بررسی فراری کالیفرنیا 2013

بررسی فراری کالیفرنیا 2013

فراری کالیفرنیا 30 از جمله سوپرخودروهایی است که در مقایسه با سایر مدل های فراری، 30 اسب بخار به قدرت موتور آن، اضافه و به اندازه 30 کیلوگرم از وزن آن کم شده است. این خودرو با داشتن یک موتور V8 به حجم 4.3 لیتر می تواند 453 اسب بخار نیرو و 487 نیوتن متر گشتاور تولید کند. کار کردن با گیربکس دستی  مجهز به کلاچ دوگانه و دنده های تعبیه شده در پشت غربیلک فرمان این خودرو بسیار آسان و ساده است. در حقیقت، کالیفرنیا اولین فراری بوده است که در آن از یک گیربکس دستی با کلاچ دوگانه است.

بررسی فراری کالیفرنیا 2013
بررسی فراری کالیفرنیا 2013 بررسی فراری کالیفرنیا 2013
بررسی فراری کالیفرنیا 2013 بررسی فراری کالیفرنیا 2013
بررسی فراری کالیفرنیا 2013

اگرچه شرکت خودروسازی فراری تعداد محدودی خودروهای موتور جلوی GT تولید کرده است، کالیفرنیا اولین سوپرخودرویی است که با موتور V8 مستقر در جلو تحت عنوان یک خودروی اسپرت تولید شده است.  این سوپر ماشین، هم چنین، اولین محصول کوروک با قابلیت های منحصر به فرد است که تاکنون طراحی و عرضه شده است.

بررسی فراری کالیفرنیا 2013
بررسی فراری کالیفرنیا 2013 بررسی فراری کالیفرنیا 2013
بررسی فراری کالیفرنیا 2013 بررسی فراری کالیفرنیا 2013
بررسی فراری کالیفرنیا 2013 بررسی فراری کالیفرنیا 2013
بررسی فراری کالیفرنیا 2013

سقف فلزی تاشوی این خودرو به گونه ای طراحی شده است که نمای آن از بالا بسیار زیبا و شگفت انگیز است و در مواقعی که بسته می شود، به لحاظ ایمنی و شرایط آب و هوایی، محافظت خوبی از سرنشینان خودرو به عمل می آورد. متأسفانه زمانی که سقف خودرو در صندوق عقب جمع می شود، حجم فضای صندوق به شدت کاهش می یابد و از این نظر در حوزه ضعف قرار دارد.

بررسی فراری کالیفرنیا 2013

وزن این سوپرخودرو چیزی در حدود 1,724 کیلوگرم است و این وزن بسیار بالا، به خوبی با نسبت 47 به 53 در جلو و عقب ماشین توزیع شده است. این خودرو بسیار تیز و چابک بوده و رانندگی با آن بسیار ساده و لذت بخش است. شرکت فراری پیش بینی کرده است که در اوایل عرضه این خودرو به بازار، مشتریان بسیار زیادی توسط کالیفرنیا جذب خواهند شد.

بررسی فراری کالیفرنیا 2013

استون مارتین DB9  ولانیت و مرسدس بنز SLS AMG با کالیفرنیا در یک محدوده قیمت هستند، درحالی که سایر خودروهای هم رده نظیر آئودی R8 اسپایدر و مازراتی گرن  توریزمو قیمت های به مراتب بالاتری دارند. در هر صورت رقیبان این فراری زیباتر از کالیفرنیا به نظر می رسند؛ زیرا هیچ کدام از آن ها سقف تاشوی فلزی ندارند. با همه این تفاسیر هیچ کدام فراری نیستند! فراری جذابیت های خاص خودش را دارد.

بررسی فراری کالیفرنیا 2013

از آپشن های این فراری دوست داشتنی می توان به مواردی از قبیل رینگ های 19 اینچی، چراغ های جلوی زنون، فرمان مجهز به دکمه های کنترلی، تودوزی داخلی تمام چرم، صندلی تاشوی عقب، کامپیوتر مسافرتی، سیستم مسیریاب ماهواره ای (GPS)، و سیستم صوتی با صفحه نمایش لمسی اشاره کرد. گفتنی است، آپشن های این سوپرخودرو بسیار جامع است به قدری که تعداد بی شماری رنگ های متنوع جهت بدنه و چرم داخل خودرو وجود دارد. آپشن های استاندارد این فراری عبارتند از: رینگ های 19 و 20 اینچی، تایرهای با قابلیت حرکت در حالت پنچری (Run-Flat)، چراغ های جلوی هوشمند، تنظیم ارتفاع اتوماتیک، سنسورهای پارک جلو، دوربین عقب، کروز کنترل، آینه های الکتروکرومیک، قطعات از جنس فیبر کربن، صندلی های قابل تنظیم در انواع مختلف نظیر "دایتونا" (Daytona)، سیستم صوتی پیشرفته، و پورت iPod.

بررسی فراری کالیفرنیا 2013

فراری برای رانندگانی که به مصرف سوخت و آلایندگی کم تر اهمیت خاصی قائل هستند ، یک پکیج ویژه در نظر گرفته است که از مهم ترین آپشن های آن می توان به مواردی از جمله سیستم استارت-توقف اتوماتیک و گیربکس فوق پیشرفته اشاره کرد. عملکرد سیستم استارت-توقف اتوماتیک بدین صورت است که وقتی خودرو متوقف است، موتور به طور اتوماتیک به حالت تعلیق در می آید و اندکی بعد که زمان حرکت فرا می رسد، با یک استارت به صورت اتوماتیک، موتور مجدداً روشن می شود. هم چنین، تکنولوژی جدید به کار رفته در گیربکس، عملکرد بسیار خوبی دارد و در کاهش مصرف سوخت تأثیر قابل ملاحظه ای داشته است.

بررسی فراری کالیفرنیا 2013

همان طورکه پیش تر نیز اشاره شد، فراری کالیفرنیا با داشتن یک موتور 4.3 لیتری V8 می تواند 453 اسب بخار نیرو و 487 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را از طریق یک گیربکس 7 سرعته دستی مجهز به کلاچ دوگانه اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل سازد. بنا به گفته کارشناسان فراری، شتاب 0 تا 100 و حداکثر سرعت این خودرو به ترتیب چیزی در حدود 4 ثانیه و 309 کیلومتر بر ساعت است. گفتنی است، مصرف سوخت این فراری به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در شهر، بزرگراه، و ترکیبی به ترتیب آن 18، 12، و 15 لیتر است. لازم به ذکر است، از نظر آپشن های ایمنی، فراری کالیفرنیا دارای ویژگی هایی از جمله ترمز ضدقفل (از نوع دیسکی)، کیسه هوای جلو، سیستم کنترل پایداری، و سیستم کنترل کشش دارد.

بررسی فراری کالیفرنیا 2013

مشابه تمام فراری های موجود در بازار، این فراری جدید نیز از یک طراحی داخلی منحصر به فرد برخوردار است. تقریباً تمام روکش های صندلی در این خودرو از جنس چرم می باشد که در کنار طراحی کاملاً مدرن و چشم گیر آن بسیار فریبنده و دلربا به نظر می رسد. دکمه "Manettino" بر روی فرمان خودرو، به راننده این امکان را می دهد که بتواند کنترل تعداد زیادی از عملکردهای دینامیکی را در دست بگیرد. هم چنین در این فراری، صفحه نمایشگر لمسی تعبیه شده جهت سرگرمی، قابلیت اتصال به انواع سخت افزار، فلش مموری، و iPod را دارد. اگرچه قیمت این فراری چیزی در حدود 200,000 دلار برآورد شده است، اما این قیمت با توجه به این همه امکانات منطقی به نظر می رسد. البته ناگفته نماند، با همه ویژگی های خوب این فراری، ملاحظه می شود که فضای صندلی های عقب خیلی مناسب و راحت نیست.

بررسی فراری کالیفرنیا 2013

با همه این تفاسیر، اگرچه فراری کالیفرنیا 2012 که وزنی در حدود 1,724 کیلوگرم دارد، به سختی می تواند یک ماشین کاملاً اسپرت به شمار آید، اما با این وجود، سواری کالیفرنیا در جاده بی نظیر است و در هنگام شتاب گیری بسیار تند و تیز عمل می کند. البته ناگفته نماند که پس از رونمایی این خودرو، بسیاری معتقد بودند که این فراری، خودروی بی رمق و کم شتابی است! در حالی که اندکی بعد، پس از گزارش اولین تست رانندگی، به همه ثابت شد که این تصور کاملاً اشتباه بوده است. شما در مورد عملکرد این سوپرخودرو چه نظری دارید؟


منبع

Motortrend     Edmunds

برچسب : فراری , کالیفرنیا 30 , سوپرخودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

حسینی
2

بررسی کاملی بود ، ممنون از شما.
10:33  1392/03/26
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امین : شاهین پر سایپا منتظر این روز بود و من هم از این روز میترسیدم ۷۰۰میلیون پر
تحویل 2 تیر سفید رنگ : منم فروش فوری هستم .تحویل 2 تیرماه.اماده برای صدور فاکتور 3/20بروز شده .به نظرتون کی فاکتور میشم .
امین : شاهین پر از این روز میترسیدم سایپا منتظر این روز بود.
ماهان : بله نشون میده شما با ماشین رانندگی کردی اولش زیاد گاز میدی گاز هرز نمیخوره؟
نرگس : سلام آقا صادق نه دیگه زنگ نزدم الانم که دیگه شانس ما جنگ شده دیگه امیدی ندارم ماشینمون بهمون بدن 😔😔
شاهین اتومات هفته ۴ اسفند ۴۰۳ ، ۲۹۰ واریز : آقا داریوش شاهین پلاس که خیلی وضعیتش خوبه ، من CVT ثبت نام کردم ، مهر ماه 1402 مبلغ 290 میلیون پیش پرداخت دادم با نوبت تحویل هفته چهارم اسفند 1403 ، هنوز دعوتنامه تکمیل وجه هم برام ارسال نشده چه رسد به فاکتور !!!!
Shahin G : حالا هم جنگ شد از همینم والا می‌ترسیم این کثافتا ماشینو تحویل نمیدن شرکت گوه گرفته
M. شاهین جی آبان : وای طنز تلخی بود🤣😭 منم امیدی ندارم شاهینمو بدن الهی خدا دربدرشون کنه الهی سرشون به خودشون برگرده الهی آب خوش از گلوشون پایین نره
مجید : سلام چقدر برای تکمیل وجه واریز کردید؟
وحید : خیلی ساده :تنظیم قیمت بازار آزاد،به زبان ساده احتکار و عرضه قطره چکانی میکنند،تا بازار همیشه تشنه باشد و عرضه و تقاضا به هم نخورد و هر چند وقت بتوانند قیمت کارخانه را بالا ببرند و به قیمت بازار نزدیک کنند و دوباره روز از نو...در کشورهای اطراف ما ( نه تنها امارات و ترکیه و عمان ،حتی عراق جنگ زده) اینطور نیست،شما به نمایندگی شرکت مراجعه میکنید،خودرو مورد نظر را انتخاب میکنید،همان لحظه مدارک بنام شما میشود و خودرو را میآورید منزل،انواع تسهیلات مثل خرید اقساطی هم برایتان قائل میشوند.... اینجا اینها اگر اراده کنند میتوانند کل اسفندی ها را در عرض دو روز فاکتور کنند، اما نمیکنند..اینطوری شما پس از فرآیند طولانی برنده شدن در قرعه کشی و 10 ماه معطلی،برای خودرو 860 م تومان پولتان را حبس کردید که قیمت آن در بازار 1350 م است ،وقتی تحویل میگیرید،احساس خوشبختی میکنید،دلال ها و نمایندگی ها هم که اغلب با اینها مرتبط هستند،حسابی بار خودشان را میبندند.همان بلایی که تولیدکننده روغن و شکر و ...و دلال ها بر سر مصرف کننده میآورند. دهها سال است که اقتصاد و صنعت مملکت رانتی است.درست هم نمیشود.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : دوستان با این حمله نظامی دیگه فکر نکنم ماشینی سایپا تحول بده
احمد : با شرکت تماس بگیر
وداع با ساینا : خب دیگه جنگ شد! تیر خلاص ماشین بی ماشین
اطلس آذر : بچهای آزرپیام بدین ببینم چندنفریم من ک25نمیتونم بیا17ساعت راه دارم ولی ازطرف من 25حتمامیان شماهم اگ کسی نمیتونه بیادفامیلی کسی بفرسته اون 2دفعه هم ازماآمدن نتونستن کاری کنن بعیدمیدونم بایدخودم بیام بابچهام چادربزنم جلو سایپاتافاکتورنکنن تکون نخورم
تأسف بر جنگ دوستان : واقعا برام سواله کشوری که اینقدر منابع داره و این همه ثروت، چرا باید خودش رو به دست خودش نابود کنه و حلاوت زندگی رو به مردمش تلخ... جنگ یک روزش هم زیاده، فارغ از اینکه بنظر باید قید تحویل خودرو رو بزنیم و پولمون رو ریختن تو فاضلاب. زندگی ما مردم رو هم بازیچه ندانم کاری و تعصبات احمقانه شون کردن. خدا خیر نمیده بهتون وقتی با جون مردمتون بازی میکنید...
آزاد... : تمام شد اطلس بی اطلس
فروردین فرسوده 207 : برا منم همینجوری شده فاکتور نمیکنن.منم فعلا دنبال اینم که ببینم مشکل چیه و چجوری درست میشه.حتما بهتون اطلاع میدم اگر فهمیدم. شمام لطفا اگه تونستید حلش کنید به من بگید چکار کنم
ساینا : انقدر ماشینمون رو ندادن تا ج نگ شد، یه فاتحه باید برای پولامون بخونیم احتمالا
9 اسفند : 🥴🥴
اطلس اذر : بدبخت شدیم با این حمله اسرائیل ب تهران برای سایپا بهانه جورشدفکرنمیکنم حالاحالاها ب ما ماشین بدن اینا کاش اسرائیل سایپا دزد مال مردم خورمیزد ن مردم بی گناه