مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 110)

دوستداران دنیای خودرو، روز شنبه هر هفته منتظر برگزاری یک مسابقه با جوایز نقدی باشند. در این مسابقه که هدف آن افزایش آگاهی و اطلاعات خودرویی شما می باشد، یک سوال طرح می شود و شما می بایست پاسخ را بیان کنید. درصورتی که جواب شما کاملاً صحیح باشد، نام شما به ترتیب زمان پاسخ گویی در لیست اضافه خواهد شد.

شرایط شرکت در مسابقه هفتگی به شرح زیر است:

  • قبل از پاسخ به سؤال مسابقه، حتماً  ثبت نام کرده یا  وارد سایت شوید؛ زیرا جوایز تنها به کاربران سایت پرداخت می شود.
  • درصورتی که کاربر بیش از یک بار به سؤال مسابقه پاسخ دهد، فقط جواب اول مورد قبول قرارگرفته و پاسخ های دیگر حذف می شوند.
  • پاسخ ها باید به صورت کامنت در زیر همین پست قرار داده شوند. 
  • شما حداکثر تا پایان روز سه شنبه مهلت دارید به این سوال پاسخ دهید.
  • پاسخ های کاربران تا اتمام مدت زمان پاسخ گویی به مسابقه، نمایش داده نخواهند شد.
  • به نفرات اول تا سومی که سریعتر پاسخ صحیح بدهند یک شانس بیشتر تعلق می گیرد.
  • در پایان به قید قرعه سه نفر انتخاب شده و به هر برنده اشتراک یک ماهه سامانه‌پیامکی یک‌خودرو اهداء می گردد.

سؤال این هفته:

وظیفه کالیپر ترمز چیست و نحوه کار آن را توضیح دهید؟

مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 110)

راهنمایی: شما می‌توانید با مراجعه به بخش "مقالات خودرو" پاسخ سوال را بیابید.


شما می توانید با مراجعه به صفحه مسابقات با آدرس 1Car.ir/game تمامی اخبار و اطلاعات مربوطه را مطالعه نمائید.


با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 110)

 

برچسب : مسابقه , هفته , جایزه , نقد , برنده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

9 نظر

کاربر: vahideh
0

کالیپر ترمز نیروی متوقف کننده را برای خودرو تأمین می‌کند و یکی از مهمترین اجزاء ترمز به شمار می‌رود.
وظیفه کالیپر، تماس با روتور، ایجاد اصطکاک و متوقف کردن چرخ خودرو است. کالیپر ترمز مانند یک چنگال بالای روتور قرار می‌گیرد. داخل هر کالیپر، یک جفت صفحه فلزی وجود دارد که لنت های ترمز به آن متصل هستند. لنت های خارجی، روی قسمت خارجی روتور، و لنت های داخلی روی قسمت داخلی روتور قرار گرفته‌اند. وقتی پدال ترمز را می‌فشارید، روغن ترمزی که از سیلندر اصلی ترمز می‌آید، فشار هیدرولیک لازم برای یک یا دو کالیپر را ایجاد می‌کند و لنت ها را به روتور می‌چسباند.
08:53  1394/03/12
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهربد
0

مجموعه کالیپر به عنوان یکی از اصلی ترین قطعات سیستم ترمزهای دیسکی ، وظیفه تبدیل فشار هیدرولیک به نیروی ترمز گیری از طریق جابجایی پیستون و انتقال آن از لنت به دیسک های ترمز را دارد . زمانی که ترمز گرفته شده ، پیستون کالیپر به بیرون ( به سمت دیسک ) حرکت می کند تا لنت ترمز با دیسک تماس پیدا کند.نیروی ترمزی به وسیله اصطکاک بین لنت هایی که بر خلاف جهت همدیگر دیسک را می فشارند تولید می شود...
کالیپر که بدنه سیلندر چرخ نیز نامیده می شود ، محل قرار گیری یک تا چهار پیستون است و به شغال دست یا مجموعه چرخ وصل شده است. کالیپرها با طرح ساده یا شناور در خودرو ها به کار می روند .
20:27  1394/03/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: تندری
0

کالیپر ترمز نیروی متوقف کننده را برای خودرو تأمین می‌کند و یکی از مهمترین اجزاء ترمز به شمار می‌رود. در سیستم ترمز دیسکی، چرخ های خودرو به صفحاتی فلزی که روتور نامیده می‌شوند، وصل هستند که به همراه چرخ، می‌چرخد. وظیفه کالیپر، تماس با روتور، ایجاد اصطکاک و متوقف کردن چرخ خودرو است. کالیپر ترمز مانند یک چنگال بالای روتور قرار می‌گیرد. داخل هر کالیپر، یک جفت صفحه فلزی وجود دارد که لنت های ترمز به آن متصل هستند. لنت های خارجی، روی قسمت خارجی روتور، و لنت های داخلی روی قسمت داخلی روتور قرار گرفته‌اند. وقتی پدال ترمز را می‌فشارید، روغن ترمزی که از سیلندر اصلی ترمز می‌آید، فشار هیدرولیک لازم برای یک یا دو کالیپر را ایجاد می‌کند و لنت ها را به روتور می‌چسباند. دو نوع کالیپر وجود دارد که عبارتند از: کالیپر شناور (یا لغزنده) و کالیپر ثابت.


19:41  1394/03/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: j m
0

وظیفه کالیپر، تماس با روتور، ایجاد اصطکاک و متوقف کردن چرخ خودرو است. کالیپر ترمز مانند یک چنگال بالای روتور قرار می‌گیرد.
اخل هر کالیپر، یک جفت صفحه فلزی وجود دارد که لنت های ترمز به آن متصل هستند. لنت های خارجی، روی قسمت خارجی روتور، و لنت های داخلی روی قسمت داخلی روتور قرار گرفته‌اند. وقتی پدال ترمز را می‌فشارید، روغن ترمزی که از سیلندر اصلی ترمز می‌آید، فشار هیدرولیک لازم برای یک یا دو کالیپر را ایجاد می‌کند و لنت ها را به روتور می‌چسباند.
16:31  1394/03/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: کامران
0

کالیپر ترمز نیروی متوقف کننده را برای خودرو تأمین می‌کندو یکی از مهمترین اجزاء ترمز به شمار می‌رود.

چرخ های خودرو به صفحاتی فلزی که روتور نامیده می‌شوند، وصل هستند که به همراه چرخ، می‌چرخد. وظیفه کالیپر، تماس با روتور، ایجاد اصطکاک و متوقف کردن چرخ خودرو است
کالیپر ترمز مانند یک چنگال بالای روتور قرار می‌گیرد. داخل هر کالیپر، یک جفت صفحه فلزی وجود دارد که لنت های ترمز به آن متصل هستند. لنت های خارجی، روی قسمت خارجی روتور، و لنت های داخلی روی قسمت داخلی روتور قرار گرفته‌اند. وقتی پدال ترمز را می‌فشارید، روغن ترمزی که از سیلندر اصلی ترمز می‌آید، فشار هیدرولیک لازم برای یک یا دو کالیپر را ایجاد می‌کند و لنت ها را به روتور می‌چسباندوباعث ترمز میشود.



14:14  1394/03/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: mehrdad_k
0

کالیپر ترمز نیروی متوقف کننده را برای خودرو تأمین می‌کند

کالیپر ترمز مانند یک چنگال بالای روتور قرار می‌گیرد. داخل هر کالیپر، یک جفت صفحه فلزی وجود دارد که لنت های ترمز به آن متصل هستند. لنت های خارجی، روی قسمت خارجی روتور، و لنت های داخلی روی قسمت داخلی روتور قرار گرفته‌اند. وقتی پدال ترمز را می‌فشارید، روغن ترمزی که از سیلندر اصلی ترمز می‌آید، فشار هیدرولیک لازم برای یک یا دو کالیپر را ایجاد می‌کند و لنت ها را به روتور می‌چسباند.

14:10  1394/03/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: nima
0

تامین کننده نیروی لازم برای ترمز میباشد فشار وارده از پدال که به پمپ بوستر وارد شده را به کالیپر منتقل و از کالیپر به لنت ها برای گرفتن ترمز وارد میشود
13:37  1394/03/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: داریوش
0

سلام
در ترمز دیسکی صفحه ای به نام روتور به چرخ وصل شده و کالیپر با این صفحه فشار وارد کرده و سرعت چرخ را میگیرد. صفحات لنتها داخل کالیپر قرار دارند.
تشکر
11:31  1394/03/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهربد
0

ممنون از توجه تان ، پاینده باشید ..
11:21  1394/03/09
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظرات برای این مطلب غیر فعال شده است.
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : ممنون. ۳ مهر ۴۰۳ اولین واریزی
J4 مرداد : سلام دوستان وقتتون بخیر کسی میتونه بگه از زمان سبز شدن بیمه تا زمان صادر شدن پلاک چند روز میشه؟
کرمان : سلام دوستان پیش خرید j7 مرداد ماه تحویل بهمن ماه دعوتنامه کی میاد
هفته چهرم دی : خدا لعنتشون کنه چقدر ضرر کردم خدا ازشون نگذر
J4تیرماه : سلام.از من جک جی فور قرارداد ۲۳ تیر فاکتور ۹ آذر پلاک ۲۲ آذر و گفتن این هفته تحویل ان شاءالله
هفته چهارم دی : سلام کسی نیدونه برا من کی پیامک میاد برای واریزی دوم
بابک : من هفته چهارم شهریور هستم هیچ خبری نیست به نظر میرسه تا پایان سال هم خبری نباشه
بهمن 21 : تکمیل وجه 20مرداد هیچکس فاکتور شده؟؟؟ یا هنوز رو 19 هس
جعفر کلهری شاهین پلاس اردیبهشت 15 : اگه رنگ مشکیش رو دوس نداری من حاضرم باهات معاوضه کنم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا پیش فروش تحویل ابان : آقا کویک رو داره تحویل آبان میده تکمیل وجه 1 مهر چرا صدا کسی در نمیاد دیگه خسته شدم از بس زنگ زدم پشتیبانی
خطاب به تک پیش : هر که هستی سنجیده صحبت کن از رو زبون نسنجیده صحبت نکن. صحبتت با هم تناقض دارن. شنا پایین میگی اینجا هر کی بنویسه اعتراض و شلوغش کنه چند نفر کارخونه ای حضور دارن بلافاصله فاکتور میکنن اینجا نگرشت به کارخونه است. باز بالاتر میگی بازار آزاد بنویس سریع میدن اینو که طفل شیر خوارم میدونه بازار آزاد سریع تحویل میدن دیگه نیازی به فاکتور شدن نیست که. اول ببین صحبت قبلی و جدیدتو بعد بیا نظر بده. از رو شکم تویی که داری حرف میزنی اگه از بازار آزاد سفارش دادی پس اینجا چه میکنی؟ اینجا برای ثبت نام کارخونه هست. مثل اینکه راهم اشتباه اومدی داداش. اینجا بازار آزاد و کمپانی نیست.
31 شهریور : فاکتورشد امروز دیدم. امیدوارم هرچه سریع تر برا شما هم بشه تحویل هم روشنه شهریار
سینا : تکمیل وجه دوگانه 21 مرداد هستم هنوز فاکتور نشدم
کوییک : مبارک باشه پذیرش کی بودید ممنون میشم اطلاع بدید
زاد سفر : پذیرش 28 اردیبهشت
نیایش : سلام یک مهر الان فاکتور شدم رنگ سفید شیری قسمت شما تا اخر هفته فکر کنم تسویه کنند
ماهان دنا 6 دنده تحویل رینگ : سلام داداش منم تحویل 30دی رینگ هستم واریز اولم 30 تیر واریز دوم 9ابان من فاکتور نشدم کی فاکتور شدی؟
ساینا پیش فروش : نمیخاید یعنی فاکتور کنید مارو دهنتون سرویس شده خب
ساینا : همون موقع می رفتی دفتر خدمات قضایی شکایت میکردی. چند ماه پیش به پولت رسیده بودی