بررسی کامیون ایسوزو سری F

بررسی کامیون ایسوزو سری F

کامیون ایسوزو سری F یکی از همه کاره‌ترین کامیون‌هایی است که در بازار وجود دارد، وقتی صحبت از مصرف کم به میان می‌آید نیز این کامیون از سابقه‌ای خوب برخوردار است. این کامیون از کابینی مشابه کابین قوی‌تر ایسوزو FX بهره می‌برد ولی در مقایسه با برادر بزرگترش از شخصیتی آرام‌تر و مطیع‌تر برخوردار است.

بررسی کامیون ایسوزو سری F

کامیون ایسوزو سری F با چهار موتور مختلف به بازار عرضه می‌شود که می‌توانند بین 200 تا 300 اسب‌بخار نیرو تولید کنند. وزن کل کامیون (GVM) نیز بین 10,400 تا 16,500 کیلوگرم متغیر است. پیکربندی‌های این کامیون نیز عبارتند از: 4×4، 2×6 و 4×6.

 

طراحی بدنه

بررسی کامیون ایسوزو سری F

به رغم این واقعیت که کامیون ایسوزو سری F از کابینی مشابه کابین کامیون بزرگتر ایسوزو FX بهره می‌برد، ولی جزییات کوچکی روی بدنه دیده می‌شوند که این دو مدل را از هم متمایز می‌کند. می‌توان گفت ارتفاع کمتر از سطح زمین، چراغ‌های بالا رفته و شباهت جلو پنجره به مدل کوچکتر ایسوزو سری N از مهمترین تفاوت‌های این دو کابین هستند. روی جلو پنجره مانند سایر محصولات کمپانی ایسوزو لوگوی ISUZU به چشم می‌خورد. این لوگو از روکش کروم برخوردار است تا چشمگیرتر باشد. سپر جلو از سپر کامیون‌ ایسوزو سری N اندکی بزرگتر است ولی از همان طراحی بهره می‌برد و دو دریچه ورودی هوا و دو چراغ مه‌شکن مستطیل شکل روی آن به چشم می‌خورند. درب‌ها از دستگیره‌ها و پنجره‌هایی بزرگ بهره می‌برند. خط پایین پنجره به منظور بالا بردن دید، به صورت اریب طراحی و ساخته شده است.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون ایسوزو سری F

به لطف ارتفاع کم کابین از سطح زمین و باز شدن 90 درجه‌ای درب‌ها ، سوار و پیاده شدن بسیار آسان است. باید گفت در مقایسه با استانداردهای امروزی طراحی، طراحی داخلی کامیون ایسوزو سری F کمی قدیمی و کسالت‌آور است و از مواد اولیه‌ای سخت و محکم ساخته شده است، با این حال کیفیت ساخت و چیدمان در سطح خوبی قرار دارد. دکمه‌های کنترلی در جای مناسبی قرار گرفته‌اند و ارگونومی خوبی دارند. روی کنسول مرکزی نمایشگر GPS به چشم می‌خورد که موارد دیگری مانند رادیو و مانیتور دوربین نیز روی آن تعبیه گردیده‌اند. پنل ابزار کاملاً مدرن و امروزی است، آمپرها نیز بزرگ هستند و خواندن آن‌ها بسیار آسان است.

بررسی کامیون ایسوزو سری F

علاوه بر آمپرهای متعارف، یک نمایشگر کوچک و مستطیل شکل نیز به چشم می‌خورد که اطلاعاتی نظیر میزان مصرف سوخت، هشدار در مورد سرعت بالا، میزان ساعات کارکرد موتور، دوره‌های زمانی بین سرویس‌ها و غیره را به نمایش می‌گذارد. صندلی‌ها بسیار راحت هستند و از تنضیمات زیادی برخوردارند. این صندلی‌ها از کمربندهای پیش کشنده سه نقطه‌ای، ضربه‌گیرهای قابل تنظیم افقی و گرمکن برخوردار هستند. علاوه بر این‌، برای راحتی بیشتر راننده، فرمان تلسکوپی است و قابلیت خم شدن به بالا و پایین را نیز دارد.

بررسی کامیون ایسوزو سری F

دید سرنشینان از اطراف به لطف شیشه جلو و آینه‌های جانبی بزرگ بسیار عالی است. در صورت نیاز به دید بیشتر، می‌توان سه دوربین دید عقب را به صورت سفارشی خریداری کرد. داخل کابین محفظه‌های زیاد و به در بخوری وجود دارند از جمله: جعبه داشبورد بزرگ، جا لیوانی، جیب‌های روی درب، کنسول‌های بالای سر و یک جعبه مخصوص بار در وسط صندلی‌ها.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کامیون ایسوزو سری F

کامیون ایسوزو سری F به همراه موتورهای دیزلی SiTEC سری III تولید می‌شود که در نسخه‌های 200، 235، 260 و 300 اسب‌بخاری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. این موتورها می‌توانند در کنار گیربکسهای شش سرعته دستی یا اتوماتیک قرار بگیرند. این گیربکس‌ها به طور خاص برای مقاصد تجاری طراحی و تولید گردیده‌اند. این موتورهای دیزلی به منظور بالا بردن عملکرد و پایین آوردن مصرف سوخت به فناوری‌های جدیدی مجهز شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به سیستم پاشش سوخت فشار بالای Common-rail، چهار سوپاپ برای هر سیلندر، اگزوز پیشرفته EGR، سیستم جدا کننده ذرات ریز از گازوییل و توربوشارژر VGS اشاره کرد. این موتورها به لطف برخورداری از چنین تجهیزات پیشرفته‌ای قادرند در دورهایی معادل با 1000 تا 1500 دور بر ثانیه، به حداکثر گشتاور دست پیدا کنند، این امر باعث می‌شود توان یدک‌کشی کامیون بسیار بالا برود و تعویض دنده‌ها نیز به حداقل برسد.

 

سواری و هندلینگ

بررسی کامیون ایسوزو سری F

کامیون ایسوزو سری F در قسمت جلو به یک سیستم تعلیق مجهز است که از چندین فنر شمشی و دو کمک فنر بهره می‌برد، در حالی که در قسمت عقب فقط از فنر شمشی استفاده شده است. کیفیت سواری کامیون صرفنظر از این که خالی باشد یا پر از بار بسیار نرم است، هندلینگ نیز به گونه‌ای است که اعتماد به نفس راننده را بالا می‌برد. فرمان به صورت استاندارد برقی است و هم در سرعت‌های پایین و هم در سرعت‌های بالا مانوردادن با کامیون را به کاری ساده تبدیل می‌کند. ابعاد غربیلک فرمان نیز بسیار عالی است. غربیلک فرمان کوچک و سبک است و این ویژگی‌ها باعث می‌شوند استفاده از آن بسیار راحت باشد. تجهیزات ایمنی این کامیون عبارتند از: ترمز ضدقفل، رگلاتور ضد لیز خوردن (ASR)، کنترل در سربالایی و سراشیبی (HSA) و کیسه هوای راننده.

 

نتیجه گیری

بررسی کامیون ایسوزو سری F

به عنوان نتیجه‌گیری می‌توان گفت موتور عملکرد خوبی دارد و به هیچ عنوان نیاز به شتاب یا قدرت بیشتر احساس نمی‌شود. درست است که کابین باید مدرن و امروزی‌تر باشد ولی این امر در کامیون‌ها از اهمیت چندانی برخوردار نیست. به جرأت می‌توان گفت کامیون ایسوزو سری F چنان قابل اعتماد است که همتراز با رقبایی که در صدر جدول این کلاس از کامیون‌ها قرار دارند می‌ایستد. این کامیون انعطاف‌پذیر و همه کاره است و کارش را به خوبی انجام می‌دهد. البته باید پذیرفت که از نقاط ضعقف کوچکی نیز رنج می‌برد ولی در قبال پولی که بابت آن پرداخت می‌کنید، گزینه بسیار مناسب و ایده‌آلی است.


منبع

TopSpeed

برچسب : ایسوزو , ایسوزو سری F , ایسوزو FX , ایسوزو سری N






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

6 نظر

عزیز
0

بنظرم خیلی خیلی خوبه فقط پول ندارم بخرم
15:23  1402/11/25
گزارش
پاسخ دادن
حمید
2

کامیون های ایسوزو در داخل ایران بید دارای کابین خوبی برای استراحت راننده و سرنشین باشه
09:17  1396/04/03
گزارش
پاسخ دادن
امیر
5

سلام واقعا ایسوزو دو کابین کی وارد بازار میشوند میخوام بدانم
12:04  1395/11/10
گزارش
پاسخ دادن
امیر
7

سلام ایسوزو دو کابین رو کی وارد میکنن به ایران واقعا که شاهکاره
19:58  1395/07/17
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
5

تو بازار ایران که کمر خاور رو شکست!
10:42  1394/02/01
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Bugatti
9

ایسوزو کامیون های خوبی میزنه ولی یکم طراحی داخلیش خوب نیست
10:52  1394/01/31
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی x5 دی ۴۰۳ : دوستان آبانی رنگ مشکی x5هم کسی فاکتور شده؟
شاهین جی : بچه ها ب جای تجمع باید حمله کنیم به پارکینگهای سایپا ماشینم خودمون بگیریم هیچکسی نمیتونه ب ما چیزی بگه چون شاکی ما هستیم بچه های شاهین با شمام که پول بجا پرداخت کردیم پس لطفا همه ی جا بشیم بریم مستقیم سراغ پارکینگ چاره ای نزاشتن برامون
Jac j4 سفید : رنگ سفید تاخیر داره . مشکی و خاکستری زودتر میدن
شاهین سیاه : اسم خودم شاهین هست،بخاطر سبزه بودن پوستم ،تو محل ،بهم میگن "شاهین سیاه" رفقا بدلیل تاخیر تحویل سایپا مسخرم میکنن.امروز صبح که پیاده میرفتم نون بخرم،با ماشینش از کنارم رد شد،بوق شیپوری زد و گفت:"شاهین سیاه،هنوز پلاسی!؟" الان هم که اوضاع دنیا بهم ریخت. افسردگی گرفتم .میخوام برم معتاد بشم.( سنتی-صنعتی و نانو) با هم بعدهم که اگر خودرو را دادند، میرم ساقی میشم،کسی به شاهین شک نمیکنه،ساقی ها موتور دارند.
صادق 207خرداد : منن والا دیگه هیچ امیدی ندارم با این وضعیت جنگی که پیش اومده همه چی رو هواست
نرگس : سلام آقا صادق نه دیگه زنگ نزدم الانم که دیگه شانس ما جنگ شده دیگه امیدی ندارم ماشینمون بهمون بدن 😔😔
T9 : سلام بازم ماشین تحویلت دادن برای ما که هنوز فاکتور صادر نشده
شاهین cvt تحویل هفته چهارم دی : توی حالا عادیش نمیدادن ..... حالا هم که جنگ شد
امین : شاهین پر سایپا منتظر این روز بود و من هم از این روز میترسیدم ۷۰۰میلیون پر
تحویل 2 تیر سفید رنگ : منم فروش فوری هستم .تحویل 2 تیرماه.اماده برای صدور فاکتور 3/20بروز شده .به نظرتون کی فاکتور میشم .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 : الان با این ماجراها داستان تحویل چی میشه یعنی همین سرمایه که داشتیم رفت رو هوا
اطلس آذر : ماهم میدونیم آش دهان سوزی نیست از ناچاری اطلس ثبت نام کردیم وگرنه باپولمون طلا میخریدیم الان از بازار آزاد یه خودرو بهتر میگرفتیم دیگه تکمیل وجه کردیم خدا لعنت کنه سران مملکت
بشیر : خواهشمندیم شما تشریف ببرید گروه کویک نظر ارائه بدهید، خوش گلدی
محمد : داداش تحویل بدن شانس آوردیم حالا بالا رفتن به کنار
کوییک s : سلام دوستان چرا خودتان رو عذاب میدین بخاطر اطلس G مگه اطلس G لندکروز هستش ببرین بریزن کوییک s و با کمترین واریزی بیشتر از اون هم سود کنید 20 روزه هم تحویل میدن
کوییک آر اس : سلام ؛ به سلامتی ماشینتون چی بود
رضا : تیگو 7 پرو اقساط ثبت نام 8 شهریور 1403 تاریخ تحویل 20 اردیبهشت 1404 روز چهارشنبه 21 خرداد تحویل گرفتم دیروز بردم کارشناسی رنگ ، خدا روشکر رنگ و تعویضی نداشت اما دوتا نقطه اندازه 5*5 پالیش داشت زیر ماشین هم اوکی لود کیفیت رنگ هم افتضاح حداکثر 80 میکرون رنگ مدت زیادی زیر افتاب بوده ماشین که اولین کارم عوض کردن لاستیک ها خواهد بود چون توس سرعت بالای 80 کاملا میلرزه ماشین انشااله همه دوستان ماشینشون رو زودتر تحویل بگیرن راستی بابت مدت تاخیر هم گفتن 12 میلیون سود تاخیر داره که یک ماه دیگه کارت ام وی ام بهتون میدیم زمان تحویل تو نمایندگی یک بنده خدایی گفت ماشینم هفته قبل فونیکس اف ایکسم که تحویل گرفتم نبردم کارشناسی رنگ بعد از سه چهار روز دیدم چراغ استپ عقب خاموشه وقتی برده کارشناسی همون نقطه صافکاری و رنگ داشته و صافکار سوکت چراغ جا نزده بوده حتما بعد از تحویل تا 24 ساعت بعد کارشناسی ببرید 3-4 تومن هزینه کنید اما خیالتون راحته
محمد زند : سلام دوستان اردیبهشت و خردا از یکشنبه شروع به فاکتور کردن می کنند گویا فقط منتظر افزایش قیمت بودند دوستان این گرگ سالهاست با این گله آشناست
علی : شک نکنید همه چی رفت بالا حتی ماشین خدا بخیر کنه
محمد زند : بله ماهم منتظریم