بررسی هیوندای i30

بررسی هیوندای i30

شرکت خودروسازی هیوندای همواره تلاش کرده است تا در ساخت مدل های جدید نظیر هیوندای i30، اصالت خود را حفظ کند. اگرچه در گوشه و کنار مطرح است که این خودرو در اروپا از نقطه نظر طراحی، زیاد مورد اقبال عمومی قرار نگرفته است، اما در قضاوتی منصفانه باید گفت طراحی آن خیلی هم بد نیست. چه بسا، طراحی داخلی این هیوندای از طراحی خارجی آن نیز زیباتر و باشکوه تر است.

بررسی هیوندای i30
بررسی هیوندای i30 بررسی هیوندای i30
بررسی هیوندای i30 بررسی هیوندای i30
بررسی هیوندای i30

صندلی های راحت، داشبورد منحصر به فرد، و کنسول وسط از جمله ویژگی هایی است که در نمای داخلی، نظرها را بیش تر جلب می کنند. طراحی داخلی i30 به گونه ای است که هیچ لرزش یا صدایی در حین رانندگی در سطح جاده به گوش راننده و سرنشینان نمی رسد. مدل قدیمی این خودرو در حال حاضر توسط شرکت آسان موتور وارد کشور می شود و قیمت آن در حدود 103 میلیون تومان است.

بررسی هیوندای i30

با نگاهی به حجم کابین خودرو متوجه خواهید شد که این فضا برای راحتی کامل سرنشینان کافی است و با ویژگی که صندلی های عقب برای سرنشینان فراهم ساخته است، آن ها می توانند بهترین وضعیت نشستن را برای خود تنظیم کنند. از جمله امکانات و آپشن های این خودرو می توان به سردنده چرمی، سنسور پارک عقب، سیستم دسترسی بدون کلید، شیشه های برقی، گرم کن آینه های جانبی، چراغ مه شکن، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، قفل ایمنی کودک، برف پاک کن عقب، قفل ضدسرقت، کنترل آب و هوای اتوماتیک، کیسه هوا (جلو، جانبی، پرده ای)، سانروف برقی، سیستم کنترل پایداری الکترونیک (ESC)، پورت های iPod، USB و AUX اشاره کرد.

بررسی هیوندای i30

به طورکلی چهار انتخاب اعم از (1) Classic، (2) Active، (3) Style، و (4) Style Nav برای موتور این هیوندای جدید در نظر گرفته شده است. با وجود این، در حال حاضر دو تیپ موتور چهار سیلندر موجود است: (1) حجم 1.4 لیتر با قدرت 98 اسب بخار (BHP) و (2) حجم 1.6 با قدرت 118 اسب بخار (BHP) مجهز به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک. با همه این تفاسیر، مدلی که اکنون در انگلیس به فروش می رود، مبتنی بر موتورهای CRDi به حجم 1.4 لیتر با قدرت 89 اسب بخار (BHP) و 1.6 لیتر با قدرت 109 اسب بخار است. آخرین ورژن موتوری که هیوندای بر روی آن متمرکز شده است، حجم 1.6 لیتر و قدرت 126 اسب بخار (BHP) دارد. بنا به گفته شرکت سازنده، میزان آلایندگی این خودرو چیزی در حدود ۹۷ گرم به ازای هر یک کیلومتر است که این عدد در مقایسه با سایر خودروها، تقریباً معقول و منطقی به نظر می رسد. شتاب 0 تا 100 هیوندای i30 در حدود 11 ثانیه است. اگرچه این هیوندای در جاده عملکرد بسیار خوبی دارد، اما اندکی صدای باد به داخل کابین خودرو منتقل می شود و در دنده های بالاتر احتمال افزایش میزان سوخت نیز وجود دارد.

بررسی هیوندای i30
بررسی هیوندای i30 بررسی هیوندای i30
بررسی هیوندای i30

جالب است بدانید که جهت ایجاد سازگاری با سلیقه شهروندان اروپایی، هیوندای i30 را در آلمان طراحی کرده اند. رینگ های آلیاژی 16 اینچی، سپرها، چراغ های LED، چراغ های مه شکن، جلو پنجره، اسپویلر عقب، و طراحی شیب دار سقف، چهره این خودرو را اسپرت تر کرده است.

بررسی هیوندای i30

گذشته از اندکی ضعیف بودن سیستم فرمان و عملکرد دنده در سرعت های بالا، قیمت این خودرو در مقایسه با سایر هم رده های خود پایین تر است. رفتار این خودرو در دست اندازها و مسیرهای ناهموار بسیار خوب است و آن ها را به خوبی پشت سر می گذارد. از نظر قیمت این خودرو با رقبائی چون MG6، سراتو، مزدا 3 و حتی ماکسیما در یک حدود هستند، شما کدام را انتخاب می کنید؟


منبع

Autocar

برچسب : هیوندای , i30 , هاچ , بک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

19 نظر

Mahdi
3

دنده اتوماتیک نداره؟
13:27  1393/01/20
پاسخ دادن
بهروز
0

خیلی خوشگله اگه 100تا110 میلیون باشه خوبه
08:46  1392/12/09
پاسخ دادن
ارزو
1

نه بابا
13:52  1392/12/20

ارزو
3

گرونه
13:57  1392/12/20

محمدحسین
1

چه خبره براچی بازار داغی میکنی
نهایتا 75 تومان
شبیه mvm315است
19:11  1393/08/14

س حکمت شعار
5

با سلام.لطف کنید قیمت مدل جدید i30را بگید.خیلی ممنون
22:04  1392/08/24
پاسخ دادن
sajjad
1

عالی من یکی دارم خیلی بهتر از i20
05:31  1394/06/03

سیدجعفر
3

ممنون ازمطالبتون .ولی من از مدل قدیمی اون بیشتر خوشم میاد .مخصوصا از چراغهای عقبش
19:11  1392/08/22
پاسخ دادن
Davoud
1

Salam daste tun dard nakone dametun garm.
10:18  1392/02/31
پاسخ دادن
محمد مهدی
1

جولیتا گرون تره ولی مثل همه ی فیات ها و آلفارومئو ها از ارزش قیمتی بالا تری برخورداره و همونطور که گفتید در ایران با هیچ ماشینی قابل مقایسه نیست. میتو با قیمتی برابر حتی با اون قابل مقایسه نیست و طبیعتاً خیلی بهتره. اما اون در کلاس دیگه و اون در کلاس دیگه ایه و من بیشتر از این منظور گفتم.
21:53  1392/02/29
پاسخ دادن
کاربر: حمید ضیایی
2

فک نمیکنم با وضع بازار کنونی بشه هیچکدوم از ماشینای هاچ بک مثه مزدا 3 ، ای 30 و .... با ماشینی مثه آلفا رومئو جولیتا مقایسه کرد . شاید بشه با میتو مقایسه کرد ولی جولیتا رو باید با ماشین خیلی بالاتری مقایسه کرد
18:07  1392/02/28
پاسخ دادن
محمد مهدی
0

رقیب این خودرو در بازار ایران رنو اسکالا و مزدا ٣ و آلفا رومئو جولیتا است
و این ماشین هیچ ربطی به ماکسیماو ام جی نداره
رطفا بررسی و اصلاح کنید
12:40  1392/02/27
پاسخ دادن
کاربر: FR
1

البته نام کاربری بنده FR است :)

بنده هم از زحمات شما و سایت خوبتون ممنونم.
23:48  1392/02/26
پاسخ دادن
پرسنل 1Car: دادور
2

پاسخ به کاربر: FR

در هر حال، این افتخار 1Car است که چنین کاربرهای نکته‎سنجی دارد. از حسن نیت شما متشکریم و امیدواریم همواره و در هر لحظه همراه ما باشید و ایرادات و ضعف‎های محتوای سایت را متذکر شوید.
19:34  1392/02/26
پاسخ دادن
کاربر: FR
1

امروزه تنوع و تعدد تریم ها در مورد تمامی اتومبیل ها صادق است و این امر مختص هیوندای i30 نمیباشد.

آنچه که مهم است عدم وجود مشخصات ذکر شده قبلی توسط شما (موتور 2 لیتری و گیربکس 4 سرعته) برای هیچ یک از تریم های مدل 2013 این خودرو است که با راهنمایی بنده و زحمات شما اصلاح شد.

لطفا در خط سوم پاراگراف چهارم عبارت " 1189 اسب بخار " را نیز اصلاح کنید.

با تشکر
16:06  1392/02/26
پاسخ دادن
پرسنل 1Car: دادور
1

پاسخ به کاربر: FR

هیوندای i30 تریم‎های متعدد و متنوعی در دنیا دارد که در این مقاله، صرفاً اطلاعات فنی یک تریم عنوان شده بود. اکنون شما می‎توانید اطلاعات بیشتر را در مقاله مطالعه بفرمائید.
13:08  1392/02/26
پاسخ دادن
سینا
0

عکس اول از داشبورد ماله مدله قدیمی هست!! شما دیگه چرا؟!!
12:09  1392/02/26
پاسخ دادن
کاربر: FR
4

مشخصات موتور و گیربکسی که ذکر کردین مربوط به مدل های قبلی i30 میباشد.مدل های جدید این خودرو که عکس های اون رو در این بررسی منتشر کردین با 3 نوع موتور مختلف 1.4L ، 1.6L ، 1.8L و 2 نوع گیربکس دستی و اتوماتیک که هر دو 6 سرعته میباشند عرضه میشود که مدل های دارای موتور 1.6L و 1.8L با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک برای کشورهای خاور میانه در نظر گرفته شده اند.

برای اطمینان از صحت این اطلاعات میتونین به لینک زیر که سایت رسمی هیوندای میباشد مراجعه کنید :

http://worldwide.hyundai.com/WW/Showroom/Cars/i30-2012/PIP/index.html#contents_specification

لطفا موارد رو اصلاح کنید.

با تشکر
11:10  1392/02/26
پاسخ دادن
علی
0

بله
16:20  1394/09/23

علی
3

ممنون از بررسیتون.
یادمه یکی تو این کامنت های بررسی نوشته بود که خیلی خلاصه هستش.
اتفاقا همین خلاصه و موجز بودش هستش که آدم ترغیب میشه بخونه.!
در هر حال کارتون حرف نداره.
09:55  1392/02/26
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد