5 دلیل برای بازدید ترمز

5 دلیل برای بازدید ترمز

وقتی در یک روز آفتابی شیشه ها را پایین داده‌اید، صدای ضبط را بلند کرده‌اید و در بزرگراه در حال حرکت هستید، به راحتی فراموش می‌کنید که داخل کابین بزرگی ساخته شده از آهن و شیشه نشسته‌اید که با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است. با این سرعت، اگر به ناگهان شرایطی پیش بیاید که مجبور به توقف بشوید، خودرو شما پیش از این که به حالت توقف کامل دربیاید، مسافتی تقریباً به اندازه طول یک زمین فوتبال (91 متر) را طی خواهد کرد ... البته خودرو شما فقط در صورتی از حرکت خواهد ایستاد که از یکی از حیاتی‌ترین قسمت ها، خوب مراقبت کرده باشید؛ این قسمت هم چیزی نیست جز: ترمز. البته شاید ترمز بخش زیبایی از خودرو شما نباشد، ولی به طور قطع یکی از حیاتی‌ترین بخش هاست. در جاده، توجه یا بی‌توجهی به علائم هشداردهنده‌ای که می‌گویند ترمز نیاز به تعمیر دارد برابر است با زندگی یا مرگ. البته علائم آشکاری وجود دارند که نشان می‌دهند ترمز به تعمیر نگه دارد، از جمله این علائم می‌توان از چراغ ترمز که روی صفحه کیلومتر قرار دارد نام برد. یکی از علائم هشدار دهنده‌ای که باید به آن توجه کنید این است که احساس کنید پس از گرفتن ترمز مدت بیشتری طول می‌کشد تا خودرو متوقف بشود. در صورتی که هر یک از این موارد پیش بیاید باید در اولین فرصت به مکانیک محل سر بزنید تا ترمزها را بازدید کند. ولی آیا از علایم دیگری که نشان دهنده نیاز سیستم ترمز به بازدید است اطلاع دارید؟ در این مقاله به 5 نکته اشاره خواهیم کرد که به شما کمک می‌کنند از تصادفات شدید جلوگیری کنید.


لنت فرسوده

5 دلیل برای بازدید ترمز

قبل از هر چیز بهتر است چند کلمه‌ای در مورد چگونگی کارکرد ترمز صحبت کنیم. بیشتر خودروها از ترمز دیسکی استفاده می‌کنند. عملکرد این دیسک ها شباهت بسیاری به عملکرد ترمز دوچرخه های 10 دنده دارد. یک سیستم هیدرولیک که از روغن ترمز پر شده است، چند چنگک که کالیپر نامیده می‌شوند و لنت هایی رویشان دارند را به حرکت وا می‌دارد تا به صفحه‌ای به نام دیسک ترمز فشار بیاورند. اصطکاکی که بین لنت ها و دیسک به وجود می‌آید، در نهایت خودرو را از حرکت باز می‌دارد. همانطور که می‌توانید حدس بزنید، به مرور زمان لنت ها ساییده و نازک می‌شوند، معنایش این است که حساسیت لنت ها کم می‌شود و خودرو شما را با تأخیر نگه می‌دارند. خوشبختانه، بازدید از میزان ضخامت لنت های ترمز، کار بسیار آسانی است. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که از لای پره های چرخ نگاه کنید و دیسک براق و فلزی را پیدا کنید. وقتی دیسک را پیدا کردید، کالیپر را نیز روی سطح خارجی آن پیدا خواهید کرد. بین کالیپر و دیسک نیز، لنت قرار دارد. باید بتوانید حدس بزنید ببینید آیا لنت ها دست‌کم یک چهارم اینچ ضخامت دارند یا نه؟ اگر ضخامت آن ها از این مقدار کمتر است باید به فکر عوض کردن‌شان باشید. اگر طرح چرخ های خودروی شما طوری است که نمی‌توانید از لای پره های چرخ، دیسک و لنت ها را ببینید، مجبور خواهید بود چرخ را بیرون بیاورید. در هر صورت، وقتی مشغول وارسی هستید بهتر است نگاهی هم به دیسک ها بیندازید. دیسک باید تقریباً صاف و صیقلی باشد. اگر شیار یا سوراخ عمیقی روی آن دیدید، وقت عوض کردن آن هم فرا رسیده است.


صداهای عجیب و غریب

5 دلیل برای بازدید ترمز

شاید مادرتان بارها به شما گفته باشد که داخل ماشین، گوش کردن به موسیقی با صدای بلند برای گوش هایتان ضرر دارد؛ خب، بهتر است بدانید این کار برای ترمزها هم ضرر دارد. علتش هم این است که یکی از علائم هشدار دهنده‌ای که به شما اطلاع می‌دهد سیستم ترمز به سرویس نیاز دارد، سوت ممتدی است که وقتی لنت ها تمام می‌شوند به گوش می‌رسد. این صدا به اندازه کافی بلند هست که حتی وقتی شیشه ها بالا هستند نیز شنیده بشود، ولی وقتی صدای ضبط بلند باشد، به سختی می‌توان صدای آن را شنید. علاوه بر صدای این سوت ممتد، ممکن است صدای یک سایش بلند نیز به گوش‌تان برسد که به معنای تمام شدن کامل لنت ها است. اگر لنت ها کاملاً تمام شده باشند، وقتی ترمز می‌گیرید، قطعات فلزی کالیپر در تماس با صفحه فلزی دیسک قرار می‌گیرند. در این حالت، نه تنها نیروی متوقف کننده خودرو به شدت کاهش می‌یابد، بلکه این احتمال وجود دارد که به دیسک آسیب برسد. به این ترتیب، تعویض لنت که بسیار آسان است و ارزان هم تمام می‌شود، بسیار بهتر از تراشکاری یا تعویض دیسک است که بسیار گران‌تر تمام می‌شود.


کشیدن به یک طرف

5 دلیل برای بازدید ترمز

تا به حال به نظرتان رسیده که ماشین‎تان دارد ساز خودش را می‌زند؟ گاهی اوقات مثل این است که وقتی می‌خواهید به جلو بروید یا ترمز بگیرید، ماشین دلش می‌خواهد به راست یا به چپ بپیچد. اگر این طور است، ممکن است نشانه وجود مشکلی در سیستم ترمز باشد. شاید علت این کشش به چپ یا راست، چسبیدگی یکی از کالیپرها باشد. در این صورت اصطکاک در یکی از چرخ ها وجود دارد و در چرخ های دیگر وجود ندارد و باعث می‌شود خودرو شما به آن طرفی که کالیپر چسبیدگی دارد، کشیده بشود. دو سناریوی دیگر نیز وجود دارند که در آن ها ممکن است خودرو به یک طرف کشیده بشود. ممکن است محفظه ترمز تخریب شده باشد و باعث شود وقتی ترمز می‌گیرید، کالیپر یا حتی لنت ها به طور ناخواسته تکان بخورند. همین امر باعث می‌شود فشارهای مختلفی به چرخ های مختلف وارد بشود. البته کشش خودرو به چپ یا راست، همیشه نشان دهنده وجود مشکل در ترمزها نیست. شاید کم بادی یا فرسودگی تایرها، میزان نبودن یا وجود مشکل در جلوبندی باعث آن شده باشد. به این علت است که می‌گوییم اگر خودرو شما به یک طرف می‌کشد، بهتر است آن را به نزدیک‌ترین تعمیرگاه ببرید.


کوبیدن  و لرزش

5 دلیل برای بازدید ترمز

اگر تا به حال برایتان پیش آمده با خودوریی که ترمز ضد قفل دارد، روی ترمز بزنید، پس حتماً با لرزش های ناگهانی پدال آشنا هستید. این لرزش ها ناشی از فشار ناگهانی سیستم ترمز به دیسک است. به هر حال، آنچه می‌خواهیم بگوییم این است که اگر پدال ترمز شما در شرایط عادی می‌لرزد، مطمئن باشید مشکلی وجود دارد. معمولاً، پدال ترمز لرزان، نشانه‌ای از دیسک های خم شده است. سطح ناهموار دیسک به لنت ضربه می‌زند و شما آن را از طریق پدال ترمز احساس خواهید کرد. دیسک زمانی خم می‌شود که برای مدتی طولانی تحت فشار زیاد قرار داشته باشد. گرمای زیادی که در اثر اصطکاک و هنگام پایین آمدن از سراشیبی مسیرهای کوهستانی یا در اثر ترمز کردن های مکرر هنگامی که بار خودرو سنگین است، تولید می‌شود، می‌تواند باعث تغییر شکل دیسک بشود. اگر اخیراً ترمز شدید نگرفته‌اید ولی احساس می‌کنید پدال هنگام ترمز عادی می‌لرزد، ممکن است چرخ های خودرو بالانس نباشند. در هر صورت بهتر است برای تشخیص عیب نزد یک مکانیک بروید.


ترمز دمدمی مزاج

5 دلیل برای بازدید ترمز
ممکن است به جز لرزیدن پدال ترمز، نشانه های دیگری هم وجود داشته باشد که به شما بگویند سیستم ترمز خودرو احتیاج به بازدید دارد. پدالی که بیش از حد پایین می‌رود تا ترمز بگیرد، نشان دهنده لنت ساییده شده و یا مشکلی در سیستم هیدرولیک است. شاید هوا وارد لوله ها شده باشد، شاید هم روغن ترمز نشتی داشته باشد. اگر می‌خواهید ببینید روغن نشتی دارد یا نه، شب تا صبح یک کهنه سفید یا یک تکه مقوا زیر ماشین تان بگذارید. بهتر است بدانید روغن ترمز از نظر شفافیت و غلظت شبیه روغن خوراکی است. بر عکس این قضیه هم ممکن است اتفاق بیفتد، یعنی وقتی پدال را کمی فشار می‌دهید، لنت ها بلافاصله درگیر می‌شوند. این هم می‌تواند نشانه‌ای از فرسودگی دیسک یا روغن ترمز کثیف باشد. اگر مشکل از روغن ترمز باشد که خیلی راحت و ارزان می‌توانید آن را عوض کنید. دست آخر هم، اگر باید ترمز را تا ته بگیرید تا ماشین از حرکت بایستد، ممکن است لوله های روغن گرفته باشند یا در سیستم مکش مشکلی وجود داشته باشد. در هر دو حالت، ترمز بسیار حساس می‌شود و کار کردن با آن دشوار است. برای برطرف کردن این موارد هم بهتر است سری به تعمیرگاه بزنید.


منبع

HowStuffWorks



برچسب : ترمز , لنت , روتور , کالیپر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

42 نظر

محسن
0

بلریانس دارم لنت سمت شاگرد دلگیره با دیسک همش بوی لنت میاد چیکارش کنم سه ماهی یبار لنت یکطرفه عوض کردم
19:06  1399/01/16
پاسخ دادن
امین
0

سلام دوستان ماشینم تیبا صفر هست نمیدانم لنت جلو یه قسمت خراب میکونه یه قسمتی دیگه سالم چند بار تمیرگاه هم بروردم نتیجه نگرفتم راهنمای کنی دوستان
15:33  1398/10/03
پاسخ دادن
یونس
0

سلام ماشین111 دارم نمیدونم چرا از لاستیک صدای جیغی میشنوم این صدا بسیار
بلند است که بیشتر زمانی که عقب میروم شدید میشودلطفا کمک کنید
18:36  1398/07/26
پاسخ دادن
یونس
0

سلام ماشین111 دارم نمیدونم چرا از لاستیک صدای جیغی میشنوم این صدا بسیار
بلند است که بیشتر زمانی که عقب میروم شدید میشودلطفا کمک کنید
18:24  1398/07/26
پاسخ دادن
علی انصاری
0

سلام من یک ماشین ساینا دارم ماهی یکبار دیسک چرخ جلو بع علت لرزش شدید فرمان مجبورم عوض کنم هر تعمیرگاهی میبرم ننمیداند مشکل اصلیش چیه که دیسک خراب میکند میشه راهنماییم کنید
17:13  1398/07/18
پاسخ دادن
محمد
0

سلام اریو دارم براي پارک خورو دچار مشکل می شم در حالت دنده عقب ترمز چوب میکند چندین بار نمایندگی بردم مشکل حل نشد حتی بوستر هم عوض کردند باز همان حالت جوب کردن وجود دارد. چه باید کرد،،،
08:22  1398/04/07
پاسخ دادن
معین
0

سلام وقتی ترمز میگیرم انگار فقط سمت راننده ترمز میگیره وبه شدت صدای جیغ میاد ازش ولی وقتی چند بار آروم پدال بزنم بهتر میشه لطف کنید جواب بدید ممنونم
14:46  1398/01/16
پاسخ دادن
امین
0

سلام ۲۰۶ اس دی دارم مدتیه وقتی ماشین سرده دنده عقب که میرم از چرخای عقب صدای گوش خراش و بلندی میاد وقتی گرم میشه دیگه صدا نمیده البته وقتی سرده در حرکت رو به جلو وسرعت پایین هم این صدا به گوش میرسه میخواستم بدونم علتش چیه. ممنون
15:12  1397/11/04
پاسخ دادن
امین
0

سلام ۲۰۶ اس دی دارم مدتیه وقتی ماشین سرده دنده عقب که میرم از چرخای عقب صدای گوش خراش و بلندی میاد وقتی گرم میشه دیگه صدا نمیده البته وقتی سرده در حرکت رو به جلو وسرعت پایین هم این صدا به گوش میرسه میخواستم بدونم علتش چیه. ممنون
15:09  1397/11/04
پاسخ دادن
مهرداد
0

سلام من لندکروز دارم چند روزیه از چرخ سمت خودم احساس گیرکردن چیزی به لاستیک میکنم بعضی وقتا جیغ میکشه خودم حدث میزنم دیسک ترمزم مشکل داشته باشه کسی میتونه راهنمایی کنهه?
01:57  1397/09/09
پاسخ دادن
وحید
0

سلام.ال 90 مدل 95 دارم.چند وقته فقط بعد از ول کردن پدال ترمز ی صدایی مثل کشیدگی میاد...بعد از اون،لنتهای جلو،روغن ترمز رو عوض کردم.باز هم صدا میده...از چی میتونه باشه.
11:55  1397/07/03
پاسخ دادن
امیر
0

سلام
سمند من یک ماهی ترمزش نمیگرفت
هرجا بردم گفتن همچیت درسته
تا اینکه امروز خودش خوب شد علت چیه
امکان داره تو جاده در سرعت بالا بازم ترمزم خراب بشه؟
بوستر و لنتام وسیلندر ترمز عقبم درست هستن
23:48  1397/04/27
پاسخ دادن
پیمان
0

سلام ماشین من پراید مدل 95 است مدتیه یک صدای تقه ای از عقب ماشین می آید متاسفانه فنر، کمک فنر و تمامی قطعات مربوط به این ها رو عوض کردم صدا رفع نشد پس از اون برای رفع این صدا پیش چندتا مکانیک دیگر هم بردم البته اکسل ماشین رو هم بوش هاش رو عوض کردن خود اکسل رو هم عقب و جلوش رو اندازه گیری کردند اما هیچ مشکلی نبوده و صدای تقه از ماشین قطع نشده لطفا راهنمایی کنید
02:59  1397/04/15
پاسخ دادن
حمید
0

ضربه گیر کمک اکه گشاد کرده باشه صدا میده ضربه گیر فلزیه باید زیرش واشر بزاری
23:56  1397/10/23

کاربر: فراهانی_2778
0

سلام یه مزدا نیو مدل 94 دارم
مدتیه که گهگاه هنگام ترمز گرفتن، پدال نرم میشه و از حد معمول پایین تر میره و ترمز میگیره. بردم نمایندگی بعد از 2 روز گفتن هواگیری کردن. چند روزی خوب بود ولی باز همین مشکل تکرار شد. خودم فکر میکنم چون اواخر گارانتیش هست نمایندگی نمیخواد درستش کنه تا بعدا پول خوبی بتونه بگیره. دوستان کسی راهنمایی کنه ممنون میشم.
11:18  1397/03/15
پاسخ دادن
حسن
13

باسلام من ی پراید دارم 131مدل 91 وقتی کولر میزنم ترمز ها درگیرمیشوند وهمچنین پدال ترمز صفت میشود وماشین سرعتش کم میشود خیلی فشار ب ماشین میاد خسته شدم نمیدم چکار کنم شما بگین
17:45  1397/03/06
پاسخ دادن
ميثم
0

سلام دوستان ماشينم كيا اوپتيما هست امروز پدال ترمز قفل كرده بود و ماشين روشن نميشد و استارت نميخورد مشكل از باتري هم نيست ميشه راهنمايي كنيد؟
10:43  1396/10/20
پاسخ دادن
سینا محمدیان
0

ترمز ABsپرایدم بعضی مواقعه خیلی پایین میگره !!علت چیست؟؟؟؟باتشکر.....
05:08  1396/10/13
پاسخ دادن
امین
0

سلام مدتی متشینو روشن میکنم تو دمای پایین ترمزهای ماشین مثل چوب عمل میکنه تو سراشیبی اگه تازه روشنش کنم احتمال داره اصلا ترمز نگیره تو جاده هم فقط یک چرخ ماشین ترمز میگیره علتش از بوستر نیست
11:15  1396/09/22
پاسخ دادن
محسن
0

با سلام امروز متوجه صداى پنچرى از لاستيك هاى عقب توسان ٢٠١٥ شدم ولى به محض اينكه روشن ميشد اين صدا رو داره آيا مورد قابل توجهى هست يا مهم نيست
04:51  1396/06/29
پاسخ دادن
رضا
10

سلام من تازه لنت عوض کردم بخاطر تشخیص اشتباه یه مکانیک ،قبلش لنتش هیچ مشکلی نداشت ولی از وقتی این لنت جدیدهارو انداختم موقع ترمز یه کم دل میزنه،ماشینم صفره 2500تا کارکرده.میشه راهنماییم کنید؟ممنون
19:38  1396/02/04
پاسخ دادن
کامران
1

سلام - این پدال push که در عکس بالا هست برای چیه ؟
16:25  1396/01/15
پاسخ دادن
هادی
3

ترمز دستی ه همون
20:00  1396/01/15

کیارش
11

سلام از کجا بفهمیم ترمز ای بی اس چهارچرخ هست یا دوچرخ؟
16:37  1396/01/07
پاسخ دادن
علی
9

سلام ماشینم وقت ترمیرمیگیرم چرخ سمت شاگرد میلرزه واسه چیه دیسکم تعویض کردم
20:31  1395/11/29
پاسخ دادن
محمد
0

سلام
دیسک و لنت و پمپ ترمز ماشینو که آوانته هست عوض کردم ولی الان ترمز میره پایین دو بار بردم نمایندگی نتونستن کاری بکنن علت چیه؟
18:49  1395/10/27
پاسخ دادن
هادی
7

درست هواگیری نکردن

از بوستر پمپ ترمز هم می تونه باشه
11:11  1396/01/08

محمد
0

سلام
دییک و لنت و پمپ ترمز ماشینو که آوانته هست عوض کردم ولی الان ترمز میره پایین دو بار بردم نمایندگی نتونستن کاری بکنن علت چیه؟
17:59  1395/10/27
پاسخ دادن
جواد
0

سلام فرموده بودیت پس از تعویض لنت ودیسکها ترمز دوپاشده دلیلش هوا داشتن درلوله های روغن باشه وممکنه لنت ها به صورتی نادروست نصب شده باشت که باعث می شود روغن ترمز لنت هاروبه دیسک نچسبانت.
01:23  1395/11/21

امید
0

سلام لوازم ترمزولنت ودیسک همه راتعویض کردم ولی ترمزنمیگیره بایددوپاکنم تابگیره مشکل ازکجاس
09:47  1395/10/11
پاسخ دادن
کاربر: Mehяan
0

اولین باری که سیستم ای بی اس ماشینم کار کرد فکر کردم ترمز خراب شده که اینطوری میکنه!!!
بعدش تازه فهمیدم ترمزهای ای بی اس باید اینطپری باشن 😉😉😉😂😂
00:48  1394/11/23
پاسخ دادن
پويا
0

سلام خسته نباشيد
مزدا ٣ نيو دارم ٣ روز پيش لنت عوض كردم البته اصلي نيست لنت تكستار ماركش من به اسم الماني خريدم امروز وقتي ترمز گرفتم صداي سوت ميداد دليلش چيه ايا درست ميشه بعدن ؟ و اينكه به ديسك اسيب ميرسونه ؟
12:00  1394/11/02
پاسخ دادن
نسرین
0

منم این مشکلو دارم لطفا یکی جواب بده
21:16  1396/01/16

مهيار
6

سلام . من توسان ٢٠١٣ دارم . ديروز بعد ٢٠ هزار كاركرد با مراجعه به نمايندگي اقدام به تعويض لنت ترمز جلو كردم و از اون به بعد پدال ترمز پايين رفته و ديگه مثل وقتي كه لنت قبلي روش بود بالا نيست و دير ميگيره😐
مجدد كه مراجعه كردم جواب قانع كننده اي ندادند و گفتن ممكنه از پمپ باشه!!!
آيا اصلا چنين چيزي ممكنه به محض تعويض لنت خودشو نشون بده؟
ممكنه مشكل از جنس لنت بوده باشه و قطعه غير اصلي بسته باشن
14:06  1394/10/01
پاسخ دادن
ساسان
7

اقا مهیار پایین رفتن پدال ترمز نمیتونه از کیفیت لنت باشه.ممکنه کمی ناشیانه عمل کرده باشند و هنگام تعویض لنت و فشار اوردن روی پیستون ترمز(برای ایجاد فاصله بیشتر و جازدن لنت جدید) درب مخزن روغن ترمز راباز نکرده باشند وممکن است لوازم پمپ اسیب دیده باشد.کم شدن کارایی و قدرت ترمز و سوت کشیدن هنگام ترمزگیری به کیفیت لنت بستگی دارد.
17:41  1394/10/01

غلامرضا
7

دیگه مزخرفترین ماشین وارداتی توسانه
20:36  1394/10/01

حمید
5

حدس خودت درست هست
15:55  1395/07/15

حسین
3

خیلی ممنون از مطالب مفیدتون
11:27  1393/11/17
پاسخ دادن
عباس
8

بسیا عالیست همیدوهرم این مطالب ادامه یابد زیرا جهت ارتقاعلمی اطلاعات خودرو بسیار موثر است
19:07  1393/04/01
پاسخ دادن
احمد
13

واقعا عالی بودش دستتون درد نکنه...
12:31  1393/04/01
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد