معرفی کامیون داف LF

معرفی کامیون داف LF

کامیون داف LF جدید، هر چیزی که از یک کامیون مدرن و امروزی انتظار دارید را برآورده می‌کند. سرعت و چالاکی آن بی نظیر است و کیفیت سواری نیز عالی است. این کامیون برای حمل و توزیع مواد طراحی شده است و بارگیری و تخلیه آن به سرعت و بدون هیچ زحمتی انجام می‌گیرد. این کامیون توانایی آن را دارد که در ترافیک سنگین به راحتی تردد کند. در مدل جدید، طراحی داخلی به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته و به راحتی راننده اهمیت زیادی داده شده است. برای این که عملکرد بالا برود نیز چندین نوع موتور، گیربکس و کفی به خریداران عرضه می‌شود.

 

طراحی بدنه

معرفی کامیون داف LF

برای کامیونی که در مناطق شهری تردد می‌کند، برخورداری از ظاهری جذاب و گیرا از اهمیت خاصی برخوردار است، و این موضوع از چشم تیم طراحی کمپانی داف پنهان نمانده است. طراحی بدنه کامیون داف LF بیسار زیبا و چشم نواز است و با کارآمدی، راحتی و ایمنی بالای این کامیون سنخیت دارد. طراحی جلو پنجره به گونه ای است که نشان می‌دهد این کامیون عضوی از خانواده سری CF و سری XF است. بالای پنل کرومی که روی آن لوگوی کمپانی داف نقش بسته است، فضایی وجود دارد که شرکت های حمل و نقل می‌توانند نام و یا آرم شرکت خودشان را روی آن بنویسند. خصوط منحنی اطراف کابین، خصوصیات آیرودینامیک آن را بالا می‌برند و تضمین می‌کنند که دستگیره های درب تمیز و بدون گرد و خاک باقی بمانند. طلق چراغ های جلو نشکن هستند و از جنس Lexan ساخته شده اند. چراغ های مخصوص رانندگی در روز نیز به صورت سفارشی قابل خریداری هستند. سپر گالوانیزه نیز باعث می‌شود کابین از هرگونه آسیبی به دور باشد. از آن جایی که دید خوب راننده، به ویژه در مناطق شهری، از اهمیت بالایی برخوردار است، کامیون LF جدید دیدی عالی از جلو و طرفین در اختیار راننده قرار می‌دهد. در هر طرف از کابین، چندین آینه جانبی به گونه ای قرار گرفته اند که دید را بالا می‌برند و احتمال بروز هرگونه تصادف و برخوردی را کاهش می‌دهند.

معرفی کامیون داف LF معرفی کامیون داف LF
معرفی کامیون داف LF معرفی کامیون داف LF

کامیون داف LF با سه نوع کابین به بازار عرضه می‌شود که عبارتند از:

یک کابین بدون فضای خواب به طول 160 سانتیمتر

یک کابین بدون فضای خواب با طول بیشتر 200 سانتیمتری

یک کابین یک تخته با طول 200 سانتیمتر

عرض همه کابین ها 2,130 میلیمتر است که باعث می‌شود این کامیون در مناطق شهری از قابلیت مانور بالایی برخوردار باشد، به خصوص که دایره چرخش تایرها نیز کم است. بسته به نوع کابین، کابین بر روی پایه هایی انعطاف پذیر از جنس لاستیک سوار شده است که در بالای کمک فنرها و ضربه گیرها تعبیه شده اند.

 

طراحی داخلی

معرفی کامیون داف LF

در دنیای حمل و نقل گفته می‌شود یک راننده خوب، راننده ای است که جایش راحت باشد. شاید به همین علت است که کابین داخلی کامیون داف LF جدید نیز مانند کامیون داف XF راحت است و دست کمی از آن ندارد. حاصل کار نیز چیزی نیست جز این که محیط کار بسیار راحتی برای راننده فراهم می‌شود. به لطف استفاده از رنگ های گرم، راننده احساس می‌کند داخل خانه خودش نشسته است. مواد اولیه ای که برای ساخت کابین از ان ها استفاده شده است به راحتی تمیز می‌شوند، به همین خاطر، کابین همیشه تمیز و مرتب باقی می‌ماند. صندلی ها تنظیمات زیادی دارند، پنل ابزار نیز رنگ های روشن و درخشانی دارد و خواندن آن راحت است، دکمه های کنترلی زیادی نیز روی غربیلک فرمان تعبیه شده اند، سیستم سرمایشی و گرمایشی بسیار قوی است و توانایی آن را دارد تا دمای کابین را به سرعت به دمای دلخواه راننده برساند.

معرفی کامیون داف LF معرفی کامیون داف LF

هنگام حمل و توزیع کالا، اغلب لازم است که راننده در طی روز چندین و چند بار از کامیون پیاده و دوباره سوار بشود، به همین خاطر درب های کامیون داف LF به گونه ای طراحی شده اند که 90 درجه باز می‌شوند و بسیار سبک هستند. ارتفاع کابین از سطح زمین (با رینگ های 17.5 اینچی) فقط 89 سانتیمتر است. ارتفاع از سطح زمین کابین هایی که به رینگ های 19.5 و 22.5 اینچی مجهز هستند نیز به ترتیب 98 و 111 سانتیمتر است. راننده کامیون هایی که برای توزیع کالا مورد استفاده قرار می‌گیرند، به محفظه های زیادی برای نگهداری لوازم و اسباب و اثاثیه احتیاج دارند، به همین خاطر، در بالای موتور یک محفظه بزرگ تعبیه شده است که می‌توان آن را قفل کرد. چنانچه کامیون به گیربکس اتوماتیک AS-Tronic مجهز باشد، فضای خالی دیگری در کنار راننده فراهم می‌شود که می‌توان از آن برای گذاشتن دسته فاکتور و یا دفترچه یادداشت استفاده کرد. علاوه بر این، روی پنل درب ها، دیواره پشتی کابین و بالای شیشه جلو نیز محفظه هایی برای گذاشتن اسباب و اثاثیه وجود دارد.

 

قدرت و عملکرد موتور

معرفی کامیون داف LF

تأمین نیروی پیشران داف LF بر عهده  دو موتور کاملاً جدید گذاشته شده است که یکی از این موتورها، موتور PACCAR PX-5 است. این موتور چهار سیلندر است و 4.5 لیتر حجم دارد و برای تأمین نیروی یک کامیون توزیع درون شهری مناسب است. این موتور در سه نوع در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که توان خروجی آن ها از 152 تا 213 اسب بخار متغیر است. این موتور با استاندارد Euro 6  مطابقت دارد و گازهای آلاینده بسیار کمی تولید می‌کند، از طرفی از مصرف سوخت بسیار کمی نیز برخوردار است. موتور PACCAR PX-5 بسیار قابل اعتماد و در عین حال بسیار اقتصادی و کم هزینه است. این موتور پس از پیمودن هر 100 هزار کیلومتر به تعمیرات دوره ای نیاز دارد. فیلترها نیز پس از پیمودن 320,000 کیلومتر (یا 5 سال) نیاز به تعویض دارند.

معرفی کامیون داف LF

موتور دیگری که برای تأمین نیروی پیشران این کامیون مورد استفاده قرار می‌گیرد، موتور PACCAR PX-7 است که به تازگی ارتقا پیدا کرده است. این موتور شش سیلندر است و 6.7 لیتر حجم دارد و در چهار نوع در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که قادرند بین 223 تا 314 اسب بخار نیرو تولید کنند. این موتور قوی با نوع عملکرد کامیون داف LF سنخیت زیادی دارد. این موتور قوی و کارآمد است و نرم و تمیز کار می‌کند، علاوه بر این، بسیار کم به تعمیر نیاز پیدا می‌کند. یک کامیون توزیع باید کارش را بدون مشکل انجام بدهد و همین اصل مبنای طراحی موتور PX-7 قرار گرفته است. هزینه پایین تعمیر و نگهداری نیز از دیگر مزایای این موتور به شمار می‌رود. این موتور پس از پیمودن 100 هزار کیلومتر به تعمیرات دوره ای نیاز پیدا می‌کند، فیلترها نیز پس از پیمودن 320,000 کیلومتر (یا پنج سال) نیاز به تعویض پیدا می‌کنند.

معرفی کامیون داف LF

به منظور این که موتورهای PACCAR کم مصرف باشند و با استاندارد آلایندگی Euro 6 نیز مطابقت داشته باشند، در کنار فناوری های پیشرفته ای قرار گرفته اند. این موتورها به مبدل کاتالیستی SCR و یک فیلتر مخصوص مجهز شده اند. سیستم پاشش سوخت نیز بسیار پیشرفته است و قبل و بعد از پاشش سوخت، فشار بالایی ایجاد می‌کند. این امر باعث می‌شود احتراق بهتر باشد و سوخت پاک تر و سریع تر بسوزد، حاصل کار نیز این است که مواد آلاینده و سر و صدای بسیار کمی تولید می‌شود. مبدل کاتالیستی SCR نیز به گونه ای طراحی شده است تا دمای مناسبی در سیستم اگزوز ایجاد کند. این مبدل دارای نوعی روکش خاص است که به آن اجازه می‌دهد در دماهای مختلف، عملکرد خوبی داشته باشد و این بدان معناست که موتور در دماهای مختلف قادر است با بالاترین راندمان کار کند.

معرفی کامیون داف LF

کفی کامیون داف LF به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است تا بسیار محکم باشد و کیفیت سواری را بالا ببرد ، البته سبک بودن و جادار بودن نیز مد نظر طراحان قرار داشته است. کفی کاملاً تخت است و برای این که با کاربردهای مختلف مطابقت داشته باشد، دارای فاصله محورهای مختلفی است. شاید مهمترین نوآوری که در مورد این کفی فولادی به چشم می‌خورد، یکپارچه بودن آن است که باعث می‌شود وزن بسیار کمی داشته باشد. تجهیزاتی نظیر مخازن باد و کنترلرهای برقی ترمز در قسمت داخلی کفی قرار گرفته اند و جای خالی زیادی برای قرار دادن تایر زاپاس و جعبه ابزار فراهم شده است. الگوی قرارگیری سوراخ ها بر روی کفی نیز به گونه ای است که هرگونه ساختاری را می‌توان به راحتی روی آن نصب کرد. منبع AdBlue (منبع محتوی مایع اگزوز) به صورت استاندارد یک منبع 25 لیتری است ولی به صورت سفارشی می‌توان یک منبع 50 لیتری نیز خریداری کرد. باک نیز با ظرفیت های مختلفی از 115 لیتری گرفته تا 430 لیتری به بازار عرضه می‌شود. جنس باک نیز می‌تواند بنا به سفارش مشتری، از پلاستیک یا آلومینیوم باشد.

معرفی کامیون داف LF معرفی کامیون داف LF
معرفی کامیون داف LF معرفی کامیون داف LF

کمپانی داف، کامیون LF را در وزن های مختلف به بازار عرضه می‌کند. مدلی که به رینگ های 17.5 اینچی مجهز است می‌تواند بین 4,180 تا 8,300 کیلوگرم بار حمل کند. چنانچه این کامیون به رینگ های 19.5 اینچی مجهز باشد، قادر خواهد بود بین 9,750 تا 11,570 کیلوگرم بار حمل کند. به منظور این که این کامیون از عهده هر کاری بر بیاید، مشتری ها می‌توانند فاصله محورهای مختلفی را سفارش بدهند. این فاصله محوری برای مدل سبک بین 3 تا 4.5 متر و برای مدل متوسط بین 3.25 تا 6.30 متر قرار دارد. در مورد مدل سنگین نیز این فاصله به 3.45 تا 6.25 متر می‌رسد.

معرفی کامیون داف LF

در مجموع می‌توان گفت کامیون داف LF از ساختار و قابلیت مانور بسیار خوبی برخوردار است، وزن آن بسیار کم است و به آن اجازه می‌دهد ظرفیت و کارایی زیادی داشته باشد. از طرفی، کابین آن نیز راحتی راننده را تضمین می‌کند. صندلی های جدید تنظیمات زیادی دارند. غربیلک فرمان نیز دارای دکمه های کنترلی زیادی است و چیدمان دکمه ها بر روی داشبورد نیز بسیار زیبا و منطقی است. در وسط داشبورد یک نمایشگر رنگی 5 اینچی قرار دارد که اطلاعات مهم مربوط به موتور و کامیون را در 32 زبان برای راننده به نمایش می‌گذارد. سپر گالوانیزه و صفحه محافظ رادیاتور می‌توانند ضربات خفیف را جذب کنند. پلکان نیز به گونه ای طراحی شده است که سوار و پیاده شدن راحت و ایمن باشد.

معرفی کامیون داف LF


منبع

Daf

برچسب : داف , داف LF , داف سری CF , داف سری XF , گیربکس AS Tronic , موتور PACCAR PX 5 , موتور PACCAR PX 7 , مبدل کاتالیستی SCR , منبع AdBlue






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

مراد
0

خدا کند که به یاد بشرطی که قیمت و خدمات پس از فروش کاری نکنند که همان چینی ها را به بوسیم وبزاریم روی چشامون
14:56  1396/11/27
پاسخ دادن
امیرحسین
3

اگر بیاد خودم یکی می خرم
18:44  1396/07/21
پاسخ دادن
امیرحسین
2

به ایرلن می یاد ولی به وقتش فوسو هم میگفتن نمی یاد ولی اومد ولی بیاد همه ماشین های چینی از بازار می ران
18:37  1396/07/21
پاسخ دادن
مهدی
4

واقعا به قول دوستمون آقا بهنام اگه وارد کنن اشغالای چینی رو دیگه کسی نمیخره چون این اشغال های چینی هم سود خوبی تو فروش داره هم سود خوبی تو خدمات پس از فروش.
04:25  1396/06/18
پاسخ دادن
مهدی
3

واقعا به قول دوستمون آقا بهنام اگه وارد کنن اشغالای چینی رو دیگه کسی نمیخره چون این اشغال های چینی هم سود خوبی تو فروش داره هم سود خوبی تو خدمات پس از فروش.
04:15  1396/06/18
پاسخ دادن
حامدجنگجو
3

کی میادبه ایران
14:09  1394/06/18
پاسخ دادن
بهنام
3

هیچ وقت
نمیذارن بیاد
اگه بیاد آشغالای چینی رو کی بخره پس؟؟
01:27  1395/12/13

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 26 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبر رینگ : شما کارت راحته دیگه نیاز به تایید نداری فقط پرینت همون تایید راهور رو بگیر ببر نمایندگی پیگیر باش برات ثبت کنن. منم تایید راهور بودم مشکل نداره و با تایید پست فرقی نداره
حسین : طریق لینک زیر برین امضا کنید https://www.karzar.net/209876
شاهین جی دنده ۱۱ آذر : شاهین جی دنده پذیرش ۱۱ آذر هستم خدا لعنتشون کنه فاکتور نمیکنن الان دو ماهه تو تاخیرر هیچکس هم پاسخگو نیس مملکت بی صاحب همین میشه دیگه
امیر : سلام معمولاً حدود ۵ماه زمان می‌بره تا شاسی بشه
Masoud x5 : به جان خودم چند وقت دیگه کرمانخودرو انفجار یندرعباس را بهانه میکنه و میگه کانتینرهای ما که قطعات داخلش بوده سوخته پش چند ماه دیگه تاخیر میندازه تو تحویل ..
J7 : میشه تاریخ ثبت نامتونو بفرمایید تحویل سیستمیتون کی خورده فقط حتما قبل از ۲۴ ساعت کارشناسی ببرید
Sadegh : سخا رو چجوری میشه گرفت؟ من رفتم تو سامانه قسمت احراز محل سکونت اونجا زده تایید توسط راهور همینو پرینت کنم؟ یا جا دیگه باید برم؟
یوسف : شاهین g پیش فروش واریز اولیه ۱۹ اذر .تحویل خرداد. قبل عید تبدیل ب gl زدم. شنبه باز پیامک افزایش مالیات و بیمه اومد دیروز ۷۶۰۰ پرداخت کردم . الان نگاه کردم فاکتور شدم.
جک j4 تبریز : دوستان، من ثبت نامی 19 آذر اقساطی از تبریز 25 اسفند ماه شاسی و 26 بیمه 31 فروردین هم پلاک 3 اردیبهشت بارگیری و 7 ام تحویل خودرو ولی هنوز کارت ماشین و برگ سبز نیومده
فاطمه جی 4 سفید مشهد : منم شرایط مشابه شما رو دارم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پانا دنده پیش تیر : 6 تیر بودم حالا شده 30 تیر
میلاد : 😒😒😒😒😒😒
رضا : مطمئنن اطس جی نبوده چون امکان نداره مهر فاکتور نشه بعد اسفند فاکتور شه
امین : چراغ تحویل همین الان روشن شد دوستانی که تحویل گرفتن چقدر طول میکشه بعد از روشن شدن چراغ تحویل ماشین برسه نمایندگی؟
15بهمن تکمیل وجه : سلام کاش یه جواب درست میدادن میدونستیم چرافاکتورنمیکنن؟؟؟ نابودبشه سایپا بااین وضعیت فقط خدا به دادمون برسه
دوگانه سی اسفند : دوگانه فقط تبریزهستش
اطلس جی دی : دوباره دعوتنامه اطلس جی ال تا چهاردهم تمدید شد ، لعنت به سایپا خدا نگذره ازشون دیونه کردن ما رو برای یه ماشین
مfx : سلام ماشینتونو کدوم شهر و کدوم نمایندگی ثبت نام کردین؟
سمند جدید : سلام دوستان لطف اطلاع بدید کسی امروز ازخرداد فاکتورشده 13 خرداد
صولتی : 12029743