ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهاماتی در زمینه نحوه ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی برخی از برندهای خودروهای وارداتی وجود دارد.
اگرچه همواره انتقاداتی نسبت به خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در کشور وجود داشت اما این انتقادها در طول یکی دو سال اخیر تشدید شده است.
به گفته کارشناسان، برخی از برندهای خودروهای وارداتی که در یکی دو سال اخیر وارد کشور شده‌اند اصولا فاقد شبکه خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز ارائه خدمات و تعمیرات هستند.
در این زمینه شنیده می‌شود که یکی از برندهای معروف خودروهای ژاپنی که در طول یکی دو سال اخیر وارد بازار ایران شده، تنها دارای یک نمایندگی خدمات پس از فروش است. البته برخی فعالان بازار خودرو نیز می‌گویند که برند ژاپنی مربوطه حتی فاقد یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
در این رابطه یکی از واردکنندگان خودرو در پاسخ به این‌که آیا وجود تنها یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای یک برند خودروی وارداتی نامناسب نیست؟ اظهار می‌کند: تعداد نمایندگی خدمات پس از فروش بستگی به تعداد خودروهای وارداتی دارد.
فربد زاوه با بیان این‌که تعداد خودروهای وارد شده مربوط به برند ژاپنی مربوطه چندان بالا و قابل توجه نیست، خاطرنشان می‌کند:‌ بنابراین وجود یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای ارائه خدمات به این برند کافی است.
این واردکننده خودرو در پاسخ به این‌که آیا مناسب است که مشتریانی که در نقاط مختلف تهران و همچنین شهرستان‌ها خودروی ژاپنی مربوطه را خریداری کرده‌اند مجبور باشند برای تعمیر خودروی خود به یک نمایندگی خاص مراجعه کنند؟ تصریح می‌کند: این دیگر مشکل مشتریان است. آنها باید هنگام خرید خودرو حواس خود را جمع کنند و بدانند که چه خودرویی را با چه سطحی از خدمات پس از فروش خریداری می‌کنند.
زاوه اظهار می‌کند: مشتری مختار است که خودرویی را بخرد یا نخرد. اگر هم خرید باید شرایط آن‌را بپذیرد.
اظهارات این واردکننده خودرو در این زمینه در حالی است که برخی از فعالان بازار خودروهای وارداتی اظهار می‌کنند که برند ژاپنی مربوطه فاقد حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
یک فعال بازار خودروهای وارداتی در این زمینه به ایسنا می‌گوید: شرکتی اقدام به واردات این خودروهای ژاپنی کرده اما حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش نیز برای آن پیش‌بینی نشده است.
وی در پاسخ به این‌که خریداران این برند ژاپنی در صورت خرابی‌ این خودروها چه باید بکنند، خاطرنشان می‌کند: این خریداران مجبورند برای تعمیر خودرو به تعمیرگاه‌های متفرقه مراجعه کنند.
به گفته این فعال بازار خودروهای وارداتی،‌ در مواردی به دلیل کمبود قطعات خودروهای وارداتی صاحبان آنها مجبور به خواباندن یکی، دو ماهه خودرو هستند تا قطعه آن پس از سفارش‌گذاری از خارج از کشور وارد شود.
وجود ابهام در نحوه ارائه خدمات پس از فروش به برخی از برندهای خودروهای وارداتی در حالی است که دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو در کشور، به طور کلی وضعیت ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای وارداتی را مناسب نمی‌داند.
عباسعلی غیاثی می‌گوید: بسیاری از خودروهای وارداتی فاقد نمایدگی رسمی و شبکه خدمات پس از فروش در کشور هستند.
وی با بیان این‌که در برخی از برندهای خودروهای وارداتی حتی قطعات یدکی مصرفی نیز به سختی یافت می‌شود، خاطرنشان می‌کند:‌ در این موارد صاحب خودرو پس از خرابی آن ناچار به مراجعه به تعمیرگاه‌های متفرقه است.
غیاثی ادامه می‌دهد: در بسیاری از برندهای خودروهای وارداتی به دلیل نبود شبکه رسمی خدمات پس از فروش، تعمیرکار آموزش دیده و آشنا به سیستم فنی آن خودرو نیز وجود ندارد که این موضوع مشکلاتی را در رفع ایرادات احتمالی ایجاد می‌کند.
وی خاطرنشان می‌کند: به دلیل نبود مکانیزم نظارتی در برخی برندهای خودروهای وارداتی، حقوق مصرف‌کنندگان در بازار خدمات پس از فروش این خودروها تضییع می‌شود که این موضوع سرگردانی و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال دارد.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , خدمات , پس از فروش , ژاپنی , قطعات , یدکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 11 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
نبییان : سلام این دوستان که متوجه میشن مثلاپلاک شدن یامیگن چراغ فلان سبزشده براشون ازکجانگاه میکنن
x5far : سلام شما مه امروز تکمیل وجه کردین شامل کسری۱۳۰میلیون شدی؟
J7 Hemo : سلام دوستان تکمیل وجه امروز انجام شده برای (تحویل آبان ماه) …از امروز حدودا چقدر زمان میبره برای تحویل؟
تاراv4 پیش فروش تحویل ۳۰آبان : تاریخ تکمیل وجه کی بوده
نازنین۱ : شیما جان باید بری کافی نت سخا واملاک و اسکان رو ثبت کنید بعد تحویل نمایندگی بدی برگه رو چون اگر ندی پرونده ناقص میشه
نازنین۱ : شما برگه سخارو بگیر تکمیل وجه میخوای بکنی ببر نمایندگی برگه یا یا تماس بگیر عکسشو بده به نمایندگی خودتون ک حتما ثبت کنند براتون وگرنه پلاک نمیشه ماشین .و تو سامانه املاک و اسکان هم حتما با سخا یکی باشه
شیما تبدیل به gl : سلام من امروز میوام تبدیل بزنم لطفا بگین سخا چیه داستانش باید بعد تکمیل وجه چه کرد
مهدی پلاس 16 اردیبهشت : کلا اردیبهشت چند مرحله دعوت نامه آمده .؟؟؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
جواد : سلام واسه من پیامک تحویل اومده .ولی پیامک بیمه نیامده
مهدی : سلام مجدد خدمت همه باز یه 207 پانا 30 روزه برنده شدیم خدارو شکر 12 تکمیل وجه کردیم فک کنم تا اخر ماه فاکتور بشیم رینگ الومینیوم
علی : سلام تبدیلی بودی یاپیش فروش
اصغر : فکر کنم مسئول ارسال خودروهای پلاک شده با پسرخالش که تازه یک تریلی قسطی گرفته قرارداد بسته کل نیسان های پلاک شده رو برسون دستشون 🤣 حالا حالا ها نوبت ما نمیشه خب مهربون ارسال نیسان پلاک شده آماده اینقدر طول می کشه 😡
ساینادوگانه : من هفته آخر مردادم هنوز فاکتور نشده تا دیروز تا 27 اسفند 403 رو فاکتور کردن زیاد عجله نکن دوست عزیز
علی : سلام دوستان بچه ها ماشین فاکتور بشه. پیامک میاد؟؟
محمد 4 شهریور : خدایا مارو از سایپا نجات بده پولمون دست سایپا قفل شده هیچ کاری نمیتونیم کنیم دوستان زنگ بزنید 110 شکایت کنید
تک : آقا واسه ما هم اومد ایشالا قسمت همتون
امید به خدا : سلام، دو گانه های هفته چهارم مهرماه کسی فاکتور شده؟
31شهریور : چه سکوتی اینجا رو فرا گرفته.