معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

در قسمت‌های اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم این مجموعه مقالات با ده تیم از تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 آشنا شدید، در این مقاله نیز به معرفی دو تیم دیگر خواهیم پرداخت.

 

تیم Toro Rosso

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

کمپانی نوشابه‌سازی Red Bull هم مالک تیم اتومبیل‌رانی Toro Rosso است و هم مالک تیم Red Bull. تیم Toro Rosso نخستین بار در مسابقات فرمول 1 سال 2007 وارد میدان شد و در سال 2008 کمپانی Red Bull به تنها مالک این تیم تبدیل شد و تصمیم گرفت که تیم Toro Rosso به عنوان تیم دوم Red Bull عمل کند و به کار آموزش رانندگان جوان مشغول باشد و به مرور ارتقا داده شود. اولین موفقیت این تیم در سال 2006 و با رانندگی وینتانتیو لوئیزی (Vitantonio Luizzi) و در مسابقات گرند پری آمریکا به دست آمد. سباستین فتل نیز در مسابقات گرند پری سال 2008 موفق به کسب پیروزی شد. سباستین فتل اواسط سال 2007 از تیم بی‌ام‌و جدا شد و به این تیم پیوست. یکی دیگر از راننده‌های تیم Toro Rosso، سباستین بوردیاس (Sebastian Bourdais) بود که چهار بار در مسابقات قهرمانی Champ Car برنده شد. در سال 2009 سباستین فتل به تیم Red Bull منتقل شد و سباستین بویمی (Sebastian Buemi) جای او را گرفت. جیمی آلگورساوری (Jaime Alguersauri) نیز بعد از مسابقات گرند پری آلمان جایگزین بوردیاس شد، چون در این مسابقات عملکرد ضعیفی از خودش نشان داد. بویمی و آلگورساوری تا سال 2010 به رانندگی برای تیم Toro Rosso ادامه دادند. البته تردیدی نیست که فرانز توست (Franz Tost) سرپرست تیم و جورجیو آسانلی (Giorgio Ascanelli)، مدیر فنی تیم، به جیمی آلگورساوری جوان فرصت دادند تا شایستگی و توانایی‌های خودش را نشان بدهد. به طور قطع، سال 2010 سالی بود که فصلی جالب در تاریخ تیم جوان Toro Rosso رقم خورد.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

 

تیم تویوتا

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

مقر کمپانی خودروسازی تویوتا در شهر کلن آلمان است و تیم اتومبیل‌رانی تویوتا نیز آز آن‌جا هدایت می‌شود، این تیم تحت عنوان Panasonic Toyota نیز شناخته می‌شود. این تیم از سال 1972 آغاز به کار کرد و اسم اصلی آن Toyota Team Europe بود که بعدها به Toyota Motorsport تغییر نام داد. FIA این تیم را از شرکت در مسابقات سال 1995 منع کرد چون از قطعاتی غیر مجاز در خودروها استفاده کرده بود و به این ترتیب، رقابت آن‌ها با تیم‌های رقیب افزایش پیدا کرد. این تیم در مسابقات لمان نیز دو بار شکست خورد. بعد از آن بود که کمپانی تویوتا تصمیم گرفت به جای قطعه‌سازی برای تیم‌های مک‌لارن و Williams، تیم اتومبیل‌رانی خودش را راه‌اندازی و در سال 2002 در دوازدهمین سری مسابقات فرمول 1 شرکت کند. در این فصل رانندگان تیم تویوتا میکا سالو (Mika salo) و آلن مک‌نیش (Allan McNish) بودند و در طول فصل فقط توانستند دو پیروزی به دست بیاورند. با این که این دو راننده بسیار خوب عمل کردند، ولی برای مسابقات سال 2003 به آن‌ها پیشنهادی نشد و تیم تویوتا به جای آن‌ها از کریستیانو دی ماتا (Cristianio De Matta) و الیور پانیس (Oliver Panis) به عنوان راننده استفاده کرد.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

تویوتا در سال 2003 موفقیت‌هایی به دست آورد و امتیازاتش را به شانزده رساند ولی در مسابقات قهرمانی Constructors  در جایگاه هشتم ایستاد. در سال 2004، تیم تویوتا مجدداً به علت استفاده از قطعات غیر مجاز به دردسر افتاد و از شرکت در مسابقات گرند پری کانادا منع شد. کریستیانو دی ماتا پس از برگزاری مسابقات گرند پری آلمان تیم را ترک کرد و ریکاردو زونتا (Ricardo Zonta) و بعد از او هم جارنو ترولی (Jarno Trulli) جایگزین او شدند. الیور پانیس نیز به این فکر افتاد که وقتش است بازنشسته بشود، و به این ترتیب، ریکاردو زونتا دور نهایی مسابقات را انجام داد. بعد از این دوره بود که یک بحران دیگر دامن کمپانی تویوتا را گرفت و متهم شد که خودرو تویوتا TF04 شباهت زیادی به خودرو فراری F2003-GA دارد. بسیار عجیب بود که در طی تحقیق و تفحص، کمپانی تویوتا از بیم این که کمپانی فراری از اطلاعات بهره‌برداری کند، از ارسال اطلاعات به ایتالیا سر باز زد. بعد از فصل 2005، جارنو ترولی به همکاری با تیم ادامه داد ولی رلف شوماخر (Ralf Schumacher) جایگزین ریکاردو زونتا شد. با این که آن فصل از مسابقات خوب شروع شد، تیم تویوتا نتوانست خوش بدرخشد و جایگاه خودش را حفظ کند، شاید هم دلیل این امر این بود که رقبا مدام در حال پیشرفت و ارتقا بودند. با این حال، سال 2005 یکی از موفق‌ترین سال‌های تیم تویوتا بود.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

در سال 2006، تیم تویوتا تصمیم گرفت به جای تایرهای میشلن از تایرهای بریجستون استفاده کند و تصور بر این بود که با خودروی جدیدش بتواند از تیم‌های رقیب جلو بزند، ولی خودرو جدید آن طور که انتظار می‌رفت خوب عمل نکرد، با این حال تیم توانست سی و پنج به دست بیاورد و در جایگاه ششم بایستد.  جارنو ترولی و رلف شوماخر در سال 2007 نیز با این تیم همکاری کردند. کمپانی تویوتا موتور خودروهای William را نیز تأمین کرد و موتورهای خودش را جایگزین موتورهای Cosworth کرد که این تیم در سال 2006 از آن‌ها استفاده می‌کرد.


منبع

AutoRacing

برچسب : فرمول 1 , گرند پری , سباستین فتل , مایکل شوماخر , تیم Red Bull , تیم تویوتا , تویوتا , میشلن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
پربحث ترین خودروی
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین g : تماس گرفتم گفتن شاهین g دارن فاکتور میکنن انقدر دروغ گو هستن سخته باورش صد رحمت به چوپان دروغگو
Arash : دوستات کسی میدونه تا چه شماره پذیرشی فاکتور شده دوستانی که خودروشان فاکتور شده اگه امکانش هست ۶ رقم آخر شماره فاکتورشان بنویسن تا بدونیم نوبت چندم هستیم
x5 محمد : دوستان ی سوال قرار بود ماشین رو اردیبهشت تحویل بدن و گفتن اگر تاخیر ایجاد بشه سود بهتون میدیم ولی اول اردیبهشت شاسی شد الان ملاک سود تاخیر زمان تحول ماشین هست یا زمان شاسی شدن؟
شاهین اتومات کرمانشاه : سلام دوستان واریز اول من ۲۲ اردیبهشت ۴۰۳ بود تکمیل وجه م ۱ اسفند ۴۰۳ سخامم ۳،۴ بود ۱۵ خرداد فاکتور شد ۱۷ م پلاک شد الان تو وضعیت چراغ تحویل خودرو روشن شده چند روز پیشم نوشتم ک فاکتور شده ولی بچه باور نکردن و فک کردن از کارمندای سایپام من ک خداروشکر کارم درست شد ایشاالله ب زودی واسه همه درست شه تحویل خودرومم زدم نمایندگی سایپا صدیقی
دی ماه : واینکه از۲۵تا۲۸ام نزدیک ۳هزار نفر واریزی داشتیم‌که اگه بتونن کسری قطعه رو جبران‌کنند تااخر خرداد بتونن به همینا بدند شما کدملی رو نده ایندفعه فقط سوال کن آقا تا چندم فاکتور شدند فقط دروغ میگند
اکبر رینگ : ببخشید تحویل حضوری ساعت هشت ونیم تا ساعت شانزده و سی اشتباها گفتم ساعت چهارده و سی
A5Mojtabaa : سلام بالاخره بعد از ٩ماه شاسي شد امروز
اکبر رینگ : پیامکی که سایپا در مورد تحویل حضوری امروز برام فرستاده کپی کردم تو همین صفحه فرستادم چنتا پیام پایین تره اگه همچین پیامی برای شما هم فرستادن فردا تحویل میدن مشکلی نداره ذکر کرده تحویل همه روزه از ساعت هشت و نیم صبح تا ساعت چهارده تحویل میدن
سینا : دوستان ظاهرا تا حالا همه فاکتورها رو سفیدشیری زدن. درسته؟
علی j4 : سلام دوستان من ماشینموبانزدیک 2ماه تاخیربهم دادن امروز رفتم مرجع قضایی براشکایت (شهرستانم)میگفتن نمیدونیم چطوربایدشکایتتوثبت کنیم ،کسی که ازکرمان موتوربراسودشکایت کرده راهنمایی کنه تاماهم اونجوری برات شکایت ثبت کنیم .اگه کسی دوستان شکایت کرده روال روبرام توضیح بده لطفا (فکرکنم شماره دادنامه و...میخواستن)
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : نپرسیدید چرا فاکتور نمیشه رانا
امین ساینا واریزی 1اسفند : سلام دوستان وقت بخیر تکمیل وجه 12/1بودم و دوازدهم این ماه فاکتور شدم سیزدهم پلاک شد و ساعت 10 صبح از نمایندگی تحویل گرفتم اما هیچ مدرکی بهم نداد گفت میاد . ایشالا قسمت همتون.ماشین خوبیه تا ببینیم بعدا چطوره
دنا اپشنال : آقا حمید سفارش میکنم مال تو رو زودتر اعمال کنن
کارگر خط تولید بدنه : مغز خراب،واقعا مغزت خرابه،قیمت کارخونه میشه 520
اپشنال شهریور : فعلا اعمال نمیشه ول کن نکن این قدر رو مخ نرو
کارگر خط تولید بدنه : توحید از ارومیه،من حواله پرسنلی هامو میفروشم،به ساینا نیازی ندارم،خودم چانگان دارم
محمد16 خرداد : من ازنمایندگی پرسیدم گفتن فروش فوق العاده قیمت قطعی هستش کلا با اضافه بیمه ومالیات ازما 617 میلیون گرفتند گفتند ماشین هرقیمتی باشه برای شماهمین قیمت است برای پیش فروش ها بیشتر می شود
X55pro : سلام من یهx55 نقدی ثبتنام کرده بودم 23/11/1403. تازه امروز20/3/1404فاکتور شد تاریخ تحویل زده23/4 تا یک ماه دیگه میدان😔😔😔 دق آوردن مارو...
علوی : بله تولید زیاده ولی استپ کردن فاکتور رو تا با قیمت جدید بدن به فروش فوری ها
احمد آریان : توحید جان امزوز یکی گفت دوگانه هفته چارم اردییهشت تحویل گرفته منم تو شک افتادم دیگ بمونم امیدوارم افزایش به تیر نرسه