مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 95)

دوستداران دنیای خودرو، روز شنبه هر هفته منتظر برگزاری یک مسابقه با جوایز نقدی باشند. در این مسابقه که هدف آن افزایش آگاهی و اطلاعات خودرویی شما می باشد، یک سوال طرح می شود و شما می بایست پاسخ را بیان کنید. درصورتی که جواب شما کاملاً صحیح باشد، نام شما به ترتیب زمان پاسخ گویی در لیست اضافه خواهد شد.

شرایط شرکت در مسابقه هفتگی به شرح زیر است:

  • قبل از پاسخ به سؤال مسابقه، حتماً  ثبت نام کرده یا  وارد سایت شوید؛ زیرا جوایز تنها به کاربران سایت پرداخت می شود.
  • درصورتی که کاربر بیش از یک بار به سؤال مسابقه پاسخ دهد، فقط جواب اول مورد قبول قرارگرفته و پاسخ های دیگر حذف می شوند.
  • پاسخ ها باید به صورت کامنت در زیر همین پست قرار داده شوند. 
  • شما حداکثر تا پایان روز سه شنبه مهلت دارید به این سوال پاسخ دهید.
  • پاسخ های کاربران تا اتمام مدت زمان پاسخ گویی به مسابقه، نمایش داده نخواهند شد.
  • به نفرات اول تا سومی که سریعتر پاسخ صحیح بدهند یک شانس بیشتر تعلق می گیرد.
  • در پایان به قید قرعه سه نفر انتخاب شده و به هر برنده اشتراک یک ماهه سامانه‌پیامکی یک‌خودرو اهداء می گردد.

سؤال این هفته:

خارج شدن دود آبی و سفید از اگزوز خودرو نشانه چیست؟

مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 95)

راهنمایی: شما می‌توانید با مراجعه به بخش "مقالات خودرو" پاسخ سوال را بیابید.


شما می توانید با مراجعه به صفحه مسابقات با آدرس 1Car.ir/game تمامی اخبار و اطلاعات مربوطه را مطالعه نمائید.


با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 95)

 

برچسب : مسابقه , هفته , جایزه , نقد , برنده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

25 نظر

کاربر: فاطمه رضائی
0

خروج دود آبی رنگ به‌معنای آن است که روغن در موتور در حال سوخته شدن است.
دلایل آن می‌تواند ناشی از خراش برداشتن یا شکسته شدن رینگ‌های پیستون، زخمی شدن یا آسیب دیدن سیلندرها و بالاخره خراش برداشتن هادی سوپاپ‌ها و یا کاسه نمدهای مربوط به هادی‌های سوپاپ‌ها باشد.
در صورت مشاهده خروج دود سفید باید گفت وضعیت بسیار جدی‌تر است چون نشان‌دهنده آن است که مایع یا ماده خنک‌کننده و یا روغن هیدرولیک در حال سوختن است.
اگر دود مربوط به سوختن ماده خنک‌کننده باشد دلیل آن احتمالا وجود نشتی در واشر سرسیلندر و یا وجود ترک در سرسیلندر است و اگر دود مربوط به سوختن روغن هیدرولیک باشد که مربوط به گیربکس بوده و دلیل آن این است که موتور از طریق یک لوله خرطومی وکیوم مشغول مکیدن روغن هیدرولیک موجود در گیربکس است.
19:46  1393/11/21
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: کویر
0

دود سفید: از نشان‌دهنده آن است که مایع یا ماده خنک‌کننده و یا روغن هیدرولیک در حال سوختن است.اگر دود مربوط به سوختن ماده خنک‌کننده باشد دلیل آن احتمالا وجود نشتی در واشر سرسیلندر و یا وجود ترک در سرسیلندر است و اگر دود مربوط به سوختن روغن هیدرولیک باشد که مربوط به گیربکس بوده و دلیل آن این است با این حال دود سفید ضخیم می‌تواند یک مشکل بزرگ باشد و می‌تواند باعث سوختن سیستم خنک کننده موتور شود که این مشکل خود نیز در نتیجه یک مشکل جدی تر مانند سرسیلندر آسیب دیده ،نشت مایع خنک کننده ،بدنه موتور ترک خورده باشد که همگی این تعمیرات هزینه بر و گران هستند. دود آبی: خروج دود آبی رنگ به‌معنای آن است که روغن در موتور در حال سوخته شدن است. دلایل آن می‌تواند ناشی از خراش برداشتن یا شکسته شدن رینگ‌های پیستون، زخمی شدن یا آسیب دیدن سیلندرها و بالاخره خراش برداشتن هادی سوپاپ‌ها و یا کاسه نمدهای مربوط به هادی‌های سوپاپ‌ها باشد.
08:36  1393/11/21
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: hosseinlm
0

خروج دود ابی رنگ از اگزوز: در این صورت موتور دچار روغن سوزی شد و بسته به اینکه در چه حالتی این دود خارج شود یا از لاستیک گاید است و یا از رینگ و پیستون . که اگر در ابتدای روشن کردن و یا در سر گاز دادن دود خارج شد این عیب ناشی از ضعیف و فرسوده شدن لاستیک گاید می باشد در غیر این صورت این روغن سوزی بر می گردد به خرابی رینگ و پیستون است

دود سفید یا همان بخار آب : خارج شدن بخار اب در زمستان از اگزوز خودرو تا حدودی طبیعی میباشد ولی چنانچه از اب سیستم خنک کننده هم کم شود در این صورت عیب اصلی مربوط به سوختن واشر سرسیلندر می باشد که درمواردی با آب روغن قاطی کردن همراه است

23:50  1393/11/20
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: reza tm
0

اگر از خودرو شما دود آبی خارج می‌شود یک نشانه روشن و بسیار قطعی است که موتور در حال سوزاندن روغن است و این در زمانی روی می‌دهد که سوپاپ یا رینگ پیستون شما فرسوده بوده و زوغن از آن نشت کند و برای رفع این مشکل باید قطعات متحرک موتور رودوباره چک کنید و این چک کردن باید تا محفظه احتراق ادامه داشته باشد

دود سفید مورد نگران کننده ای ندارد و در اکثر موارد بخاری است که احتمالا در نتیجه ایجاد تراکم طبیعی در داخل سیستم اگزوز پدید می‌آید و این نوع دود به سرعت از بین می‌رود.
با این حال دود سفید ضخیم می‌تواند یک مشکل بزرگ باشد و می‌تواند باعث سوختن سیستم خنک کننده موتور شود که این مشکل خود نیز در نتیجه یک مشکل جدی تر مانند سرسیلندر آسیب دیده ،نشت مایع خنک کننده ،بدنه موتور ترک خورده باشد که همگی این تعمیرات هزینه بر و گران هستند.
19:44  1393/11/20
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مجید غفوری
0


1- دود ابي :خروج اين دود نشان دهنده ان است كه روغن در موتور در حال سوختن است خراش يا شكسته

شدن رينگ پيستون ها اسيب ديدن سيلندرها خراب شدن سوپاپ ها يا كاسه نمدهاي سوپاپ از دلايل ان

است در اين حالت بايد هرگز نگذاريد سطح روغن موتور پايين تر از سطح عادي برسد زيرا صدمات جبران ناپذيري

به موتور خودرو ميزندو بايد هميشه به ان روغن اضافه كنيد در اين حالت احتمالا بايد رينگ هاي پيستون يا

پيستون و بالشتكهاي سوپاپ ها را تعويض كنيد يا به عبارت ديگر موتور را تعمير كنيد



2-دود سفيد :نشان دهنده ان است مايع خنك كننده يا روغن هيدروليك در حال سوختن است اگر مايع خنك

كننده در حال سوختن باشد دليل ان وجود نشتي در واشر سر سيلندر و يا وجود ترك در ان است و چاره ان باز

كردن سر سيلندر و تعويض واشر سر سيلندر است و اگر روغن هيدروليك ميسوزد موتور در حال مكيدن ان از

طريق لوله از گيربكس است
17:17  1393/11/20
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: الهام غفوری
0


1- دود ابي :خروج اين دود نشان دهنده ان است كه روغن در موتور در حال سوختن است خراش يا شكسته

شدن رينگ پيستون ها اسيب ديدن سيلندرها خراب شدن سوپاپ ها يا كاسه نمدهاي سوپاپ از دلايل ان

است در اين حالت بايد هرگز نگذاريد سطح روغن موتور پايين تر از سطح عادي برسد زيرا صدمات جبران ناپذيري

به موتور خودرو ميزندو بايد هميشه به ان روغن اضافه كنيد در اين حالت احتمالا بايد رينگ هاي پيستون يا

پيستون و بالشتكهاي سوپاپ ها را تعويض كنيد يا به عبارت ديگر موتور را تعمير كنيد



2-دود سفيد :نشان دهنده ان است مايع خنك كننده يا روغن هيدروليك در حال سوختن است اگر مايع خنك

كننده در حال سوختن باشد دليل ان وجود نشتي در واشر سر سيلندر و يا وجود ترك در ان است و چاره ان باز

كردن سر سيلندر و تعويض واشر سر سيلندر است و اگر روغن هيدروليك ميسوزد موتور در حال مكيدن ان از

طريق لوله از گيربكس است
17:15  1393/11/20
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: سعید باقری
0

دود آبی: معنای دود آبی این است که روغن از مسیر معین خودش در داخل موتور خارج شده است و به همراه بنزین در حال سوختن است. البته می‌توانید مرتب روغن سر ریز کنید تا واشر سرسیلندر نسوزد (و این خطر وجود خواهد داشت که خساراتی جدی به موتور وارد شود) ولی عاقلانه‌ترین کار این است که اتصالات فرسوده یا قطع شده را تشخیص بدهید و آن‌ها را تعمیر کنید.

دود سفید: دود سفید نشانه این است که آب یا ضد یخ موجود در رادیاتور با بنزین مخلوط شده است. در این مورد هم می‌توانید باز اضافه کردن آب یا ضد یخ به رادیاتور، از جوش آوردن موتور جلوگیری کنید ولی عاقلانه‌ترین کار این است که در اسرع وقت به تعمیرگاه بروید. اگر دود از زیر کاپوت خارج می‌شود، به معنای این است که به خروج دود سفید از اگزوز بی‌توجهی کرده‌‍‌اید و حالا موتور جوش آورده است.
16:24  1393/11/20
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: سیدرضا اطیابی
0

دود آبی:

خروج دوی به این رنگ از سیستم اگزوز معنایی نمی تواند داشته باشد مگر،سوختن روغن موتور درون محفظه احتراق.
توجه!
در صورتیکه دود خروجی از اگزوز خودرو به رنگ آبی بود حتما در ابتدا سطح روغن موتور را چک نمائید.در صورت پایین تر بودن میزان روغن از حد مجاز حتما به روغن درون موتور بیافزایید تا از خطات جدی که نداشتن روعن میتواند برای موتور اتومبیل بوجود بیاورد جلوگیری کنید.

دلایل:
1.شکستن رینگ پستون
2.خراش برداشتن دیواره سیلندر
3.شکستگی و یا خرابی در بوش سوپاپ



دود سفید:

دود سفید را باید جدی گرفت!
شایع ترین احتمالی که در زمان خروج دود سفید از اگزوز ممکن است وجود داشته باشد،سوختن مایع خنک کننده موتور درون محفظه احتراق است که در این زمان به قول مکانیک ها خودرو آب روغن غاطی کرده!در این زمان ابتدا سطح مایع خنک کننده را چک کنید و در صورت کم شدن به آن بیافزایید.عیب دیگری که ممکن است مسبب بوجود آمدن دود سفید باشد سوختن روغن هیدرولیک درون گیربکس خودروست.
مشاهده دود سفید در صبح و مخصوصا سرد بودن هوا طبیعی است؛اما در صورت گرم شدن و ادامه این روند مسئله از جایی دیگر است.
...
16:20  1393/11/20
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ارش غفوری
0


1- دود ابي :خروج اين دود نشان دهنده ان است كه روغن در موتور در حال سوختن است خراش يا شكسته

شدن رينگ پيستون ها اسيب ديدن سيلندرها خراب شدن سوپاپ ها يا كاسه نمدهاي سوپاپ از دلايل ان

است در اين حالت بايد هرگز نگذاريد سطح روغن موتور پايين تر از سطح عادي برسد زيرا صدمات جبران ناپذيري

به موتور خودرو ميزندو بايد هميشه به ان روغن اضافه كنيد در اين حالت احتمالا بايد رينگ هاي پيستون يا

پيستون و بالشتكهاي سوپاپ ها را تعويض كنيد يا به عبارت ديگر موتور را تعمير كنيد



2-دود سفيد :نشان دهنده ان است مايع خنك كننده يا روغن هيدروليك در حال سوختن است اگر مايع خنك

كننده در حال سوختن باشد دليل ان وجود نشتي در واشر سر سيلندر و يا وجود ترك در ان است و چاره ان باز

كردن سر سيلندر و تعويض واشر سر سيلندر است و اگر روغن هيدروليك ميسوزد موتور در حال مكيدن ان از

طريق لوله از گيربكس است
14:35  1393/11/20
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: امین غفوری
1


1- دود ابي :خروج اين دود نشان دهنده ان است كه روغن در موتور در حال سوختن است خراش يا شكسته

شدن رينگ پيستون ها اسيب ديدن سيلندرها خراب شدن سوپاپ ها يا كاسه نمدهاي سوپاپ از دلايل ان

است در اين حالت بايد هرگز نگذاريد سطح روغن موتور پايين تر از سطح عادي برسد زيرا صدمات جبران ناپذيري

به موتور خودرو ميزندو بايد هميشه به ان روغن اضافه كنيد در اين حالت احتمالا بايد رينگ هاي پيستون يا

پيستون و بالشتكهاي سوپاپ ها را تعويض كنيد يا به عبارت ديگر موتور را تعمير كنيد



2-دود سفيد :نشان دهنده ان است مايع خنك كننده يا روغن هيدروليك در حال سوختن است اگر مايع خنك

كننده در حال سوختن باشد دليل ان وجود نشتي در واشر سر سيلندر و يا وجود ترك در ان است و چاره ان باز

كردن سر سيلندر و تعويض واشر سر سيلندر است و اگر روغن هيدروليك ميسوزد موتور در حال مكيدن ان از

طريق لوله از گيربكس است
14:34  1393/11/20
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: روح انگیز صمدی خانقاه
0


1- دود ابي :خروج اين دود نشان دهنده ان است كه روغن در موتور در حال سوختن است خراش يا شكسته

شدن رينگ پيستون ها اسيب ديدن سيلندرها خراب شدن سوپاپ ها يا كاسه نمدهاي سوپاپ از دلايل ان

است در اين حالت بايد هرگز نگذاريد سطح روغن موتور پايين تر از سطح عادي برسد زيرا صدمات جبران ناپذيري

به موتور خودرو ميزندو بايد هميشه به ان روغن اضافه كنيد در اين حالت احتمالا بايد رينگ هاي پيستون يا

پيستون و بالشتكهاي سوپاپ ها را تعويض كنيد يا به عبارت ديگر موتور را تعمير كنيد



2-دود سفيد :نشان دهنده ان است مايع خنك كننده يا روغن هيدروليك در حال سوختن است اگر مايع خنك

كننده در حال سوختن باشد دليل ان وجود نشتي در واشر سر سيلندر و يا وجود ترك در ان است و چاره ان باز

كردن سر سيلندر و تعويض واشر سر سيلندر است و اگر روغن هيدروليك ميسوزد موتور در حال مكيدن ان از

طريق لوله از گيربكس است
14:31  1393/11/20
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: senko
0

خروج دود آبی رنگ به‌معنای آن است که روغن در موتور در حال سوخته شدن است.
دلایل آن می‌تواند ناشی از خراش برداشتن یا شکسته شدن رینگ‌های پیستون، زخمی شدن یا آسیب دیدن سیلندرها و بالاخره خراش برداشتن هادی سوپاپ‌ها و یا کاسه نمدهای مربوط به هادی‌های سوپاپ‌ها باشد.
در صورت مشاهده خروج دود سفید باید گفت وضعیت بسیار جدی‌تر است چون نشان‌دهنده آن است که مایع یا ماده خنک‌کننده و یا روغن هیدرولیک در حال سوختن است.
اگر دود مربوط به سوختن ماده خنک‌کننده باشد دلیل آن احتمالا وجود نشتی در واشر سرسیلندر و یا وجود ترک در سرسیلندر است و اگر دود مربوط به سوختن روغن هیدرولیک باشد که مربوط به گیربکس بوده و دلیل آن این است که موتور از طریق یک لوله خرطومی وکیوم مشغول مکیدن روغن هیدرولیک موجود در گیربکس است.
03:12  1393/11/20
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: حسین اکبرپور نیاسر
0

خروج دود آبی رنگ به‌معنای آن است که روغن در موتور در حال سوخته شدن است.
دلایل آن می‌تواند ناشی از خراش برداشتن یا شکسته شدن رینگ‌های پیستون، زخمی شدن یا آسیب دیدن سیلندرها و بالاخره خراش برداشتن هادی سوپاپ‌ها و یا کاسه نمدهای مربوط به هادی‌های سوپاپ‌ها باشد.

در صورت مشاهده خروج دود سفید باید گفت وضعیت بسیار جدی‌تر است چون نشان‌دهنده آن است که مایع یا ماده خنک‌کننده و یا روغن هیدرولیک در حال سوختن است.
اگر دود مربوط به سوختن ماده خنک‌کننده باشد دلیل آن احتمالا وجود نشتی در واشر سرسیلندر و یا وجود ترک در سرسیلندر است و اگر دود مربوط به سوختن روغن هیدرولیک باشد که مربوط به گیربکس بوده و دلیل آن این است که موتور از طریق یک لوله خرطومی وکیوم مشغول مکیدن روغن هیدرولیک موجود در گیربکس است.
21:01  1393/11/19
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
0

دود آبی: معنای دود آبی این است که روغن از مسیر معین خودش در داخل موتور خارج شده است و به همراه بنزین در حال سوختن است. البته می‌توانید مرتب روغن سر ریز کنید تا واشر سرسیلندر نسوزد (و این خطر وجود خواهد داشت که خساراتی جدی به موتور وارد شود) ولی عاقلانه‌ترین کار این است که اتصالات فرسوده یا قطع شده را تشخیص بدهید و آن‌ها را تعمیر کنید.

دود سفید: دود سفید نشانه این است که آب یا ضد یخ موجود در رادیاتور با بنزین مخلوط شده است. در این مورد هم می‌توانید باز اضافه کردن آب یا ضد یخ به رادیاتور، از جوش آوردن موتور جلوگیری کنید ولی عاقلانه‌ترین کار این است که در اسرع وقت به تعمیرگاه بروید. اگر دود از زیر کاپوت خارج می‌شود، به معنای این است که به خروج دود سفید از اگزوز بی‌توجهی کرده‌‍‌اید و حالا موتور جوش آورده است.
16:10  1393/11/19
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: emad 99
0

خروج دود آبی رنگ به‌معنای آن است که روغن در موتور در حال سوخته شدن است.
دلایل آن می‌تواند ناشی از خراش برداشتن یا شکسته شدن رینگ‌های پیستون، زخمی شدن یا آسیب دیدن سیلندرها و بالاخره خراش برداشتن هادی سوپاپ‌ها و یا کاسه نمدهای مربوط به هادی‌های سوپاپ‌ها باشد.
در صورت مشاهده خروج دود سفید باید گفت وضعیت بسیار جدی‌تر است چون نشان‌دهنده آن است که مایع یا ماده خنک‌کننده و یا روغن هیدرولیک در حال سوختن است.
اگر دود مربوط به سوختن ماده خنک‌کننده باشد دلیل آن احتمالا وجود نشتی در واشر سرسیلندر و یا وجود ترک در سرسیلندر است و اگر دود مربوط به سوختن روغن هیدرولیک باشد که مربوط به گیربکس بوده و دلیل آن این است که موتور از طریق یک لوله خرطومی وکیوم مشغول مکیدن روغن هیدرولیک موجود در گیربکس است.
13:18  1393/11/19
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: سیامک آتاکیشی پور
3

اگر از خودرو شما دود آبی خارج می‌شود یک نشانه روشن و بسیار قطعی است که موتور در حال سوزاندن روغن است.
دود سفید مورد نگران کننده ای ندارد و در اکثر موارد بخاری است که احتمالا در نتیجه ایجاد تراکم طبیعی در داخل سیستم اگزوز پدید می‌آید و این نوع دود به سرعت از بین می‌رود.
11:13  1393/11/19
گزارش
پاسخ دادن
محمدرضا
0

فشار سوخت کمه تست فشار پمپ بنزین بگیر
00:06  1403/05/26

گزارش
کاربر: علی عابدین پورجعفری
0

دود سفید:
دود سفید را باید جدی گرفت!
شایع ترین احتمالی که در زمان خروج دود سفید از اگزوز ممکن است وجود داشته باشد،سوختن مایع خنک کننده موتور درون محفظه احتراق است که در این زمان به قول مکانیک ها خودرو آب روغن غاطی کرده!در این زمان ابتدا سطح مایع خنک کننده را چک کنید و در صورت کم شدن به آن بیافزایید.عیب دیگری که ممکن است مسبب بوجود آمدن دود سفید باشد سوختن روغن هیدرولیک درون گیربکس خودروست.
مشاهده دود سفید در صبح و مخصوصا سرد بودن هوا طبیعی است؛اما در صورت گرم شدن و ادامه این روند مسئله از جایی دیگر است.

دلایل:
1.سوختن واشر سرسیلندر
2. ترک خوردگی سرسیلندر و یا بلوکه موتور
3.سوختن روغن هیدرولیک گیربکس
-----
دود خاکستری مایل به آبی:

خروج دوی به این رنگ از سیستم اگزوز معنایی نمی تواند داشته باشد مگر،سوختن روغن موتور درون محفظه احتراق.

در صورتیکه دود خروجی از اگزوز خودرو به رنگ آبی بود حتما در ابتدا سطح روغن موتور را چک نمائید.در صورت پایین تر بودن میزان روغن از حد مجاز حتما به روغن درون موتور بیافزایید تا از خطات جدی که نداشتن روعن میتواند برای موتور اتومبیل بوجود بیاورد
09:38  1393/11/19
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: سام
0

دود آبی: معنای دود آبی این است که روغن از مسیر معین خودش در داخل موتور خارج شده است و به همراه بنزین در حال سوختن است. البته می‌توانید مرتب روغن سر ریز کنید تا واشر سرسیلندر نسوزد (و این خطر وجود خواهد داشت که خساراتی جدی به موتور وارد شود) ولی عاقلانه‌ترین کار این است که اتصالات فرسوده یا قطع شده را تشخیص بدهید و آن‌ها را تعمیر کنید.

دود سفید: دود سفید نشانه این است که آب یا ضد یخ موجود در رادیاتور با بنزین مخلوط شده است. در این مورد هم می‌توانید باز اضافه کردن آب یا ضد یخ به رادیاتور، از جوش آوردن موتور جلوگیری کنید ولی عاقلانه‌ترین کار این است که در اسرع وقت به تعمیرگاه بروید. اگر دود از زیر کاپوت خارج می‌شود، به معنای این است که به خروج دود سفید از اگزوز بی‌توجهی کرده‌‍‌اید و حالا موتور جوش آورده است.

Read more: http://1car.ir/ns-6201#ixzz3R4odsbIy
19:47  1393/11/18
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: nima
0

روغن سوزی خودرو و گرفتگی فلتر هوا ناشی از سوختن و یا نیم سوز بودن واشر سر سیلندر آب به همراه روغن سوخت میشود
16:34  1393/11/18
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: vahideh
0

ممکن است از قسمت جلو یا عقب خودرو دود خارج شود که در هر دو صورت نشانه خوبی نیست. در این گونه موارد، معمولاً اگزوز دودهایی رنگی متساعد می‌کند تا شما را متوجه وجود یک مشکل بکند. در این قسمت به معنای دودهای رنگی اشاره می‌شود:

دود آبی: معنای دود آبی این است که روغن از مسیر معین خودش در داخل موتور خارج شده است و به همراه بنزین در حال سوختن است. البته می‌توانید مرتب روغن سر ریز کنید تا واشر سرسیلندر نسوزد (و این خطر وجود خواهد داشت که خساراتی جدی به موتور وارد شود) ولی عاقلانه‌ترین کار این است که اتصالات فرسوده یا قطع شده را تشخیص بدهید و آن‌ها را تعمیر کنید.

دود سفید: دود سفید نشانه این است که آب یا ضد یخ موجود در رادیاتور با بنزین مخلوط شده است. در این مورد هم می‌توانید باز اضافه کردن آب یا ضد یخ به رادیاتور، از جوش آوردن موتور جلوگیری کنید ولی عاقلانه‌ترین کار این است که در اسرع وقت به تعمیرگاه بروید. اگر دود از زیر کاپوت خارج می‌شود، به معنای این است که به خروج دود سفید از اگزوز بی‌توجهی کرده‌‍‌اید و حالا موتور جوش آورده است.
16:03  1393/11/18
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: majidabhari
0

دود آبی:
چنین دودی معمولا رایحه‌ای مانند نان برشته سوخته شده دارد. در این حالت باید سطح روغن را در موتور کنترل کرده و در صورت پایین بودن میزان آن، باید روغن اضافه کرده تا به سطح عادی برگردد. هرگز اجازه ندهید سطح روغن موتور از میزان معین پایین‌تر آید چون در این‌صورت موتور لطمه و آسیب کاملا جدی می‌بیند. برای پی بردن و تشخیص اینکه رینگ‌های پیستون و یا خود پیستون خراب هستند یا نه، باید آزمایش کمپرس پیستون را انجام داد که در صورت پایین بودن فشار و کمپرس، وجود چنین عیوبی قطعی است.
دود سفید:
اگر دود، مربوط به سوختن ماده خنک‌کننده باشد اصطلاحا به آن دود شیرین می‌گویند و اگر فقط بوی سوختگی باشد مربوط به سوختن مایع هیدرولیک گیربکس است. در این وضعیت ابتدا باید سطح مایع خنک‌کننده را کنترل کرده و پس از آن اقدام به کنترل روغن هیدرولیک داخل گیربکس کرد. چنانچه سطح مایع خنک‌کننده پایین‌تر باشد و یا موتور بیش از حد گرم شود و درجه حرارت آن بالاتر از حد نرمال باشد باید آزمایش فشار را انجام داد تا مشخص شود که آیا سیستم خنک کننده قادر به حفظ و تحمل فشار بوده یا خیر؟ چنانچه سیستم نتواند فشار را تحم
14:45  1393/11/18
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: اسد123
0

بااهداسلام -خدا قوت ---خارج شدن دود آبی نشانه آنست که روغن درموتور درحال سوختن است . وخارج شدن دودسفید نشان دهنده آنست که مایع خنک کننده ویاروغن هیدرولیک در حال سوختن است . موید وموفق باشید.
14:36  1393/11/18
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ستاره
0

خروج دود آبی رنگ به‌معنای آن است که روغن در موتور در حال سوخته شدن است.
دلایل آن می‌تواند ناشی از خراش برداشتن یا شکسته شدن رینگ‌های پیستون، زخمی شدن یا آسیب دیدن سیلندرها و بالاخره خراش برداشتن هادی سوپاپ‌ها و یا کاسه نمدهای مربوط به هادی‌های سوپاپ‌ها باشد.در صورت مشاهده خروج دود سفید باید گفت وضعیت بسیار جدی‌تر است چون نشان‌دهنده آن است که مایع یا ماده خنک‌کننده و یا روغن هیدرولیک در حال سوختن است.
اگر دود مربوط به سوختن ماده خنک‌کننده باشد دلیل آن احتمالا وجود نشتی در واشر سرسیلندر و یا وجود ترک در سرسیلندر است و اگر دود مربوط به سوختن روغن هیدرولیک باشد که مربوط به گیربکس بوده و دلیل آن این است که موتور از طریق یک لوله خرطومی وکیوم مشغول مکیدن روغن هیدرولیک موجود در گیربکس است.

13:29  1393/11/18
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: علی.ط
0

معنای دود آبی این است که روغن از مسیر معین خودش در داخل موتور خارج شده است و به همراه بنزین در حال سوختن است.
دود سفید نشانه این است که آب یا ضد یخ موجود در رادیاتور با بنزین مخلوط شده است.
13:29  1393/11/18
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: reza-4WD
0

دود آبی: معنای دود آبی این است که روغن از مسیر معین خودش در داخل موتور خارج شده است و به همراه بنزین در حال سوختن است. البته می‌توانید مرتب روغن سر ریز کنید تا واشر سرسیلندر نسوزد (و این خطر وجود خواهد داشت که خساراتی جدی به موتور وارد شود) ولی عاقلانه‌ترین کار این است که اتصالات فرسوده یا قطع شده را تشخیص بدهید و آن‌ها را تعمیر کنید.

دود سفید: دود سفید نشانه این است که آب یا ضد یخ موجود در رادیاتور با بنزین مخلوط شده است. در این مورد هم می‌توانید باز اضافه کردن آب یا ضد یخ به رادیاتور، از جوش آوردن موتور جلوگیری کنید ولی عاقلانه‌ترین کار این است که در اسرع وقت به تعمیرگاه بروید. اگر دود از زیر کاپوت خارج می‌شود، به معنای این است که به خروج دود سفید از اگزوز بی‌توجهی کرده‌‍‌اید و حالا موتور جوش آورده است.
10:09  1393/11/18
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظرات برای این مطلب غیر فعال شده است.
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
نرگس : سلام آقا مهدی شما کدوم نمایندگی هسین منم‌شیرازم جمعه ماشین تیک حمل خورده ولی هنوز نرسیده
S3به sr3 : تهرانی ها باید دست بکار بشید برای شاسی شدنش تمجمع کنید تا راهمر sr3 رو شاسی کنه
Shahin G : الکی میگن همشون فقط دروغ ما۱۴ آذر فاکتور نشده
درسا : فکر نکنم تبدیل بزنن ،ولی نامردی شاهین پلاس تا ۱۹ اسفند فاکتور کردن ،برای cvt رو یک اسفند گیر کرده
مممدی : تارای فیس لیفت توربو کی تولید میشه؟؟؟ کسی اطلاعی داره؟
MHZ : دوستان گرامی ، شاهین پلاس ها رو دارند رگباری فاکتور می کنند .خدا کنه برای ما Cvt ها تبدیل به پلاس بفرستند که ما به تفاوتش رو بریزیم بحساب و پلاس بگیریم .
Mehdi : نمیدونم از تهران تا شیراز چقدر راهه که ۳ روز شد ماشین هنوز تحویل نمایندگی نشده حالا بازم خدا کنه سالم و خصوصا کامل برسه یک روز دیگه هم روش .
ناشناس : در جواب شاهین زمستان بله اگه قرار داد تحویل مرداد بوده باشه ۲۱میلیون و۱۷۵ هزار تومان تخفیف سود مشارکت بوده یعنی از کل قیمت ۵۷۳ خورده ای ۲۱ میلیون کم شده و ۵۵۲میلیون برای شما حساب شده
دی ماه : من امروززنگ زدم اصلا جواب ندادند اشغال بود
رسول : من تکمیل وجه و سخا رو ۱۹ اسفند انجام دادم . هنوز در حالت «آماده تخصیص» هستم و فاکتور نشدم .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اپشنال شهریور : اول بذار دعوت نامه بیاد بعدا در موردش صحبت کنیم اما فکر کنم بااین روا اول شهریور فاکتور بشه
احمد 28مهر : من پس فردا میام جلوی معاونت فروش.پدرمونو دراوردید.تاج دینی آماده باش
اپشنال شهریور : وسط تیر
207قالپاق : سلام بچه ها کسی هست بدونه فروش فوری 207پانارینگ فولادی اونایی که تبدیل نزدن تاکی فاکتور شدن واصلا تا کی هستن؟
دنا بورسی مشکی پیش فروش 31خرداد : سلام.دنا پلاس بورسی رنگ مشکی طرح مادران پیش فروش تحویل 31 خرداد تکمیل وجه 1اردیبهشت هنوز فاکتور نشده . کسی هست فاکنور شده باشه؟
تبدیل اطلس به کویک اس : سلام دوستان کسی هست که تبدیل زده باشه هنوز فاکتور نشده ممنون میشم اطلاع بدین
اطلس اذر : من هم میام
احمدرضا : فردا نمایندگی تحویل میگیرم،31 خرداد آپشنال،استان فارس پیش فروش
اطلس دی ماه : سلام برای من که هنوتکمیل وجه نیومده آخه میگن دوباره سایپا میخواد افزایش قیمت بزنه میترسم دوباره به ما افزایش بخوره
علی 8241 : امروز زنگ زدن گفتن فردا بیا ماشینو تحویل بگیر 29بهمن تکمیل وجه سخا 1 اسفند انشالله واسه همه تحویلی