35  1394/05/31
پاسخ دادن
انزلی چی
0

این حرفها همه سیاه بازیه ، ما ماشین صفر نمیخریم ، چه ایرانی باشه چه چینی باشه!!!
هر دو خودرو ایرانی و چینی آشغالی هستند و ما نمیخواهیم بخریم!!!!
11:05  1394/05/31
پاسخ دادن
محمد
28

تو رو خدا دست از این ننه من غریبم بازی بردارید.اصلا قبول مملکت 3 سال تحریم بوده و خودروسازان نتونستن توقع مردم رو براورده کنند ولی اون 30 سالی که تحریم نبودیم و هیچ ماشین خارجی اجازه ورود نداشت این دوستان چه گلی به روی ملت زدن؟
11:00  1394/05/31
پاسخ دادن
امیرحسین
0

دوباره پشت پرده. ها و استفاده از حربه پرونده سازی
آقا جان،دیگه مردم حاضر به خرید آشغال های 30 سال پیش بی کیفیت نیستن
دیگه توجیهات مسخره شما رو که با بسته شدن کارخانجات شاهد بیکاری کارگران هستیم رو نمیپذیرند. چون با مونتاژ محصولات کمپانی های بزرگ میشود صدها شغل ایجاد کرد
ماشین صفر نمیخریم....
09:44  1394/05/31
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد