بررسی بنتلی V8 Spur Flying مدل 2015

بررسی بنتلی V8 Spur Flying مدل 2015

شاید سردرگم کننده ترین مورد در خصوص خودروی بنتلی V8 Spur Flying مدل 2015 این باشد که نمی‌توان حدس زد این خودرو چه بازاری را هدف قرار داده است و دلیل تولید کردن آن چیست؟ قیمت این مدل بنتلی حدود 378,000 دلار است که به هیچ عنوان ارزان نیست؛ اما نسبت به بنتلی 12 سیلندر با آرایش موتور  شکل، از قیمت کمتری برخوردار است. با این حال، سوال اصلی همچنان بر قوت خود باقی است : آیا افرادی که توانایی خرید خودرویی با این قیمت را دارند، در طبقه درآمدی متفاوتی نسبت به افرادی با توانایی مالی خودرویی 423,160 دلار، قرار می‌گیرند؟ در این مورد هیچ استدلالی نمی‌توان آورد. به این ترتیب، افرادی که به داشتن خودرویی با برند لوکس، تجربه رانندگی مناسب و اصالتی هستند که بنتلی به آنها ارائه می‌دهد، چرا  V8 Spur Flying را به جای Flying Spur W12 انتخاب می‌کنند؟ شاید جواب قانع کننده ای برای این سوال وجود نداشته باشد، اگر چه عقل سلیم حکم می‌کند مهندسان مستقر در کارخانه بنتلی موتور 8 سیلندر را به این دلیل تولید کرده‌اند تا مشتریان جدیدی را جذب این برند کنند. 

بررسی بنتلی V8 Spur Flying مدل 2015

در سال 2012، کمپانی بنتلی نسخه 8 سیلندر مدل Continental GT را به بازار معرفی کرد و میزان فروش آن با مدل های 12 سیلندر در اکثر بازارهای جهانی مطابقت داشت. علی رغم وجود شباهت های ظاهری زیاد هر دو مدل بنتلی با یکدیگر، این دو خودرو در باطن خود تفاوت های زیادی دارند. بنابراین از نظر تئوری، ممکن است طرفداران مشابهی داشته باشند، اما در برخی خصوصیات کمی متفاوت هستند. 

بررسی بنتلی V8 Spur Flying مدل 2015

جدیدترین مدل Flying Spur، سال گذشته با داشتن پیشرانه 12 سیلندر مجهز به توربوشارژر دوگانه که 607 اسب بخار قدرت و گشتاوری در حدود 800 نیوتن متر تولید می‌کرد؛ بنابراین این موتور بسیار قدرتمندتر از تیپ های هشت سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر دوگانه با 493 اسب بخار قدرت و گشتاوری در حدود 660 نیوتن متر است. موتور 12 سیلندر حدود 0.7 ثانیه سریعتر از موتور 8 سیلندر (با صفر تا صد 5.2 ثانیه) می‌تواند از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند، سرعت آن نیز به 322 کیلوکتر بر ساعت می‌رسد، در حالی که سرعت موتور 8 سیلندر 295 کیلومتر بر ساعت است. این تفاوت ها به راحتی نشان می‌دهند که یک موتور بزرگتر و قویتر در به پیش بردن یک اتاق سنگین، توانایی بالاتری دارد. البته باید گفت بنتلی Flying Spur دارای دستگیره های از جنس کروم برای درب ها است و جا سیگاری آن هم از فلز سخت ساخته شده است. 

بررسی بنتلی V8 Spur Flying مدل 2015 بررسی بنتلی V8 Spur Flying مدل 2015

از چشم اندازی دیگر می‌توان گفت که Flying Spur V8 پیشنهادی جذاب از طریق مقایسه است. در حقیقت، کمی گشت و گذار در جاده های خارج شهر با این خودرو، این سوال را به ذهن می‌آورد که آیا کسی هست که به خودرویی با قدرت بالاتر نیاز داشته باشد؟ آن هم در مورد خودرویی که عزمش را جزم کرده است تا کیفیت سواری اش بالاتر از سرعتش باشد؟ خوشبختانه، چیزی که برای این کلاس از خودروها از اهمیت زیادی برخوردار است، چیزی است که خودروسازان نام " عملکرد بدون تلاش " را روی آن نهاده‌اند؛ گفتنی است که این خصوصیت در Flying Spur وجود دارد ولی در Flying Spur V8 وجود ندارد.

بررسی بنتلی V8 Spur Flying مدل 2015

تیپ های هشت سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر دوگانه توانایی کافی برای هدایت این انگلیسی زیبا را در مسیرهای مستقیم دارند، اما به هنگام حرکت در جاده های کوهستانی فشار کم بر روی پدال گاز نیروی کافی برای جلو راندن خودرو را تولید نمی‌کند. علی رغم یکسان بودن تمامی موارد، شاید V8 انتخاب هوشمندانه تری باشد. با 40 کیلوگرم وزن کمتر برای حرکت (وزن V8 2417  کیلوگرم) و اضافه شدن فناوری غیر فعال سازی سیلندر، مصرف سوخت موتور 8 سیلندر 10 درصد کاهش پیدا می‌کند. مصرف سوخت این زیبای انگلیسی به ازای هر 100 کیلومتر حرکت، حدود 13.8 لیتر است؛ این در حالی است که این میزان مصرف موتور 12 سیلندر حدود 14.7 لیتر است. از جنبه های زیادی می‌توان گفت که این دو خودرو آینه تمام نمای یکدیگر هستند. 

بررسی بنتلی V8 Spur Flying مدل 2015

هر دو خودرو دارای این تجهیزات هستند: چهار چرخ محرک دائمی، گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و امکانات رفاهی مطلوب شامل آینه هایی با طراحی چوبی و کفی هایی از جنس پشم گوسفند. تفاوت های ظاهری این دو خودرو عبارتند از : تفاوت رنگ لوگوی کمپانی بنتلی در تیپ های انتخابی (رنگ قرمز برای تیپ V8)، شکل متفاوت لوله اگزوز ( در تیپ های V8 شبیه دو عدد 8 که کنار یکدیگر قرار گرفته اند) و جلو پنجره کاملا متفاوت. یکی از خصوصیات مهم بنتلی Flying Spur، توانایی حرکت روان و آرام در سطح جاده های ناهموار است. سیستم تعلیق دارای تنظیمات متعددی از حالت معمولی به حالت اسپرت است؛ اما تمامی این تنظیمات بیشتر بر روی راحتی راننده تکیه می‌کند. غربیلک فرمان این خودرو بسیار سبک است، اما از فرمانپذیری مناسبی برخوردار نمی‌باشد. تعویض دنده ها از طریق پدل شیفتر به راحتی صورت می‌پذیرد و خوب جا می‌روند؛ اما سوال مهم این است که آیا این تعویض دنده ها رضایت راننده را به خود جلب می‌کند یا خیر؟ نکته مهم در خصوص بنتلی این است که با این انگلیسی زیبا می‌توانید رانندگی راحت و بدون هیچ استرسی را در خیابان های پرترافیک شهری تجربه کنید. از نظر برتری می‌توان گفت که خریداران به راحتی می‌توانند یک خودرو را از خودروی بعدی متمایز کند؛ در واقع خودروی Flying Spur V8 در مقایسه با W12 حس بهتری را به افراد منتقل می‌کند.  


منبع

CarAdvice

 

برچسب : بنتلی V8 Spur Flying , بنتلی , Continental GT , توربوشارژر , چهارچرخ متحرک , گیربکس , سیستم تعلیق , فرمان , پدل شیفتر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد