بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

شرکت خودروسازی تویوتا این روزها در حال تجدید نظر در طراحی انواع ماشین های خود برای سال 2014 است؛ از کمری (Camry) و آوالون (Avalon) گرفته تا فوررانر (4Runner) جدید و کامیون های توندرا (Tundra Trucks) که در آینده ای نه چندان دور عرضه خواهند شد. آن چه در این مقاله راجع به تویوتا کرولا 2014 خواهید خواند، در حقیقت تحول شگرفی است که در  ویژگی های یازدهمین نسل سدان جمع و جور به وقوع پیوسته است.

بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

فاصله بین محورهای جلو و عقب و در نتیجه طول کلی این تویوتا در حدود 12 سانتی متر بلندتر شده است. هم چنین فضای پا برای سرنشینان عقب اندکی افزایش یافته و راحتی و آسایش بیش تری را فراهم کرده است. همان طورکه در تصاویر دیده می شود، سقف این کرولا اندکی پایین تر است و به قدری ماهرانه و عریض طراحی شده است که ظاهری منعطف تر و انحنایی بیش تر به ارمغان آورده است. لازم به ذکر است، سیستم تعلیق جلو و عقب این سدان ژاپنی به همان حالت قبلی نگه داشته شده و هیچ تغییر خاصی نکرده است.

بررسی تویوتا کرولا 2014

اگرچه شرکت تویوتا تمام سعی خود را در ارائه طرحی نوآورانه به کار بسته است، اما همان طور که از نمای جلو مشخص است، کشیدگی بیش  از حد و کلیشه ای بودن طرح جلوی این خودرو نامطلوب است. با این وجود، چراغ های LED جلو طوری تنظیم شده اند که حجم محفظه چراغ ها به حداقل مقدار ممکن رسیده است. به گفته شرکت سازنده، تویوتا کرولا 2014 در چهار تیپ مختلف به بازار خواهد آمد؛ تیپ "S" یکی از اسپرت ترین آن ها با چرخ های آلومینیومی 17 اینچی است. حال، بسته به این که کدام تیپ مد نظر خریداران باشد، بقیه آپشن های خودرو نظیر لوازم و تجهیزات داخلی، گرم کن صندلی های جلو، فرمان با روکش چرم، سیستم مسیریاب ماهواره ای (GPS) و Entune Smart Phone  قابل سفارش خواهد بود.

بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

اگرچه از نظر فنی اطلاعات جامعی راجع به این کرولا در دست نیست، اما بر اساس آن چه در دنیای وب منتشر شده است، این تویوتا با داشتن یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری می تواند 132 اسب بخار نیرو تولید کند و آن را از طریق گیربکس متغیر پیوسته (CVT) چهار سرعته اتوماتیک یا شش سرعته دستی به چرخ ها منتقل سازد. گفتنی است، در پشت غربیلک فرمان تیپ "S" این کرولا، از اهرم های تعویض دنده نیز استفاده شده است که راننده با در اختیار داشتن آن ها می تواند تعویض دنده را از طریق گیربکس متغیر پیوسته 6 سرعته دستی به نرمی و راحتی انجام دهد. هم چنین در این تیپ، امکان انتخاب حالت رانندگی "اسپرت" نیز در نظر گرفته شده است که باعث می شود راننده از بیش ترین کارایی گیربکس CVT و فرمان پذیری عالی خودرو نهایت لذت را ببرد.

بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

تیپ دیگری از این کرولا تحت عنوان "LE Eco" که با هدف مصرف سوخت پایین (7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی) ارائه شده است، تایرهای 15 اینچی با مقاومت چرخشی کم دارد و با داشتن همان گیربکس و موتور 1.8 لیتری اما مجهز به سیستم کنترل دقیق سوپاپ ها (Valvetrain) می تواند قدرت را به اندازه 8 اسب بخار افزایش داده و آن را به 140 اسب بخار برساند. 

بررسی تویوتا کرولا 2014

آن چه که در این مقاله از نظر شما گذشت، شرح بسیار کوتاهی بود از مشخصات و ویژگی های اولیه این سدان جمع و جور نوپا که هنوز در بازار رقابت پا نگذاشته است. امیدواریم در آینده با ارائه اطلاعات بیش تر راجع به این خودرو بتوانیم بررسی دقیق تری روی آن انجام دهیم. در خاتمه، اگرچه با توجه به اطلاعات فنی و خصیصه  های منحصر به فرد این کرولا، آینده موفقی در انتظار آن است، اما آیا به نظر شما به محض این که وارد عرصه رقابت شود، می تواند در برابر رقبایی هم چون هوندا Civic، مزدا 3، کیا Rio، هیوندای Elantra  و فورد Focus مقاومت کند؟


منبع

Edmunds

برچسب : تویوتا , کرولا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

5 نظر

امیر
4

واو مدل اروپاییش خیلی خوشگلتر از اینه. این شبیه کارتنای ژاپنی میمونه. خدا کنه مدل اروپاییش بیاد ایران
21:31  1392/06/31
گزارش
پاسخ دادن
M.J
0

سلام
با تشکر از سایت خوبتون
این کرولا وارد ایران می شه
یا
این ؟؟؟؟ (http://khodrobank.ir/Reviews.aspx?ID=347)
باتشکر
14:26  1392/06/17
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
13

مئ خودم به شدت تعصب دارم روی محصولات تویوتا و به کارایی اونا ایمان دارم، ولی خداییش از نظر طراحی خارجی تویوتا داره سال به سال ضعیفتر میشه به طوری که مثلا به نظر من پرادوهای مدل پایین خیلی قشنگتر از مدل 2013 هستند. ولی درمقابل اگرچه کره ای ها از نظر کیفیت و دوام خیلی با تویوتا فاصله دارن اما از نظر طراحی رشد بسیاری داشته و حتی تویوتا در رقابت با مدل های جدید کیا و هیوندا واقعا کم آورده. مثال بارز این قضیه آریون است که با ظاهر قدیمی کمری اصلا یارای رقابت با کاندنرا و حتی آزرا رو نداره. اینو میتونید از بازار خریدوفروش این محصولات متوجه بشین. امیدوارم تویوتا تجدید نظری در طراحی مدلهای جدیدش بکنه.
15:58  1392/03/26
گزارش
پاسخ دادن
ياس
1

اره حجم موت ورش پايينه قيمته هم مناسبه فولش ليست هزاردلاره....

13:14  1392/09/11

گزارش
sina98
7

good
12:50  1392/03/25
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 اقساطی تیر لرستان : بچه ها اینا همش میگن در حال حمله مگه حمل چقدر طول می‌کشه
سهند s : همه سرمایشونو پولشونو دادن به اینا که صاحب ماشین شن اینام دارن ظلم میکنن به مردم به خدا انصاف نیست همه چشم انتظارن همه گرفتارن
X5تیر : کی شاسی شد براتون ؟
J7 دو مرحله ای اردیبهشت : سلام و احترام ، ثبت نام دو مرحله ای اردیبهشت ماه ( تحویل سیستمی ۳۰ آبان ) ، با یکماه تاخیر امروز ماشین رو تحویل گرفتم .
امیر : سلام میشه راهنمایی کنید واریز اولیه من ۱۲ مهر ۴۰۲ بوده دعوتنامه قرار بوده اخر اسفند ۴۰۳ بیاد ولی هنوز نیومده با این وضعیت کی دعوتنامه های مارو میفرستن؟
سهند مرداد : سلام دوستای عزیز میدونید این شماره برای کجاست 02184950000
X5 اقساطی تیر لرستان : شما کدوم شهر هستین ؟؟؟؟؟ منم 16 آذر ارسال مدارک زده و همش میگن در حال حمل هست اینا دارن به شعور ما توهین میکنن مدام میگن هفته آینده !!!!!!!!!!
X5 اقساطی تیر لرستان : ماشین منم تحویلش 10 آبان بود و پانزده روز بعدش یعنی 25 آبان پیام اومد که شاسی شده بعد حدود پانزده روز پلاک شد و بعد یک هفته ارسال مدارک و الان دو هفته از ارسال مدارک رسیده و همش میگن در حال حمل هست امروز تماس گرفتم گفتن تا آخر هفته میدن امیدوارم این یکی از حرفاشون راست باشه
سهند : با پول ما کار می‌کنند انبارشون پر سهند آزاد میفروشن
nima j4 : مبارک باشه بلاخره از استرس در اومدی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن : شماره شاسی ماشین رو در کجا میز خدمت مشتری پیدا کنیم
علیرضا پانا تحویل بهمن فرسوده : سلام به همه دوستان ببخشید میشه منو راهنمایی کنید ثبت نام دوره هشتم فرسوده پانا رینگ واریزی اول 27 مهر تحویل خودرو 21 ابان ولی درگاه دوم باز نشده یعنی دعوتنامه نیومده ولی میبینم تا اسفند برای بعضیا اومده و اینکه برگه اسقاط رو بردم نمایندگی میگه پیش خودتو باشه تا درگاه باز بشه ایا برای همه به همین صورته که اول دعوتنامه بیاد بعد برگه اسقاط بگیرن و اینکه ماشین من پراید 81 بوده چندتا گواهی بهش تعلق میگیره ممنون میشم یکی راهنمایی کنه
مازیار کو؟ : بچه ها کسی مازیارو ندیده ؟ ازبس زدید تو پر بچه رفت دیگه محوشد تو افق . نفهمیدیم همه طلاها را فروخته یا بخشی شا! ! شاسی پلمپ 84 خدایی خوب نترکونده شاسیا بعد 20واندی سال. نگرانش شدم ... مازی طلا کجایی؟
کوییک GXRL : من نمیدونم کمبود کدوم قطعه ؟ که سری R فاکتور نمیشه ، ما همه از سایت سایپا گرفتیم به ما چه که خط تولید دست پارس خودرو ، سایپا باید جوابگو باشه ، مملکت بی صاحاب
سمیرا : سلام من چندین برنامه فرستادم لطفا همگی انتشار بدید شاید با زیاد شدن عضو فرجی بشه
مسعود : سلام به همه کارشناسان که قیمت اکستندو پیش بینی کرده بودن سلام 🤣🤣والله گفتید بالله گفتید
اکستند : اکستند امروز 1400 اگهی کردن با چشمام دیدم بقران
محمد : اگه اشکی عزیز این اتفاق بیافته مطمین میشم که واقعا فرد بااطلاع از شرکت سایپا هستی
کوییک اس تحویل آذر بجنورد : کاش برای من هم همین روزا دعوتنامه میومدچون اونموقع طلا قیمتش 10500 بود و 20 گرم طلای من شد 210 تومن .بقیشو یه وام 50 تومنی گرفتم ولی اگه الان میومد همون 20 گرم طلا برای تکمیل وجه کافی بود چون گرمی 13800 شده و اون وام 50 تومنی دیگه دست نخورده بود حالا من نمیدونم چرا این دوستان برای دعوتنامه اونقد عجله میکنن.
207اتو سقف فلز30دی : مهدی،آره متاسفانه به ماها که رسیده همچی برعکس شده!تاحالا سقف فلزوسفیدو قالپاق رو زودتر میدادن،حالا پاناوتیتانیوم و مشکی و رینگ رو زودتر دارن میدن...!آخر سراز کار ایرانخودرو در نیاوردیم