ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهاماتی در زمینه نحوه ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی برخی از برندهای خودروهای وارداتی وجود دارد.
اگرچه همواره انتقاداتی نسبت به خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در کشور وجود داشت اما این انتقادها در طول یکی دو سال اخیر تشدید شده است.
به گفته کارشناسان، برخی از برندهای خودروهای وارداتی که در یکی دو سال اخیر وارد کشور شده‌اند اصولا فاقد شبکه خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز ارائه خدمات و تعمیرات هستند.
در این زمینه شنیده می‌شود که یکی از برندهای معروف خودروهای ژاپنی که در طول یکی دو سال اخیر وارد بازار ایران شده، تنها دارای یک نمایندگی خدمات پس از فروش است. البته برخی فعالان بازار خودرو نیز می‌گویند که برند ژاپنی مربوطه حتی فاقد یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
در این رابطه یکی از واردکنندگان خودرو در پاسخ به این‌که آیا وجود تنها یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای یک برند خودروی وارداتی نامناسب نیست؟ اظهار می‌کند: تعداد نمایندگی خدمات پس از فروش بستگی به تعداد خودروهای وارداتی دارد.
فربد زاوه با بیان این‌که تعداد خودروهای وارد شده مربوط به برند ژاپنی مربوطه چندان بالا و قابل توجه نیست، خاطرنشان می‌کند:‌ بنابراین وجود یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای ارائه خدمات به این برند کافی است.
این واردکننده خودرو در پاسخ به این‌که آیا مناسب است که مشتریانی که در نقاط مختلف تهران و همچنین شهرستان‌ها خودروی ژاپنی مربوطه را خریداری کرده‌اند مجبور باشند برای تعمیر خودروی خود به یک نمایندگی خاص مراجعه کنند؟ تصریح می‌کند: این دیگر مشکل مشتریان است. آنها باید هنگام خرید خودرو حواس خود را جمع کنند و بدانند که چه خودرویی را با چه سطحی از خدمات پس از فروش خریداری می‌کنند.
زاوه اظهار می‌کند: مشتری مختار است که خودرویی را بخرد یا نخرد. اگر هم خرید باید شرایط آن‌را بپذیرد.
اظهارات این واردکننده خودرو در این زمینه در حالی است که برخی از فعالان بازار خودروهای وارداتی اظهار می‌کنند که برند ژاپنی مربوطه فاقد حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
یک فعال بازار خودروهای وارداتی در این زمینه به ایسنا می‌گوید: شرکتی اقدام به واردات این خودروهای ژاپنی کرده اما حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش نیز برای آن پیش‌بینی نشده است.
وی در پاسخ به این‌که خریداران این برند ژاپنی در صورت خرابی‌ این خودروها چه باید بکنند، خاطرنشان می‌کند: این خریداران مجبورند برای تعمیر خودرو به تعمیرگاه‌های متفرقه مراجعه کنند.
به گفته این فعال بازار خودروهای وارداتی،‌ در مواردی به دلیل کمبود قطعات خودروهای وارداتی صاحبان آنها مجبور به خواباندن یکی، دو ماهه خودرو هستند تا قطعه آن پس از سفارش‌گذاری از خارج از کشور وارد شود.
وجود ابهام در نحوه ارائه خدمات پس از فروش به برخی از برندهای خودروهای وارداتی در حالی است که دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو در کشور، به طور کلی وضعیت ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای وارداتی را مناسب نمی‌داند.
عباسعلی غیاثی می‌گوید: بسیاری از خودروهای وارداتی فاقد نمایدگی رسمی و شبکه خدمات پس از فروش در کشور هستند.
وی با بیان این‌که در برخی از برندهای خودروهای وارداتی حتی قطعات یدکی مصرفی نیز به سختی یافت می‌شود، خاطرنشان می‌کند:‌ در این موارد صاحب خودرو پس از خرابی آن ناچار به مراجعه به تعمیرگاه‌های متفرقه است.
غیاثی ادامه می‌دهد: در بسیاری از برندهای خودروهای وارداتی به دلیل نبود شبکه رسمی خدمات پس از فروش، تعمیرکار آموزش دیده و آشنا به سیستم فنی آن خودرو نیز وجود ندارد که این موضوع مشکلاتی را در رفع ایرادات احتمالی ایجاد می‌کند.
وی خاطرنشان می‌کند: به دلیل نبود مکانیزم نظارتی در برخی برندهای خودروهای وارداتی، حقوق مصرف‌کنندگان در بازار خدمات پس از فروش این خودروها تضییع می‌شود که این موضوع سرگردانی و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال دارد.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , خدمات , پس از فروش , ژاپنی , قطعات , یدکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایلیا مختاری : برادر این جمله که نوشتید سوالی بود یا خبری
متین : من ۸ ماهه منتظرم داداش صبر ایوبم این صبرو نداره
شاهین جی : وطن فروش ودزد خود سایپاست
پارسا : سلام لطفا متن شکایت ازکرمان موتور برای جریمه دیرکرد روبرام بفرستید
پارسا : سلام لطفا متن شکایت ازکرمان موتور برای جریمه دیرکرد روبرام بفرستید
شاهین جی : شرکت نکنید کسی شما رومجبور نمیکنه لااقل اونیکه حقشو میخواد بگیره مانع نباشین شما لازم نداری من لازم دارم ۵ ماهه بی ماشینم تو این هوای گرم خسته شدم دیگه اسنپ گرفتم
ایگل مشکی : تاریخ ثبت نام ۱۱ اردیبهشت. تحویل بایستی ۲ ماه کاری می بود. هنوز پیامک نیومده، شاسی هم نشده! چقدر تا تحویلش تاخیر داره؟ کسی می دونه؟
س : سلام منم واریزی ۴مرداد تارا دستی مادران ۳۰روزه منتها هنوز تکمیل وجه گیر کرده.....
شاهینg : فک کنم شما اپراتور های سایپا باشید که هی میگین صبر کنید اطلاعی ندارم و....
رضا بهمن ماهی : اصلا موندیم چیکار کنیم بازارماشینم خرابه الانم کلی پول میخوان خدایی طلامیخریدیم کلی سود میکردیم همون موقع سکه بود ۴۰ تومن الان ۸۰ تومن دوبرابر شد با اون پول اون موقع ۵تا شکه میتونستیم بخریم الان چی درست نیست مردم و گرفتار نکنین آه مردم شمارو زمین گیر میکنه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک آر اس : دوست عزیز خوب این چه کاریه که می خواد ثبت نام کنه الان که قیمت کارخونه به بازار زیاد تفاوت نداره بره از بازار بخره
تحویلی تیر ساینا : من 24بهمن اولین واریزی 24اردیبهشت تکمیل وجه امیدی هنوز به فاکتور شدن نداریم حالا حالا ها باید اعصابتون خراب کنی
رضا پیش فروش اسفند 403 : منم پیش فروش اسفند هستم واریزی مرحله دومم 7اسفند بوده هنوز فاکتور نشدم ساینا تک 85گانه چقدر دیگه مونده بشم ؟؟ الان شدن 5ماه از تکمیل وجه واریز اولم برج 2پارسال
کوییگ آر اس : انشالله تا سر برج میدن
محسن : دوست عزیز ای رانخودرو تعطیل نیست تعطیلات ش امسال اوایل تیر ماه بود یک هفته
نجمه السادات : سلام دوستان من پیش فروشم واریز اولیه 6اسفند 22تیردعوتنامه تکمیل وجه کردم هنوز آماده تخصیصه چندنفرمثل منن؟ کسی فاکتورنشده؟خبری نداریدکه چه زمانی فاکتورمیشیم؟
فرشاد : من تکمیل وجه 23 خردادم ش،پزیرش 122068...
آرش : من 11/29 پارسال تکمیل وجه کردم، همش وضعیت آماده تخصیص هستم و فاکتور نشدم طرح سامانه یکپارچه هستم
امیر : با سلام تحویلی 19 خرداد فروش فوق العاده امروز تحویل گرفتم به پدرشون لعنت
رستا 31 خرداد رینگ فولادی سفید : سلام کسی میدونه 6 دنده قالپاق تا چه تاریخی فاکتور شده؟