معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت چهارم)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت چهارم)

همان‌طور که در قسمت‌های پیش عنوان کردیم، مسابقات نسکار یکی از پرطرفدارترین مسابقات اتوموبیل‌رانی در سراسر جهان است که در آمریکا برگزار می‌شود. در قسمت‌های قبل به معرفی چند تیم از تیم‌های شرکت کننده پرداختیم؛ در این قسمت نیز، به معرفی دو تیم دیگر می‌پردازیم.

 

تیم Joe Gibbs Racing

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت چهارم)

تیم Joe Gibbs Racing یا همان JGR، نخستین بار در سال 1991 در مسابقات نسکار شرکت کرد. جو گیبز (Joe Gibbs)، مالک تیم، این تیم را به منظور سپری کردن اوقات بیشتر در کنار خانواده‌اش راه‌اندازی کرد؛ وی که در جوانی در زمینه‌های گوناگونی به فعالیت پرداخته بود، سال‌ها هدایت تیم Washington Redskins را نیز، بر عهده داشت. گیبز پس از ملاقات با دان مردیت (Don Meredith) و توافق برای همکاری، تیم خود را راه‌اندازی کرد؛ نخستین رانندگان تیم نیز، جیمی جانسون (Jimmy Johnson) و ریچارد پتی (Richard Petty) بودند. با پیشرفت تیم، رانندگان افسانه‌ای چون دیل جرت (Dale Jarrettبابی لابونته (Bobby Labonte)، و تونی استوارت (Tony Stewart) به JGR ملحق شدند. در حال حاضر، مقر تیم JGR در هانترزویل کارولینای شمالی قرار دارد و J.D. گیبز، پسر جو، مدیر تیم است؛ برادر وی، Coy، که در مسابقات NASCAR Craftsman Truck Series به عنوان راننده JGR شرکت کرده بود، در حال حاضر در واشنگتن به عنوان مربی فوتبال مشغول به کار است. J.D. با گسترش تیم، موفق شد تعداد خودروهای شرکت کننده در مسابقات را از یک دستگاه به سه دستگاه شورولت با شماره‌های 11، 18 و 20 برساند. گفتنی است، در طی این سال‌ها JGR موفق به کسب عناوین زیر شده است: دو بار قهرمانی در مسابقات Nationwide series، سه بار قهرمانی در Sprint Cups، یک بار قهرمانی در Camping World East Series و دو بار در NHRA. تداوم موفقیت‌ها توجه افراد زیادی را به JGR جلب کرده است و این‌طور که به نظر می‌رسد، پیروزی‌های تیم طی سال‌های آینده باز هم ادامه خواهد داشت. 

 

تیم Morgan McClure Motorsports

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت چهارم)

در سال 1983، لری مک‌کلر (Larry McClure) به همراه تیم مورگان (Tim Morgan)، تیم اتومبیلرانی Morgan McClure Motorsports یا همان MMM را راه‌اندازی کردند. آنها یک دستگاه خودروی مسابقه‌ای از تیم کهنه‌کار G.C. Spencer خریداری کردند و در همان سال اد (Edتدی (Teddy)، و جری مک‌کلر (Jerry McClure) را به کار گماشتند. تیم MMM در همان سال در نخستین مسابقه خود شرکت کرد که البته به دلیل خراب شدن موتور اتومبیل، جایگاه چهلم را از آن خود کرد. در ژوئن 1986، کمپانی کداک (Kodak) به عنوان حامی MMM معرفی شد و جالب است بدانید که این همکاری، به عنوان یکی از طولانی‌ترین روابط دنیای ورزشی، 18 سال به طول انجامید. در جولای 1988 و در مسابقه Pepsi 400 که در پیست بین‌المللی Daytona برگزار شد، Morgan McClure Motorsports توانست با رانندگی ویلسون (Wilson) مقام دوم را از آن خود کند. دهه 1990 موفقیت‌های بسیاری برای MMM به همراه داشت؛ در سال 1990 مدیران تیم با به کارگیری ارنی ایروان (Ernie Irvan) جهت رانندگی خودروی شماره 4، به جایگاه سوم دست یافتند. از دیگر تصمیمات بزرگی که در آن سال به مرحله اجرا درآمد، می‌توان به گسترش همکاری با کمپانی شورولت اشاره کرد. در آن سال‌ها هیچ‌ چیز نمی‌توانست ارنی را از موفقیت بازدارد؛ قهرمانی در Great American Race و Budweiser، مسئولان MMM را به مشارکت با وی واداشت. تعویض راننده‌ها و استراتژی‌ها نیز، این تیم را به سوی موفقیت‌های بیشتر سوق داد. شایان ذکر است، همکاری MMM و شورولت در سال 2003 و در بیستمین سالگرد تاسیس تیم، پایان یافت.


منبع

AutoRacing

برچسب : نسکار , اتومبیلرانی , شورولت , Joe Gibbs Racing , Daytona , Morgan McClure Motorsports






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: Bugatti
0

خیلی ممنون از این اطلاعات
کلا ما اطلاعات کمی از نسکار داریم
11:22  1394/02/08
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
پربحث ترین خودروی
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 71 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی ۱۱ آذر : اگه پولمونو میدادیم طلا بجای شاهین شب عید باسودش میشد عقاب بخریم
شاهین : لطفا اگه ساعت ۹ صبح رفتید تا ساعت ۱۲ در اونجا حضور داشته باشید ، چون از قبل ساعت ۱۱ هماهنگ شده اکثریت اون موقع میان
الیاس : کلا بازار خودرو بخاطر انتظار توافقات خوابیده و اینا دلیل توقف تولید یا تحویل حودروهاست، همه بلاتکلیف و خطر برای سازندگان خودرو، این اسمش یعنی قفل شدن بازار خودرو وتامام
شاهین : سلام وقت بخیر مابه التفاوت نداره تکمیل وجه کردید بعد ماشینتون رو نفروشید چون 25% درصد کارخونه میخواد افزایش بده
تارا v4 تیرماه : سلام دوستان.تارا v4 تحویل ۳۱ تیرماه.واریزی ۲۳ اردیبهشت.امروز فاکتور شد‌رنگ سفید
مهدی. دعوتنامه تیر : کاشکی گرونش نکن آخه واسه چی دلار که اومده پایین همیشه نیمه دوم گرون میکردن
اکبر : سگ رید تو ماشین سازی تون
تارا : در جواب داداش وحید میوفته عقب دوباره عوض نکن
تارا دستی ۳۰ اسفند : سلام وقت بخیر من تارادستی واریز اول ۲۰ مهرانجام دادم واریز دوم ۲۰ دی ماه بود ۲۷ اردیبهشت‌ماه فاکتور شد الآنم در مرحله حمل خودرو هستش
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا اریزو 6جی تی : منم مثل شما 23 بهمن ماه ثبت نام کردم نگران نباش فاکتور که شده دیگه دیون تعلق نمیگیره فقط موعد تحویل 17 تیر هست نمیدونم زودتر تحویل بدن یا نه
عباس رانا تحویل 30 خرداد : بله منم همین طور .
سلمان : از 1 اسفند کسی برنگشته عقب؟:)قبلا دعا میکردیم بره جلو ،الان دعا میکنیم بره عقب😂
اطلس جی : انشاالله
207 پانا : سلام دوستان من طرح پیش فروش تحویل 31 خرداد 23 اردیبهشت پیام تبدیل اومد بلافاصله تبدیل زدم ولی هنوز فاکتور نشده
امین fx شیراز : دوستان از مجوزهای امروز خبری ندارن؟
اطلس جی : هیچ شکی نیست هنوزمهروآذرندان تا2ماه دیگ مهربدن بعدمشخص نیست ب من برج 7بدن به شماهم چندماه بدترخدایاخیرنبینن مگراینکه تجمع کنیم من شهرستانم ولی اگ دوستان همگی بیان منم شخصا 17ساعت فاصله دارم مجبورم بیام
سحر : چراااااا سقف فلز خرداد رو فاکتور نمیکنن؟ فوری 6 خرداد سفید همش نوشته دهه سوم اردیبهشت تموم نشد یعنیییی
کارگر خط تولید بدنه : سلام،بچه ها آمار دقیق گرفتم که تمام فروش فوری های بهمن،خرداد ماه فاکتور میشن،
جی تی : سلام دوست عزیز منم دقیقا مثل شماست شرایطم ن تعلق نمگیره