ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهاماتی در زمینه نحوه ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی برخی از برندهای خودروهای وارداتی وجود دارد.
اگرچه همواره انتقاداتی نسبت به خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در کشور وجود داشت اما این انتقادها در طول یکی دو سال اخیر تشدید شده است.
به گفته کارشناسان، برخی از برندهای خودروهای وارداتی که در یکی دو سال اخیر وارد کشور شده‌اند اصولا فاقد شبکه خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز ارائه خدمات و تعمیرات هستند.
در این زمینه شنیده می‌شود که یکی از برندهای معروف خودروهای ژاپنی که در طول یکی دو سال اخیر وارد بازار ایران شده، تنها دارای یک نمایندگی خدمات پس از فروش است. البته برخی فعالان بازار خودرو نیز می‌گویند که برند ژاپنی مربوطه حتی فاقد یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
در این رابطه یکی از واردکنندگان خودرو در پاسخ به این‌که آیا وجود تنها یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای یک برند خودروی وارداتی نامناسب نیست؟ اظهار می‌کند: تعداد نمایندگی خدمات پس از فروش بستگی به تعداد خودروهای وارداتی دارد.
فربد زاوه با بیان این‌که تعداد خودروهای وارد شده مربوط به برند ژاپنی مربوطه چندان بالا و قابل توجه نیست، خاطرنشان می‌کند:‌ بنابراین وجود یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای ارائه خدمات به این برند کافی است.
این واردکننده خودرو در پاسخ به این‌که آیا مناسب است که مشتریانی که در نقاط مختلف تهران و همچنین شهرستان‌ها خودروی ژاپنی مربوطه را خریداری کرده‌اند مجبور باشند برای تعمیر خودروی خود به یک نمایندگی خاص مراجعه کنند؟ تصریح می‌کند: این دیگر مشکل مشتریان است. آنها باید هنگام خرید خودرو حواس خود را جمع کنند و بدانند که چه خودرویی را با چه سطحی از خدمات پس از فروش خریداری می‌کنند.
زاوه اظهار می‌کند: مشتری مختار است که خودرویی را بخرد یا نخرد. اگر هم خرید باید شرایط آن‌را بپذیرد.
اظهارات این واردکننده خودرو در این زمینه در حالی است که برخی از فعالان بازار خودروهای وارداتی اظهار می‌کنند که برند ژاپنی مربوطه فاقد حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
یک فعال بازار خودروهای وارداتی در این زمینه به ایسنا می‌گوید: شرکتی اقدام به واردات این خودروهای ژاپنی کرده اما حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش نیز برای آن پیش‌بینی نشده است.
وی در پاسخ به این‌که خریداران این برند ژاپنی در صورت خرابی‌ این خودروها چه باید بکنند، خاطرنشان می‌کند: این خریداران مجبورند برای تعمیر خودرو به تعمیرگاه‌های متفرقه مراجعه کنند.
به گفته این فعال بازار خودروهای وارداتی،‌ در مواردی به دلیل کمبود قطعات خودروهای وارداتی صاحبان آنها مجبور به خواباندن یکی، دو ماهه خودرو هستند تا قطعه آن پس از سفارش‌گذاری از خارج از کشور وارد شود.
وجود ابهام در نحوه ارائه خدمات پس از فروش به برخی از برندهای خودروهای وارداتی در حالی است که دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو در کشور، به طور کلی وضعیت ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای وارداتی را مناسب نمی‌داند.
عباسعلی غیاثی می‌گوید: بسیاری از خودروهای وارداتی فاقد نمایدگی رسمی و شبکه خدمات پس از فروش در کشور هستند.
وی با بیان این‌که در برخی از برندهای خودروهای وارداتی حتی قطعات یدکی مصرفی نیز به سختی یافت می‌شود، خاطرنشان می‌کند:‌ در این موارد صاحب خودرو پس از خرابی آن ناچار به مراجعه به تعمیرگاه‌های متفرقه است.
غیاثی ادامه می‌دهد: در بسیاری از برندهای خودروهای وارداتی به دلیل نبود شبکه رسمی خدمات پس از فروش، تعمیرکار آموزش دیده و آشنا به سیستم فنی آن خودرو نیز وجود ندارد که این موضوع مشکلاتی را در رفع ایرادات احتمالی ایجاد می‌کند.
وی خاطرنشان می‌کند: به دلیل نبود مکانیزم نظارتی در برخی برندهای خودروهای وارداتی، حقوق مصرف‌کنندگان در بازار خدمات پس از فروش این خودروها تضییع می‌شود که این موضوع سرگردانی و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال دارد.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , خدمات , پس از فروش , ژاپنی , قطعات , یدکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شیخ : در جواب محمد.: اونو تا تهش نمیخوره 🤣
شاهین تحویل زمستان ۱۴۰۳ : چرا کسی تو این مملکت نیست جلو سایپا وابسته یعنی واقعا اینقدر دره پیته ک سایپا هر غلطی دلش خواست بکنه
سیدان : اینجا کی پزشکه؟
مستر : سلام مبارکه به دل خوش. منم ۲۶خرداد هستم اما فاکتور نشده بی زحمت شماره پذیرش میزارین؟ رنگ سفید فاکتور شدین؟
X5 03/03 . مشهد : در جوار امام رئوف ؛ امام مهربانی ها ؛ علی ابن موسی الرضا(ع) ؛ خاصتأ برای جناب احمد تیر x5 اقساطی ، دعای ویژه میکنم که هر چه سریعتر خودروی ایشان تحویل داده بشه . چون واقعا پیگیر هستم و انشاالله به زودی خواستشون برآورده شود . ان شاالله
ضا : داداش من که پلاک نشدم شما شدی؟
x5 مشکی : سلام احمد تیر برادر من اهواز نیستم من فعلا بی زحمت یه سر برو نجفی سوال کن بپرس،ببینیم چی میگن ممنون
Gl26 خرداد : با سلام خدمت دوستان من تبدیلی به جی ال 26 خرداد بودم الان فاکتور شده امیدوارم زودتر این اتفاق هم برای عزیزان هم بیفته
پلاس : اونایی شهریور واریز اولیه داشتن اسفند تکمیل وجه کردن 6 ماه بعد هم ماشین گرفتن میشه کلا یک سال سال الان دقیقا یکسال پیش نصف پول دادم هنوز حتی از تکمیل وجه هم خبری نیس خدا لعنتتون کنه
شاهین پلاس فرهاد : با دل خوش و سلامتی باشه براتون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 تحویل آذر : ماشین من نمایندگی عاکف قرنی هستش صبح زنگ زدم گفت یاتااخر هفته یا اوایل هفته آینده تحویل میدن بهتون
حامد کلهر : سلام خوبید آقای بهرام من 25 مرداد تکمیل وجه کردم برای کوییک جی ایکس ال . تماس گرفتم گفتن جی ایکس ال تا 24 مرداد فاکتور شده باید صبر کنید .
اسی : تکمیل وجه 14 مهر طرح جوانی جمعیت کی فاکتور میشه
نفس : سایپا یدک کدوم قسمت شماره شاسی ماشین رو میبینید، پنل مشتری قسمت داشبورد اگر شماره شاسی ماشینی به اسممون هست قسمت خودروهای من نوشته شده؟؟؟
مریم : تک سوز هست
کوییک اس.رضا : داداش منم فاکتور نشدم
کوییک gxrlفر : سلام چندم تکمیل وجه کردید؟؟
اسفند ماه : واقعا دلمون ب چی خوش کرده بودیم این چند روز😐
حمید : دوستان قبلی تو همین سایت نظر میدادن ،میگفتن تاریخ دریافت پرونده مهمه اون تاریخ اگه به روز بشه،چند روز بعدش ماشین فاکتور میشه
حمید : سلام،فکر نکنم تحویلی ماشین 23 دی ماه هست فاکتور نشده هنوز طرح مادران پیش فروش،رنگ مشکی بنزینی