ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهاماتی در زمینه نحوه ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی برخی از برندهای خودروهای وارداتی وجود دارد.
اگرچه همواره انتقاداتی نسبت به خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در کشور وجود داشت اما این انتقادها در طول یکی دو سال اخیر تشدید شده است.
به گفته کارشناسان، برخی از برندهای خودروهای وارداتی که در یکی دو سال اخیر وارد کشور شده‌اند اصولا فاقد شبکه خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز ارائه خدمات و تعمیرات هستند.
در این زمینه شنیده می‌شود که یکی از برندهای معروف خودروهای ژاپنی که در طول یکی دو سال اخیر وارد بازار ایران شده، تنها دارای یک نمایندگی خدمات پس از فروش است. البته برخی فعالان بازار خودرو نیز می‌گویند که برند ژاپنی مربوطه حتی فاقد یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
در این رابطه یکی از واردکنندگان خودرو در پاسخ به این‌که آیا وجود تنها یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای یک برند خودروی وارداتی نامناسب نیست؟ اظهار می‌کند: تعداد نمایندگی خدمات پس از فروش بستگی به تعداد خودروهای وارداتی دارد.
فربد زاوه با بیان این‌که تعداد خودروهای وارد شده مربوط به برند ژاپنی مربوطه چندان بالا و قابل توجه نیست، خاطرنشان می‌کند:‌ بنابراین وجود یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای ارائه خدمات به این برند کافی است.
این واردکننده خودرو در پاسخ به این‌که آیا مناسب است که مشتریانی که در نقاط مختلف تهران و همچنین شهرستان‌ها خودروی ژاپنی مربوطه را خریداری کرده‌اند مجبور باشند برای تعمیر خودروی خود به یک نمایندگی خاص مراجعه کنند؟ تصریح می‌کند: این دیگر مشکل مشتریان است. آنها باید هنگام خرید خودرو حواس خود را جمع کنند و بدانند که چه خودرویی را با چه سطحی از خدمات پس از فروش خریداری می‌کنند.
زاوه اظهار می‌کند: مشتری مختار است که خودرویی را بخرد یا نخرد. اگر هم خرید باید شرایط آن‌را بپذیرد.
اظهارات این واردکننده خودرو در این زمینه در حالی است که برخی از فعالان بازار خودروهای وارداتی اظهار می‌کنند که برند ژاپنی مربوطه فاقد حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
یک فعال بازار خودروهای وارداتی در این زمینه به ایسنا می‌گوید: شرکتی اقدام به واردات این خودروهای ژاپنی کرده اما حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش نیز برای آن پیش‌بینی نشده است.
وی در پاسخ به این‌که خریداران این برند ژاپنی در صورت خرابی‌ این خودروها چه باید بکنند، خاطرنشان می‌کند: این خریداران مجبورند برای تعمیر خودرو به تعمیرگاه‌های متفرقه مراجعه کنند.
به گفته این فعال بازار خودروهای وارداتی،‌ در مواردی به دلیل کمبود قطعات خودروهای وارداتی صاحبان آنها مجبور به خواباندن یکی، دو ماهه خودرو هستند تا قطعه آن پس از سفارش‌گذاری از خارج از کشور وارد شود.
وجود ابهام در نحوه ارائه خدمات پس از فروش به برخی از برندهای خودروهای وارداتی در حالی است که دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو در کشور، به طور کلی وضعیت ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای وارداتی را مناسب نمی‌داند.
عباسعلی غیاثی می‌گوید: بسیاری از خودروهای وارداتی فاقد نمایدگی رسمی و شبکه خدمات پس از فروش در کشور هستند.
وی با بیان این‌که در برخی از برندهای خودروهای وارداتی حتی قطعات یدکی مصرفی نیز به سختی یافت می‌شود، خاطرنشان می‌کند:‌ در این موارد صاحب خودرو پس از خرابی آن ناچار به مراجعه به تعمیرگاه‌های متفرقه است.
غیاثی ادامه می‌دهد: در بسیاری از برندهای خودروهای وارداتی به دلیل نبود شبکه رسمی خدمات پس از فروش، تعمیرکار آموزش دیده و آشنا به سیستم فنی آن خودرو نیز وجود ندارد که این موضوع مشکلاتی را در رفع ایرادات احتمالی ایجاد می‌کند.
وی خاطرنشان می‌کند: به دلیل نبود مکانیزم نظارتی در برخی برندهای خودروهای وارداتی، حقوق مصرف‌کنندگان در بازار خدمات پس از فروش این خودروها تضییع می‌شود که این موضوع سرگردانی و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال دارد.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , خدمات , پس از فروش , ژاپنی , قطعات , یدکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رز زرد : سلام ببخشید شما بجز این ۲۵۲ که واریز کردی مبلغ قبلیتون چقدر بود...آخه یه ۲۹۶ و ۹۰۰ پرداخت کردن یه سری ۲۹۱...؟؟
ایمان ، شاهین زمستان ۱۴۰۳ : سلام کارت بنام کسی دیگه باشه واریز تکمیل وجه کنم مشکلی نداره کسی اطلاع داره؟
رز زرد : سلام مبارک باشه ، کی به سلامتی تحویل گرفتی؟
رز زرد : سلام باید حتما کارت متعلق به صاحب حواله باشه...چون تو ثبت نام شماره شبا فرد ثبت نام کننده هست،حواست باشه همون شماره شبا که ثبت شده...تا مشکلی پیش نیاد
ایمان ، شاهین زمستان ۱۴۰۳ : سلام کارت بنام کسی دیگه باشه واریز تکمیل وجه کنم مشکلی نداره کسی اطلاع داره؟
شاهین جی : بنده بعد ۴ماه در تاخیر در تحویل شاهین جی و پیامهای پیاپی شاهین جی ال.جی تحویل گرفتم صبر کنید فقط جی تحویل بگیرید و نترسید اگر قرارداد جی دارید مجبورن بدن.
Neda : مهلت پرداخت تا۳۱خرداد تحویل ۳۰نوشته یعنی سی روزکاری
پیش فروش تیرماه : سلام ۳۱ خرداد تحویلش نیست تا ۳۱ خرداد فرصت داری که پولو بریزی حساب تکمیل وجه بکنی بغل اونجا که نوشته ۳۱ خرداد بغلش زده ۳۰ یعنی ۳۰ روزه خودرو رو تحویل میدن که متاسفانه از ۳۰ذروز بیشتر طول میکشه
ایمان ، شاهین زمستان ۱۴۰۳ : سلام کارت بنام کسی دیگه باشه واریز تکمیل وجه کنم مشکلی نداره کسی اطلاع داره؟
مریم : من احتمال ۹۰ درصد تکمیل وجه نمیکنم، چون ما نصفشو پرداخت کردیم، حتی اگه ۲۵ درصد هم روش بزارن برا نصفش میشه ۶۳ تومن، که تو بازار ۱۱۰ تومن شاهین g گرونتر از شاهین gl هست، همین ۶۳ تومن رو از ۱۱۰ کم کنیم بازم یچیزی میمونه و آخرشم نمیزاریم سایپا به آرزوش برسه، حالا اینو که افزایش قیمت بخوره شاهین g هم افزایش میخوره رو تو محتسبات نیاوردم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
عسل همدان : مشکی پیش فروش
پژو 207 پانا 26 خرداد : سلام پژو 207 پانا ارتقایافته تحویل 26 خرداد هنوز فاکتور نشده
هرسین 18 خرداد : 18 خرداد فوری مادران
محمد دنا آپشنال مشکی آبنوس : سلام دوستان دنا آپشنال فروش فوق العاده تا چه تاریخی فاکتور شده من تحویل اول تیر ماه هستم طرح ماداران با تشکر
رضا : کارت سوخت نرفتم دنبالش هنوز.کارت پرایدم 200تا بنزین داره فعلا
لر بختیاری : کاشان ....وکالتی که شماره شاسی ماشین توش قید شده باشه
رضا : واریزی اول8اسفند 402تکمیل وجه 25 مهر 403
علی : سلام نه مال من فروش فوق االعده طرح مادران بوده
پیش فروش 30 حرداد : سلام منم پیش فروش 30 خرداد هستم هنوز فاکتور نشدم
شریف 4 اسفند پیش فروش : سلام دوستان ،،مگه 3 اسفند پیش فروش فاکتور شدن ک میگین 4 اسفند فاکتور شده!!! لطفا اطلاعات گمراه کننده ندین اینجا