مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 110)

دوستداران دنیای خودرو، روز شنبه هر هفته منتظر برگزاری یک مسابقه با جوایز نقدی باشند. در این مسابقه که هدف آن افزایش آگاهی و اطلاعات خودرویی شما می باشد، یک سوال طرح می شود و شما می بایست پاسخ را بیان کنید. درصورتی که جواب شما کاملاً صحیح باشد، نام شما به ترتیب زمان پاسخ گویی در لیست اضافه خواهد شد.

شرایط شرکت در مسابقه هفتگی به شرح زیر است:

  • قبل از پاسخ به سؤال مسابقه، حتماً  ثبت نام کرده یا  وارد سایت شوید؛ زیرا جوایز تنها به کاربران سایت پرداخت می شود.
  • درصورتی که کاربر بیش از یک بار به سؤال مسابقه پاسخ دهد، فقط جواب اول مورد قبول قرارگرفته و پاسخ های دیگر حذف می شوند.
  • پاسخ ها باید به صورت کامنت در زیر همین پست قرار داده شوند. 
  • شما حداکثر تا پایان روز سه شنبه مهلت دارید به این سوال پاسخ دهید.
  • پاسخ های کاربران تا اتمام مدت زمان پاسخ گویی به مسابقه، نمایش داده نخواهند شد.
  • به نفرات اول تا سومی که سریعتر پاسخ صحیح بدهند یک شانس بیشتر تعلق می گیرد.
  • در پایان به قید قرعه سه نفر انتخاب شده و به هر برنده اشتراک یک ماهه سامانه‌پیامکی یک‌خودرو اهداء می گردد.

سؤال این هفته:

وظیفه کالیپر ترمز چیست و نحوه کار آن را توضیح دهید؟

مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 110)

راهنمایی: شما می‌توانید با مراجعه به بخش "مقالات خودرو" پاسخ سوال را بیابید.


شما می توانید با مراجعه به صفحه مسابقات با آدرس 1Car.ir/game تمامی اخبار و اطلاعات مربوطه را مطالعه نمائید.


با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 110)

 

برچسب : مسابقه , هفته , جایزه , نقد , برنده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

9 نظر

کاربر: vahideh
0

کالیپر ترمز نیروی متوقف کننده را برای خودرو تأمین می‌کند و یکی از مهمترین اجزاء ترمز به شمار می‌رود.
وظیفه کالیپر، تماس با روتور، ایجاد اصطکاک و متوقف کردن چرخ خودرو است. کالیپر ترمز مانند یک چنگال بالای روتور قرار می‌گیرد. داخل هر کالیپر، یک جفت صفحه فلزی وجود دارد که لنت های ترمز به آن متصل هستند. لنت های خارجی، روی قسمت خارجی روتور، و لنت های داخلی روی قسمت داخلی روتور قرار گرفته‌اند. وقتی پدال ترمز را می‌فشارید، روغن ترمزی که از سیلندر اصلی ترمز می‌آید، فشار هیدرولیک لازم برای یک یا دو کالیپر را ایجاد می‌کند و لنت ها را به روتور می‌چسباند.
08:53  1394/03/12
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهربد
0

مجموعه کالیپر به عنوان یکی از اصلی ترین قطعات سیستم ترمزهای دیسکی ، وظیفه تبدیل فشار هیدرولیک به نیروی ترمز گیری از طریق جابجایی پیستون و انتقال آن از لنت به دیسک های ترمز را دارد . زمانی که ترمز گرفته شده ، پیستون کالیپر به بیرون ( به سمت دیسک ) حرکت می کند تا لنت ترمز با دیسک تماس پیدا کند.نیروی ترمزی به وسیله اصطکاک بین لنت هایی که بر خلاف جهت همدیگر دیسک را می فشارند تولید می شود...
کالیپر که بدنه سیلندر چرخ نیز نامیده می شود ، محل قرار گیری یک تا چهار پیستون است و به شغال دست یا مجموعه چرخ وصل شده است. کالیپرها با طرح ساده یا شناور در خودرو ها به کار می روند .
20:27  1394/03/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: تندری
0

کالیپر ترمز نیروی متوقف کننده را برای خودرو تأمین می‌کند و یکی از مهمترین اجزاء ترمز به شمار می‌رود. در سیستم ترمز دیسکی، چرخ های خودرو به صفحاتی فلزی که روتور نامیده می‌شوند، وصل هستند که به همراه چرخ، می‌چرخد. وظیفه کالیپر، تماس با روتور، ایجاد اصطکاک و متوقف کردن چرخ خودرو است. کالیپر ترمز مانند یک چنگال بالای روتور قرار می‌گیرد. داخل هر کالیپر، یک جفت صفحه فلزی وجود دارد که لنت های ترمز به آن متصل هستند. لنت های خارجی، روی قسمت خارجی روتور، و لنت های داخلی روی قسمت داخلی روتور قرار گرفته‌اند. وقتی پدال ترمز را می‌فشارید، روغن ترمزی که از سیلندر اصلی ترمز می‌آید، فشار هیدرولیک لازم برای یک یا دو کالیپر را ایجاد می‌کند و لنت ها را به روتور می‌چسباند. دو نوع کالیپر وجود دارد که عبارتند از: کالیپر شناور (یا لغزنده) و کالیپر ثابت.


19:41  1394/03/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: j m
0

وظیفه کالیپر، تماس با روتور، ایجاد اصطکاک و متوقف کردن چرخ خودرو است. کالیپر ترمز مانند یک چنگال بالای روتور قرار می‌گیرد.
اخل هر کالیپر، یک جفت صفحه فلزی وجود دارد که لنت های ترمز به آن متصل هستند. لنت های خارجی، روی قسمت خارجی روتور، و لنت های داخلی روی قسمت داخلی روتور قرار گرفته‌اند. وقتی پدال ترمز را می‌فشارید، روغن ترمزی که از سیلندر اصلی ترمز می‌آید، فشار هیدرولیک لازم برای یک یا دو کالیپر را ایجاد می‌کند و لنت ها را به روتور می‌چسباند.
16:31  1394/03/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: کامران
0

کالیپر ترمز نیروی متوقف کننده را برای خودرو تأمین می‌کندو یکی از مهمترین اجزاء ترمز به شمار می‌رود.

چرخ های خودرو به صفحاتی فلزی که روتور نامیده می‌شوند، وصل هستند که به همراه چرخ، می‌چرخد. وظیفه کالیپر، تماس با روتور، ایجاد اصطکاک و متوقف کردن چرخ خودرو است
کالیپر ترمز مانند یک چنگال بالای روتور قرار می‌گیرد. داخل هر کالیپر، یک جفت صفحه فلزی وجود دارد که لنت های ترمز به آن متصل هستند. لنت های خارجی، روی قسمت خارجی روتور، و لنت های داخلی روی قسمت داخلی روتور قرار گرفته‌اند. وقتی پدال ترمز را می‌فشارید، روغن ترمزی که از سیلندر اصلی ترمز می‌آید، فشار هیدرولیک لازم برای یک یا دو کالیپر را ایجاد می‌کند و لنت ها را به روتور می‌چسباندوباعث ترمز میشود.



14:14  1394/03/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: mehrdad_k
0

کالیپر ترمز نیروی متوقف کننده را برای خودرو تأمین می‌کند

کالیپر ترمز مانند یک چنگال بالای روتور قرار می‌گیرد. داخل هر کالیپر، یک جفت صفحه فلزی وجود دارد که لنت های ترمز به آن متصل هستند. لنت های خارجی، روی قسمت خارجی روتور، و لنت های داخلی روی قسمت داخلی روتور قرار گرفته‌اند. وقتی پدال ترمز را می‌فشارید، روغن ترمزی که از سیلندر اصلی ترمز می‌آید، فشار هیدرولیک لازم برای یک یا دو کالیپر را ایجاد می‌کند و لنت ها را به روتور می‌چسباند.

14:10  1394/03/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: nima
0

تامین کننده نیروی لازم برای ترمز میباشد فشار وارده از پدال که به پمپ بوستر وارد شده را به کالیپر منتقل و از کالیپر به لنت ها برای گرفتن ترمز وارد میشود
13:37  1394/03/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: داریوش
0

سلام
در ترمز دیسکی صفحه ای به نام روتور به چرخ وصل شده و کالیپر با این صفحه فشار وارد کرده و سرعت چرخ را میگیرد. صفحات لنتها داخل کالیپر قرار دارند.
تشکر
11:31  1394/03/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهربد
0

ممنون از توجه تان ، پاینده باشید ..
11:21  1394/03/09
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظرات برای این مطلب غیر فعال شده است.
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
احسان : سلام دادش فیش واریزی دارم ۳۷۰ ۶ شهریور ریختم که قرار بود ۲۹ اسفند تحویل باشه دعوتنامه نه اومد تا اردیبهشت اومد با کارت طلای و آبشناسان درگیرش که میگن بد ۲۰۰ متر خاموش میشه اگه دزد ببره ۴۳۵۳۰۰ واریز دوم شده گفتن ۳۰ روز بد میدیم من بدبخت ۲۰۶ فروختم واریزی دوم ریختم خدا ازشون نگذره کارم شده هر روز زنگ زدن تا یک هفته پیش میگفتن ده روز دیگه فاکتور میشه دیروز زنگ زدم میگن نگارن نباش سود تاخیر میدیم بخور تو سرتون سود من هم پولم رفته هم ماشینم چه خاکی تو سرم بریزم
عرفان ۱ اردیبهشت : باید چند بار بریم با ی بار رفتن چیزی درست نمیشه
شاهین : ما چه گناهی کردیم که نزدیک به دو سال منتظر گرفتن ماشین باشیم پولش را هم داده باشیم ۱۴۰۲ وجه اول ۱۴۰۳ وجه دوم
شاهین : ما چه گناهی کردیم که نزدیک به دو سال منتظر گرفتن ماشین باشیم پولش را هم داده باشیم ۱۴۰۲ وجه اول ۱۴۰۳ وجه دوم
T8 : چرا در مورد T8 کسی نظر نمیده??? اینا هم با تاخیر هستن یا تحویلشون به موقع هست؟؟؟؟؟؟
عرفان ۱ اردیبهشت : باید چند بار بریم با ی بار رفتن چیزی درست نمیشه
حمزه شاهین جی : دوست عزیز کدام استان یزدی
شاهین ۲ اردیبهشت : حالا چرا شنبه همین فردا برین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن پلاس موتور جدید مهرماه : ردیف قرارداد در هر روش فروش فرق دارد مثل در پیش فروش موقع دعوتنام ه میاد هرکس زودتر پول واریز کنند اول فاکتور می شود همیشه داخل دعوتنامه توضیح می‌دهد
ساینا 6 بهمن : با این روند تحویل بعیده زودنر از انتهای رمستان تحویلت بدن مگر روند تحویل عوض بشه
ار اس کوییک : برای من سایت سایپا بالا نمیاره برای شما هم همین مشکل هست یا مشکل از منه؟
بهران اطلس20اسفند(آذر) : داداش بنظرت بازم روند کند شده؟؟؟؟؟🥺
صفارزاده : انتهای شهریور و مهر
حسن ساینا : سلام اقا توحید من ثبت نامی بهمن پیش فروش 28تیر تکمیل وجه کردم 30هم سخا تحویل دادم ماشینم کی فاکتور میشه
آیهان : آقای امید کرمانشاه و دیگران، برای بار هزارم بله سخا در فاکتور تاثیر داره. علت: اگه سایپا فاکتور کنه و خودرو به شما تخصیص داده بشه ولی سخاتون بروز نباشه و راهور پلاک نکنه خودرو میمونه پارکینگ شرکت و دپو میشه و همه دادوبیداد که شرکت خودرو داره ولی نمیده برای جلوگیری از این قضییه حدودا یکساله سیستم سایپا بترتیب تکمیل وجه اگه سخا بروز باشه فاکتور میکنه میره جلو که مشکل پلاک شدن نداشته باشه و انبار نشه اونهایی که سخا ندادن رو سیستم رد میکنه حتی اگه نوبتش برسه ساده تر از این نمیتونستم توضیح بدم
فوق العاده بهمن 6بهمن : فقط فاکتور کردن کار دیگه ای نکردن .بخاطر یه ماشین دادی رفت
سام : 207 پانا تیتا با موعد تحویل 30 خرداد ، هنوز هیچ خبری نیست از فاکتور شدن...سر در همچین سیستمی رو گل بگیرن...
ساینا اس بهمن : آقا توحید بنظرت تعداد ثبت نامی بهمن مرحله اولش از 6تا 11چند نفری هستن شما تجربه سری قبول داری متاسفانه سایپا مثل ایران خودرو اصلا تعداد نفرات یا ماشین و تو مراحل ثبت نام اعلام نمیکنه