ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهاماتی در زمینه نحوه ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی برخی از برندهای خودروهای وارداتی وجود دارد.
اگرچه همواره انتقاداتی نسبت به خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در کشور وجود داشت اما این انتقادها در طول یکی دو سال اخیر تشدید شده است.
به گفته کارشناسان، برخی از برندهای خودروهای وارداتی که در یکی دو سال اخیر وارد کشور شده‌اند اصولا فاقد شبکه خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز ارائه خدمات و تعمیرات هستند.
در این زمینه شنیده می‌شود که یکی از برندهای معروف خودروهای ژاپنی که در طول یکی دو سال اخیر وارد بازار ایران شده، تنها دارای یک نمایندگی خدمات پس از فروش است. البته برخی فعالان بازار خودرو نیز می‌گویند که برند ژاپنی مربوطه حتی فاقد یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
در این رابطه یکی از واردکنندگان خودرو در پاسخ به این‌که آیا وجود تنها یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای یک برند خودروی وارداتی نامناسب نیست؟ اظهار می‌کند: تعداد نمایندگی خدمات پس از فروش بستگی به تعداد خودروهای وارداتی دارد.
فربد زاوه با بیان این‌که تعداد خودروهای وارد شده مربوط به برند ژاپنی مربوطه چندان بالا و قابل توجه نیست، خاطرنشان می‌کند:‌ بنابراین وجود یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای ارائه خدمات به این برند کافی است.
این واردکننده خودرو در پاسخ به این‌که آیا مناسب است که مشتریانی که در نقاط مختلف تهران و همچنین شهرستان‌ها خودروی ژاپنی مربوطه را خریداری کرده‌اند مجبور باشند برای تعمیر خودروی خود به یک نمایندگی خاص مراجعه کنند؟ تصریح می‌کند: این دیگر مشکل مشتریان است. آنها باید هنگام خرید خودرو حواس خود را جمع کنند و بدانند که چه خودرویی را با چه سطحی از خدمات پس از فروش خریداری می‌کنند.
زاوه اظهار می‌کند: مشتری مختار است که خودرویی را بخرد یا نخرد. اگر هم خرید باید شرایط آن‌را بپذیرد.
اظهارات این واردکننده خودرو در این زمینه در حالی است که برخی از فعالان بازار خودروهای وارداتی اظهار می‌کنند که برند ژاپنی مربوطه فاقد حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
یک فعال بازار خودروهای وارداتی در این زمینه به ایسنا می‌گوید: شرکتی اقدام به واردات این خودروهای ژاپنی کرده اما حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش نیز برای آن پیش‌بینی نشده است.
وی در پاسخ به این‌که خریداران این برند ژاپنی در صورت خرابی‌ این خودروها چه باید بکنند، خاطرنشان می‌کند: این خریداران مجبورند برای تعمیر خودرو به تعمیرگاه‌های متفرقه مراجعه کنند.
به گفته این فعال بازار خودروهای وارداتی،‌ در مواردی به دلیل کمبود قطعات خودروهای وارداتی صاحبان آنها مجبور به خواباندن یکی، دو ماهه خودرو هستند تا قطعه آن پس از سفارش‌گذاری از خارج از کشور وارد شود.
وجود ابهام در نحوه ارائه خدمات پس از فروش به برخی از برندهای خودروهای وارداتی در حالی است که دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو در کشور، به طور کلی وضعیت ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای وارداتی را مناسب نمی‌داند.
عباسعلی غیاثی می‌گوید: بسیاری از خودروهای وارداتی فاقد نمایدگی رسمی و شبکه خدمات پس از فروش در کشور هستند.
وی با بیان این‌که در برخی از برندهای خودروهای وارداتی حتی قطعات یدکی مصرفی نیز به سختی یافت می‌شود، خاطرنشان می‌کند:‌ در این موارد صاحب خودرو پس از خرابی آن ناچار به مراجعه به تعمیرگاه‌های متفرقه است.
غیاثی ادامه می‌دهد: در بسیاری از برندهای خودروهای وارداتی به دلیل نبود شبکه رسمی خدمات پس از فروش، تعمیرکار آموزش دیده و آشنا به سیستم فنی آن خودرو نیز وجود ندارد که این موضوع مشکلاتی را در رفع ایرادات احتمالی ایجاد می‌کند.
وی خاطرنشان می‌کند: به دلیل نبود مکانیزم نظارتی در برخی برندهای خودروهای وارداتی، حقوق مصرف‌کنندگان در بازار خدمات پس از فروش این خودروها تضییع می‌شود که این موضوع سرگردانی و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال دارد.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , خدمات , پس از فروش , ژاپنی , قطعات , یدکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 7 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عباس : درود لازم‌نیس خودتون رو ناراحت کنین.لزومی‌نداره دروغ بگین.فقط اگه میشه شماره پذیرشتون رو بزارین هیچ‌مشکلی نیس.حداقل دوشماره اخرشو نزارین
ایزدی : مبارکه برادر انشالله تحویل
X5 خرداد : سلام دوستا یه راهنمایی میخواستم پلاک من که تازه فک شده ، کرمان موتور هنگام صدور پلاک همین پلاک رو میده یا جدید صادرمیشه
جی ال هفته آخر دی : سلام لطفأکسانی که واریزی جدیدبرای جی ال انجام میدن اینجابگیدچندواریزکردیدتاماهم بدونیم بایدچندپول آماده کنیم
نازنین1 : یکبار برای همیشه فرستادم اسم من (نازنین1) هست و رنگ آبی چون عضو گروه شدم ،من هفته پیش تبدیل به جی ال زدم و هرکس دیگ به اسم نازنین خالی یا نازنین بارنگ سیاه پیام بده اون شخص دیگه هست اینم از پنل کاربری که اسم و همه چی مشخص هست و نوشته پرداخت آخر دعوتنامه 320 میلیون تاریخ 8 آبان
نازنین1 : اون یکی دیگ نازنین هست.من شاهین جی ال هفته پیش تبدیل زدم عکس هم فرستادم تو گروه .من هرموقع پیام بدم اسمم نازنین1 هست و آبی هست اسمم چون عضو این گروه شدم کسی نمیتونه جای من پیام بده
شاهین جی ال : با سلام با کارشناس صحبت کردم راست یا دروغ گفت دارند بخشنامه های شاهین جی ال موعود شهریورماه را برای صادر کردن آماده میکنند و مهرماهی ها هم به نوبت انجام میشه ...
مهدی : بله رفیق دقیقا هینجوریه.من فروردین ثبت نام کردم هنوز خبری نیست
مرتضی : پیش فروش تارا اتومات مشکی با موعد تحویل سی آبان، دیروز سیزده ام فاکتور شدم. امروز متوجه شدم، پیامک نیومد. خودتون برید چک کنید. ان شاالله به زودی قسمت همه دوستان.
امیر،اردیبهشت : دوستان این چند روز کسی فاکتور نشده ببینیم چقدر مونده نوبتمون شه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : زنگ زدم نمایندگی شهرمون میگه دیروز دوتانیسان برامون اومده.قبلا میگفتن حضوری بزنید زودترمیشه.حالا ماحضوری زدیم.اونایی که قرار بوده بیاد نمایندگی زودتر اومده.بعد زنگ زدخود سایپا زنه گفت خیلی طول نمیکشه.فیزیکی پلاک نصب شده.منتظر باشید. گفتم خدالعنتتون کنه
کوییک اس : 🤣🤣🤣🤣 آقا چیزی نمیدونی نگو لطفا اس بی آر ی آپشن جدیده روی ماشین ها که اگر صندلی شاگرد کمربند نبنده هنگام شروع به حرکت اخطار میده مثل اخطاری که به نبستن کمربند راننده میده
محمد : آره ثبت شده
محمد : نه پیامک اگه اومده بود که میرفتیم میگرفتیم
فوق العاده خرداد : 3/20
دنا 6 دنده محمد : سلام دوستان کسی فاکتور شد بیزحمت اعلام کنه تحویل دیماه
ساینی اسی : ای دستمال کش
دلتا کوییک rs : دوستان عزیز از کوییک RS کسی خبری داره چندم فاکتور شده؟ نمیدونم چرا گل نمیگیرن در این لگن سازی رو " وقتی ماشین نمیتونی بدی خیلی بیجا میکنی از مردم جلو جلو پول میگیری یک ساله منتظریم هیچ کس هم پاسخگو نیست .
ررزگل : زیاد دستمال نکش چه تشکری؟ این همه تاخیر در تحویل خودرو و عدم پرداخت سود و جریمه تاخیر واقعا خاک تو سر ادم هایی مثل تو شاعر خوب گفته خلایق هر چه لایق لیاقت شما همینه که هست
امینی : سلام لطفا منا راهنمایی کنید