بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

در قسمت اول به بررسی طراحی بدنه و تریم های کلاس C پرداختیم و در قسمت دوم و پایانی این مقاله قصد داریم تیپ های مختلف مرسدس بنز کلاس C شامل C250 ،C300 ،C350 و C63 AMG را از نظر سیستم موتور و مصرف سوخت، ایمنی خودرو، طراحی داخلی، و تجربه رانندگی مورد بررسی قرار دهیم. یادآوری می گردد، این خودرو توسط شرکت ستاره ایران وارد کشور می شود و قیمت انواع تریم های آن را می توانید در صفحه قیمت 1Car مشاهده کنید.

 

سیستم موتور و مصرف سوخت

مرسدس بنز C250 با داشتن یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری مجهز به توربوشارژر می تواند 201 اسب بخار نیرو و 310 نیوتن متر گشتاور تولید و آن را از طریق گیربکس اتوماتیک 7 سرعته به چرخ های عقب منتقل کند. شتاب 0 تا 100 این خودرو چیزی در حدود 7.4 ثانیه می باشد که در مقایسه با آئودی A4 2.0T به اندازه 1 ثانیه بیش تر است. با توجه به برآوردهای EPA، مصرف سوخت این مرسدس بنز به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در شهر، بزرگراه، و ترکیبی به ترتیب 12 لیتر، 9 لیتر، و 11 لیتر است.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

مرسدس بنز C300 4Matic با داشتن یک موتور 3.5 لیتری V6 می تواند 248 اسب بخار نیرو و 340 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن ها را به هر چهار چرخ منتقل سازد. بنا بر اظهارات کارشناسان کمپانی مرسدس بنز، شتاب 0 تا 100 این خودرو در حدود 6 ثانیه است و مصرف سوخت آن به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در شهر، بزرگراه، و ترکیبی به ترتیب 14 لیتر، 10 لیتر، و 9 لیتر است.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

بنز C350 نیز با در اختیار داشتن یک موتور 3.5 لیتری V6 می تواند نیرویی برابر با 302 اسب بخار و گشتاوری معادل 370 نیوتن متر تولید کند. اگرچه این مدل نیز همانند مرسدس بنز C300 4Matic، چهارچرخ متحرک (AWD) است، اما شتاب 0 تا 100 آن چیزی در حدود 5.6 ثانیه است که با سریع ترین خودروهای هم کلاس خود برابری می کند. گفتنی است، مصرف سوخت مدل سدان C350 به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در شهر، بزرگراه، و ترکیبی به ترتیب 14 لیتر، 9 لیتر، و 12 لیتر اما در مدل کوپه 4Matic به ترتیب 14 لیتر، 10 لیتر، و 12 لیتر است.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

مرسدس بنز C63 AMG که قوی ترین مدل این کلاس به شمار می رود، با داشتن یک موتور 6.2 لیتری V8 می تواند 451 اسب بخار نیرو و 601 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را از طریق گیربکس دستی 7 سرعته به چرخ ها منتقل سازد. شتاب 0 تا 100 این خودرو چیزی در حدود 4.2 ثانیه برآورد شده است و مصرف سوخت آن نیز به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در شهر، بزرگراه، و ترکیبی به ترتیب 21 لیتر، 14 لیتر، و 18 لیتر گزارش شده است.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

 

ایمنی خودرو

هر کدام از مرسدس بنزهای کلاس C در حالت استاندارد به سیستم کنترل کشش، ترمزهای ضدقفل، و کیسه های هوا (جهت محافظت از قفسه سینه، زانو، و لگن) مجهز هستند. گذشته از همه این ها، مرسدس بنز mBRACE2 به طور استاندارد به سیستم "تله ماتیکس اضطراری" (Emergency Telematics) نیز مجهز است. کلمه "تله ماتیکس" در حقیقت از تلفیق دو عبارت تله کامیونیکیشن و انفورماتیکس به دست آمده است که نقش آن ردیابی وسیله نقلیه به کمک سیستم مسیریاب ماهواره ای (GPS) است.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

سیستم هشدار خواب آلودگی مرسدس بنز (Mercedes Attention Assist) از دیگر آپشن های ایمنی استاندارد این کلاس به شمار می رود. کیسه های هوا جهت محافظت از قفسه سینه سرنشینان عقب، در مدل های کوپه به صورت استاندارد و در مدل های سدان به صورت اختیاری قرار داده شده اند. از دیگر آپشن هایی که برای ایمنی بیش تر راننده و سرنشینان خودرو وجود دارد، می توان پکیج مسیریاب خیابان را نام برد و همان طور که پیش تر اشاره شد، در آن از سیستم هشدار نقاط کور و سیستم هشدار عبور از خط به عنوان آپشن های تأمین ایمنی راننده استفاده شده است.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

بر اساس بررسی های انجام شده در تست تصادف مدل های مختلف کلاس C، تمام خودروهای این کلاس، چهار ستاره از پنج ستاره مربوط به بهترین عملکرد در حین تصادف به ویژه تصادف جانبی را از آن خود کردند. در آزمونی که توسط موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (Insurance Institute for Highway Safety) انجام شد، سدان کلاس C بالاترین درجه ایمنی در تصادفات را از جنبه های مختلف نظیر برخورد از جلو، برخورد از بغل، و استحکام سقف خودرو به دست آورد.

 

طراحی داخلی

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

طراحی داخلی تمام مدل های کلاس C کاملاً هنرمندانه و حرفه ای است؛ از صفحه کلیدها و پنل های کنترلی گرفته تا طراحی های چشم نواز داشبورد و تودوزی های ظریف! هنگامی که در این خودرو نشسته اید، کار با دکمه های کنترلی بسیار ساده است. جالب است بدانید، از بین سازندگان خودروهای لوکس، رابط کاربری COMAND جزء بهترین ها است که کمپانی مرسدس بنز در این کلاس به کار گرفته است. گفتنی است، کار با پورت iPod در این کلاس بسیار آسان و کاربرپسند و پاسخ گویی آن سریع و دقیق است.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

اگرچه مدل های سدان از مدل های اصلاح شده قبلی کلاس C بزرگ تر هستند، اما خانواده های پرجمعیت به ندرت این مدل ها را انتخاب می کنند؛ شاید یک دلیل مهم آن دشوار بودن نصب و راه اندازی صندلی کودک در عقب خودرو باشد. گذشته از این، یکی دیگر از علت هایی که خانواده های بزرگ انتخاب این مدل را ترجیح نمی دهند، کم بودن حجم صندوق عقب (در حدود 350 لیتر) و کوچک بودن ابعاد صندلی های عقب برای آن ها است. البته فضای مورد نیاز برای پاها، استاندارد و مشابه سایر خودروهای هم گروه این کلاس است، در حالی که فضای بالای سر برای کسانی که قد بلندتری دارند، اندکی تنگ و کوچک است. به طورکلی، اگرچه مدل کوپه کلاس C در مقایسه با کوپه های قبلی، از این نظر ضعیف تر عمل کرده است، اما در مقایسه با آئودی A5 در وضعیت مشابهی قرار دارد و در مقایسه با کادیلاک کوپه CTS خیلی بهتر است. میانگین حجم صندوق عقب یک کوپه لوکس کوچک چیزی در حدود 331 لیتر است.

 

تجربه رانندگی

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

صرف نظر از این که شما کدام یک از مدل های C250 ،C300 ،C350 یا C63 AMG را انتخاب می کنید، خودروی لوکس مرسدس بنز بسیار خوش دست و خوش فرمان است و به طورکلی سواری بهتری در مقایسه با رقبای خود دارد. اگرچه، ویژگی کلاس C اسپرت تر بودن آن است، اما جالب است بدانید که تریم های اسپرت این کلاس، با وجود سختی و محکمی، بهترین شرایط رانندگی را در سفرهای طولانی برون شهری فراهم می آورند. تریم های لوکس آن نیز کمی نرم تر و صدای اگزوز آن ها ساکت تر است؛ در نتیجه می توان رانندگی آرام تری را تجربه کرد.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

در خاتمه، با پایان قسمت آخر این مقاله که شرح کاملی از مدل های مختلف کلاس C مرسدس بنز بود، 1Car صمیمانه از شما دوستداران مقالات بررسی و مقایسه تقاضا دارد تا نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما در میان بگذارید. لطفا اگر تجربه رانندگی با یکی از این شاهکارهای دنیای خودرو را دارید، با بقیه درمیان بگذارید. 


منبع

Edmunds

برچسب : C Class , C250 , C300 , C350 , C63 AMG , کلاس C , مرسدس , بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

cabrera
0

سلام.1کار میشه نقد سری 3 بی ام و رو هم برامون بزاری؟
14:36  1392/03/28
پاسخ دادن
پرسنل 1Car: ذنوبی
2

پاسخ به: gulf
کاربر گرامی، حرف V مربوط به نحوه آرایش سیلندرها است و به معنی خورجینی می‎باشد. 8 نیز بیانگر تعداد سیلندرها است. در نتیجه V8 یعنی موتور هشت سیلندر خورجینی.
11:29  1392/03/28
پاسخ دادن
gulf
1

v8 یعنی چی؟
10:57  1392/03/28
پاسخ دادن
کاربر: m&z
1

اگر امکان دارد کلاسهای مختلف مرسدس بنز را با یکدیگر مقایسه کنید و تفاوت کلی آنها و کاربرد هریک را شرح دهید.
پیروز باشید
10:27  1392/03/28
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
خانعلی آچیلان : بچه های زابل هر کی تو گروه هست اعلام کنه ، فردا ساعت 12 اتوبوس گرفتم بریم خونه ی وحید
وحید : محسن خیلی داری حرفهای بد می زنیا، برو تو اتاقت در رو ببند به کارهای بدت فکر کن، بی تربیت
بستان j4 : از زمان بارگیری تا تحویل چند روز زمان میبره؟
شاهین جی واریز 29.9.1403 : دزد که شاخ و دم نداره حالا یکی از در و دیوار بالا میاره یکی هم این شکلی قشنگ بدون اینکه از دیواری بالا بره پول مردم رو بالا می‌کشه هیچ کسی هم نیست که بیاد حق مردم رو ازشون بگیره چون دستشون تو یک کاسه هست همین کارها رو کردن که الان مملکتمون به این وضعیت کشیده شده
وحید : عظیم زاده خرام زاده من خودم این پیج رو راه انداختم
مبین 30 اسفند : دقیقاً منم شرایط شما را دارم.نمیدانم التماس هم بکنیم نمیدم.
محمد : خانعلی آچیلان کجایی؟ دقیقا کجای زابل هستی؟
علی ری را : سلام آقای عظیم زاده ببخشید بزرگوار شما ساکن کدام شهر هستید
عظیم زاده : خانعلی جان ، اسم فامیل شما آچیلان به چه معناست بزرگوار
محسن اسفند ماه : همراهان گرامی همانگونه که قبلا عرض کردم ماهیت ما مان من برای همه روشن شده، از همگان خواستار صعه صدر برای آیندگان هستم با تشکر خانعلی آچیلان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : سلام زنگ زدم میگن که طبق تاریخ فرم سخا بوده تحویل ها واقعا درسته ؟اخه من چند روز بعد واریز سخت آماده شد
سورن دوگانه : سلام دوستان کسی اطلاع داره ببینم میتونم سورن دوگانه رو به تک سوز تبدیل کنم؟ لطفا اگه کسی راهی بلده اطلاع بده
امیر : سلام من میخوام پیکان‌ پژویی بخرم به نظر شما مصرف ش زیاد نیست
مهرسام : واسه من رنگ سفیدتحویلم 9خردادبود
محمد : شما سقف فلزی فاکتور شدی
در انتظار اطلس : شما هم قرچکید؟
مقدم : دوستان کسی میدونه هزینه تعویض پلاک سورن دوگانه چقده؟
207 فوری خرداد : منم تیتانیوم تحویل 4 خردادم هنوز فاکتور نشدم
اپشنال خرداد404پیش فروش : اپشنال بودید؟
ماندانا : سلام شما چه رنگی هستید. من تحویل 10خرداد پانا رینگ فولاد رنگ تیتانیونم هنوز فاکتورنشدم؟