بررسی کامیون ایسوزو سری F

بررسی کامیون ایسوزو سری F

کامیون ایسوزو سری F یکی از همه کاره‌ترین کامیون‌هایی است که در بازار وجود دارد، وقتی صحبت از مصرف کم به میان می‌آید نیز این کامیون از سابقه‌ای خوب برخوردار است. این کامیون از کابینی مشابه کابین قوی‌تر ایسوزو FX بهره می‌برد ولی در مقایسه با برادر بزرگترش از شخصیتی آرام‌تر و مطیع‌تر برخوردار است.

بررسی کامیون ایسوزو سری F

کامیون ایسوزو سری F با چهار موتور مختلف به بازار عرضه می‌شود که می‌توانند بین 200 تا 300 اسب‌بخار نیرو تولید کنند. وزن کل کامیون (GVM) نیز بین 10,400 تا 16,500 کیلوگرم متغیر است. پیکربندی‌های این کامیون نیز عبارتند از: 4×4، 2×6 و 4×6.

 

طراحی بدنه

بررسی کامیون ایسوزو سری F

به رغم این واقعیت که کامیون ایسوزو سری F از کابینی مشابه کابین کامیون بزرگتر ایسوزو FX بهره می‌برد، ولی جزییات کوچکی روی بدنه دیده می‌شوند که این دو مدل را از هم متمایز می‌کند. می‌توان گفت ارتفاع کمتر از سطح زمین، چراغ‌های بالا رفته و شباهت جلو پنجره به مدل کوچکتر ایسوزو سری N از مهمترین تفاوت‌های این دو کابین هستند. روی جلو پنجره مانند سایر محصولات کمپانی ایسوزو لوگوی ISUZU به چشم می‌خورد. این لوگو از روکش کروم برخوردار است تا چشمگیرتر باشد. سپر جلو از سپر کامیون‌ ایسوزو سری N اندکی بزرگتر است ولی از همان طراحی بهره می‌برد و دو دریچه ورودی هوا و دو چراغ مه‌شکن مستطیل شکل روی آن به چشم می‌خورند. درب‌ها از دستگیره‌ها و پنجره‌هایی بزرگ بهره می‌برند. خط پایین پنجره به منظور بالا بردن دید، به صورت اریب طراحی و ساخته شده است.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون ایسوزو سری F

به لطف ارتفاع کم کابین از سطح زمین و باز شدن 90 درجه‌ای درب‌ها ، سوار و پیاده شدن بسیار آسان است. باید گفت در مقایسه با استانداردهای امروزی طراحی، طراحی داخلی کامیون ایسوزو سری F کمی قدیمی و کسالت‌آور است و از مواد اولیه‌ای سخت و محکم ساخته شده است، با این حال کیفیت ساخت و چیدمان در سطح خوبی قرار دارد. دکمه‌های کنترلی در جای مناسبی قرار گرفته‌اند و ارگونومی خوبی دارند. روی کنسول مرکزی نمایشگر GPS به چشم می‌خورد که موارد دیگری مانند رادیو و مانیتور دوربین نیز روی آن تعبیه گردیده‌اند. پنل ابزار کاملاً مدرن و امروزی است، آمپرها نیز بزرگ هستند و خواندن آن‌ها بسیار آسان است.

بررسی کامیون ایسوزو سری F

علاوه بر آمپرهای متعارف، یک نمایشگر کوچک و مستطیل شکل نیز به چشم می‌خورد که اطلاعاتی نظیر میزان مصرف سوخت، هشدار در مورد سرعت بالا، میزان ساعات کارکرد موتور، دوره‌های زمانی بین سرویس‌ها و غیره را به نمایش می‌گذارد. صندلی‌ها بسیار راحت هستند و از تنضیمات زیادی برخوردارند. این صندلی‌ها از کمربندهای پیش کشنده سه نقطه‌ای، ضربه‌گیرهای قابل تنظیم افقی و گرمکن برخوردار هستند. علاوه بر این‌، برای راحتی بیشتر راننده، فرمان تلسکوپی است و قابلیت خم شدن به بالا و پایین را نیز دارد.

بررسی کامیون ایسوزو سری F

دید سرنشینان از اطراف به لطف شیشه جلو و آینه‌های جانبی بزرگ بسیار عالی است. در صورت نیاز به دید بیشتر، می‌توان سه دوربین دید عقب را به صورت سفارشی خریداری کرد. داخل کابین محفظه‌های زیاد و به در بخوری وجود دارند از جمله: جعبه داشبورد بزرگ، جا لیوانی، جیب‌های روی درب، کنسول‌های بالای سر و یک جعبه مخصوص بار در وسط صندلی‌ها.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کامیون ایسوزو سری F

کامیون ایسوزو سری F به همراه موتورهای دیزلی SiTEC سری III تولید می‌شود که در نسخه‌های 200، 235، 260 و 300 اسب‌بخاری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. این موتورها می‌توانند در کنار گیربکسهای شش سرعته دستی یا اتوماتیک قرار بگیرند. این گیربکس‌ها به طور خاص برای مقاصد تجاری طراحی و تولید گردیده‌اند. این موتورهای دیزلی به منظور بالا بردن عملکرد و پایین آوردن مصرف سوخت به فناوری‌های جدیدی مجهز شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به سیستم پاشش سوخت فشار بالای Common-rail، چهار سوپاپ برای هر سیلندر، اگزوز پیشرفته EGR، سیستم جدا کننده ذرات ریز از گازوییل و توربوشارژر VGS اشاره کرد. این موتورها به لطف برخورداری از چنین تجهیزات پیشرفته‌ای قادرند در دورهایی معادل با 1000 تا 1500 دور بر ثانیه، به حداکثر گشتاور دست پیدا کنند، این امر باعث می‌شود توان یدک‌کشی کامیون بسیار بالا برود و تعویض دنده‌ها نیز به حداقل برسد.

 

سواری و هندلینگ

بررسی کامیون ایسوزو سری F

کامیون ایسوزو سری F در قسمت جلو به یک سیستم تعلیق مجهز است که از چندین فنر شمشی و دو کمک فنر بهره می‌برد، در حالی که در قسمت عقب فقط از فنر شمشی استفاده شده است. کیفیت سواری کامیون صرفنظر از این که خالی باشد یا پر از بار بسیار نرم است، هندلینگ نیز به گونه‌ای است که اعتماد به نفس راننده را بالا می‌برد. فرمان به صورت استاندارد برقی است و هم در سرعت‌های پایین و هم در سرعت‌های بالا مانوردادن با کامیون را به کاری ساده تبدیل می‌کند. ابعاد غربیلک فرمان نیز بسیار عالی است. غربیلک فرمان کوچک و سبک است و این ویژگی‌ها باعث می‌شوند استفاده از آن بسیار راحت باشد. تجهیزات ایمنی این کامیون عبارتند از: ترمز ضدقفل، رگلاتور ضد لیز خوردن (ASR)، کنترل در سربالایی و سراشیبی (HSA) و کیسه هوای راننده.

 

نتیجه گیری

بررسی کامیون ایسوزو سری F

به عنوان نتیجه‌گیری می‌توان گفت موتور عملکرد خوبی دارد و به هیچ عنوان نیاز به شتاب یا قدرت بیشتر احساس نمی‌شود. درست است که کابین باید مدرن و امروزی‌تر باشد ولی این امر در کامیون‌ها از اهمیت چندانی برخوردار نیست. به جرأت می‌توان گفت کامیون ایسوزو سری F چنان قابل اعتماد است که همتراز با رقبایی که در صدر جدول این کلاس از کامیون‌ها قرار دارند می‌ایستد. این کامیون انعطاف‌پذیر و همه کاره است و کارش را به خوبی انجام می‌دهد. البته باید پذیرفت که از نقاط ضعقف کوچکی نیز رنج می‌برد ولی در قبال پولی که بابت آن پرداخت می‌کنید، گزینه بسیار مناسب و ایده‌آلی است.


منبع

TopSpeed

برچسب : ایسوزو , ایسوزو سری F , ایسوزو FX , ایسوزو سری N






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

حمید
2

کامیون های ایسوزو در داخل ایران بید دارای کابین خوبی برای استراحت راننده و سرنشین باشه
09:17  1396/04/03
پاسخ دادن
امیر
5

سلام واقعا ایسوزو دو کابین کی وارد بازار میشوند میخوام بدانم
12:04  1395/11/10
پاسخ دادن
امیر
7

سلام ایسوزو دو کابین رو کی وارد میکنن به ایران واقعا که شاهکاره
19:58  1395/07/17
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
5

تو بازار ایران که کمر خاور رو شکست!
10:42  1394/02/01
پاسخ دادن
کاربر: Bugatti
8

ایسوزو کامیون های خوبی میزنه ولی یکم طراحی داخلیش خوب نیست
10:52  1394/01/31
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
درانتظار اطلس : باطری گارانتی داره
حسین : آقا سوییچ شاهین م کار نمی‌کنه کسی اطلاع داره چطوری وارد ماشین بشم. شماره پلاکم رو بگم؟
علی : بچه ها کسی اطلاع داره چطوری میشه ویندوز نصب کرد؟ سیستمم بالا نمیاد هر کاری می کنم. رمزم یادم رفته هر چی می زنم.
حسین t8قرمز : من ۳۰ خرداد ثبت نام کردم تحویل ماشینم زنگ زدم به شرکت گفت ۱۳شهریوره برای منم پیامک اومدچک اولم ۳ ماه تعویق افتاده و دقیقا ۱۹ ام که شما شاسی شدید برای من شاسی شده ولی چیزی که پرسجو کردم گفتن ۲۰ تا ۳۰ روز بعد تحویل میشه
a5 اردیبهشت مشکی : سلام دوستان. از ثبت نامی های a5 در ۲۲ اردیبهشت کسی هست که توی مرحله صدور پلاک دو ماه مونده باشه؟ لطفا اگر کسی هم از این ثبت نامی ها تحویل گرفته اعلام کنه. من تا مرحله صدور پلاک رفتم ولی دو ماهه متوقف شده و پلاک نمیشه. کسی راه حلی داره؟
محمد : بدون شک من که ببخیال نمیشم ،ماهایی که دنده ثبت نام کردیم باییییییییید پا فشاری کنیم و حقمون و بگیریم وسلام
X5 اردیبهشت شیراز سفید : سلام دوستان من ۸/۱۷ پلاک شد و تو پروفایل شرکت زده ارسال مدارک همان تاریخ پلاک ولی شماره پلاک تو پروفایل ثبت نشده فقط شماره شاسی ثبت شده سوالم اینه مگه نباید شماره پلاک قبل از رسیدن مدارک ثبت بشه لطفا برا دیگران هم همینطور هست یا ثبت شده یا کلن ثبت نمکنن ممنون میشم اگه دوستان همکاری کنن ضمنا از ارسال مدارک چقدر زمان میبره تا برسه دست مشتری و خود ماشین هم
آرتمیس : شاهین زمانی خوبه که قیمتش 440 باشه 680 دادی جا شاهین پولتو ریختی تو دره
مهدی : سلام دوستان برای بنده ام شاهین اتومات زده تو سامانه باید منتظر پیامک باشم ک بتونم واریز وجه کنم ؟ واین ک اگ نتونم واریز وجه کنم دیگ پیامک نمیاد یعنی اسمم حذف میشه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنین
مهدی : سلام دوستان برای بنده ام شاهین اتومات زده تو سامانه باید منتظر پیامک باشم ک بتونم واریز وجه کنم ؟ واین ک اگ نتونم واریز وجه کنم دیگ پیامک نمیاد یعنی اسمم حذف میشه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : 😆😆😆
ابوالفضل : سلام تحویل یک ماهه با کفی پاششی کسی فاکتور نشده؟؟؟
علی : زنگ زدم نمایندگی یکیشون آشنا بود راهنمایی کرد گفت بعد از تحویل خودرو بهت میگم شکایتتو پر کنی و چطوری اقدام کنی و بهم گفت حالا حالاها بیخیال ماشینت َشو و بهت تحویل نمیدن گفت احتمالا واسه برج 10 بهتون ماشینتونو تحویل میدن من دیگه بیخیالش شدم بچه ها فقط از حقتون و از خسارتتون نگذرید
حمید : سلام ثبت نام 12 بهمن402 تایید لیزینگ اذیتم کردند شد 13 خرداد تحویل سیستمی 29 مهر هفته پیش پیامک از طرف بانک اومد بعدش وام واریز شد بیمه شده الانم مرحله صدور پلاکه ولی پلاک نشده
سایناتک : فعلاتا9آذرکه مهلت پرداخت آذری هاست..هفته چهارم آذرهم که بیادخوبه
رها. دنا 6 دنده دستی پیش فروش 30 بان : سلام دوستان ، ایا کسی از ابانیا هم فاکتوووور شده ؟؟؟ چقدر تاخیره ؟؟؟؟ ممنون از همگی⚘
ایکس 22 کرج : سلام به ایکس 22پرو دنده ای کرج ممنون شما خوبین.پیشاپیش مبارکتون باشه .گرفتین خبر بدین ممنون میشم.نه منم هنوز تحویل نگرفتم گفتن جمعه حمل شده ب سمت تهران . من سیستمی 6 شهریورم قرداد30 خرداد. امروز نمایندگی فیلم خروج ماشینهاروگذاشته بود یدونه 22بود طوسی ولی پلاکش برای من نبود احتمالا فردا پس فردا برسه
..... : دعوت نامه آذر دو روز نیست اومده یه ذره واسه دعوت نامه دی زود نیست؟ از الان؟
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
احرار : سلام به نظر من کاتالیزور ماشینتو چک کن من ماشین من هم از زمانیکه کاتالیزور شو حذف کردم این مشکلو داشت درستش کردم بوی دود رفع شد.