معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

در قسمت‌های اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم این مجموعه مقالات با ده تیم از تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 آشنا شدید، در این مقاله نیز به معرفی دو تیم دیگر خواهیم پرداخت.

 

تیم Toro Rosso

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

کمپانی نوشابه‌سازی Red Bull هم مالک تیم اتومبیل‌رانی Toro Rosso است و هم مالک تیم Red Bull. تیم Toro Rosso نخستین بار در مسابقات فرمول 1 سال 2007 وارد میدان شد و در سال 2008 کمپانی Red Bull به تنها مالک این تیم تبدیل شد و تصمیم گرفت که تیم Toro Rosso به عنوان تیم دوم Red Bull عمل کند و به کار آموزش رانندگان جوان مشغول باشد و به مرور ارتقا داده شود. اولین موفقیت این تیم در سال 2006 و با رانندگی وینتانتیو لوئیزی (Vitantonio Luizzi) و در مسابقات گرند پری آمریکا به دست آمد. سباستین فتل نیز در مسابقات گرند پری سال 2008 موفق به کسب پیروزی شد. سباستین فتل اواسط سال 2007 از تیم بی‌ام‌و جدا شد و به این تیم پیوست. یکی دیگر از راننده‌های تیم Toro Rosso، سباستین بوردیاس (Sebastian Bourdais) بود که چهار بار در مسابقات قهرمانی Champ Car برنده شد. در سال 2009 سباستین فتل به تیم Red Bull منتقل شد و سباستین بویمی (Sebastian Buemi) جای او را گرفت. جیمی آلگورساوری (Jaime Alguersauri) نیز بعد از مسابقات گرند پری آلمان جایگزین بوردیاس شد، چون در این مسابقات عملکرد ضعیفی از خودش نشان داد. بویمی و آلگورساوری تا سال 2010 به رانندگی برای تیم Toro Rosso ادامه دادند. البته تردیدی نیست که فرانز توست (Franz Tost) سرپرست تیم و جورجیو آسانلی (Giorgio Ascanelli)، مدیر فنی تیم، به جیمی آلگورساوری جوان فرصت دادند تا شایستگی و توانایی‌های خودش را نشان بدهد. به طور قطع، سال 2010 سالی بود که فصلی جالب در تاریخ تیم جوان Toro Rosso رقم خورد.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

 

تیم تویوتا

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

مقر کمپانی خودروسازی تویوتا در شهر کلن آلمان است و تیم اتومبیل‌رانی تویوتا نیز آز آن‌جا هدایت می‌شود، این تیم تحت عنوان Panasonic Toyota نیز شناخته می‌شود. این تیم از سال 1972 آغاز به کار کرد و اسم اصلی آن Toyota Team Europe بود که بعدها به Toyota Motorsport تغییر نام داد. FIA این تیم را از شرکت در مسابقات سال 1995 منع کرد چون از قطعاتی غیر مجاز در خودروها استفاده کرده بود و به این ترتیب، رقابت آن‌ها با تیم‌های رقیب افزایش پیدا کرد. این تیم در مسابقات لمان نیز دو بار شکست خورد. بعد از آن بود که کمپانی تویوتا تصمیم گرفت به جای قطعه‌سازی برای تیم‌های مک‌لارن و Williams، تیم اتومبیل‌رانی خودش را راه‌اندازی و در سال 2002 در دوازدهمین سری مسابقات فرمول 1 شرکت کند. در این فصل رانندگان تیم تویوتا میکا سالو (Mika salo) و آلن مک‌نیش (Allan McNish) بودند و در طول فصل فقط توانستند دو پیروزی به دست بیاورند. با این که این دو راننده بسیار خوب عمل کردند، ولی برای مسابقات سال 2003 به آن‌ها پیشنهادی نشد و تیم تویوتا به جای آن‌ها از کریستیانو دی ماتا (Cristianio De Matta) و الیور پانیس (Oliver Panis) به عنوان راننده استفاده کرد.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

تویوتا در سال 2003 موفقیت‌هایی به دست آورد و امتیازاتش را به شانزده رساند ولی در مسابقات قهرمانی Constructors  در جایگاه هشتم ایستاد. در سال 2004، تیم تویوتا مجدداً به علت استفاده از قطعات غیر مجاز به دردسر افتاد و از شرکت در مسابقات گرند پری کانادا منع شد. کریستیانو دی ماتا پس از برگزاری مسابقات گرند پری آلمان تیم را ترک کرد و ریکاردو زونتا (Ricardo Zonta) و بعد از او هم جارنو ترولی (Jarno Trulli) جایگزین او شدند. الیور پانیس نیز به این فکر افتاد که وقتش است بازنشسته بشود، و به این ترتیب، ریکاردو زونتا دور نهایی مسابقات را انجام داد. بعد از این دوره بود که یک بحران دیگر دامن کمپانی تویوتا را گرفت و متهم شد که خودرو تویوتا TF04 شباهت زیادی به خودرو فراری F2003-GA دارد. بسیار عجیب بود که در طی تحقیق و تفحص، کمپانی تویوتا از بیم این که کمپانی فراری از اطلاعات بهره‌برداری کند، از ارسال اطلاعات به ایتالیا سر باز زد. بعد از فصل 2005، جارنو ترولی به همکاری با تیم ادامه داد ولی رلف شوماخر (Ralf Schumacher) جایگزین ریکاردو زونتا شد. با این که آن فصل از مسابقات خوب شروع شد، تیم تویوتا نتوانست خوش بدرخشد و جایگاه خودش را حفظ کند، شاید هم دلیل این امر این بود که رقبا مدام در حال پیشرفت و ارتقا بودند. با این حال، سال 2005 یکی از موفق‌ترین سال‌های تیم تویوتا بود.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت ششم)

در سال 2006، تیم تویوتا تصمیم گرفت به جای تایرهای میشلن از تایرهای بریجستون استفاده کند و تصور بر این بود که با خودروی جدیدش بتواند از تیم‌های رقیب جلو بزند، ولی خودرو جدید آن طور که انتظار می‌رفت خوب عمل نکرد، با این حال تیم توانست سی و پنج به دست بیاورد و در جایگاه ششم بایستد.  جارنو ترولی و رلف شوماخر در سال 2007 نیز با این تیم همکاری کردند. کمپانی تویوتا موتور خودروهای William را نیز تأمین کرد و موتورهای خودش را جایگزین موتورهای Cosworth کرد که این تیم در سال 2006 از آن‌ها استفاده می‌کرد.


منبع

AutoRacing

برچسب : فرمول 1 , گرند پری , سباستین فتل , مایکل شوماخر , تیم Red Bull , تیم تویوتا , تویوتا , میشلن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند بهمن : تماس گرفتم با شرکت میگن اشتباهی ارسال شده ، همون کوییک پیشنهادی را میخواستن بفرستن
محب : وضعیت خودرو رو می تونید چک کنید ؟ پلاس ها برگشتن عقب، مث اینکه دارن فاکتور میکنن
محب : وضعیت خودرو رو می تونید چک کنید ؟ پلاس ها برگشتن عقب، مث اینکه دارن فاکتور میکنن
عاطفه : ممنونم از آقای اکبر
رضا لقمانیان : ثبتنام دو مرحله ایی فونیکس اف ایکس داشتم دوم فروردین . موعد مرحله دوم 17 اردیبهشت که چک بود را زودتر یعنی 26 فروردین نقدی پرداخت کردم . دیون دولتی را هم نقدا پرداخت کردم . تاریخ تحویل در سامانه اول تیر نوشته ولی تا امروز 21 خرداد هنوز فاکتور نشده .بنظر شما چه تاریخی تحویل میشه ؟
رضااراک : سلام وقتی یه مرحله بر می گرده عقب به خاطر حساب کتاب مالی تو چند روز آینده فاکتور می شه برای ما هم یه مرحله برگشت عقب یه هفته بعد فاکتور شد
اکبر از اردبیل : سلام گوگل سرچ بزنین کاستومر سایپا و بعد در قسمت فروش خودرو برین بخش پیگیری وعیت خودرو لینک رو باز کنین تو 4 کادر شماره درخواست و پذیرش و کد ملی و شماره شناسنامه را وارد کنین و سپس کد داخل کادر پایین چهار رقمی را وارد نمایید وضعیت خودروکامل بهتون نشون داده میشه
شاهینgl : اشتباه میکنی سزیع تبدیل بزن اگرنه ۱۵۰ میلیون بیشتر باید بدی
علی : پیامک دعوت نامه سهند اومده من برای اسفندم چرا تو سایتش میری چیزی برای تسویه نیست فقط کوییکه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر : داداش مدارکت اومده یا ن؟
تحویل 17خرداد : 17 خرداد رنگ سفید .سه تا 607 تومن سود داده هنوز هم فاکتور نشده.فکر نمیکنم تا هفته دیگه هم دستمون برسه
فرنوش : ممنونم جناب آقای هادی لطفا اگر خبر تازه ای شد اعلام کنید لطفا.
محمد 16 خرداد : منم 16 ام مادران سفید فاکتور نشدم دیروز از مرحله صدور فاکتور رفته مرحله فاکتور داره میچرخه
سورن مادران : منم مثل شما فاکتور نشده
15 بهمن : من پیش فروش دهه فجر ثبت نام کردم اوایل اردیبهشت هم دعوت نامه ارسال شد واریز کردم الان یک ماه هست زده آماده تخصیص روزی چند بار دارم چک میکنم.نمایندگی گفت 30 روز کاری ماشین میاد آخه پس کی؟؟
207 : افزایش قیمت در پیش فروش ها به نصف مبلغ باقیمانده که هنوز دعوتنامه صادر نشده میخوره به واریزی اولیه نمیخوره.
مهران : سلام عزیز خیلی ناراحت شدم این موضوع رو شنیدم از طریق ایرانخودروی شهر خودتون پیگیری کن ببین جریان چیه اگه مرکز اسقاط گفته مشکلی نیست پس نباید مشکلی باشه ایرانخودروی شهر خودت از طریق کارگذارشون پیگیری میکنن
مجید از تهران : تینا جان سلام نهایت تشکر بابت خوش آمد گویی.
سورن پلاس تک گانه 31 خرداد : سلام دوستان اعلام حظور کنید ببینم از خرداد کی فاکتور نشده من تحویل 31 خرداد طرح مادران هنوز فاکتور نشدم