مسابقات استقامت (قسمت دوم)

در قسمت اول مقاله مسابقات استقامت به معرفی این مسابقات و شرایط حاکم بر آن پرداختیم. در این قسمت به جزئیات بیشتری در خصوص این مسابقه و برخی قوانین آن اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید. 

مسابقات استقامت (قسمت دوم)

مسابقات استقامت لمان Grand Prix d’  که مسابقات 24 ساعته لمان نیز، نامیده می‌شود، همچنان یکی از معتبرترین مسابقات استقامت است. این مسابقات از سال 1923 و سالی یکبار در پیست 13.7 کیلومتری نزدیک لمان فرانسه برگزار می‌شود؛ گفتنی است که در این رقابت ها، خودروهایی از چندین کلاس با یکدیگر رقابت می‌کنند و جایزه آن، هم به برنده اصلی مسابقه و هم برنده هر کلاس داده می‌شود. 

مسابقات استقامت (قسمت دوم)

مسابقات لمان نگین درخشان مسابقات استقامت Triple Crown محسوب می‌شود و از نظر تاریخی به عنوان سومین مسابقه استقامت چالشی شهرت یافته است. مسابقات 24 ساعته Daytona در بزرگراه بین المللی Daytona Beach، و مسابقات 12 ساعته Sebring در پیست بین المللی Sebring، که قبلا پایگاه نیروی هوایی ارتش محسوب می‌شد، برگزار می‌شود. گفتنی است، مسابقات 24 ساعته Daytona به دلیل وجود اسپانسرهای مختلف، تغییر نام داده است و در حال حاضر با نام Rolex 24 شناخته می‌شود، اما روند برگزاری مسابقه، همانند قبل است. رانندگان در یک مسیر ترکیبی به طول 5.6 کیلومتر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. بخشی از مسابقه در پیست نسکار و بخشی در پیست های مسابقات جاده ای برگزار می‌شود. این مسابقات در پیست Daytona که شکلی بین بیضی و مثلث دارد برگزار می‌شود؛ شکل خاص این نوع پیست ها، سبب می‌شود نسبت به پیست های دایره ای یا بیضی شکل، پیچ های تندتری داشته باشند. true دارد.

مسابقات استقامت (قسمت دوم)

مسابقات 12 ساعته Sebring که در یکی از قدیمی ترین پیست های اتومبیلرانی آمریکا انجام می‌شود، شامل یک مسیر 5.6 کیلومتری، 17 پیچ، و مسیرهای طولانی مستقیم است. علاقه مندان به مسابقات اتومبیلرانی می دانند که مسابقات Sebring در سطوح ناهموار و پر دست انداز، که بخش هایی از آن یادگار جنگ جهانی دوم هستند، برگزار می‌شود. این شرایط دشوار، با گرمای جنوب فلوریدا، مسابقات Sebring را به مسابقاتی دشوار تبدیل کرده است. محبوبیت مسابقات اتومبیلرانی استقامت، شهرت بسیاری برای دیگر مسابقات اتومبیلرانی که از این مسابقه الهام گرفته‌اند نیز، به همراه آورده است. از برجسته ترین موارد می‌توان به مسابقات Rolex Sports Car که همزمان با مسابقات 24 ساعته Daytona شروع می‌شوند، مسابقات لمان آمریکا (ALMS)، و لمان (LMS) اشاره کرد. توجه داشته باشید که تمام نکات فنی و مهندسی به کار رفته در طراحی و تولید خودروهای مسابقه ای می‌توانند در ساخت خودروهای معمولی نیز، مورد استفاده قرار بگیرند و بدین ترتیب، می‌توان خودروهایی مقاوم و کم مصرف تولید کرد.

 

مسایل فنی و پیامد طبیعی

مسابقات استقامت (قسمت دوم)

رانندگان خودروهای استقامت باید از روش های متعددی برای رانندگی جهت ایجاد تعادل در مصرف سوخت و عملکرد خودرو استفاده کنند؛ همچنین، توزیع متناسب وزن و تعویض دنده های به موقع نیز، از اهمیت خاصی در این مسابقات برخوردارند. شهرت زیاد مسابقات، خودروها، و رانندگان سبب پیشرفت فنی مسابقات اتومبیلرانی شده است. مسابقات استقامت به عنوان نوع متفاوتی از رقابت به جای گرند Prix شکل گرفت. هدف از طراحی چنین مسابقاتی، ساخت خودروهایی مقاوم، اسپرت، و در عین حال کم مصرف بود تا بدین وسیله میزان خرابی و در نتیجه تعداد تعمیرگاه ها کمتر شود. بنابراین مسابقات استقامت در حوزه هایی چون مصرف سوخت، مقاومت خودرو و آیرودینامیک کمک شایانی به محققان کردند. اگرچه در تمام مسابقات اتومبیلرانی، پایداری و مقاومت عوامل مهمی هستند، اما این موارد در مسابقات استقامت از اهمیت بیشتری برخوردار هستند؛ چرا که در این مسابقات، سطح پیست و مسیر مسابقه بسیار ناهموار است. 

مسابقات استقامت (قسمت دوم)

تایرها نیز، همواره یکی از موضوعات مهم در مسابقات اتومبیلرانی استقامت هستند؛ چرا که گرم شدن و فرسایش آنها روی شتاب، ترمز و فرمان پذیری تاثیر دارد. همچنین، تعداد دفعات تعویض تایر و سرعت تعمیرکاران جهت تعویض، می‌تواند بر نتیجه مسابقه تاثیر به سزایی داشته باشد. یکی از رانندگان می گوید که تعویض تایرهای خودروی او با یک برند متفاوت، در هر دور 4 ثانیه زمان برای وی ذخیره کرده است. 

مسابقات استقامت (قسمت دوم)

تایرهایی که می‌توانند مدت زمان بیشتری بین دو توقف در تعمیرگاه، روی پیست دوام بیاورند، بازدهی بیشتری برای تیم شرکت کننده به ارمغان می‌آورند. به همین دلیل، باید از تایرهایی استفاده شود که حتی در صورت فرسوده شدن، داغ نشوند و چسبندگی آنها با جاده کاهش نیابد. نیاز به چنین تایرهایی، سبب شد تولیدکنندگان به دنبال راهکارهایی برای بهبود کیفیت و کارایی تایرهای خود بروند. ناگفته پیداست که استفاده از محصولات یک کارخانه در خودروهای شرکت کننده در مسابقات مختلف اتومبیلرانی و برنده شدن هر یک از آنها شهرت بسیاری برای تولید کننده به ارمغان می‌آورد؛ برای مثال، کمپانی میشلن (Michelin) با تامین تایرهای 41 خودرو از 55 خودروی شرکت کننده در مسابقات لمان 2009 توانست جایگاه خوبی برای خود به دست آورد. دفعه بعد که به خرید تایر می‌روید، به یاد مسابقات استقامت و اهمیت تایرها در این بخش می‌افتید.


منبع

HowStuffWorks

برچسب : مسابقات استقامت , لمان , نسکار , فلوریدا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

Gadevimdco
0

ببخشید الان پایین سایتتون رو خوندم الان منبع رو درج میکنم gadevimdco.blogfa.com
17:01  1393/06/15
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 27 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهنام : سلام نمایندگی افتخار فونیکس اف ایکس ثبت نام کردم الان دوماهه مدارک بدستم رسیده .تاریخ تحویلم گذشته ،هیچ جواب درستی نمیدن فقط میگن بایدصبرکنی تامجوزصادربشه .این چه وضعشه پول ومیگیرن بعدیچسال مابایدپیاده بریم تاببینیم کی عشقشون میکشه تحویل بدن؟؟چرادادستانی ورودنمیکنه داخل دزدی مدیران خودرو؟
ابیx5 شهریور : 28 اسفند فاکتور شدم هنوز خبری از تحویل نیست برادر ......همه چیز دروغ و نامردیه ....اینا دزد و‌مافیا هستن ........
ارسلان x5 آبان مشکی : برای من سوم اردیبهشت فاکتور شئه رو قسمت بیمه مونده هنو بیمه نشده این قد تاخیر بیمه طبیعیه؟!
مالک : سلام واقعا جای تاسف داره ایران خودرو اعلام کرده از خرداد دگه قرعه کشی هم نمیشه محصولاتش و جوابگوی عرضه و تقاضا هست اونوقت سایپا چندین ماهه اصلا معلوم نیست چیکار میکنه بخدا اگه نمیتونه حواله کنه سر ایرانخودرو حداقل اونا خیلی جلوتر هستند
مشکیj7 ابو محمد : سلام خدمتJ7 ثبت نام 3آبان تاریخ تحویل سیستمی 23بهمن تاریخ شاسی وفاکتور 25اسفند تاریخ پلاک6 اردیبهشت متاسفانه هنوز تحویل ندادن نمایندگی میگه ماشین آماده بارگیری هست منتهی ازدست ما کاری بر نمیاد اگر خودت آشنا داری رایزنی کن که از بم بارگیری بشه برای کرمان آره حتما پس از تحویل کارشناسی میبرم.
مهدی پلاس : درودبرشما دوستان عزیز .بنده 13شهریور واریزاولیه ۳۷۰ پرداخت کردم قرار بود هفته چهارم اسفندماه پیامک تکمیل وجه دوم بیا ولی تاامروز هيچ خبری نیست دوستان کسی پیامک تکمیل وجه اومده این روزا یا پیگیری کردن من امروز با اوپراتور شرکت سایپا تماس داشتم فقط میگن رونوشت واستون پیامک میا الان دوسال واندی دنبال ی شاهین هستیم لطف کنید اگرپیامک یا اطلاعاتی داشتین ممنون میشم اعلام کنید
X5 : سلام ثبت نامی ۱۳ آبان امروز شاسی شد
J7 آبان : سلام خدا را شکر امروز پلاک شد شاسی و بیمه ۲۶ اسفند بود
علیرضا x5 شهریور : سلام بسلامتی مبارک باشه، انشاالله بخوشی سوار بشی و ازش لذت ببرین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید : منم تحویل 31خردادم هنوز فاکتور نشده
21ابان : سلام دوستان سفید قرمز کسی فاکتور شده لطفا اعلام کنید ممنون
هادی اریزو : خوب الان حرف شما درست قیمت ماشین تو بازار آزاد که کمتر این هست خنده داره زیاد به این حرف ها دل نبند فقط اعصاب خودت خورد میشه
محمد : دروغ میگه تحویل3 خردادام هنوز فاکتور نشده
توحید ارومیه : مینا کاری خاصی لازم نیست انجام بدید.کارت ماشین و برگ سبز میاد به ادرستون.هر وقت هم خودرو رسید به نمایندگی باهاتون تماس میگیرن که تشریف ببری برای تحویل خودرو
حسین : سلام 207 سقف فلز تاچه تاریخی فاکتور شده تحویل16 اردیبهشت هیچ خبری نیست
سینا : طرح عادی فروش فوق العاده
پذیرش 23 مرداد : من پذیرش 23 مرداد دعوت نامه هفته آهر بهمن امروز فاکتور شدم . شماره پذیرش 119315.... چقدر حدودا طول میکشه تا تحویل بدن ؟
سیاووش : سلام، دوستان من یه x22pro برج ده ثبتنام کردم بصورت نقدی و قطعی، چند روز پیش همینجوری یسری زدم نمایندگیی که تو اهواز خرید انجام دادم، بم گفت زمان تحویل بین 20 تا 30 میلیون ازت میخایم ،اول گفت بابت مالیات ولی چون دید در مورد مالیات اطلاعات دارم و شامل مالیات نمیشه یسری داستان سر هم کرد برام، از شمام همچی پولی رو خاستن یا بگن بابت چی هستش
معصومه : من امروز زنگ زدم 096550 . طرف با کمال پررویی میگه هرزمان افزایش قیمت داشته باشیم شامل شما میشه. بعد میگه خسارت دیرکرد دعوتنامه رو بهتون پرداخت می‌کنیم. جالبه میگه توی قرارداد نوشتیم و شما قبول کردین . پس جای اعتراض ندارین. خدا لعنتشون کنه.