ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهاماتی در زمینه نحوه ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی برخی از برندهای خودروهای وارداتی وجود دارد.
اگرچه همواره انتقاداتی نسبت به خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در کشور وجود داشت اما این انتقادها در طول یکی دو سال اخیر تشدید شده است.
به گفته کارشناسان، برخی از برندهای خودروهای وارداتی که در یکی دو سال اخیر وارد کشور شده‌اند اصولا فاقد شبکه خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز ارائه خدمات و تعمیرات هستند.
در این زمینه شنیده می‌شود که یکی از برندهای معروف خودروهای ژاپنی که در طول یکی دو سال اخیر وارد بازار ایران شده، تنها دارای یک نمایندگی خدمات پس از فروش است. البته برخی فعالان بازار خودرو نیز می‌گویند که برند ژاپنی مربوطه حتی فاقد یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
در این رابطه یکی از واردکنندگان خودرو در پاسخ به این‌که آیا وجود تنها یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای یک برند خودروی وارداتی نامناسب نیست؟ اظهار می‌کند: تعداد نمایندگی خدمات پس از فروش بستگی به تعداد خودروهای وارداتی دارد.
فربد زاوه با بیان این‌که تعداد خودروهای وارد شده مربوط به برند ژاپنی مربوطه چندان بالا و قابل توجه نیست، خاطرنشان می‌کند:‌ بنابراین وجود یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای ارائه خدمات به این برند کافی است.
این واردکننده خودرو در پاسخ به این‌که آیا مناسب است که مشتریانی که در نقاط مختلف تهران و همچنین شهرستان‌ها خودروی ژاپنی مربوطه را خریداری کرده‌اند مجبور باشند برای تعمیر خودروی خود به یک نمایندگی خاص مراجعه کنند؟ تصریح می‌کند: این دیگر مشکل مشتریان است. آنها باید هنگام خرید خودرو حواس خود را جمع کنند و بدانند که چه خودرویی را با چه سطحی از خدمات پس از فروش خریداری می‌کنند.
زاوه اظهار می‌کند: مشتری مختار است که خودرویی را بخرد یا نخرد. اگر هم خرید باید شرایط آن‌را بپذیرد.
اظهارات این واردکننده خودرو در این زمینه در حالی است که برخی از فعالان بازار خودروهای وارداتی اظهار می‌کنند که برند ژاپنی مربوطه فاقد حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
یک فعال بازار خودروهای وارداتی در این زمینه به ایسنا می‌گوید: شرکتی اقدام به واردات این خودروهای ژاپنی کرده اما حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش نیز برای آن پیش‌بینی نشده است.
وی در پاسخ به این‌که خریداران این برند ژاپنی در صورت خرابی‌ این خودروها چه باید بکنند، خاطرنشان می‌کند: این خریداران مجبورند برای تعمیر خودرو به تعمیرگاه‌های متفرقه مراجعه کنند.
به گفته این فعال بازار خودروهای وارداتی،‌ در مواردی به دلیل کمبود قطعات خودروهای وارداتی صاحبان آنها مجبور به خواباندن یکی، دو ماهه خودرو هستند تا قطعه آن پس از سفارش‌گذاری از خارج از کشور وارد شود.
وجود ابهام در نحوه ارائه خدمات پس از فروش به برخی از برندهای خودروهای وارداتی در حالی است که دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو در کشور، به طور کلی وضعیت ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای وارداتی را مناسب نمی‌داند.
عباسعلی غیاثی می‌گوید: بسیاری از خودروهای وارداتی فاقد نمایدگی رسمی و شبکه خدمات پس از فروش در کشور هستند.
وی با بیان این‌که در برخی از برندهای خودروهای وارداتی حتی قطعات یدکی مصرفی نیز به سختی یافت می‌شود، خاطرنشان می‌کند:‌ در این موارد صاحب خودرو پس از خرابی آن ناچار به مراجعه به تعمیرگاه‌های متفرقه است.
غیاثی ادامه می‌دهد: در بسیاری از برندهای خودروهای وارداتی به دلیل نبود شبکه رسمی خدمات پس از فروش، تعمیرکار آموزش دیده و آشنا به سیستم فنی آن خودرو نیز وجود ندارد که این موضوع مشکلاتی را در رفع ایرادات احتمالی ایجاد می‌کند.
وی خاطرنشان می‌کند: به دلیل نبود مکانیزم نظارتی در برخی برندهای خودروهای وارداتی، حقوق مصرف‌کنندگان در بازار خدمات پس از فروش این خودروها تضییع می‌شود که این موضوع سرگردانی و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال دارد.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , خدمات , پس از فروش , ژاپنی , قطعات , یدکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
M j s : من ۲۰ اسفند تکمیل کردم ۳۱ مرداد فاکتور شده مدارک هم اومده هنوز تحویل نگرفتم
جعفر : تارا دستی سفید ۱۳ شهریورفاکتور شده
S3 خاکستری تهران : هنوز خیلی مونده تا کاراتون انجام بشه بنظر من حالا حالاها اصلا به ماشین فکر نکنید. من که اسفند نوشتم هنوز خبری از ماشینم نیست
علی حاج محمد حسینی : چقدر یه شرکت خودرو سازی بی مسئولیت و دروغگو میتونه باشه من تیر ماه سال گذشته ثبت نام ساینا دوگانه کردم ‌که الان هفتادو دو روزه که مابقی پول را هموواریز کردیم ولی نه جوابی به ميدند و نه ماشین را آخه این چه مدیریتی که این شرکت داره چرا اینقده مردم آزاری میکنید من با همون ماشین داغون قبلی داشتم اسنپ کار می‌کردم گفتم ماشین را بفروشم که با ماشین بهتر،درآمد بهتری برای زن و بچه ام داشته باشم که الان چهارده ماهه که دارم کارگری میکنم ولی این از خدا بی خبرا ماشین منو ندادن خدا از سرتون نگذره.
X5 : موضوع به این سادگی هم نمیدونی
نازنین : سلام من 19اسفند 199میلیون ریختم الان برای بقیه پول باید چقدر پرداخت کنم فاکتور زده بود مهر ماه
سالار : پس خوشبحال کسانی که سایناثبت نام کرده بودن..چون الان میرن پول واریز میکنن
دادا : تو که به قول خودت اتومات نوشتی.. اینجا چیکار میکنی؟ معلومه حرفات دروغه همه
t8 : ارسال پلاک یعنی چی مگه با ماشین نمیاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایکس 22 : سلام وقت بخیر موعود تحویل شما کی بود در ضمن مبارکتون باشه
پارس tu5 : سلام هانیه خانم من الان پژو tu5 مدل 403 دارم من زمستان 402 بودم تبدیل زدم به سورن و پیامک تبدیل مجدد اومد رفت تفاوت پرداخت کردم دیدم پژو tu5 والان سه ماه زیر پامه
s7 : من طرح پیش فروش بودم.31 تیر زمان تحویل بوده تازه 29 شهریور فاکتور شده
رسول ef7p دستی پیش ت31 مرداد : جواب به آقا مصطفی و دوستان عزیز که در مورد نحوه ی محاسبه مبلغ سود تأخیر سوال داشتند سود تأخیر برای پیش فروش ها 1%کل مبلغ واریزی است 561/480/000×1%=5/614/800میلیون ماهانه این مبلغ تقسیم بر 30 روز کنید که میشه روزی تقریبا 187 هزار تومان، برای بدست آوردن مبلغ تأخیر 187 هزار تومان ضربدر تعداد روز تأخیر( از تاریخ تحویل تا روزی که فاکتور شده) مثل خودم که 187 هزار تومان ×29 روز = که شده مبلغ 5/537/000 همین روش برای دوستان فروش فو ری ها البته با سود 3% کل مبلغ واریزی محاسبه می‌شود.
ایکس33 فر‌وغ : با سلام احترام دوستان قدیمی. بنده تحویلم 16 مرداد بوده همه فکنم حفظید دیگه😂😂 میخاستم بپرسم کسی 16 مرداد مجوز خورده؟؟؟؟؟ اگر خورده بگه ؟؟؟ سپاس
ایکس 22 پرو نمایندگی بندر عباس : سلام امروز 200کیلومتر رانندگی کردم ماشین راحتی هست دنده راحت
شیراز 22 زارع : درود ،،خرید نقدی 15 اسفند تحویل سیستمی 6مرداد فعلا خبری از ماشین نیست ،خدا لعنت کنه سران مملکت رو ،،،،اقایون فرمول تاخیر چجوری حساب میکنن این خدا زدها،،،
x22 : آقای سعید تیگو 8 از روز قرارداد روزهای کاری رو میشمارن توی اروپا هم روزهای کاری در هفته 5 روزه یعنی از دوشنبه تا جمعه و شنبه و یکشنبه روزهای کاری نیستن اینجا هم همینطور پنجشنبه و جمعه روزهای کاری نیستن. این تو قرارداد اومده روزهای کاری و باید میپرسیدی. من نپرسیده میدونستم پنجشنبه جمعه روزهای کاری نیستن. ادعایی ندارم ولی وقتی قرارداد میذارن جلوتون دیگه چه لاستیک اتیش بزنین چه نزنین فایده نداره
مجید از تهران : عزیزمی 🎀
محسن : بله درسته منظورم دعوتنامه تکمیل وجه هست