تنها راه حل مشکلات صنعت خودروی ایران

تنها راه حل مشکلات صنعت خودروی ایران

استفاده خودروسازان از حداقل‌های کیفی راهی جز نظارت بر عملکرد آنها و تلاش برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی باقی نگذاشته است.
پایین بودن کیفیت برخی از خودروهای تولیدی در کشور یکی از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خودروسازان داخلی است.
در این میان برخی تحریم‌های خارجی نیز مزید بر علت شده تا به دلیل استفاده خودروسازان از برخی قطعات غیر اصلی از جمله چینی، برخی شکایت‌ها از کیفیت خودروهای داخلی بیشتر شنیده شود.
در این شرایط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که وظیفه تست کیفی و تهیه جدول رده‌بندی کیفیت خودروهای داخلی را بر عهده دارد در یکی از گزارش‌های منتشره خود در زمینه ارزشیابی کیفی خودروهای داخلی، دلایل نظارت بر فعالیت خودروسازان داخلی را بیان کرده است.
در این گزارش پنج عامل "رقابتی نبودن صنعت خودرو"، "استفاده خودروسازان از حداقل‌های کیفیت"، "ضعف خودروسازان در فناوری‌های طراحی و ساخت"، "تحویل قطعات یا خودروهای با کیفیت پایین" و "حمایت از مشتریان" به عنوان دلایل نظارت این شرکت بر صنعت خودروسازی (براساس الزامات قانونی) دانسته شده است.
در این باره یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه به دلیل انحصاری بودن بازار خودروی ایران نظارت بر عملکرد خودروسازان ضروری است، خاطرنشان می‌کند: متاسفانه با وجود نظارت‌های موجود عملکرد خودروسازان در زمینه کیفیت راضی کننده نیست.
علی خاکساری در گفت‌و‌گو با ایسنا خاطرنشان می‌کند: هم‌اکنون قشر اصلی مصرف‌کنندگان داخلی به دلیل پایین بودن قدرت خرید امکان استفاده از خودروهای وارداتی را نداشته و مجبور به خرید خودروهای تولید داخل هستند.
وی ادامه می‌دهد: بنابراین خودروسازان از این اجبار که نتیجه انحصار شکل گرفته در بازار است، استفاده کرده و همچنان خودروهایی را که پلت‌فرم آنها مربوط به 30 سال پیش است تولید و تحویل مشتریان می‌دهند.
این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه در این شرایط نظارت بر عملکرد خودروسازان نیز تنها تا حد مشخصی تاثیرگذار خواهد بود، تصریح می‌کند: تنها راه موجود برای حل مشکل صنعت خودروی ایران و ارتقای کیفیت این محصولات، حذف تعرفه واردات خودرو و رقابتی شدن بازار است.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , فروش , صنعت , مشکل , ایران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

m.a
11

این کارشناس تازه اینارو فهمیده؟ سالهاست که مردم میگن تعرفه بردارید تا صنعت خودرو خود به خود درست بشه
09:25  1393/07/01
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 11 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس۱ : من رفتم امور مشتریان شرکت سایپا شماره ملی دادم گفتم چند نفر جلومن گفتن انقدر
۳ اردیبهشت : شماها از کجا سوال میکنید برا ی اینکه چندمی هستید ؟
شاهین پلاس 14اردیبهشت : سلام من رفتم سایپا گفتن 839 نفر جلو شماهستن تاتاریخ 12/8/1404 96 میلیون طلبکار هستم
امید : سریع برو کافینت بگو سخا انجام بده برات
شاهین پلاس۱ : من پرسیدم ۱۰ اردیبهشت تکمیل وجه کردم گفتن ۵۱۶ نفر جلوتن کو فاکتور نمیکنن
مهدی : سلام من ۳۰ مهر شاهین cvt فاکتور شدم ولی هنوز خبری از پیام بیمه شدن ماشین نیست و تحویل همنشده .واریز ا ول ۵مهر و دعوتنامه ۱۹ اسفند
شاهین پلاس۱ : این چندروزه چرا کسی نمیگه فاکتور شدم حتما دوباره متوقف شده ای خدا دیونمون کردن
ایگل : من 12 ام شاسی شدم 21 تیر ثبت نامم بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید : سلام دوستان پذیرش سی 6 بودم وامروز تحویل گرفتم وماشین خیلی خوبیه به امر خدا ماشین همه رو بزودی تحویل بدن انشااله.
مسلم : من الان تحویل گرفتم ولی اصلا نمیتونم دنده عوض کنم متاسفانه دنده ها خیلی سفت هستن،
منتظر پلاک : نیسان اکستند دیگه اگر مشکلش صدا وسیما حل کن باید رسانه ای بشه به هوش باشید. هر جا که میدونید زنگ بزنید
علی : اکستند تا بهمن نمیدن تا شما باشید دگ فروش فوری ننویسید
امیر .ای : نه با شما نبودم نمی دونم چرا اشتباهی ریپلای خورده
سعید : امیر چی میگی ؟؟ چرا پرت و پلا میگی ؟
سحر : منم 10 هستم هنوز فاکتور نشدم
امیر .ای : سلام اگر منظورت منم برای کوئیک اس 90 روز کاری بدون احتساب پنچ شنبه و جمعه البته باید از زمانی حساب کنی که چراغ اماده تخصیص روشن شده باشه
نیسان دوگانه : من خو گفتم نیسان اکستند ثبت نام نکنید به حرف نکردید
اصغر : شما در حال مجازات هستید 😂چرا حضوری زدید