حداقل قیمت خودروهای آینده بازار ایران

حداقل قیمت خودروهای آینده بازار ایران

با وجود تمام امیدواری‌هایی که پس از توافق هسته‌ای وین میان ایران و کشورهای 1+5، بابت ورود خودروهای ارزان و در عین حال با کیفیت، ایجاد شد، خودروسازان داخلی امیدی به این اتفاق نداشته و تاکید می‌کنند قیمت‌ها بسیار بالاتر از حد انتظار خواهند بود.

مدیرعامل ایران خودرو در مورد قیمت خودروهای آینده بازار کشور چه می‌گوید. به اعتقاد هاشم یکه‌زارع، حضور خودروسازان خارجی در ایران، زمان می‌برد و از طرفی، نمی‌توان این طور تصور کرد که محصولات آنها با قیمتی پایین روانه بازار داخل خواهد شد. وی با بیان اینکه مشتریان انتظار خرید خودروهای روز اروپایی با قیمت 20 تا 30 میلیون تومان را دارند، تاکید می‌کند:بعید می‌دانم قیمت خودروهایی که قرار است در آینده و پس از لغو تحریم‌ها روانه بازار ایران شوند، کمتر از 70 میلیون تومان باشد. به گفته مدیرعامل ایران خودرو، امکان کاهش قیمت خودروهای خارجی که به ایران می‌آیند، وجود دارد اما این کار نه تنها زمانبر است، بلکه مستلزم ثابت ماندن هزینه‌های تولید در کشور بوده و به این راحتی‌ها نمی‌توان آن را محقق کرد. اظهارات مدیرعامل ایران خودرو از این حکایت دارد که تولید خودرو با کیفیت و در عین حال ارزان در ایران، عملا در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست و بیشتر به رویا می‌ماند تا واقعیت. رویایی بودن این ماجرا از آنجا سرچشمه می‌گیرد که در حال حاضر کم‌کیفیت‌ترین خودروهای داخلی که سالیان سال از طراحی و تکنولوژی آنها گذشته، با قیمتی بالا (از نظر مشتریان و برخی کارشناسان) به تولید می‌رسند؛ بنابراین چطور می‌توان امیدوار بود که مثلا فولکس و فیات را با قیمت مناسب از نظر افکار عمومی، تولید کرد.

آن طور که خودروسازان می‌گویند، در حال حاضر هزینه تولید خودرو در کشور بالا بوده و حتی برخی خودروها نیز با حاشیه زیان تولید می‌شوند؛ بنابراین از آنجا که خودروسازان خارجی نیز قرار است در همین فضای کسب و کاری که داخلی‌ها کار می‌کنند، فعالیت انجام دهند، نمی‌توان چندان به ساخت خودروهای دارای کیفیت و قیمت مناسب، امید داشت. البته قطعا اگر فضای کسب و کار در کشور با توجه به لغو آتی تحریم‌ها، بهبود یابد، مقدمات کاهش هزینه‌های تولید نیز ایجاد خواهد شد، منتها پرسش این است که آیا به سرمایه گذاران (خودروسازان) خارجی آزادی عمل در ایران داده خواهد شد؟ و اینکه آیا مثلا فولکس و فیات می‌توانند در همان فضا و شرایطی که در کشورهای خود خودرو می‌سازند، در ایران نیز به تولید مشغول شوند و محصولاتی با کیفیت و البته ارزان (از دید مشتریان ایرانی) تولید کنند؟ به اعتقاد خودروسازان داخلی، یکی از دلایل اصلی گرانی و کم‌کیفیتی خودرو‌های ایرانی، مهیا نبودن فضای مناسب برای تولید است، به‌نحوی‌که اگر هزینه‌های بانکی و دولتی کاهش یابند، قیمت‌های فعلی تا مرز 40 درصد افت خواهند کرد. به گفته آنها، خودروسازان خارجی نیز مجبورند در فضای فعلی کشور کار کنند و از همین رو نمی‌توان خیلی به تولید محصولات ارزان دل خوش کرد.


منبع

خبرآنلاین

برچسب : بازار خودرو , واردات خودرو , خودروسازان , خودرو , خودرو داخلی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

18 نظر

امید
2

به قول اقای مدیر عامی 40 درصد از درامد بخش حمل و نقل به بخش هایی مثل حقوق پرسنل آموزش و پرورش و غیره تعلق میگیرد . والا پراید در عراق و سوریه 4 میلیون عرضه میشه......
16:07  1394/06/05
پاسخ دادن
رضا
0

این آتیش تند خودروسازان وپشت گرمشان همش تقصیر حکومته همه اینها سیاه بازیه مقصر اصلی حکومته آقاجان حکومت.
15:26  1394/06/04
پاسخ دادن
امیر
0

نماینده مجلس میگفت خودروسازهای مطرح دنیا پیشنهاد ماشین روز با قیمت 20الی30 تومن دادن کدومشون دروغ میگن . خودم فهمیدم خودروساز
13:49  1394/06/04
پاسخ دادن
جمال
0

ایا باید تاوان اشتباه مادی و معنوی مدیران نالایق را ملت پس بدن بعنوان مثال تاسیس ایران خودرو و سایپا در سوریه و ونزوئلا و افریقا چه نفعی برای کشور ما دارد جز اشتغال زائی برای ان مناطق و خروج ارز بیهوده از کشور و نتیجه ان میشود پراید 23 میلیونی .
13:06  1394/06/04
پاسخ دادن
سهند 1
13

امید که خودرو سازان خودرویی با قیمت و کیفیت مناسب به صورت انبوه برای اقشار کم درامد جامعه بسازند. مثل فولکس بیتل در المان یا ژیان در فرانسه یا ماشینهای کوچک ژاپنی دهه 70.
12:59  1394/06/04
پاسخ دادن
american and japan
0

اینا ذاتشون دروغ گویی و خون خواری و پول مفت گیری هست.شما فرض کنید پماشین ارزون شد و کیفیتش افزایش یافت.ملت رفتن خریدن.اینا اصلا ذاتشون اینه تا ببینن ملت دوباره اومدن برای خرید کیفیت رو بد تر و قیمت رو بیشتر یکنند.باید برشکسته شوند.خودرو های 30 سال پیش باید از بین برن.نمیخریم تا برشکستگی این دو خودرو ساز.اگر برشکسته شوند تعرفه ی گمرکی که برای واردات ماشین های خارجی میگیرن که به خاطر این دو گاری ساز تعرفه رو میگیرند برداشته میشه و ماشین رو با قیمت مناطق آزاد میخریم.آینده ی نوینی در انتظار ماست.نخرید ملت
12:31  1394/06/04
پاسخ دادن
آق جون
0

چه تلاشی میکنه این آق هاشم تا دو زار از این ماشیناش رو بفروشه
11:51  1394/06/04
پاسخ دادن
هادی
21

به نظر من 40% هم کمه باید بیشتر از اینها کاهش پیدا کنه. حیف پول
11:42  1394/06/04
پاسخ دادن
محسن
15

دقیقاً. تغییر اساسی توی ساختار کلی نیازه. این خانه از پای بست ویران است.
14:04  1394/06/04

الكي ...مثلا ما شوكه شديم!
19

"...که اگر هزینه‌های بانکی و دولتی کاهش یابند، قیمت‌های فعلی تا مرز 40 درصد افت خواهند کرد..."!
دوستان گرفتيد مطلب رو؟!؟
مطمئن باشين يك حقايقي اون پشت مشت ها هست كه دارن مجبور ميشن رو كنن! پس بريم براي كاهش 40 درصدي قيمت ماشين!
اندكي صبر ... سحر نزديك است.
11:17  1394/06/04
پاسخ دادن
کاربر: dodge
16

یعنی میخواد بگه که ماشین خارجی زیر 70 ملیون نمیشه!!
مگه میخواد چی وارد بازار بکنه؟؟ خیلی از ماشین های ارزون تر و بهتر هست که خیلی هم به صرفه هستند.
11:03  1394/06/04
پاسخ دادن
زروان
13

حالا این سوال پیش میاد که خیلی خودروهای با کیفیت و کم مصرف مثل ریو 2015 هستن که قیمت حدود 10هزار دلار دارند، الان ایران‌خودرو می خواهد ماشینهایی رو که بیشتر از 30یا 40 میلیون نمی ارزن رو حداقل به قیمت 70میلیون بفروشد به مردم ایران.
14:05  1394/06/04

امیرحسین
0

وقتی تو قرارداد ذکر میشه که 40 درصد قطعات داخلی باشه کدوم شرکت معتبر حاضر به همکاریست؟؟
غیر از این شرکت خارجی باید ماشین های مونتاژ ایران رو با قطعات ایرانی صادر کنه!!!
بقول همون جوک قدیمی. بشینین تا کمپانی خارجی بیاد
10:56  1394/06/04
پاسخ دادن
انزلی چی
22

هر وقت چهل درصد ارزون تر شد و البته کفیت خودرو هم صد در صد بالا رفت تازه ما یه فکری به حالش می کنیم که بخریم یا نه؟؟؟؟
10:24  1394/06/04
پاسخ دادن
کاربر: silvershadow
0

شما اصلا بزار یه خودروساز بیاد وارد بشه
مثلا بزار یه کمپانی ژاپنی بیاد با اختیار تام ببین چطور برات وضعیت محال رو فراهم میکنن.
بلد نیستن فک میکنن هیچ کس نخواهد توانست.
جمع کنید برید غاز بجرونید بهتره تا فرغون سازی کنید.
10:13  1394/06/04
پاسخ دادن
شماره 2
15

منتها پرسش این است که آیا به سرمایه گذاران (خودروسازان) خارجی آزادی عمل در ایران داده خواهد شد؟

اونوقت این جمله یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
10:12  1394/06/04
پاسخ دادن
خودرو!
11

"منتها پرسش این است که آیا به سرمایه گذاران (خودروسازان) خارجی آزادی عمل در ایران داده خواهد شد؟ "


آقا این جمله بیشتر تائید کننده اینه که بازار خودرو دست مافیاست.
09:56  1394/06/04
پاسخ دادن
علی
25

پس اونا هم وارد بازار شد تحریمش می کنیم و اینقدر نمی خریم تا فضای کسب و کار مناسب بشه...
09:40  1394/06/04
پاسخ دادن
دوست
5

تو سیم کشی اتصالی هست دیگ
21:54  1400/06/31

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : سلام به بزرگواران راهنمایی کنید الان تاریخ چند فاکتور شد تاراv4 رنگ مشکی هستم تاریخ تحویل زده 1403/06/10 الان چند فاکتور شدن
J4 سفید اردیبهشت : ثبت نام J4 سفید ۱۷ اردیبهشت تحویل ۶۰ روزه، ۲۶ شهریور فاکتور شده و الان در مرحله صدور پلاک هست.
علیرضا : سلام کسی می‌دونه تارا V1پلاس رنگ سفید تا چه موعودی فاکتور شده ؟
تارا v4lx : طبیعیه رنگهای نقره ای حدود یک هفته تا ۱۰ روز از بقیه رنگها عقب تره
وحید : چرت و پرت نگو مگه مدیر عامل سایپایی اینجور صحبت میکنی محکم
تارا v4lx : بستگی به رنگش داره ولی روالش اینه که نیمه اول بهمن تحویل میگیرین
تارا v4lx : تیتانیوم بین ۳۰ تا ۷۰ روز تاخیر داره
تارا v4lx : مشکلی نداره معمولا یه هفته ای زمان میبره تا ارسال مدارکی که نمایندگی ارسال کرده تایید بشه بعدش پیام میاد براتون
J7 : منظور از تایید چک و مدارک همون سبز شدن قرارداده یا مثل تحویل سیستمی باید از نمایندگی بپرسیم؟
علیرضا : سلام من اردیبهشت ماه ثبت نام داشتم قسمت تکمیل وجه گیر کرده تی 8از نمایندگی اراک بابا اینا خداوکیلی یه مشت کلاهبردارن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر : تشکر مجید جان
صفدر : تبدیل دوگانه به شاهین رو پنجشنبه تایید نهایی کردم هیچ اتفاقی نیافتاد والان که دباره میرم تو تغییر مدل و رنگ این پیغام میاد: شما یک رکورد تغییر رنگ و مدل ارسال نشده به سایپا دارید و امکان تغییر رنگ و مدل مجدد ندارید
X22 : اونایی که میان چرت و پرت میگن یا ماشین ثبت نام نکردن یا مبانی تاخیر رو نمیدونن پسرداییم تو لندن میگه اونجا هم صفر بخری شاید تاخیر بخوره و تو قرارداد میارن
احمد ایکس 55 : با سلام ماشین من x55 pro پنجشنبه 29 شهریور فاکتور شد الان در انتظار صدور بیمه و پلاک هست. موعد تحویلم 14 مرداد بود صبر داشته باشید انشاالله ماشین شماهم فاکتور میشه و میاد
ساینا 85گانه. اهواز : سلام ساینا تک یا دوگانه بودین
حسین : این ایراخودرو هم کاراش خیلی فیلم هستش. پنج شنبه و جمعه طبق فرموده عزیزان دنا اتومات فاکتور کرد. امروز دیگ تعطیلش کرد. خسته شدن از این همه فاکتور طی دو روز... حالا رفت تا کی خدا عالمه دوباره شروع کنننن. دستتون درد نکنه از این همه برنامه ریزی قشنگتون. احسنت.
،،..مهدی : دقیقا منم ماشینم دنا پلاس 6 سرعته هستش که 24 اسفند اولین واریزی بوده که 11/5/1403 هم تکمیل وجه کردم ولی فاکتور نشده موعد تحویل خودرو هم 31/5/1403 بوده به نظرتون کی فاکتور میشه
بهنام مشهد : دنا اتوماتیک آبشنال 29مرداد فاکتور نشد🥺🥺🥺🥺 رنگ مشکی متالیک فرپش فوری 90روز اصلا راه افتاد فاکتور ها دنا اتوماتیک آبشنال
اقتصاد دان : با شروع نیمه دوم سال بعد از این قیمت خودروها هفته به هفته و ماه به ماه و حتی روز به روز افزایش قیمت خواهند داشت نیمه دوم سال با تورم و افزایش قیمت خواهیم بود و تا عید ادامه دار است
سعید اولویت تابستان403 تحویل آبان : سلام آقا آرمین، شما پیش فروش دنا آپشنال هستید؟