بررسی تویوتا  Avalon مدل 2015

بررسی تویوتا  Avalon مدل 2015

از قدیم گفته می‌شد که تویوتا Avalon یک خودرو محافظه کار است و خودش را زیاد وارد دنیای مدهای زودگذر نمی‌کند. با این حال، این خودرو در سال 2013 مورد بازنگری قرار گرفت، طراحی ظاهری آن زیباتر و هندلینگ آن اسپرت‌تر شد، به طور سنتی نیز که از راحتی و جای زیادی برخوردار بود. شاید کمپانی تویوتا با آن کار ریسک کرده باشد ولی از دید خریداران، تویوتا Avalon مدرن و امروزی شده است و سواری لذت‌بخشی دارد. دو سال بعد از بازنگری کلی و در سال 2015، تویوتا Avalon به میانه‌روی‌اش ادامه داده است. کابین داخلی آن آرام و راحت است و برای جا دادن پنج سرنشین جای کافی دارد. تجهیزات آن نیز زیاد هستند و به صورت استاندارد از سیستم دسترسی و استارت بدون کلید، روکش چرمی و صندلی برقی راننده بهره می‌برد. در تیپ‌های مجهزتر و البته گران‌تر، این خودرو به فناوری های پیشرفته‌ای نظیر کروز کنترل تطبیقی و اپلیکیشن‌های سازگار با تلفن‌های هوشمند و آخرین نسخه از سیستم Entune بهره می‌برد. می‌توان گفت، در سال 2015 در حوزه سدان‌های بزرگ، خودروهای دیگری نیز به بازار عرضه شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به شورولت ایمپالا، کرایسلر 300، هیوندای آزرا و کیا کادنزا اشاره کرد. البته تویوتا Avalon اسپرت‌ترین خودرو در میان این گروه نیست، ولی به جرآت می‌توان گفت از همه راحت‌تر است و در زمینه کیفیت و اطمینان از سابقه‌ای درخشان‌تر برخوردار است.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی تویوتا  Avalon مدل 2015

تویوتا Avalon مدل 2015 در پنج تیپ به بازار عرضه می‌شود که عبارتند از: تیپ XLE، تیپ XLE Premium، تیپ XLE Touring، تیپ Limited و تیپ XLE Touring Sport. تجهیزاتی که به صورت استاندارد در تیپ XLE ارائه می‌شوند، عبارتند از: رینگ‌های 17 اینچی، چراغ‌های اتوماتیک، گرمکن آینه‌های جانبی، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، لوازم تمام برقی، کروز کنترل، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در هشت جهت، صندلی برقی شاگرد با قابلیت حرکت در 4 جهت و گرمکن صندلی‌های جلو. تجهیزات الکترونیکی نیز عبارتند از: دسترسی بدون کلید، دوربین دید عقب، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، نمایشگر لمسی 6.1 اینچی، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان و هشت بلندگو، رادیوی ماهواره‌ای، رادیوی HD و درگاه USB/iPod. تجهیزات تیپ XLE عبارتند از: دسترسی و استارت بدون کلید به روز شده (که درب‌های عقب و درب صندوق عقب را نیز باز می‌کند)، سانروف برقی و آینه الکتروکرومیک. تجهیزات تیپ XLE Touring به شرح زیر هستند: رینگ‌های 18 اینچی، چراغ‌های مه‌شکن، حافظه تنظیمات راننده، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک عقب و سیستم Entune. این سیستم شامل نه بلندگو برای سیستم صوتی، یک نمایشگر 7 اینچی، مسیریاب ماهواره ای و اپلیکیشن سازگار با تلفن‌های همراه است. تیپ XLE Touring Sport دارای همه تجهیزات تیپ XLE Touring است و این تجهیزات را به آن‌ها اضافه می‌کند: رینگ‌های آلومینیومی سیاه رنگ، چراغ‌های زنون، روکش‌های چرمی روزنه دار به همراه نوارهایی سرمه‌ای رنگ. اگر تیپ Limited را خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند: چراغ‌های زنون، آینه‌های جانبی الکتروکرومیک، برف پاک کنهای اتوماتیک، نورپردازی فراگیر داخل کابین، کنترل آب و هوای اتواتیک سه نقطه‌ای، روکش چرمی اعلاتر، مجرای هوا برای صندلی‌های جلو، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در 10 جهت، صندلی برقی شاگرد با قابلیت حرکت در 8 جهت، گرمکن صندلی‌های عقب، آفتاب‌گیر برقی عقب و سیستم صوتی JBL به همراه 11 بلندگو. برخی از تجهیزات تیپ‌های بالاتر را می‌توان به صورت سفارشی برای تیپ‌های پایین‌تر خریداری کرد. پکیج Technology فقط برای تیپ Limited به فروش می‌دهد و این تجهیزات را در اختیار مشتری قرار می‌‎دهد: کروز کنترل تطبیقی، سیستم پیشگیری از تصادف، نور بالای اتوماتیک و سیستم شارژ والیرلس Qi.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی تویوتا  Avalon مدل 2015

نیروی پیشران تویوتا Avalon مدل 2015 را یک موتور 6 سیلندر 3.5 تأمین می‌کند که قادر است 268 اسب‌بخار نیرو و حدود 336 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این میزان نیرو و گشتاور از طریق یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در تست سرعت، تیپ XLE تویوتا Avalon توانست ظرف 6.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که یکی از کمترین زمان‌ها در این کلاس از خودروهاست. مصرف سوخت این خودرو نیز در سیکل ترکیبی 11.40 لیتر (13.03 در شهر و 8.83 لیتر در بزرگراه) تخمین زده شده است.

 

ایمنی

بررسی تویوتا  Avalon مدل 2015

تجهیزات ایمنی تویوتا Avalon  که به صورت استاندارد ارائه می‌شوند، عبارتند از: کنترل پایداری، ترمز ضدقفل، کیسه هوای جلو، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده‌ای، کیسه هوای زانو و دوربین دید عقب. تیپ‌های XLE Touring، XLE Touring Sport و Limited به این تجهیزات نیز مجهز هستند: سیستم هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک عقب. تیپ Limited به صورت استاندارد به سیستم Safety Connect مجهز است که شامل این موارد است: سیستم امداد جاده‌ای، سیستم یابنده خودرو مسروقه و هشدار تصادف. اگر پکیج Technology را برای تیپ Limited خیرداری کنید، سیستم پیشگیری از تصادف نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. در تست ترمز، تیپ XLE تویوتا Avalon با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، پس از ترمزگیری به مسافتی حدود 38 متر نیاز داشت تا بتواند متوقف شود که برای خودروهای این کلاس قدری زیاد به نظر می‌رسد. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو و مقاومت طرفین و سقف، به تویوتا Avalon بالاترین رتبه ممکن، یعنی رتبه "خوب" را داده است. طراحی صندلی‌ها و پشت سری‌ها نیز موفق به کسب رتبه "خوب" شده است.

 

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

بررسی تویوتا  Avalon مدل 2015

کابین داخلی تویوتا Avalon جادار و شیک است و از مواد اولیه با کیفیت ساخته شده است. صندلی‌های جلو بسیار راحت هستند و خوب از کمر راننده و سرنشین جلو حمایت می‌کنند. همتنطور که از خودروهای این کلاس انتظار می‌رود، صندلی های عقب بسیار جادار هستند. همه تیپ‌های تویوتا Avalon به صورت استاندارد به سیستم Entune مجهز هستند ولی از تیپ XLE Premium به بالا صفحه نمایشگر بزرگتر و اپلیکیشن مخصوص تلفن همراه نیز ارائه می‌شود. کمپانی توتویا در سال 2015 سیستم Entune را به روز کرده و لمسی بودن، صفحه بزرگتر، کنترل صوتی و تعویض خودکار ایستگاه رادیویی پس از 20 دقیقه را به آن اضافه کرده است.

بررسی تویوتا  Avalon مدل 2015 بررسی تویوتا  Avalon مدل 2015
بررسی تویوتا  Avalon مدل 2015 بررسی تویوتا  Avalon مدل 2015

محفظه‌ها، جای کافی برای جادادن قوطی‌های نوشابه یا لیوان و وسایل شخصی را در اختیار قرار می‌دهند، کنسول مرکزی نیز به اندازه کافی بزرگ است. قسمت جلویی کنسول مرکزی پر است از سیم‌هایی که از میان یک پنل کشویی عبور می‌کنند و برق لازم برای دو تلفن همراه و درگاه‌های USB را تأمین می‌کنند. سیستم شارژ وایرلس Qi نیز در همین قسمت قرار دارد. بهتر است بدانید، کمپانی تویوتا جزو اولین خودروسازانی است که شارژر وایرلس برای تلفن‌های همراه را ارائه کرده است. البته سیستم خوبی است ولی زمان زیادی طول می‌کشد تا تلفن را شارژ کند. صندوق عقب نیز بزرگ است و 0.45 متر مکعب گنجایش دارد، درب آن نیز زیاد باز می‌شود و بارگیری و تخلیه اجسام سنگین به راحتی صورت می‌گیرد.

 

تجربه رانندگی

بررسی تویوتا  Avalon مدل 2015

تویوتا Avalon مدل 2015 بسیار نرم و قوی است و به اندازه کافی شتاب دارد تا اکثر راننده‌ها را به هیجان بیاورد. علاوه بر این، عملکرد نیز بسیار عالی و کیفیت سواری نیز بسیار خوب است و بر جذابیت‌های تویوتا به عنوان یک خودرو نرم و راحت می‌افزاید. در مجموع، می‌توان گفت تویوتا Avalon آمیزه‌ای است از راحتی، عملکرد و مصرف کم. رانندگی با آن هم آسان است. البته باید گفت کیفیت سواری آن در مقایسه با مدل‌های قدیمی قدری خشک‌تر است و اگر قبلاً مدل قدیمی تویوتا را داشته‌اید، بهتر از قبل خریدن مدل جدید، با آن دوری در اطراف بزنید.

بررسی تویوتا  Avalon مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : تویوتا , تویوتا Avalon , شورولت ایمپالا , کرایسلر 300 , هیوندای آزرا , کیا کادنزا , شارژر وایرلس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

علیرضا
0

سلام به نظر من همون ماشین قدیمیها بهتر اغز این جدیداست و اینکه خودمم عاشق کادیلاک و بیوک ام ولی خانوادم مخالفن .اره ارزش داره بهش خرج کنی چون وقتی میشینی پشت فرمون لذت میبری.
08:50  1393/10/21
پاسخ دادن
سعید
3

دوستان سلام
میخواسم ببینم تو دنیای امروز واقعا ارزش داره که یه ماشین کلاسیک مث کادیلاک بخرم و با بازسازی ماشین ازش استفاده کنم؟
یا اینکه انجین جدید و گیربکس جدید بزارم رو همون کاذیلاکی که میخوام بخرم؟
به نظر شما دوستان عزیز آیا واقعا ارزش داره همچین کاری؟
00:14  1393/10/21
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 68 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
میرزاده مشفقی : درود مجدد دوستانی که راجع به شتاب و سرعت می پرسن ، باید بگم خدایی شتاب و کشش خوبه پا میذاری رو گاز هرچی ماشینه میخوره ... البته باید در حد موتور تیوفایو توقع داشته باشید ! ولی اینجور نیست که کم بیاره یکم که پاذو روی گاز فشار میدی یکی دوتا معکوس میکشه و د برو . من که راضیم تو مسافراتایی هم که رفتم از اکثر ماشینا براحتی تو گردنه رد میشد و بهش نمیرسیدن، اگرم بذاری رو حالت اسپرت که دیگه سربالایی معنی نداره ، در کل نگران نباشید ، براحتی تا دور موتور 6 هزارم میره بدون نگرانی ، البته بگم من خودم هوای ماشینو دارم و اهل گاز دادن و کل انداختن نیستم چون اینجوری موتور بنزم باشه زود میاد پایین ولی در کل نگران نباشید
علی : جناب تحویل کی هست برای شما ؟ به شما صلح نامه دادن؟ یا قرارداد هم دادن؟(قراردادی که تحویل خودرو درج شده باشه و…)
ساسان : سلام دوستان وعزیزان مال باخته من 11 آذر 600واریز کردم...... لطفا 3خرداد ساعت 9 تا11 فراموش نشود
ایکس ۵ آبان : منم 18 پلاک شدم ولی هنوز هیچ خبری از تحویل نیست
ساسان : باسلام...شانس آوردی مبلغ کمی واریز کردی..من اگه شرایت شمارو داشتم انصراف میدادم وپولم رو پس میگرفتم..ماکه 11 آذرماه 600میلیون دادیم..هیچکس جوابگو نیست ودارن مسخرمون میکنن....اصلا نباید به اینها اعتماد کنید....... انشاالله که کسی پیدا بشه یه خبر خوش بهمون بده... ......3خرداد ساعت 11ظهر فراموش نشود.......
تارا تیتانیومv4 : سلام من فاکتور شدم ۳۰ ام
تارا تیتانیومv4 : سلام من تحویل خرداد بودم سه روزه فاکتور شدم پیش فروش
علی : منم مثل شما ، ۱۳ اردیبهشت تاریخ ارسال مدارک خودره
A5 شهریور : متاسفانه خیر؛تصمیم گرفته ام از طریق قوه قضائیه شکایت کنم.
مرتضی j4 : سلام . میگن کارخانه کاشان کرمان موتور هفته پیش آتیش گرفته.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهروز سقف فلز خرداد : اول تیک میخوره بعد پیام تحویل میاد
کورش : سلام من اسفند 1403خرید کردم دو مرحله ای دیونه شاملم میشه
علیرضا : سلام اگ ببندی بهتره نبندیم اشکالی نداره خیلی وقته سایپا سینی برا خیلی از ماشینا نمی زاره
ناشناس : به هر کسی که میخواد ثبت نام ماشین کنه نزارید انجام بده ثواب داره نجاتش میدید
ناشناس : به عنوان کسی که زحمت پول شو میکشه و تو دل بازار جون میکنه میگم اگه پول باد آورده یا اضافه دارید هیچ وقت تاکید می‌کنم هیچ وقت ماشین ثبت نامی نخرید حتی اگه میلیارد میلیارد هم ارزون تر پاتون در بیاد ماشین مدل پایین تر یا پول تو تبدیل کن به ارز یا طلا قشنگ همون مدتی که قرار ماشین بهت تحویل بدن میتونی خودت صفر یا یه مدل پایین تر شو بخری شما فکر می‌کنید ارزون تر میخرید در صورتی که اونا خوب میدونند چطوری جیب مارو خالی کنند تا ابد پشیمونم نمیدونم چطور شدم از سایپا ماشین خریدم بدترین شرکت ایران داداش خواهر گلم هیچ وقت ماشین ثبت نامی نخر پول تو میدی کسای دیگه باش خوب ‌کار می‌کنند ته مونده پول تو ماشین می‌کند به خودت با افزایش قیمت میفروشند
ناشناس : دوستانی که ثبت نام شاهین اتوماتیک کردن و ماشین شون فاکتور شده اینجا هستند؟ یا دوستانی که ماشین شون مثل بنده فاکتور نشده اعلام حضور می‌کنند من خوزستان آبادان هستم برج دو پارسال پیش پرداخت کردم و قرار بود برج 10 تکمیل کنم اس ام اس برج 12 اومد. و تالان هیچ خبری نشده )
ناشناس : دوستان نحوه سود مشارکت و دیر کرد رو بلد باشه حساب کنه مثلا برج 2 پارسال پیش پرداختی مبلغ 324 برج 12 سال پیش هم 348 تومن مهلت تحویل هم برج 10 بود
زاهدان کوییک سفید قرمز : سلام خواستم روماشیم سیستم نصب کنم ومانیتور نمایندگی میگه از گارانتی خارج میشه باید سایپا برات نصب کنه آخه جنس نمایندگی خوب نیستن راه چاره ای بزارین جلوم دوستان
اطلس جی دی : پاسخ به اطلس دوران جنگ ؛ دقیقا درست میفرمایید من که رفتم نمایندگی گفت مبلغ 502 میلیون قیمت کل اطلس هست که برای شما 50 میلیون سود تورمی محاسبه شده و با پرداختی 252 میلیون باید انجام بدی و اینجور که من فهمیدم سود مشارکت رو حذف کردن بیشرفا ، بله قرارداد هم دارم ولی چاره ای جز تکمیل وجه نداشتم حرفم به جایی نرسید متأسفانه ، مبلغ اولیه هم اسفند 402 ، 198 میلیون بوده
ممد فلز مشکی اریبهشت : سلام چرا از منو فاکتور نمیکنننن مشکی ابنوس تحویل 21 اریبهشت ینی تغییر رنگ بزنم 🤔 سودتاخیر شده 6100