بنا بر اخبار جدید، تعرفه های مالیاتی برای خودروهای وارداتی در کشور کره جنوبی کاهش یافته است. در طی دو سال اخیر، سهم حضور خودروهای خارجی در این کشور از 28% به 41% افزایش پیدا کرده است. سهم عمده این اتومبیل ها را مرسدس بنز، بی ام و و آئودی تشکیل می دهند. این حضور پررنگ باعث نگرانی دو خودروساز بزرگ کره ای هیوندای و کیا شده است. مالیات خودروهای وارداتی که در سال 2011 "8%" بود، امروز به "3.2%" کاهش یافته است. انتظار می رود تا سال 2016، میزان مالیات برای خودروهای وارداتی به صفر برسد. سود کمپانی هیوندای در سه ماهه اخیر، 15 درصد کاهش یافته است. بنا بر ادعای این خودروساز، کم ترین میزان رشد مالی از سال 2007 به بعد را امسال تجربه کرده اند. سهام این شرکت نیز 12% افت کرده است. به همین جهت، کمپانی هیوندای برای بدست آوردن جایگاه خود و جلوگیری از تنزل مجدد، کار بر روی موتورهای دیزلی را آغاز کرده است تا بلکه بتواند سهم خود را از بازار رقابتی حفظ نماید.
به راستی چرا کشور کره ، خودروهای ساخت خود را به بازارهای جهانی عرضه می کند ولی با کاهش مالیات، شهروندان را به خرید محصولات خارجی ترغیب می کند؟ آیا ما سزاوار پرداخت مبلغ n میلیون تومانی برای یک جنسیس هستیم ولی یک کره ای بتواند با مبلغی کم تر، بی ام و، مرسدس بنز یا کامارو سوار شود؟!