بیش از ده سال پیش، کمپانی سوزوکی به طراحی موتورسیکلتی پرداخت که در همان نگاه اول نظر افراد بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود جلب کرد. شاهین ژاپنی با عرضه قدرت و سرعت به صورت همزمان به همگان نشان داد که کاملا شایستگی نام Hayabusa را دارد. مهندسین کمپانی سوزوکی با اعمال تغییرات مختلف طی این سال ها، عملکرد این موتورسیکلت زیبا را به طرز چشمگیری بهبود بخشیدهاند. استفاده از ترمزهای برمبو با کالیپرهای یک تکه و همچنین سیستم ترمز ضدقفل در سال 2014، بخشی از این تغییرات به شمار میروند. گفتنی است، سیستم ABS با ممانعت از قفل شدن چرخ ها در شرایط مختلف جاده ای یا هنگام ترمز شدید، قدرت ترمز را با میزان کشش هماهنگ میکند. عملکرد بی نظیر این دوچرخ ژاپنی با فراهم آوردن لذتی غیر قابل وصف در هر سرعتی، کار را برای رقبا سخت تر و تعریفی جدید از موتورسیکلت های اسپرت ارائه کرده است. طراحی اصیل و جاودان Hayabusa در کنار قدرت فوق العاده، سرعت استثنایی، و رانندگی نرم نه تنها راکب را به هیجان میآورد، بلکه نگاه هر بیننده ای را به سوی خود خیره میسازد.
در مدل 2015 این موتورسیکلت، کمپانی سازنده با استفاده از کالیپرهای ترمز جدید در چرخ جلو که سبک تر و مقاوم تر از کالیپرهای معمولی هستند و همچنین افزایش قطر پیستون از 30-32 میلی متر به 32-32 میلی متر و دیسک ترمز دوگانه 310 میلی متری در جلو و تکی 260 میلی متری در عقب، قدرت ترمز را به طرز چشمگیری افزایش داده است. پیشرانه چهار سیلندر خطی 16 سوپاپ 4 زمانه 1,340 سی سی آب خنک مجهز به سیستم TSCC با تامین قدرت و گشتاور فوقالعاده، Hayabusa را با شتابی نفسگیر به پیش میراند. استفاده از پیستون های آلومینیومی سبک با ضریب کمپرس 12.5:1 عملکرد بی نظیری را در شرایط مختلف به ارمغان میآورند. شایان ذکر است، رینگ های هر سیلندر با لایه ای از نیترید کروم PVD پوشیده شده اند که این پوشش با کاهش اصطکاک، بهبود عملکرد سیلندرها را در پی دارد. همچنین، روکش الکتروشیمیایی سیلندرها، با بهبود انتقال گرما، کارایی سیلندرها را افزایش میدهد. پوشش ضخیم رادیاتور و دو فن که پشت آن قرار گرفتهاند، با ثابت نگه داشتن دمای موتور، دقت دستگاه های اندازهگیری را بالا میبرند. سیستم سوخت رسانی سوزوکی موسوم به SDTV، سوخت را به خوبی درون سیلندر میپاشد؛ همچنین به لطف هواکش بزرگ، حجم عظیمی از هوا وارد سیستم سوخت رسانی میشود که نتیجه آن یک احتراق بی نقص و کامل و تولید حداکثر نیروی ممکن میباشد. سیستم کنترل سرعت ISC نیز، علاوه بر بهبود روشن شدن موتور در هوای سرد، به حفظ دور موتور در شرایط مختلف کمک شایانی میکند. سیستم PAIR سوزوکی با محترق ساختن هیدروکربن های نسوخته میزان آلایندگی Hayabusa را کاهش میدهد. سیستم S-DMS امکان انتخاب سه حالت مختلف را برای پیشرانه فراهم میآورد که راکب میتواند با توجه به شرایط رانندگی یا علاقه خود، یکی از آنها را انتخاب کند و از رانندگی با این موتورسیکلت زیبا و پرقدرت نهایت لذت را ببرد. گیربکس شش سرعته قابل تنظیم با پاشش روغن در دنده های 4، 5 و 6، میزان اصطکاک و فرسایش دنده ها و سروصدای ناشی از آن را در سرعت های بالا کاهش میدهد. سیستم SCAS نیز، کمک شایانی به سبک شدن کلاچ و کاهش دنده های نرم میکند.
شاسی آلومینیومی سبک نیز، در کاهش وزن موتورسیکلت و بهبود عملکرد آن بی تاثیر نبوده است. از دیگر ویژگی های این ژاپنی زیبا و پرقدرت میتوان به سیستم تعلیق قابل تنظیم آن اشاره کرد که در هر شرایطی، بهترین حالت رانندگی را برای شما ایجاد میکند. در صفحه کیلومتر Hayabusa چهار نشانگر آنالوگ خودنمایی میکنند که با نمایش سرعت، دور موتور، میزان سوخت و دمای آب در کنار وضعیت سیستم S-DMS و دنده، علاوه بر ارائه اطلاعات مهم به راکب، زیبایی خاصی به موتورسیکلت میبخشند. چراغ جلو نیز، علاوه بر هماهنگی کامل با دیگر بخش های Hayabusa از نظر طراحی، روشنایی بسیار مناسبی را در اختیار راکب قرار میدهد. آیرودینامیک موتورسیکلت به گونه ای است که کمترین مقاومت را در برابر باد داشته باشد. در پایان لازم به ذکر است که کمپانی سازنده این موتورسیکلت زیبا و پرقدرت را با قیمت پایه 14,599 دلار در اختیار علاقهمندان قرار میدهد.