گران‌ترین موتورسیکلت‌های تهران

گران‌ترین موتورسیکلت‌های تهران

عرضه موتورهایی با قیمت‌های صدمیلیونی، به فروشگاه و نمایشگاه درخوری هم نیاز دارد. به همین دلیل نیز مدتی است نمایشگاه‌هایی در خیابان‌های مناطق شمالی شهر تأسیس شده‌اند. موتورهای عرضه شده در این نمایشگاه‌ها منحصربه‌فرد بوده و فقط به مشتریان خاص عرضه می‌شود. به گزارش ایسنا، روزنامه شرق نوشت: هند توانست با خلاقیت در طراحی و کیفیت بهتر گوی سبقت را از چین در بازار موتورسیکلت ایران برباید و امپراتور بازار موتورسیکلت در ایران شود. کمپانی TVS هند که موتورهای آپاچی را تولید می‌کند با عرضه موتوری در طرح ویو با نام ROCKZ به بازار ایران توانسته است عنوان پرفروش‌ترین موتور را از آن خود کند. قیمت این موتورها حدود شش‌میلیون‌ و 200هزارتومان است. موتور Avenjer با حجم موتور 200 سی‌سی از سری تولیدی‌های شرکت باجاج هند هم که شبیه موتورهای هزار دهه‌های پیشین است، توانسته بازار خوبی را کسب کند.

 

موتور وارد نمی‌شود

سری به آمارهای گمرک می‌زنیم. واردات موتورسیکلت ثبت‌شده در این جداول به‌ قدری پایین است که به نظر ورود موتورسیکلت به تعداد انگشتان یک دست را نشان می‌دهد. واردات موتورسیکلت از هند در سال 92، 281 کیلوگرم و در هفت‌ماهه امسال 765 کیلوگرم درج شده است؛ آماری که اصلاً با واقعیت موجود در بازار تطابقی ندارد. با محمد خادم منصوری، رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت صحبت می‌کنیم و علت را از وی جویا می‌شویم. واقعیت آن است که موتورهای هندی به‌صورت قطعات به کشور وارد شده و در کارخانجات داخلی مونتاژ می‌شوند؛ اتفاقی که برای موتورهای چینی هم می‌افتد. به گفته منصوری، در حال حاضر 40 کارخانه در کشور به مونتاژ قطعات واردشده اشتغال دارند. عمده موتورهای تولیدی هم هوندا 129 و محصولات کمپانی TVS است. وقتی علت پرطرفدار‌ بودن موتورهای هندی را از منصوری می‌پرسم، به کیفیت اشاره می‌کند. به نظر او هند توانسته با طرح‌های جوان‌پسند و کیفیت‌های بهتر نسبت به رقیبش، سهم بیشتری از بازار ایران را در اختیار بگیرد. واردات موتورسیکلت مونتاژشده نیز در سال‌های گذشته بین 500 هزار دلار تا شش میلیون دلار متغیر بوده است. نکته قابل‌توجه دیگر در محصولات وارداتی هم کشورهای مبدا است که از سمت کشورهای اروپایی مانند انگلستان و ایتالیا در سال 84 و 85 به سمت کشورهای تایوان، هنگ‌کنگ، هند و چین تغییر کرده است.

گران‌ترین موتورسیکلت‌های تهران

 

نقد خدمات پس از فروش در ایران

گلایه از قطعات بی‌کیفیت و نداشتن خدمات پس از فروش مناسب نیز از دیگر مباحث مطروحه با رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت است. او می‌گوید: هیچ‌یک از اعضای ما حق ندارند محصولاتشان را بدون خدمات پس از فروش به بازار عرضه کنند. بنابراین در صورت شکایت مشتریان می‌توان پرونده آنها را به تعزیرات ارجاع داده و آنها را جریمه کرد. اما اینکه خدمات پس از فروش چه طیف خدماتی را در بر می‌گیرد موضوعی است که مورد انتقاد منصوری نیز هست. به‌گفته وی فروشندگان غالباً تعویض روغن و آچارکشی را به‌ عنوان خدمات پس از فروش تلقی کرده و سایر خدمات از فهرست آنها حذف می‌شود. از این‌رو نیاز به قوانین محکم و جدیدی داریم تا به مشکلات مشتریانمان از این طریق پایان دهیم.

 

کیفیت فراموش‌شده در بازار ارزان‌ترین‌ها

منصوری در ادامه می‌افزاید: در سال‌های گذشته افزایش سریع نرخ ارز، قیمت‌ها را در این بازار به‌شدت افزایش داد. بنابراین یکی از دلایل قیمت‌های فعلی در بازار نشأت‌ گرفته از رشد قیمت ارز است. تقریباً تمامی موتورسیکلت‌هایی که بتوان در مورد آنها به‌عنوان پرتقاضاترین صحبت کرد، وارداتی هستند. از پالس و آپاچی هندی تا هیوسانگ و دایلیم کره‌ای. اما هنوز هم ارزان‌ترین‌ها بازار خوبی دارند. برای آنها که موتور وسیله کارشان است و در بازار تردد دارند، ارزان‌ترین موتورسیکلت‌های بازار موتورسیکلت‌های با موتورهای 125 سی‌سی هستند. این موتورهای 125 سی‌سی از قیمت یک میلیون و 600 هزار تومان شروع می‌شوند و معمولاً برخی برندها گران‌تر و تا یک میلیون و 800 هزار تومان و گاه دو‌ میلیون تومان هم محصول خود را می‌فروشند، اما دست‌اندرکاران بازار می‌گویند: متأسفانه با توجه به رونق بازار فروش اینگونه موتورسیکلت‌ها، سازندگان از کیفیت بسیاری از قطعات آن کاسته و حتی درباره تأمین قطعات یدکی نیز هیچ ارتقای کیفیتی نداده‌اند، چون تصور می‌کنند بازارشان همیشه داغ است.

 

دست‌دوم‌های دردسرساز

برخی از موتوردوستان برای داشتن موتوری با قیمت مناسب‌تر به‌سراغ دست‌دوم‌ها می‌روند؛ گرچه این کار کمی اقتصادی‌تر به نظر می‌رسد، اما باید از فوت و فن انتخاب بهترین گزینه نیز سررشته داشته باشید، چون در این بازار اتفاقات و البته مشکلاتی وجود دارد که می‌تواند باعث دردسرهایی شود. فروشندگان می‌گویند: موتورسیکلت دست‌دوم یا کارکرده سود زیادی دارد. برای فروش موتورسیکلت صفر کیلومتر قیمتی که کارخانه به ما می‌دهد، معلوم است اما موتور دست‌دوم دارای نوسان قیمت است که می‌تواند سود زیادی را نصیب واسطه‌ها کند.

 

غول‌های 120 میلیونی

گران‌ترین موتورسیکلت‌های تهران

جذاب‌ترین بخش از بازار موتورسیکلت به غول‌های گرانقیمت بازمی‌گردد. آنجا که موتورهایی با قیمت‌هایی چندین برابر پژو و ال90، نگاه هر رهگذری در خیابان را به‌سمت خود جلب می‌کند. موتورسیکلت هم مانند خودرو کف و سقف قیمتش، فاصله عجیب و غریبی دارد. قیمت‌ها از یک میلیون تومان آغاز شده و تا 120 میلیون تومان پیش می‌رود. غول‌ها محصول شرکت‌های بزرگ دنیا مانند BMW هستند. این موتورها برای تردد نیاز به داشتن مجوز دارد و هر کسی نمی‌تواند تجربه رانندگی با آن را داشته باشد. گران‌ترین موتورسیکلت مشاهده شده در تهران موتورسیکلتی است که به گفته فروشنده آن، سوزوکی به سفارش کشور آمریکا ساخته است. این موتورسیکلت با حجم موتور 1100 سی‌سی، 125 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. منصوری در این‌باره می‌گوید: موتورهای بالای 250 سی‌سی بدون داشتن مجوزهای خاص آزاد نیست و محصولات عرضه شده به بازار توسط کارخانجات داخلی برای فروش نیز در سطح 250 سی‌سی است، اما موتورسیکلت هوندا ژاپن با حجم موتور هزار سی‌سی مدل 2007 با قیمت 75 میلیون تومان و موتورسیکلت کاوازاکی با حجم موتور 636 سی‌سی، 40 میلیون تومان از دیگر موتورهای گران‌قیمت در بازار است. کاوازاکی 250Z یکی از جدیدترین محصولات این شرکت ژاپنی و میهمان جدید بازار ایران است. حداکثر قدرت این موتورسیکلت به عدد شگفت‌انگیز 31.5 اسب‌بخار می‌رسد تا این موتورسیکلت 168 کیلوگرمی به یکی از پرشتاب‌ترین گزینه‌های موجود در بازار بدل شود. البته پرداخت مبلغ 55 میلیون تومان برای تجربه این همه قابلیت شگفت‌انگیز فنی نیز چندان کم نیست. موتورسیکلت کاوازاکی KLX با حجم موتور 250 سی‌سی و قیمت 35 ‌میلیون تومان، KTM EXC-F با حجم موتور 250 سی‌سی و قیمت 41.5 ‌میلیون تومان، R1000ApriliaRSV_Mille با قیمت 42 ‌میلیون تومان، 1098Ducati با قیمت 68 میلیون و 500 هزار تومان و همچنین CC4MvAugusta F با قیمت 75 میلیون تومان در رده‌ گران‌ترین‌ها قرار گرفته‌اند.

 

نمایشگاه‌های تازه‌تأسیس

عرضه موتورهایی با قیمت‌های صدمیلیونی، به فروشگاه و نمایشگاه درخوری هم نیاز دارد. به همین دلیل نیز مدتی است نمایشگاه‌ها در خیابان‌های مناطق شمالی شهر تأسیس شده‌اند. موتورهای عرضه شده در این نمایشگاه‌ها به‌لحاظ قدرت، کیفیت، شتاب و سایر ویژگی‌ها منحصربه‌فرد بوده و فقط به مشتریان خاص عرضه می‌شود.


منبع

ایسنا

برچسب : موتورسیکلت , آپاچی , کمپانی TVS , هوندا 129 , کمپانی باجاج , Avenjer , پالس , هیوسانگ , دایلیم , پژو , ال 90 , BMW , بی ام و , سوزوکی , هوندا , کاوازاکی , Ducati , Aprilia , MV Agusta






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
v4 تحویل فوری ۳ شهریور : دوستانی که پلاک شدن از پلاک آزاد خودتون روی ماشین میذارن یا یه پلاک جدید میذارن؟
تارا-v4_فرسوده فوری-مرحله ششم : تارا اتوماتیک v4 - سفید - مشهد - فوری مرحله ششم. 30 روزه همین الان 19 شهریور فاکتور شد. پیامک قرارداد 8 مرداد واریزی کل وجه 16مرداد موعد تحویل 15 شهریور ماوالتفاوت اول 30 مرداد مبلغ 1 میلیون و 490 هزارتومان ماوالتفاوت دوم 16 شهریور 3 میلیون و 960 هزار تومان تاخیر از روز 16 شهریور محاسبه شده 1 میلیون 645 هزار تومان روزانه 822 هزار تومن انشاءالله قسمت همه ی دوستان در هیچ مرحله پیامک از شرکت نیامد. فقط پیامک عذرخواهی تحویل آمد. برای ماوالتفاوت و فاکتور شدن پیامکی نیست توی کاستومر هم بخش پیامک ها نیست. هرروز کاستومر را چک کنین . مخصوصا دوستانی که پیش فروش هستن و sbr واریزی نداشتن. من چون sbr رو قبل از سود تاخیر خودم واریز کردم منتظر نشده که تاخیر بندازه و از سود کم کنه.
مهراد : تا اینجا ک من متوجه شدم برا مرداد و شهریور و مهر هنوز دعوتنامه تبدیل جی ال نفرستادن بچه ها بنظرتون چکار کنیم ک پیامش بیاد چ گیری افتادیم فک کنم برا کسایی ک از اول جی ال بودن پیام رفته اما ماها ک جی هستیم نیومده بین این شاهین جی چ کار کرد با ما لعنت بهتون والا راضی هستیم جی ال بفرست تو این بی ماشینی حاضریم خر هم ک باشه سپار بشیم
ع.ع : سلام من ۱۶ اسفند تکمیل وجه. سخا ۱۸ اسفند هنوز فاکتور نشدم.
حمزه شاهین جی ب اجبار تبدیل : داداش من چکار میشه کرد خب این مسولان بیشرف انشاالله زودتر برن گم بشن دیگه زشتیم افتاده از این مدیران
محمد : سلام. کسی اطلاع داره دقیقا شاهینglتا کی فاکتور شده؟؟؟؟؟؟؟؟
+Sadegh : دعای جدید خدایا یا ماشین ما رو بده یا جنگ جهانی سوم شروع بشه اخبار امروز : روسیه به لهستان حمله کرد / یمن چند موشک به اسرائیل شلیک کرد / اسرائیل به قطر حمله کرد
+Sadegh : بزک نمیر بهار میاد / کمبزه با خیار میاد
تارا v1P : واریز وجه 5/2 ارسال قرارداد 5/25 تحویل 6/1 رنگ مشکی شهر اراک زمان فاکتور شدن 6/14 زمان پلاک 6/16 صدور اسناد 6/18 حمل جهت تحویل به نمایندگی 6/18 رفتم نمایندگی گفت بخاطر تعطیلی یا پنج شنبه میدن و صددر صد شنبه کارت طلایی که دوستان پرسیدن واسه اینه اگه توی راه موندی مثلا زنگ میزنی به دادت میرسن - من نمیدونم به کار بیاد یا نه اما من سه ستاره گرفتم . آخرین پیام من در اینجا به یادگار بماند... *ای بس که نباشیم و جهان خواهد بود *نی نام زما و نه نشان خواهد بود *زین پیش نبودیم و نبد هیچ خلل *زین پس چو نباشیم همان خواهد بود
تارا v4 شیراز : ایران خودرو یکی زرنگه پول جلو جلو میگیره..هرماه مبلغی به عنوان مالیات میگیره.بعد حساب کنی تارا ۱۱۴۰پات اب میخوره...ودقعا حرم خور هستن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6 دنده آلومینیم تیتانیوم : مردادی ها خبری نشد؟
نازنین : سلام دعوتنامه شهریور اومده؟
صادق : سلام چرا شایعه درست میکنین همه پلاک میشن تهران تماس گرفتم گفتن تا10روز دیگه همه پلاک میشن به شایعه ها توجه نکنین اگر نخواد پلاک کنه مگه مرض دارن دوباره ثبت نام کنن برای خودشون تعهد درست کنن
احمد31مرداد : پ کی تحویل میدن هنوز رو صدور اسنادمیچرخه خسته شدیم والا
محمدرضا تحویل 31 مرداد : سلام دوستان،شکر خدا پیش فروش های تحویل 31 مرداد دارن فاکتور میشن،قراردادهای دهه سوم مرداد در حال فاکتور شدن هستن،چشم همه به جمال سورن پلاس روشن😄😁🤣 از این به بعد فقط به فکر نوبت نمایندگی باشیم برای تعمیرات و نواقص ماشین !!!
آینازپنج دنده : NAکده 70328هست. پنح دنده فولادی ان ا هم جنس مثلا محکم فولاد هست
سورن تحویل 31مرداد : عزیزان از کجا متوجه بشیم خط تولید کدوم استان فقط شناسه خودرو زده vin
. : وای مردم از خنده. چرا هر کس فاکتور میشه اینقدر مهربون میشه ولی قبلش عین 🌵 پاچه ملت رو میگره و فوش میده
سورن : دوستان من vinماشین رو دادم به چت جی پی تی با توضیح کامل گفت که دریچه برقی یا سیمی
پیش فروش 31مرداد : دوروز پیش تبدیل زدم Syمال کجاست برقیه یاسیمی