معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

در قسمت‌های اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم این مجموعه مقالات با ده تیم از تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 آشنا شدید، در این مقاله نیز به معرفی دو تیم دیگر خواهیم پرداخت.

 

تیم Toro Rosso

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

کمپانی نوشابه‌سازی Red Bull هم مالک تیم اتومبیل‌رانی Toro Rosso است و هم مالک تیم Red Bull. تیم Toro Rosso نخستین بار در مسابقات فرمول 1 سال 2007 وارد میدان شد و در سال 2008 کمپانی Red Bull به تنها مالک این تیم تبدیل شد و تصمیم گرفت که تیم Toro Rosso به عنوان تیم دوم Red Bull عمل کند و به کار آموزش رانندگان جوان مشغول باشد و به مرور ارتقا داده شود. اولین موفقیت این تیم در سال 2006 و با رانندگی وینتانتیو لوئیزی (Vitantonio Luizzi) و در مسابقات گرند پری آمریکا به دست آمد. سباستین فتل نیز در مسابقات گرند پری سال 2008 موفق به کسب پیروزی شد. سباستین فتل اواسط سال 2007 از تیم بی‌ام‌و جدا شد و به این تیم پیوست. یکی دیگر از راننده‌های تیم Toro Rosso، سباستین بوردیاس (Sebastian Bourdais) بود که چهار بار در مسابقات قهرمانی Champ Car برنده شد. در سال 2009 سباستین فتل به تیم Red Bull منتقل شد و سباستین بویمی (Sebastian Buemi) جای او را گرفت. جیمی آلگورساوری (Jaime Alguersauri) نیز بعد از مسابقات گرند پری آلمان جایگزین بوردیاس شد، چون در این مسابقات عملکرد ضعیفی از خودش نشان داد. بویمی و آلگورساوری تا سال 2010 به رانندگی برای تیم Toro Rosso ادامه دادند. البته تردیدی نیست که فرانز توست (Franz Tost) سرپرست تیم و جورجیو آسانلی (Giorgio Ascanelli)، مدیر فنی تیم، به جیمی آلگورساوری جوان فرصت دادند تا شایستگی و توانایی‌های خودش را نشان بدهد. به طور قطع، سال 2010 سالی بود که فصلی جالب در تاریخ تیم جوان Toro Rosso رقم خورد.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

 

تیم تویوتا

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

مقر کمپانی خودروسازی تویوتا در شهر کلن آلمان است و تیم اتومبیل‌رانی تویوتا نیز آز آن‌جا هدایت می‌شود، این تیم تحت عنوان Panasonic Toyota نیز شناخته می‌شود. این تیم از سال 1972 آغاز به کار کرد و اسم اصلی آن Toyota Team Europe بود که بعدها به Toyota Motorsport تغییر نام داد. FIA این تیم را از شرکت در مسابقات سال 1995 منع کرد چون از قطعاتی غیر مجاز در خودروها استفاده کرده بود و به این ترتیب، رقابت آن‌ها با تیم‌های رقیب افزایش پیدا کرد. این تیم در مسابقات لمان نیز دو بار شکست خورد. بعد از آن بود که کمپانی تویوتا تصمیم گرفت به جای قطعه‌سازی برای تیم‌های مک‌لارن و Williams، تیم اتومبیل‌رانی خودش را راه‌اندازی و در سال 2002 در دوازدهمین سری مسابقات فرمول 1 شرکت کند. در این فصل رانندگان تیم تویوتا میکا سالو (Mika salo) و آلن مک‌نیش (Allan McNish) بودند و در طول فصل فقط توانستند دو پیروزی به دست بیاورند. با این که این دو راننده بسیار خوب عمل کردند، ولی برای مسابقات سال 2003 به آن‌ها پیشنهادی نشد و تیم تویوتا به جای آن‌ها از کریستیانو دی ماتا (Cristianio De Matta) و الیور پانیس (Oliver Panis) به عنوان راننده استفاده کرد.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

تویوتا در سال 2003 موفقیت‌هایی به دست آورد و امتیازاتش را به شانزده رساند ولی در مسابقات قهرمانی Constructors  در جایگاه هشتم ایستاد. در سال 2004، تیم تویوتا مجدداً به علت استفاده از قطعات غیر مجاز به دردسر افتاد و از شرکت در مسابقات گرند پری کانادا منع شد. کریستیانو دی ماتا پس از برگزاری مسابقات گرند پری آلمان تیم را ترک کرد و ریکاردو زونتا (Ricardo Zonta) و بعد از او هم جارنو ترولی (Jarno Trulli) جایگزین او شدند. الیور پانیس نیز به این فکر افتاد که وقتش است بازنشسته بشود، و به این ترتیب، ریکاردو زونتا دور نهایی مسابقات را انجام داد. بعد از این دوره بود که یک بحران دیگر دامن کمپانی تویوتا را گرفت و متهم شد که خودرو تویوتا TF04 شباهت زیادی به خودرو فراری F2003-GA دارد. بسیار عجیب بود که در طی تحقیق و تفحص، کمپانی تویوتا از بیم این که کمپانی فراری از اطلاعات بهره‌برداری کند، از ارسال اطلاعات به ایتالیا سر باز زد. بعد از فصل 2005، جارنو ترولی به همکاری با تیم ادامه داد ولی رلف شوماخر (Ralf Schumacher) جایگزین ریکاردو زونتا شد. با این که آن فصل از مسابقات خوب شروع شد، تیم تویوتا نتوانست خوش بدرخشد و جایگاه خودش را حفظ کند، شاید هم دلیل این امر این بود که رقبا مدام در حال پیشرفت و ارتقا بودند. با این حال، سال 2005 یکی از موفق‌ترین سال‌های تیم تویوتا بود.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

در سال 2006، تیم تویوتا تصمیم گرفت به جای تایرهای میشلن از تایرهای بریجستون استفاده کند و تصور بر این بود که با خودروی جدیدش بتواند از تیم‌های رقیب جلو بزند، ولی خودرو جدید آن طور که انتظار می‌رفت خوب عمل نکرد، با این حال تیم توانست سی و پنج به دست بیاورد و در جایگاه ششم بایستد.  جارنو ترولی و رلف شوماخر در سال 2007 نیز با این تیم همکاری کردند. کمپانی تویوتا موتور خودروهای William را نیز تأمین کرد و موتورهای خودش را جایگزین موتورهای Cosworth کرد که این تیم در سال 2006 از آن‌ها استفاده می‌کرد.


منبع

AutoRacing

برچسب : فرمول 1 , گرند پری , سباستین فتل , مایکل شوماخر , تیم Red Bull , تیم تویوتا , تویوتا , میشلن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
پربحث ترین خودروی
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 66 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا اتومات تیتان 30اسفند سرامیک : حامد جان داداش چه رنگ بودی موعد تحویل سرامیک هم بودی؟اتو‌یا دستی
حامد : حاجی برگام صبح فاکتور شدم الان پلاک شد
محمد به نرگس تارا دستی : سلام نرگس خانوم منم تارا دستی سی اسفندم شما چه رنگ بودی ...بخدا دیگه سر درد گرفتم از بی ماشینی ...
ناشناس : سلام خدمت اقا امید ایشالله مبارکتون باشه اقا شما سخا رو کی ثبت کردید؟ بعد از تکمیل وجهه دوم؟ یا زمان تکمیل وجهه اول؟
وحید : چند روز از برداشتن سرامیک ماشینتون میگذره
رز زرد : سلام به همگی ببخشید یه سوال .... من که پیش فروش هستم باید سخا رو تحویل نمایندگی بدم؟ یا باید صبر کنم بعد تکمیل وجه ؟؟ لطفا کسی اطلاع داره جواب بده ممنون
رضا : سلام دوستان بالاخره تارا دستی امروز فاکتور شد انشالله برای شما هم فاکتور خواهد شد.تارا دستی .مشکی متالیک آبنوس واریز اولیه ۲۲ مرداد تکمیل وجه ۹ دی .پرداخت مابه‌التفاوت ۲۶ فروردین. جریمه تأخیر ۱۱ تومن .تحویل اسفند بودم بدون سرامیک.
حامد : ممنونم من سرامیک بودم اول برج دو رفتم نامه دادم سرامیک رو حذف کردم الان پولشم برگشته رو مطالبات ماشین هم فاکتور شده
تارا تیتانیوم : سلام مبارکه چه رنگی بودید؟
علیرضا : سلام تارا V4 تیتانیوم سرامیک تحویل برج ۱۲ کسی هست فاکتور شده باشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
الناز : دوستان اگه سقف فلز فاکتور شدید بی زحمت اطلاع بدید من دسترسی ندارم به سایت
اشکان : این حجم بی نمکی رو چجوری تو خودت جا دادی علی
محمد : با سلامتی ودل خوش ومداوم درشادی ها استفاده کنید.
اکستریم vx : سلام هیچ نهادی نه نظارت میکنه نه رسیدگی حتی خیلی از دوستان هم دیون پرداخت کردن باز خبری از فاکتور نیست.خودروهایی که از موعد تحویل سیستمی شون رد شده . شرکت بی اعتناست براز خودش مجوز فروش 120 روزه گرفته موعد تحویل فقط خدا میدونه 90 روز کاری رو 6 ماه نتونسته بده 120 روز کاری راحت 1 سال زمان میبره لطفتش میده دیون 405 رو ازشون بگیره ماشین من مدل 403هست الان 3 ماه از 404گذشته خبری نیست نمایندگی میگه تا اخر همین ماه ان شا.. میگیری
ALI GXL : منتظر پلاک: یکی ازدوستان هفته پیش برای شما نوشت که همچین مشکلی داشته شاید ندیدین پیامشو . گفت پلیس راهور همونجا سایپا تو جاده مخصوص نماینده داره و رفتن اونجا مشکلشون رو حل کردن . فروردین تا اواسط اردیبهشت این مشکل شماره گذاری برای یکی دو مدل محصولات سایپا وجود داشت ولی دوستان اومدن اینجا اعلام کردن که برطرف شده . امیدوارم مشکلتون هر چه زودتر حل بشه
افشین : سلام پیش فروش تکمیل وجه 17بهمن فاکتور 22 اردیبهشت پلاک 24 اردیبهشت امروز تحویل گرفتم 100 کیلومتر هم رانندگی کردم بسیار خوش دست نرم پرشتاب عالیه در ضمن یه شاهین 1403 هم دارم واقعا نسبت به قیمتش عالیه سوار شید لذت ببرید کم خرج جمع و جور راحت انشالله قسمت همه فقط تو کیلومتر 100 فرمون مبارزه باید بالانس بشه
محمد رضا : تحویل اردیبهشت و تکمیل وجه 22 اسفند ماه کوییک GXl امروز فاکتور شدم.
ساینا : احتمالا امروز یا فردا براتون پیام. میاد که روزش انتخاب کنین
عباسی : 10خرداد فاکتور نشدم
مجید : توی همین روزا باید تکمیل وجه کنی و فکر نمیکنم افزایش بخوره . . .