معرفی کامیون داف LF

معرفی کامیون داف LF

کامیون داف LF جدید، هر چیزی که از یک کامیون مدرن و امروزی انتظار دارید را برآورده می‌کند. سرعت و چالاکی آن بی نظیر است و کیفیت سواری نیز عالی است. این کامیون برای حمل و توزیع مواد طراحی شده است و بارگیری و تخلیه آن به سرعت و بدون هیچ زحمتی انجام می‌گیرد. این کامیون توانایی آن را دارد که در ترافیک سنگین به راحتی تردد کند. در مدل جدید، طراحی داخلی به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته و به راحتی راننده اهمیت زیادی داده شده است. برای این که عملکرد بالا برود نیز چندین نوع موتور، گیربکس و کفی به خریداران عرضه می‌شود.

 

طراحی بدنه

معرفی کامیون داف LF

برای کامیونی که در مناطق شهری تردد می‌کند، برخورداری از ظاهری جذاب و گیرا از اهمیت خاصی برخوردار است، و این موضوع از چشم تیم طراحی کمپانی داف پنهان نمانده است. طراحی بدنه کامیون داف LF بیسار زیبا و چشم نواز است و با کارآمدی، راحتی و ایمنی بالای این کامیون سنخیت دارد. طراحی جلو پنجره به گونه ای است که نشان می‌دهد این کامیون عضوی از خانواده سری CF و سری XF است. بالای پنل کرومی که روی آن لوگوی کمپانی داف نقش بسته است، فضایی وجود دارد که شرکت های حمل و نقل می‌توانند نام و یا آرم شرکت خودشان را روی آن بنویسند. خصوط منحنی اطراف کابین، خصوصیات آیرودینامیک آن را بالا می‌برند و تضمین می‌کنند که دستگیره های درب تمیز و بدون گرد و خاک باقی بمانند. طلق چراغ های جلو نشکن هستند و از جنس Lexan ساخته شده اند. چراغ های مخصوص رانندگی در روز نیز به صورت سفارشی قابل خریداری هستند. سپر گالوانیزه نیز باعث می‌شود کابین از هرگونه آسیبی به دور باشد. از آن جایی که دید خوب راننده، به ویژه در مناطق شهری، از اهمیت بالایی برخوردار است، کامیون LF جدید دیدی عالی از جلو و طرفین در اختیار راننده قرار می‌دهد. در هر طرف از کابین، چندین آینه جانبی به گونه ای قرار گرفته اند که دید را بالا می‌برند و احتمال بروز هرگونه تصادف و برخوردی را کاهش می‌دهند.

معرفی کامیون داف LF معرفی کامیون داف LF
معرفی کامیون داف LF معرفی کامیون داف LF

کامیون داف LF با سه نوع کابین به بازار عرضه می‌شود که عبارتند از:

یک کابین بدون فضای خواب به طول 160 سانتیمتر

یک کابین بدون فضای خواب با طول بیشتر 200 سانتیمتری

یک کابین یک تخته با طول 200 سانتیمتر

عرض همه کابین ها 2,130 میلیمتر است که باعث می‌شود این کامیون در مناطق شهری از قابلیت مانور بالایی برخوردار باشد، به خصوص که دایره چرخش تایرها نیز کم است. بسته به نوع کابین، کابین بر روی پایه هایی انعطاف پذیر از جنس لاستیک سوار شده است که در بالای کمک فنرها و ضربه گیرها تعبیه شده اند.

 

طراحی داخلی

معرفی کامیون داف LF

در دنیای حمل و نقل گفته می‌شود یک راننده خوب، راننده ای است که جایش راحت باشد. شاید به همین علت است که کابین داخلی کامیون داف LF جدید نیز مانند کامیون داف XF راحت است و دست کمی از آن ندارد. حاصل کار نیز چیزی نیست جز این که محیط کار بسیار راحتی برای راننده فراهم می‌شود. به لطف استفاده از رنگ های گرم، راننده احساس می‌کند داخل خانه خودش نشسته است. مواد اولیه ای که برای ساخت کابین از ان ها استفاده شده است به راحتی تمیز می‌شوند، به همین خاطر، کابین همیشه تمیز و مرتب باقی می‌ماند. صندلی ها تنظیمات زیادی دارند، پنل ابزار نیز رنگ های روشن و درخشانی دارد و خواندن آن راحت است، دکمه های کنترلی زیادی نیز روی غربیلک فرمان تعبیه شده اند، سیستم سرمایشی و گرمایشی بسیار قوی است و توانایی آن را دارد تا دمای کابین را به سرعت به دمای دلخواه راننده برساند.

معرفی کامیون داف LF معرفی کامیون داف LF

هنگام حمل و توزیع کالا، اغلب لازم است که راننده در طی روز چندین و چند بار از کامیون پیاده و دوباره سوار بشود، به همین خاطر درب های کامیون داف LF به گونه ای طراحی شده اند که 90 درجه باز می‌شوند و بسیار سبک هستند. ارتفاع کابین از سطح زمین (با رینگ های 17.5 اینچی) فقط 89 سانتیمتر است. ارتفاع از سطح زمین کابین هایی که به رینگ های 19.5 و 22.5 اینچی مجهز هستند نیز به ترتیب 98 و 111 سانتیمتر است. راننده کامیون هایی که برای توزیع کالا مورد استفاده قرار می‌گیرند، به محفظه های زیادی برای نگهداری لوازم و اسباب و اثاثیه احتیاج دارند، به همین خاطر، در بالای موتور یک محفظه بزرگ تعبیه شده است که می‌توان آن را قفل کرد. چنانچه کامیون به گیربکس اتوماتیک AS-Tronic مجهز باشد، فضای خالی دیگری در کنار راننده فراهم می‌شود که می‌توان از آن برای گذاشتن دسته فاکتور و یا دفترچه یادداشت استفاده کرد. علاوه بر این، روی پنل درب ها، دیواره پشتی کابین و بالای شیشه جلو نیز محفظه هایی برای گذاشتن اسباب و اثاثیه وجود دارد.

 

قدرت و عملکرد موتور

معرفی کامیون داف LF

تأمین نیروی پیشران داف LF بر عهده  دو موتور کاملاً جدید گذاشته شده است که یکی از این موتورها، موتور PACCAR PX-5 است. این موتور چهار سیلندر است و 4.5 لیتر حجم دارد و برای تأمین نیروی یک کامیون توزیع درون شهری مناسب است. این موتور در سه نوع در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که توان خروجی آن ها از 152 تا 213 اسب بخار متغیر است. این موتور با استاندارد Euro 6  مطابقت دارد و گازهای آلاینده بسیار کمی تولید می‌کند، از طرفی از مصرف سوخت بسیار کمی نیز برخوردار است. موتور PACCAR PX-5 بسیار قابل اعتماد و در عین حال بسیار اقتصادی و کم هزینه است. این موتور پس از پیمودن هر 100 هزار کیلومتر به تعمیرات دوره ای نیاز دارد. فیلترها نیز پس از پیمودن 320,000 کیلومتر (یا 5 سال) نیاز به تعویض دارند.

معرفی کامیون داف LF

موتور دیگری که برای تأمین نیروی پیشران این کامیون مورد استفاده قرار می‌گیرد، موتور PACCAR PX-7 است که به تازگی ارتقا پیدا کرده است. این موتور شش سیلندر است و 6.7 لیتر حجم دارد و در چهار نوع در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که قادرند بین 223 تا 314 اسب بخار نیرو تولید کنند. این موتور قوی با نوع عملکرد کامیون داف LF سنخیت زیادی دارد. این موتور قوی و کارآمد است و نرم و تمیز کار می‌کند، علاوه بر این، بسیار کم به تعمیر نیاز پیدا می‌کند. یک کامیون توزیع باید کارش را بدون مشکل انجام بدهد و همین اصل مبنای طراحی موتور PX-7 قرار گرفته است. هزینه پایین تعمیر و نگهداری نیز از دیگر مزایای این موتور به شمار می‌رود. این موتور پس از پیمودن 100 هزار کیلومتر به تعمیرات دوره ای نیاز پیدا می‌کند، فیلترها نیز پس از پیمودن 320,000 کیلومتر (یا پنج سال) نیاز به تعویض پیدا می‌کنند.

معرفی کامیون داف LF

به منظور این که موتورهای PACCAR کم مصرف باشند و با استاندارد آلایندگی Euro 6 نیز مطابقت داشته باشند، در کنار فناوری های پیشرفته ای قرار گرفته اند. این موتورها به مبدل کاتالیستی SCR و یک فیلتر مخصوص مجهز شده اند. سیستم پاشش سوخت نیز بسیار پیشرفته است و قبل و بعد از پاشش سوخت، فشار بالایی ایجاد می‌کند. این امر باعث می‌شود احتراق بهتر باشد و سوخت پاک تر و سریع تر بسوزد، حاصل کار نیز این است که مواد آلاینده و سر و صدای بسیار کمی تولید می‌شود. مبدل کاتالیستی SCR نیز به گونه ای طراحی شده است تا دمای مناسبی در سیستم اگزوز ایجاد کند. این مبدل دارای نوعی روکش خاص است که به آن اجازه می‌دهد در دماهای مختلف، عملکرد خوبی داشته باشد و این بدان معناست که موتور در دماهای مختلف قادر است با بالاترین راندمان کار کند.

معرفی کامیون داف LF

کفی کامیون داف LF به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است تا بسیار محکم باشد و کیفیت سواری را بالا ببرد ، البته سبک بودن و جادار بودن نیز مد نظر طراحان قرار داشته است. کفی کاملاً تخت است و برای این که با کاربردهای مختلف مطابقت داشته باشد، دارای فاصله محورهای مختلفی است. شاید مهمترین نوآوری که در مورد این کفی فولادی به چشم می‌خورد، یکپارچه بودن آن است که باعث می‌شود وزن بسیار کمی داشته باشد. تجهیزاتی نظیر مخازن باد و کنترلرهای برقی ترمز در قسمت داخلی کفی قرار گرفته اند و جای خالی زیادی برای قرار دادن تایر زاپاس و جعبه ابزار فراهم شده است. الگوی قرارگیری سوراخ ها بر روی کفی نیز به گونه ای است که هرگونه ساختاری را می‌توان به راحتی روی آن نصب کرد. منبع AdBlue (منبع محتوی مایع اگزوز) به صورت استاندارد یک منبع 25 لیتری است ولی به صورت سفارشی می‌توان یک منبع 50 لیتری نیز خریداری کرد. باک نیز با ظرفیت های مختلفی از 115 لیتری گرفته تا 430 لیتری به بازار عرضه می‌شود. جنس باک نیز می‌تواند بنا به سفارش مشتری، از پلاستیک یا آلومینیوم باشد.

معرفی کامیون داف LF معرفی کامیون داف LF
معرفی کامیون داف LF معرفی کامیون داف LF

کمپانی داف، کامیون LF را در وزن های مختلف به بازار عرضه می‌کند. مدلی که به رینگ های 17.5 اینچی مجهز است می‌تواند بین 4,180 تا 8,300 کیلوگرم بار حمل کند. چنانچه این کامیون به رینگ های 19.5 اینچی مجهز باشد، قادر خواهد بود بین 9,750 تا 11,570 کیلوگرم بار حمل کند. به منظور این که این کامیون از عهده هر کاری بر بیاید، مشتری ها می‌توانند فاصله محورهای مختلفی را سفارش بدهند. این فاصله محوری برای مدل سبک بین 3 تا 4.5 متر و برای مدل متوسط بین 3.25 تا 6.30 متر قرار دارد. در مورد مدل سنگین نیز این فاصله به 3.45 تا 6.25 متر می‌رسد.

معرفی کامیون داف LF

در مجموع می‌توان گفت کامیون داف LF از ساختار و قابلیت مانور بسیار خوبی برخوردار است، وزن آن بسیار کم است و به آن اجازه می‌دهد ظرفیت و کارایی زیادی داشته باشد. از طرفی، کابین آن نیز راحتی راننده را تضمین می‌کند. صندلی های جدید تنظیمات زیادی دارند. غربیلک فرمان نیز دارای دکمه های کنترلی زیادی است و چیدمان دکمه ها بر روی داشبورد نیز بسیار زیبا و منطقی است. در وسط داشبورد یک نمایشگر رنگی 5 اینچی قرار دارد که اطلاعات مهم مربوط به موتور و کامیون را در 32 زبان برای راننده به نمایش می‌گذارد. سپر گالوانیزه و صفحه محافظ رادیاتور می‌توانند ضربات خفیف را جذب کنند. پلکان نیز به گونه ای طراحی شده است که سوار و پیاده شدن راحت و ایمن باشد.

معرفی کامیون داف LF


منبع

Daf

برچسب : داف , داف LF , داف سری CF , داف سری XF , گیربکس AS Tronic , موتور PACCAR PX 5 , موتور PACCAR PX 7 , مبدل کاتالیستی SCR , منبع AdBlue






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

7 نظر

مراد
0

خدا کند که به یاد بشرطی که قیمت و خدمات پس از فروش کاری نکنند که همان چینی ها را به بوسیم وبزاریم روی چشامون
14:56  1396/11/27
گزارش
پاسخ دادن
امیرحسین
3

اگر بیاد خودم یکی می خرم
18:44  1396/07/21
گزارش
پاسخ دادن
امیرحسین
2

به ایرلن می یاد ولی به وقتش فوسو هم میگفتن نمی یاد ولی اومد ولی بیاد همه ماشین های چینی از بازار می ران
18:37  1396/07/21
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
4

واقعا به قول دوستمون آقا بهنام اگه وارد کنن اشغالای چینی رو دیگه کسی نمیخره چون این اشغال های چینی هم سود خوبی تو فروش داره هم سود خوبی تو خدمات پس از فروش.
04:25  1396/06/18
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
3

واقعا به قول دوستمون آقا بهنام اگه وارد کنن اشغالای چینی رو دیگه کسی نمیخره چون این اشغال های چینی هم سود خوبی تو فروش داره هم سود خوبی تو خدمات پس از فروش.
04:15  1396/06/18
گزارش
پاسخ دادن
حامدجنگجو
3

کی میادبه ایران
14:09  1394/06/18
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
3

هیچ وقت
نمیذارن بیاد
اگه بیاد آشغالای چینی رو کی بخره پس؟؟
01:27  1395/12/13

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 61 نظر
X33 Cross cvt 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا اتو سرامیگ : سلام تاریخ تحویلتون کی بود ؟؟؟؟منظورم‌تاریخ‌طبق قرار داد هست...
محمد : خانعلی آچنگان چیز تو اونت تا تهران
X5 آبان : ۲۵ فروردین فاکتور شده تمام مراحل رو رفته اما هنوز تحویل ندادن ، مسخره ست یک ماه معطلی فقط بخاطر حمل خودرو از بم به تهران. واقعآ شاهکاره این همه ضعف و سو مدیریت
Puya : اگ ماشین نیس که بهتون بدند، پس شماره شاسی چیا تو فاکتورتون ثبت کردند؟؟
خدا از دهنت لشنوه : سلام واسه ما مهر 1402پرداخت اولیه قرار بود زمستان 1403تکمیل وجه بیاد ولی هنوز خبری نیست کسی نمیدونه کی میاد
تارا اسفند ماه سرامیک : سلام کسی تارا تحویل 30 اسفند سرامیک فاکتور شده
تارا اسفند ماه سرامیک : سلام اسفند کسی فاکتور شده
رز زرد : هیچ کاری از دستمون بر نمیاد بخدا کل دارایی و پس انداز زندگیم همین پول ماشینه... همه بدبختی به کنار ...انقدر اطرافیان پرسیدن ماشینتون کو؟ آبرو واسم نمونده از محمد و آل محمد تمنا دارم به دردی گرفتار بشن که تو هیچ کشوری نتونن مداواشون کنن
M. شاهین جی آبان : وقتی کاری از دستشون بر نمیاد چرا مارو 2 ساله بازی دادن خدا باعث و بانیش را لعنت کنه سرشون به خودشون برگرده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 پانا تحویل 12 و 18 خرداد : یجری میشه که دیگه برا هیشکی نصرفه که بره از بازار آزاد تهیه کنه مستقیم میره از کارخونه میخره ، قیمتهای بازار آزاد یه توپ که خود کارخونه هی لگد به این توپ میزنه که خودش دنبالش بیوفته اینا همش با برنامه اس از روز اول 207 با رینگ بود ارتقاء میدن رینگو جدا میفروشن رینگ بخری 2 برابر که 10 15 روز زودتر بدن چند نفر تو همینجا با اینکه میدونن رنگ تیتانیوم و مشکی که انتخاب کردن گرونتر از سفیده ولی اومده هم رنگ خودروشونو سفید زدن هم 20،600 پول اضافه دادن به خاطر رینگ میخوان کلا 15 روز زودتر تحویل بگیرن ببینید چه پولای اضافه ای در میاد این همه ام هرکی پرسید میصرفه خیلیا گفتن نه بیرو رینگش نهایت 10 تومن ولی خیلیا پرداخت کردن چرا دیگه باید بفهمیم حالا شما دنبال این هستید که طرف دلال یا کاسب همینه دیگه روز اول اصلا ثبت نام قالپاق گذاشت نمیخریدی همه نمیخریدم ولی ایران خودرو 4 تا لاستیک با 4 تا چراغ بده بگه این 207 بازم همه میخرن همه هرکیم میگه نمیخرم اتفاقا دوتا میخره طرف فاکتور نشده الکی میگه برا من فاکتور شده که بقیرم تحریک کنه 20 اضافه بزن زودتر تحویل بگیر خیلیام میرن میزنن خیلیا متاسفانه
207 پانا تحویل 12 و 18 خرداد : قرار نیست تو این کشور چیزی ثبات داشته باشه یا حتی ارزون بشه اصلا اینو از تو ذهنتون بیارید بیرون طرف رفته 2 میلیاردو خورده ای ماشین وارداتی خریده 500 تومن پول حواله داده براش حدود 3 میلیار در اومده زمان تحویل خودرو که رسیده بهش گفتن 450 میلیون یا میدی یا پولتو پس میدیم ماشین بی ماشین سودش شده 700 تومن براش اون یکی رفته بی ام و خریده 1 میلیاردو 600 گفتن باید بدی تا ماشینو بدیم این از وارداتی فیدلیتی دوستم نوشته بوده بعد 2 سال اومدن بهش بدن 150 میلیون اضافه گفتن بده تا خودرو تحویل بدیم ندی نمیدیم پولتو میدیم بعد شما توقع دارید که تاثییری نذاره وقتی میان میگن اگه توافقم بشه تاثییری روی قیمتها نخواهد گذاشت یعنی تحریم ربطی به گرونی نداره در صورتی که قبلا میگفتن داره علت گرونی تحریم الان میگن نه ربطی نداره حرفه دیگه خیلی راحتتر از این حرفا میشه عوض کرد حرفو همه شرکتها افزایش قیمت دادن آریسان چی داره 500 خورده ای چرا میان میگن باهاش کار میکنی پول خوب میشه دربیاری چرا گرون نکنن و منتظر افزایش قیمت ایران خودروهم باشید قیمت کارخونه انقدر گرون میشه تا یجایی با بازار آزاد یکی بشه
ربابه آقایی : سلام 18 خرداد قراره تحویل بدن طرح مادران فوق العاده است ولی هنوز رویه فاکتور شده می چرخه جریان چیه
ربابه آقایی : 18خرداد قرار تحویل بدن فوق العاده است هنوز فاکتور شده میچرخه طرح مادران است
دانیال : سلام برا من آماده تخصیص..و عدم نقص پرونده
هومن پانا : خب الان به بنده تا تاریخ 31اردیبهشت وقت داده تکمیل وجه انجام بدم بنده خب 17 اردیبهشت تکمیل وجه انجام دادم یه فرد دیگه هم اومده 28 اردیبهشت تکمیل وجه انجام داده هر دو نفر تاریخ تحویل خورده 31 تیر میاد اول اونی که 28 اردیبهشت تکمیل وجه انجام داده فاکتور میکنه بد منو که 17 اردیبهشت تکمیل وجه انجام دادم فاکتور میکنه آیا به نظر شما این بی نظمی در یک مجموعه به این بزرگی نیست یا بی سواد بودن اون مدیر فروش بازار یابی ایران خودرو نیست شما بگید؟؟؟
ساینا10اسفند : به دانیال.ربطی نداره برای من موقع تکمیل وجه پیامک نیومد ولی تو پیگیری وضعیت که میرم همه چی ثبت شده و اوکیه.برای شما تو پیگیری وضعیت چه مرحله ایه؟
207 پانا مشکی دنده : سلام دوستان تاریخ من 12 خرداد بود قالپاق بود تبذیل به رینگ زدم فاکتور شد امروز خواستم ببینم چه قدر طول میکشه تا تحویل بدن تهرانم
ماهان : قیمت واقعی 300 میلیونه حاجی چی میگی این فرعون ها رو کسی نمیخره قیمت دلاری 207 زیر 4 هزار دلاره واسه خودت چی می بافی حتی با دلار 100 هزار تومانی هم میشه 400 میلیون
ایمان اطلس اسفند : سلام شما هم تکمیل وجه واستون نیومده؟ من وارد سایت میشم واسم زده خودرو قابل تحویل کوییک