ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهاماتی در زمینه نحوه ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی برخی از برندهای خودروهای وارداتی وجود دارد.
اگرچه همواره انتقاداتی نسبت به خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در کشور وجود داشت اما این انتقادها در طول یکی دو سال اخیر تشدید شده است.
به گفته کارشناسان، برخی از برندهای خودروهای وارداتی که در یکی دو سال اخیر وارد کشور شده‌اند اصولا فاقد شبکه خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز ارائه خدمات و تعمیرات هستند.
در این زمینه شنیده می‌شود که یکی از برندهای معروف خودروهای ژاپنی که در طول یکی دو سال اخیر وارد بازار ایران شده، تنها دارای یک نمایندگی خدمات پس از فروش است. البته برخی فعالان بازار خودرو نیز می‌گویند که برند ژاپنی مربوطه حتی فاقد یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
در این رابطه یکی از واردکنندگان خودرو در پاسخ به این‌که آیا وجود تنها یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای یک برند خودروی وارداتی نامناسب نیست؟ اظهار می‌کند: تعداد نمایندگی خدمات پس از فروش بستگی به تعداد خودروهای وارداتی دارد.
فربد زاوه با بیان این‌که تعداد خودروهای وارد شده مربوط به برند ژاپنی مربوطه چندان بالا و قابل توجه نیست، خاطرنشان می‌کند:‌ بنابراین وجود یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای ارائه خدمات به این برند کافی است.
این واردکننده خودرو در پاسخ به این‌که آیا مناسب است که مشتریانی که در نقاط مختلف تهران و همچنین شهرستان‌ها خودروی ژاپنی مربوطه را خریداری کرده‌اند مجبور باشند برای تعمیر خودروی خود به یک نمایندگی خاص مراجعه کنند؟ تصریح می‌کند: این دیگر مشکل مشتریان است. آنها باید هنگام خرید خودرو حواس خود را جمع کنند و بدانند که چه خودرویی را با چه سطحی از خدمات پس از فروش خریداری می‌کنند.
زاوه اظهار می‌کند: مشتری مختار است که خودرویی را بخرد یا نخرد. اگر هم خرید باید شرایط آن‌را بپذیرد.
اظهارات این واردکننده خودرو در این زمینه در حالی است که برخی از فعالان بازار خودروهای وارداتی اظهار می‌کنند که برند ژاپنی مربوطه فاقد حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
یک فعال بازار خودروهای وارداتی در این زمینه به ایسنا می‌گوید: شرکتی اقدام به واردات این خودروهای ژاپنی کرده اما حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش نیز برای آن پیش‌بینی نشده است.
وی در پاسخ به این‌که خریداران این برند ژاپنی در صورت خرابی‌ این خودروها چه باید بکنند، خاطرنشان می‌کند: این خریداران مجبورند برای تعمیر خودرو به تعمیرگاه‌های متفرقه مراجعه کنند.
به گفته این فعال بازار خودروهای وارداتی،‌ در مواردی به دلیل کمبود قطعات خودروهای وارداتی صاحبان آنها مجبور به خواباندن یکی، دو ماهه خودرو هستند تا قطعه آن پس از سفارش‌گذاری از خارج از کشور وارد شود.
وجود ابهام در نحوه ارائه خدمات پس از فروش به برخی از برندهای خودروهای وارداتی در حالی است که دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو در کشور، به طور کلی وضعیت ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای وارداتی را مناسب نمی‌داند.
عباسعلی غیاثی می‌گوید: بسیاری از خودروهای وارداتی فاقد نمایدگی رسمی و شبکه خدمات پس از فروش در کشور هستند.
وی با بیان این‌که در برخی از برندهای خودروهای وارداتی حتی قطعات یدکی مصرفی نیز به سختی یافت می‌شود، خاطرنشان می‌کند:‌ در این موارد صاحب خودرو پس از خرابی آن ناچار به مراجعه به تعمیرگاه‌های متفرقه است.
غیاثی ادامه می‌دهد: در بسیاری از برندهای خودروهای وارداتی به دلیل نبود شبکه رسمی خدمات پس از فروش، تعمیرکار آموزش دیده و آشنا به سیستم فنی آن خودرو نیز وجود ندارد که این موضوع مشکلاتی را در رفع ایرادات احتمالی ایجاد می‌کند.
وی خاطرنشان می‌کند: به دلیل نبود مکانیزم نظارتی در برخی برندهای خودروهای وارداتی، حقوق مصرف‌کنندگان در بازار خدمات پس از فروش این خودروها تضییع می‌شود که این موضوع سرگردانی و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال دارد.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , خدمات , پس از فروش , ژاپنی , قطعات , یدکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین G : شاهین G منتظر پیام تحویلی تیرماه
مریم : من مرداد هستم ۱۸ خرداد پیام تبدیل اومد ولی نزدم، ولی من از اولین های مرداد هستم چون ۱۹ آذر وجه اولیه رو واریز کردم.
امیر : سلام شما کی تکمیل وجه کرده بودید
محمد : بازم از ۳ شهریوریا سفید رنگ مونده که فاکتور نشده باشه؟
سجا د ایلام : من شنبه صبح میرم دم معاونت فروش ببینم مادر من پسر اورده یا مادر اینا چطوری 22خرداد تبدیل زدم هنور فاکتور نکردین نشونشون میدم
پرندروکش : تبدیل تا مرداد اومده. شهریور هیچی نیومده
v4 lx فوری تحویل سه شهریور : سلام امروز تیتانیوم فاکتور بوده کسی؟ اگه بوده میشه ساعت واریزش رو بگه؟ الان سه روز شروع سده تحویل سه شهریورها پلی فاکتور نمیشیم….
v4 lx : سلام چه رنگ؟ واریز چه ساعتی؟ تحویل کی بودید؟
حمید : 20 خرداد تکمیل و تبدیل هیچ خبری نیس خدا بگم چیکارشون کنه
شاهین جی ناموجود : به نظرم تبدیل بزنید خودتونو راحت کنید الکی انتظار نکشید منم جی بودم مرداد ۱۸ خرداد تبدیل زدم و دیروز تحویل گرفتم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : سلام وقت بخیر چند تیر تکمیل وجه کردین
سورن پلاس مردادی : با عرض سلام و خسته نباشید جسارتا دوستان خودرو چند روز طول میکشه از سایت مازندران به تبریز برسه؟؟؟
قاسم 153450080تحویلی 31 تیر : درود دوستان 6/9 فاکتور شد 6/12پلاک امروز زنگ زدم گفت ساعت 11حرکت کرد برای اهواز ان شاء الله تحویل گرفتم خدمت دوستان اعلام میکنم
احمد : 1 ابان موعد تحویل شما کی هست
ک . خل : بدو بدو برو این کارو بکن فقط سریع اقدام کن .دیگه چرا اینجا شعر می سرایی
کوییک GXL : مدیران ملعون و.....پدر سایپا تا کی میخوایید با اعصاب و روان ما بازی کنید امیدوارم به دردی گرفتار بشید که هر روز انتظار مرگ بکشید. ملاعین و شیاطین زمانه
مجتبی : مهر میفرستن که افزایش قیمت جدید بهش بخوره براساس تورم و هر سال در مهرماه افزایش قیمت داده احتمالا واریزی دوم 425 میلیون باشه و قیمت خود ماشین 850
مبینا : سلام این مبلغ تاثیر مصوبه شورای رقابت که داخل فاکتور زده چیه دیگه ؟؟یعنی اینو پس میدن؟ کسی میدونه لطفا جوابمو بده مرسی
چین : انشالله بقیه فاکتور بشن روز تعطیل اتومات فاکتور شدم میگفتن روز تعطیل فاکتور نمیکنن ولی شد
رضاااا : سلام دوستان من یک پراید وانت سال 93را تازه خریدم همه چیزش خوبه فقط خاموش میشه پمپ بنزین و دریچه گازش ورا عوض کردم بازم انگار خفه میکنه یه دفعه کسی از شما اگر این مشکل را داشته یه راهنمایی بکنه دستگاه هم خطایی نشون نمیده ممنون