مسابقات استقامت (قسمت دوم)

در قسمت اول مقاله مسابقات استقامت به معرفی این مسابقات و شرایط حاکم بر آن پرداختیم. در این قسمت به جزئیات بیشتری در خصوص این مسابقه و برخی قوانین آن اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید. 

مسابقات استقامت (قسمت دوم)

مسابقات استقامت لمان Grand Prix d’  که مسابقات 24 ساعته لمان نیز، نامیده می‌شود، همچنان یکی از معتبرترین مسابقات استقامت است. این مسابقات از سال 1923 و سالی یکبار در پیست 13.7 کیلومتری نزدیک لمان فرانسه برگزار می‌شود؛ گفتنی است که در این رقابت ها، خودروهایی از چندین کلاس با یکدیگر رقابت می‌کنند و جایزه آن، هم به برنده اصلی مسابقه و هم برنده هر کلاس داده می‌شود. 

مسابقات استقامت (قسمت دوم)

مسابقات لمان نگین درخشان مسابقات استقامت Triple Crown محسوب می‌شود و از نظر تاریخی به عنوان سومین مسابقه استقامت چالشی شهرت یافته است. مسابقات 24 ساعته Daytona در بزرگراه بین المللی Daytona Beach، و مسابقات 12 ساعته Sebring در پیست بین المللی Sebring، که قبلا پایگاه نیروی هوایی ارتش محسوب می‌شد، برگزار می‌شود. گفتنی است، مسابقات 24 ساعته Daytona به دلیل وجود اسپانسرهای مختلف، تغییر نام داده است و در حال حاضر با نام Rolex 24 شناخته می‌شود، اما روند برگزاری مسابقه، همانند قبل است. رانندگان در یک مسیر ترکیبی به طول 5.6 کیلومتر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. بخشی از مسابقه در پیست نسکار و بخشی در پیست های مسابقات جاده ای برگزار می‌شود. این مسابقات در پیست Daytona که شکلی بین بیضی و مثلث دارد برگزار می‌شود؛ شکل خاص این نوع پیست ها، سبب می‌شود نسبت به پیست های دایره ای یا بیضی شکل، پیچ های تندتری داشته باشند. true دارد.

مسابقات استقامت (قسمت دوم)

مسابقات 12 ساعته Sebring که در یکی از قدیمی ترین پیست های اتومبیلرانی آمریکا انجام می‌شود، شامل یک مسیر 5.6 کیلومتری، 17 پیچ، و مسیرهای طولانی مستقیم است. علاقه مندان به مسابقات اتومبیلرانی می دانند که مسابقات Sebring در سطوح ناهموار و پر دست انداز، که بخش هایی از آن یادگار جنگ جهانی دوم هستند، برگزار می‌شود. این شرایط دشوار، با گرمای جنوب فلوریدا، مسابقات Sebring را به مسابقاتی دشوار تبدیل کرده است. محبوبیت مسابقات اتومبیلرانی استقامت، شهرت بسیاری برای دیگر مسابقات اتومبیلرانی که از این مسابقه الهام گرفته‌اند نیز، به همراه آورده است. از برجسته ترین موارد می‌توان به مسابقات Rolex Sports Car که همزمان با مسابقات 24 ساعته Daytona شروع می‌شوند، مسابقات لمان آمریکا (ALMS)، و لمان (LMS) اشاره کرد. توجه داشته باشید که تمام نکات فنی و مهندسی به کار رفته در طراحی و تولید خودروهای مسابقه ای می‌توانند در ساخت خودروهای معمولی نیز، مورد استفاده قرار بگیرند و بدین ترتیب، می‌توان خودروهایی مقاوم و کم مصرف تولید کرد.

 

مسایل فنی و پیامد طبیعی

مسابقات استقامت (قسمت دوم)

رانندگان خودروهای استقامت باید از روش های متعددی برای رانندگی جهت ایجاد تعادل در مصرف سوخت و عملکرد خودرو استفاده کنند؛ همچنین، توزیع متناسب وزن و تعویض دنده های به موقع نیز، از اهمیت خاصی در این مسابقات برخوردارند. شهرت زیاد مسابقات، خودروها، و رانندگان سبب پیشرفت فنی مسابقات اتومبیلرانی شده است. مسابقات استقامت به عنوان نوع متفاوتی از رقابت به جای گرند Prix شکل گرفت. هدف از طراحی چنین مسابقاتی، ساخت خودروهایی مقاوم، اسپرت، و در عین حال کم مصرف بود تا بدین وسیله میزان خرابی و در نتیجه تعداد تعمیرگاه ها کمتر شود. بنابراین مسابقات استقامت در حوزه هایی چون مصرف سوخت، مقاومت خودرو و آیرودینامیک کمک شایانی به محققان کردند. اگرچه در تمام مسابقات اتومبیلرانی، پایداری و مقاومت عوامل مهمی هستند، اما این موارد در مسابقات استقامت از اهمیت بیشتری برخوردار هستند؛ چرا که در این مسابقات، سطح پیست و مسیر مسابقه بسیار ناهموار است. 

مسابقات استقامت (قسمت دوم)

تایرها نیز، همواره یکی از موضوعات مهم در مسابقات اتومبیلرانی استقامت هستند؛ چرا که گرم شدن و فرسایش آنها روی شتاب، ترمز و فرمان پذیری تاثیر دارد. همچنین، تعداد دفعات تعویض تایر و سرعت تعمیرکاران جهت تعویض، می‌تواند بر نتیجه مسابقه تاثیر به سزایی داشته باشد. یکی از رانندگان می گوید که تعویض تایرهای خودروی او با یک برند متفاوت، در هر دور 4 ثانیه زمان برای وی ذخیره کرده است. 

مسابقات استقامت (قسمت دوم)

تایرهایی که می‌توانند مدت زمان بیشتری بین دو توقف در تعمیرگاه، روی پیست دوام بیاورند، بازدهی بیشتری برای تیم شرکت کننده به ارمغان می‌آورند. به همین دلیل، باید از تایرهایی استفاده شود که حتی در صورت فرسوده شدن، داغ نشوند و چسبندگی آنها با جاده کاهش نیابد. نیاز به چنین تایرهایی، سبب شد تولیدکنندگان به دنبال راهکارهایی برای بهبود کیفیت و کارایی تایرهای خود بروند. ناگفته پیداست که استفاده از محصولات یک کارخانه در خودروهای شرکت کننده در مسابقات مختلف اتومبیلرانی و برنده شدن هر یک از آنها شهرت بسیاری برای تولید کننده به ارمغان می‌آورد؛ برای مثال، کمپانی میشلن (Michelin) با تامین تایرهای 41 خودرو از 55 خودروی شرکت کننده در مسابقات لمان 2009 توانست جایگاه خوبی برای خود به دست آورد. دفعه بعد که به خرید تایر می‌روید، به یاد مسابقات استقامت و اهمیت تایرها در این بخش می‌افتید.


منبع

HowStuffWorks

برچسب : مسابقات استقامت , لمان , نسکار , فلوریدا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

Gadevimdco
0

ببخشید الان پایین سایتتون رو خوندم الان منبع رو درج میکنم gadevimdco.blogfa.com
17:01  1393/06/15
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین gl : سلام‌‌دوستان‌کسی‌هست‌ماشین‌تحویل‌گرفته‌باشه‌سود‌تا‌خیر‌میدن‌یا‌نه
نوروزی : برگ سبز پست میشه من هنوز نگرفتم کارت ماشین رو پست آورد. ۵ روز بعد تحویل سند آمد نمایندگی
cvt 19اسفند : ثبت درخواست با موفقيت انجام شد . پس از تخصيص پلاك و آماده ساري خودرو ، مراتب جهت تحويل حضوري از طريق پيامك اعلام خواهد شد لغو 11 تحویل حضوری قبول کردم ببینم چی میشه
سلگی : سلام الان 26روزه فاکتورشده هنوز پلاک نشده دوستان کسی مثل من هست
V1پلاس آذر : مشکل من با تارا دستی رینگهاش و جلو پنجرش هست آینه را با دست جمع میکنم
مهدی : عین چیز تو پارکینگ هاشون کوییک ریخته.. اول شاهین G ثبت نام کردیم ی هو شد شاهین GL بعدش تبدیل کردیم به کوییک ک شاید زودتر بدن.. والا دیک کم آوردیم از دست این شرکت.. 2 ساله قراره بهمون ماشین بده ولی کو ماشبن...
تارا وی۴ تحویل ۲ آبان : سلام .۸ابان فاکتور شدم ۱۴ ابان تیک حمل به ساری سبز شد.سفید ‌ .تحویل ۹۰ روزه
راحیل : برادر من اطلس ثبت نام کرده و هشت ماه پیش تکمیل وجه کرده. هنوز به اینا ماشینی تحویل ندادن اون وقت دوباره پیش فروش گذاشتن. من خودمم که شش ماه قبل برای شاهین جی تکمیل وجه کردم و هنوز خبری نیست.. فکر کنم سایپا میخواه از همه پول بگیره بعد یه دفعه مدیر عاملش غیبش بزنه 😂😂😂
مرتضی : لعنت به اون طویلتون
۰۰۰۰ : نزدیک ۱۰ ت میشه باید موتوردار بگیری فلپ های فابریکیشو بندازی بدون سیم کشی اضافه سوکت به سوکت انجام میشه ولی باید با دستگاه بزنی اینه تاشو رو فعال کنی تا بعد قفل اینه ها بسته بشه ولی نمایندگی این کارو نمیکنه بیرون انجام بده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا دوگانه 25 آذرتحویل تیر404 : شماره پذیرش من 12075576 البته تحویل تحویل ممکنه منم فاکتور بشم دعوتنامه با11 روز تاخیر مردادماه اومد وتکمبل وجهمون رو انجام دادیم
ساینا دوگانه : سلام دوستان پذیرش بهمن ماه سال 403 ساینا دو گانه موعد تحویل هفته چهارم تیر تکمیل وجه 11 مرداد بنظرتون کی فاکتور میشوم لطفا جواب بدید
تک : حاجی من تحول گرفتم نمدونم چرا عادت کردم بیام تو سایت
ساینا اس فرسوده تحویل مرداد : فرسوده کسی فاکتور نشده خواهش میکنم جواب بدید ..
قمی : من تحویل برج 5هستم شهریور هم تکمیل وجه کردم
فروش فوق العاده تیر : سلام فروش فوق العاده کسی فاکتور شد تا چند فروش فوق العاده فاکتور شدن
دنده خراب : دوستان امروز تحویل گرفتم اما اصلا دنده نمیشه عوض کرد به نظرتون مشکل از چی هست کسی بوده که همین مشکل داشته باشه درست بشه
به سوسن : سوسن میگی الان فاکتور شدم و بعد 25 روزه معطل پلاکم؟؟؟؟یعنی چی؟؟؟
علیرضا : تکسوز کسی تحویل گرفته؟
ساینا پیش فروش : من 19تیر تکمیل وجه کردم فاکتور نشدم