بررسی تویوتا  Avalon مدل 2015

بررسی تویوتا  Avalon مدل 2015

از قدیم گفته می‌شد که تویوتا Avalon یک خودرو محافظه کار است و خودش را زیاد وارد دنیای مدهای زودگذر نمی‌کند. با این حال، این خودرو در سال 2013 مورد بازنگری قرار گرفت، طراحی ظاهری آن زیباتر و هندلینگ آن اسپرت‌تر شد، به طور سنتی نیز که از راحتی و جای زیادی برخوردار بود. شاید کمپانی تویوتا با آن کار ریسک کرده باشد ولی از دید خریداران، تویوتا Avalon مدرن و امروزی شده است و سواری لذت‌بخشی دارد. دو سال بعد از بازنگری کلی و در سال 2015، تویوتا Avalon به میانه‌روی‌اش ادامه داده است. کابین داخلی آن آرام و راحت است و برای جا دادن پنج سرنشین جای کافی دارد. تجهیزات آن نیز زیاد هستند و به صورت استاندارد از سیستم دسترسی و استارت بدون کلید، روکش چرمی و صندلی برقی راننده بهره می‌برد. در تیپ‌های مجهزتر و البته گران‌تر، این خودرو به فناوری های پیشرفته‌ای نظیر کروز کنترل تطبیقی و اپلیکیشن‌های سازگار با تلفن‌های هوشمند و آخرین نسخه از سیستم Entune بهره می‌برد. می‌توان گفت، در سال 2015 در حوزه سدان‌های بزرگ، خودروهای دیگری نیز به بازار عرضه شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به شورولت ایمپالا، کرایسلر 300، هیوندای آزرا و کیا کادنزا اشاره کرد. البته تویوتا Avalon اسپرت‌ترین خودرو در میان این گروه نیست، ولی به جرآت می‌توان گفت از همه راحت‌تر است و در زمینه کیفیت و اطمینان از سابقه‌ای درخشان‌تر برخوردار است.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی تویوتا  Avalon مدل 2015

تویوتا Avalon مدل 2015 در پنج تیپ به بازار عرضه می‌شود که عبارتند از: تیپ XLE، تیپ XLE Premium، تیپ XLE Touring، تیپ Limited و تیپ XLE Touring Sport. تجهیزاتی که به صورت استاندارد در تیپ XLE ارائه می‌شوند، عبارتند از: رینگ‌های 17 اینچی، چراغ‌های اتوماتیک، گرمکن آینه‌های جانبی، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، لوازم تمام برقی، کروز کنترل، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در هشت جهت، صندلی برقی شاگرد با قابلیت حرکت در 4 جهت و گرمکن صندلی‌های جلو. تجهیزات الکترونیکی نیز عبارتند از: دسترسی بدون کلید، دوربین دید عقب، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، نمایشگر لمسی 6.1 اینچی، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان و هشت بلندگو، رادیوی ماهواره‌ای، رادیوی HD و درگاه USB/iPod. تجهیزات تیپ XLE عبارتند از: دسترسی و استارت بدون کلید به روز شده (که درب‌های عقب و درب صندوق عقب را نیز باز می‌کند)، سانروف برقی و آینه الکتروکرومیک. تجهیزات تیپ XLE Touring به شرح زیر هستند: رینگ‌های 18 اینچی، چراغ‌های مه‌شکن، حافظه تنظیمات راننده، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک عقب و سیستم Entune. این سیستم شامل نه بلندگو برای سیستم صوتی، یک نمایشگر 7 اینچی، مسیریاب ماهواره ای و اپلیکیشن سازگار با تلفن‌های همراه است. تیپ XLE Touring Sport دارای همه تجهیزات تیپ XLE Touring است و این تجهیزات را به آن‌ها اضافه می‌کند: رینگ‌های آلومینیومی سیاه رنگ، چراغ‌های زنون، روکش‌های چرمی روزنه دار به همراه نوارهایی سرمه‌ای رنگ. اگر تیپ Limited را خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند: چراغ‌های زنون، آینه‌های جانبی الکتروکرومیک، برف پاک کنهای اتوماتیک، نورپردازی فراگیر داخل کابین، کنترل آب و هوای اتواتیک سه نقطه‌ای، روکش چرمی اعلاتر، مجرای هوا برای صندلی‌های جلو، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در 10 جهت، صندلی برقی شاگرد با قابلیت حرکت در 8 جهت، گرمکن صندلی‌های عقب، آفتاب‌گیر برقی عقب و سیستم صوتی JBL به همراه 11 بلندگو. برخی از تجهیزات تیپ‌های بالاتر را می‌توان به صورت سفارشی برای تیپ‌های پایین‌تر خریداری کرد. پکیج Technology فقط برای تیپ Limited به فروش می‌دهد و این تجهیزات را در اختیار مشتری قرار می‌‎دهد: کروز کنترل تطبیقی، سیستم پیشگیری از تصادف، نور بالای اتوماتیک و سیستم شارژ والیرلس Qi.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی تویوتا  Avalon مدل 2015

نیروی پیشران تویوتا Avalon مدل 2015 را یک موتور 6 سیلندر 3.5 تأمین می‌کند که قادر است 268 اسب‌بخار نیرو و حدود 336 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این میزان نیرو و گشتاور از طریق یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در تست سرعت، تیپ XLE تویوتا Avalon توانست ظرف 6.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که یکی از کمترین زمان‌ها در این کلاس از خودروهاست. مصرف سوخت این خودرو نیز در سیکل ترکیبی 11.40 لیتر (13.03 در شهر و 8.83 لیتر در بزرگراه) تخمین زده شده است.

 

ایمنی

بررسی تویوتا  Avalon مدل 2015

تجهیزات ایمنی تویوتا Avalon  که به صورت استاندارد ارائه می‌شوند، عبارتند از: کنترل پایداری، ترمز ضدقفل، کیسه هوای جلو، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده‌ای، کیسه هوای زانو و دوربین دید عقب. تیپ‌های XLE Touring، XLE Touring Sport و Limited به این تجهیزات نیز مجهز هستند: سیستم هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک عقب. تیپ Limited به صورت استاندارد به سیستم Safety Connect مجهز است که شامل این موارد است: سیستم امداد جاده‌ای، سیستم یابنده خودرو مسروقه و هشدار تصادف. اگر پکیج Technology را برای تیپ Limited خیرداری کنید، سیستم پیشگیری از تصادف نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. در تست ترمز، تیپ XLE تویوتا Avalon با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، پس از ترمزگیری به مسافتی حدود 38 متر نیاز داشت تا بتواند متوقف شود که برای خودروهای این کلاس قدری زیاد به نظر می‌رسد. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو و مقاومت طرفین و سقف، به تویوتا Avalon بالاترین رتبه ممکن، یعنی رتبه "خوب" را داده است. طراحی صندلی‌ها و پشت سری‌ها نیز موفق به کسب رتبه "خوب" شده است.

 

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

بررسی تویوتا  Avalon مدل 2015

کابین داخلی تویوتا Avalon جادار و شیک است و از مواد اولیه با کیفیت ساخته شده است. صندلی‌های جلو بسیار راحت هستند و خوب از کمر راننده و سرنشین جلو حمایت می‌کنند. همتنطور که از خودروهای این کلاس انتظار می‌رود، صندلی های عقب بسیار جادار هستند. همه تیپ‌های تویوتا Avalon به صورت استاندارد به سیستم Entune مجهز هستند ولی از تیپ XLE Premium به بالا صفحه نمایشگر بزرگتر و اپلیکیشن مخصوص تلفن همراه نیز ارائه می‌شود. کمپانی توتویا در سال 2015 سیستم Entune را به روز کرده و لمسی بودن، صفحه بزرگتر، کنترل صوتی و تعویض خودکار ایستگاه رادیویی پس از 20 دقیقه را به آن اضافه کرده است.

بررسی تویوتا  Avalon مدل 2015 بررسی تویوتا  Avalon مدل 2015
بررسی تویوتا  Avalon مدل 2015 بررسی تویوتا  Avalon مدل 2015

محفظه‌ها، جای کافی برای جادادن قوطی‌های نوشابه یا لیوان و وسایل شخصی را در اختیار قرار می‌دهند، کنسول مرکزی نیز به اندازه کافی بزرگ است. قسمت جلویی کنسول مرکزی پر است از سیم‌هایی که از میان یک پنل کشویی عبور می‌کنند و برق لازم برای دو تلفن همراه و درگاه‌های USB را تأمین می‌کنند. سیستم شارژ وایرلس Qi نیز در همین قسمت قرار دارد. بهتر است بدانید، کمپانی تویوتا جزو اولین خودروسازانی است که شارژر وایرلس برای تلفن‌های همراه را ارائه کرده است. البته سیستم خوبی است ولی زمان زیادی طول می‌کشد تا تلفن را شارژ کند. صندوق عقب نیز بزرگ است و 0.45 متر مکعب گنجایش دارد، درب آن نیز زیاد باز می‌شود و بارگیری و تخلیه اجسام سنگین به راحتی صورت می‌گیرد.

 

تجربه رانندگی

بررسی تویوتا  Avalon مدل 2015

تویوتا Avalon مدل 2015 بسیار نرم و قوی است و به اندازه کافی شتاب دارد تا اکثر راننده‌ها را به هیجان بیاورد. علاوه بر این، عملکرد نیز بسیار عالی و کیفیت سواری نیز بسیار خوب است و بر جذابیت‌های تویوتا به عنوان یک خودرو نرم و راحت می‌افزاید. در مجموع، می‌توان گفت تویوتا Avalon آمیزه‌ای است از راحتی، عملکرد و مصرف کم. رانندگی با آن هم آسان است. البته باید گفت کیفیت سواری آن در مقایسه با مدل‌های قدیمی قدری خشک‌تر است و اگر قبلاً مدل قدیمی تویوتا را داشته‌اید، بهتر از قبل خریدن مدل جدید، با آن دوری در اطراف بزنید.

بررسی تویوتا  Avalon مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : تویوتا , تویوتا Avalon , شورولت ایمپالا , کرایسلر 300 , هیوندای آزرا , کیا کادنزا , شارژر وایرلس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

علیرضا
0

سلام به نظر من همون ماشین قدیمیها بهتر اغز این جدیداست و اینکه خودمم عاشق کادیلاک و بیوک ام ولی خانوادم مخالفن .اره ارزش داره بهش خرج کنی چون وقتی میشینی پشت فرمون لذت میبری.
08:50  1393/10/21
پاسخ دادن
سعید
3

دوستان سلام
میخواسم ببینم تو دنیای امروز واقعا ارزش داره که یه ماشین کلاسیک مث کادیلاک بخرم و با بازسازی ماشین ازش استفاده کنم؟
یا اینکه انجین جدید و گیربکس جدید بزارم رو همون کاذیلاکی که میخوام بخرم؟
به نظر شما دوستان عزیز آیا واقعا ارزش داره همچین کاری؟
00:14  1393/10/21
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
M j s : من ۲۰ اسفند تکمیل کردم ۳۱ مرداد فاکتور شده مدارک هم اومده هنوز تحویل نگرفتم
جعفر : تارا دستی سفید ۱۳ شهریورفاکتور شده
S3 خاکستری تهران : هنوز خیلی مونده تا کاراتون انجام بشه بنظر من حالا حالاها اصلا به ماشین فکر نکنید. من که اسفند نوشتم هنوز خبری از ماشینم نیست
علی حاج محمد حسینی : چقدر یه شرکت خودرو سازی بی مسئولیت و دروغگو میتونه باشه من تیر ماه سال گذشته ثبت نام ساینا دوگانه کردم ‌که الان هفتادو دو روزه که مابقی پول را هموواریز کردیم ولی نه جوابی به ميدند و نه ماشین را آخه این چه مدیریتی که این شرکت داره چرا اینقده مردم آزاری میکنید من با همون ماشین داغون قبلی داشتم اسنپ کار می‌کردم گفتم ماشین را بفروشم که با ماشین بهتر،درآمد بهتری برای زن و بچه ام داشته باشم که الان چهارده ماهه که دارم کارگری میکنم ولی این از خدا بی خبرا ماشین منو ندادن خدا از سرتون نگذره.
X5 : موضوع به این سادگی هم نمیدونی
نازنین : سلام من 19اسفند 199میلیون ریختم الان برای بقیه پول باید چقدر پرداخت کنم فاکتور زده بود مهر ماه
سالار : پس خوشبحال کسانی که سایناثبت نام کرده بودن..چون الان میرن پول واریز میکنن
دادا : تو که به قول خودت اتومات نوشتی.. اینجا چیکار میکنی؟ معلومه حرفات دروغه همه
t8 : ارسال پلاک یعنی چی مگه با ماشین نمیاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایکس 22 : سلام وقت بخیر موعود تحویل شما کی بود در ضمن مبارکتون باشه
پارس tu5 : سلام هانیه خانم من الان پژو tu5 مدل 403 دارم من زمستان 402 بودم تبدیل زدم به سورن و پیامک تبدیل مجدد اومد رفت تفاوت پرداخت کردم دیدم پژو tu5 والان سه ماه زیر پامه
s7 : من طرح پیش فروش بودم.31 تیر زمان تحویل بوده تازه 29 شهریور فاکتور شده
رسول ef7p دستی پیش ت31 مرداد : جواب به آقا مصطفی و دوستان عزیز که در مورد نحوه ی محاسبه مبلغ سود تأخیر سوال داشتند سود تأخیر برای پیش فروش ها 1%کل مبلغ واریزی است 561/480/000×1%=5/614/800میلیون ماهانه این مبلغ تقسیم بر 30 روز کنید که میشه روزی تقریبا 187 هزار تومان، برای بدست آوردن مبلغ تأخیر 187 هزار تومان ضربدر تعداد روز تأخیر( از تاریخ تحویل تا روزی که فاکتور شده) مثل خودم که 187 هزار تومان ×29 روز = که شده مبلغ 5/537/000 همین روش برای دوستان فروش فو ری ها البته با سود 3% کل مبلغ واریزی محاسبه می‌شود.
ایکس33 فر‌وغ : با سلام احترام دوستان قدیمی. بنده تحویلم 16 مرداد بوده همه فکنم حفظید دیگه😂😂 میخاستم بپرسم کسی 16 مرداد مجوز خورده؟؟؟؟؟ اگر خورده بگه ؟؟؟ سپاس
ایکس 22 پرو نمایندگی بندر عباس : سلام امروز 200کیلومتر رانندگی کردم ماشین راحتی هست دنده راحت
شیراز 22 زارع : درود ،،خرید نقدی 15 اسفند تحویل سیستمی 6مرداد فعلا خبری از ماشین نیست ،خدا لعنت کنه سران مملکت رو ،،،،اقایون فرمول تاخیر چجوری حساب میکنن این خدا زدها،،،
x22 : آقای سعید تیگو 8 از روز قرارداد روزهای کاری رو میشمارن توی اروپا هم روزهای کاری در هفته 5 روزه یعنی از دوشنبه تا جمعه و شنبه و یکشنبه روزهای کاری نیستن اینجا هم همینطور پنجشنبه و جمعه روزهای کاری نیستن. این تو قرارداد اومده روزهای کاری و باید میپرسیدی. من نپرسیده میدونستم پنجشنبه جمعه روزهای کاری نیستن. ادعایی ندارم ولی وقتی قرارداد میذارن جلوتون دیگه چه لاستیک اتیش بزنین چه نزنین فایده نداره
مجید از تهران : عزیزمی 🎀
محسن : بله درسته منظورم دعوتنامه تکمیل وجه هست