آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG

آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG

آئودی S8 و مرسدس بنز S63 AMG، لیموزین هایی هستند که بدون در نظر گرفتن صندلی عقب، می‌توان گفت تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. در بازار استرالیا، قوی‌ترین و سریع‌ترین تیپ ها از آئودی A8 و مرسدس بنز S-Class عرضه می‌شوند و خریداران با افتخار پشت فرمان ماشین مورد علاقه‌شان می‌نشینند. ظاهراً لم دادن در مرسدس بنز کشیده و دراز، فرق چندانی با لم دادن در آئودی کشیده و دراز ندارد و خرید یکی از آن ها فقط پول بیشتری به جیب کمپانی سازنده‌اش می‌ریزد. اگر قصد خرید رقبایی چون آئودی RS8 یا بی ام و M7 را نداشته باشید، بهتر است بدانید برای خرید آئودی S8 باید چکی به مبلغ 279,900  دلار استرالیا بکشید. خرید مرسدس بنز S63 AMG نیز، 385,000 دلار از حساب بانکی تان کم می‌کند.

آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG

آئودی S8 تیز و فرزتر است و سرعت آن ظرف 4.1 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ این زمان برای مرسدس بنز S63 AMG برابر با 4.4 ثانیه است. مرسدس بنز S63 AMG مجهز به یک موتور هشت سیلندر 5.5 لیتری به همراه توربوشارژر دوگانه است که 576 اسب‌بخار نیرو و 900 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مزیت آئودی برخورداری از سیستم استاندارد چهارچرخ متحرک است. مرسدس بنز S63 با  سیستم چهار چرخ محرک نیز، قابل خریداری است که می‌تواند سرعت این خودرو را ظرف 4 ثانیه از صفر به صد برساند، البته این سیستم فقط در کشورهایی قابل خریداری است که فرمان خودروها در سمت چپ قرار دارد.

آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG

البته همه سدان های بزرگ مانند هم به نظر می‌رسند، چرا که آئودی S8 نیز، از یک موتور هشت سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر دوگانه بهره می‌برد؛ اما هنگامی که صحبت از گشتاور به میان بیاید، می‌بینیم که موتور 4 لیتری آئودی S8 که حدود 40 درصد از موتور هشت سیلندر مرسدس بنز کوچک‌تر است، از گشتاور کمتری در حدود 650 نیوتن متر برخوردار می‌باشد. از طرفی، آئودی S8 با دور موتور بالاتری به حداکثر گشتاورش دست پیدا می‌کند که چیزی است برابر با 1700 تا 5500 دور بر دقیقه، در حالی که مرسدس بنز با دور موتوری بین 2250 تا 3750 به گشتاور 900 نیوتن متری‌اش دست پیدا می‌کند. جالب است بدانید، در تست جاده‌ای که در مسافتی بین 80 تا 120 کیلومتر روی آئودی S8 و مرسدس بنز S63 AMG انجام گرفته نیز، این دو خودرو عملکرد مشابهی از خود نشان داده‌اند.

آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG

در مورد هر دو آلمانی، حتی در سرعت های پایین هم محسوس است که نیروی عظیمی زیر پدال گاز نهفته است. در سرعت پایین، موتور مرسدس بنز واکنشی نرم نشان می‌دهد و وقتی پایتان را روی پدال گاز بفشارید، با کمی تاخیر روی دور می‌افتد. از سوی دیگر، موتور آئودی معطل نمی‌کند و بی‌درنگ به سرعت بالا می‌رسد و این سوال به ذهن آدم می‌رسد که آیا کار واقعاً کار توربوشارژر است یا چیزی دیگر؟ وقتی بخواهیم واکنش موتور را مقایسه کنیم، برنده اصلی بدون شک آئودی خواهد بود. البته، صفر تا صدی که برای آن به ثبت رسیده، معادل 3.65 ثانیه است؛ صفر تا صد مرسدس بنز 3.70 ثانیه است و همین امر نشان می‌دهد که این آئودی است که زودتر به حداکثر سرعتش می‌رسد. حداکثر سرعت آئودی 300 کیلومتر است. راننده مرسدس بنز هم با به کارگرفتن پکیج Driver می‌تواند به حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG

اگر همه موتورها با دوری مساوی کار کنند، می‌توان گفت موتور آئودی S8 نسبت به دو موتور دیگر از سری V8 و به رغم این که نیرویش 68 اسب‌بخار کمتر است، اشتیاق بیشتری برای دستیابی به حداکثر سرعت دارد؛ همین امر راننده را تشویق می‌کند برای جا زدن دنده های بالاتر عجله نکند. ترکیب این شتاب بی‌نظیر با یک قطعه موسیقی ناب هم معجون فوق‌العاده‌ای از آب در می‌آید. مرسدس بنز S63 AMG خیلی آرام و بی‌ سر و صدا دست به کار می‌شود. انتخاب حالت Sport یا Manual گیربکس باعث باز شدن یک زبانه در داخل سیستم اگزوز می‌شود که صدای غرولند موتور هشت سیلندر خورجینی را زمخت‌تر می‌کند، هر چند هنوز هم از صدای موتور همقطارش یعنی مرسدس بنز E63 AMG کمتر است. خب، شاید کمپانی مرسدس بنز عامدانه این کار را انجام داده و علتش هم این بوده که این خودروها برای بازارهای هدف متفاوتی تولید شده‌اند. 

آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG

از همه این حرف ها گذشته، این دو لیموزین ماشین های تندرویی هستند که مسافت های طولانی را خیلی آسان طی می‌کنند و شما را سریع و راحت به مقصد می‌رسانند. هر دو گیربکس (گیربکس هشت سرعته اتوماتیک در آئودی و گیربکس هفت سرعته اتوماتیک در مرسدس بنز)، هنگام افزایش سرعت، تعویض دنده‌ای نرم و به موقع دارند. پدل‌شیفتر هم به صورت استاندارد ارائه می‌شود و راننده هایی که دوست دارند کنترل کامل موتور را در دست داشته باشند را، ناامید نمی‌کنند. مصرف سوخت این قبیل ماشین ها طوری است که بیشتر محیط‌زیست را در نظر می‌گیرد تا کیف پول راننده را. آئودی S8 با محیط‌زیست مهربان‌تر است و طبق اعلام رسمی، در هر صد کیلومتر 9.6 لیتر بنزین مصرف می‌کند، در حالی که مصرف مدل S63 برابر با 10.2 لیتر در هر صد کیلومتر است.

آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG

اگر برای رسیدن به ویلای ییلاقی‌تان عجله دارید و مسیر هم خیس و پر پیچ و خم است، آئودی S8 سریع‌تر شما را به آن جا می‌رساند. در چنین مواقعی، آئودی به رغم این که از سدان های دو تنی وزن بیشتری دارد، سبک‌تر احساس می‌شود و سیستم چهار چرخ محرک، کارایی خودش را به رخ می‌کشد. اگر هر دو خودرو را در دنده دو بگذارید، این آئودی است که به شما اجازه می‌دهد به موتور مهمیز بزنید و دست آن شتاب اضافی را باز بگذارید تا جادویش را به کار بگیرد و آئودی S8 را در خط مستقیم به پیش براند.

آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG

مرسدس بنز S63 به رغم این که تایرهایی قوی با چسبندگی بالا دارد، کمی با صبر و حوصله عمل می‌کند و دماغه آن باید به طور کامل از پیچ گذشته باشد تا راننده بتواند آرام آرام پایش را روی پدال گاز بفشارد. اگر راننده قبل از عبور دماغه ماشین از پیچ گاز بدهد، چراغ نارنجی سیستم کنترل پایداری که روی داشبورد قرار دارد، شروع به چشمک زدن خواهد کرد. مرسدس بنز، تخت و پهن و با آرامش پیچ ها را پشت سر می‌گذارد و اگر با آن دوری در پیست مسابقه بزنید، اثبات می‌کند که باعث شرمساری نشان AMG نمی‌شود.

آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG

از نظر فرمان‌پذیری و کنترل بدنه نیز، این مرسدس بنز است که دست بالا را دارد. سیستم فرمان هر دو ماشین نرم و سبک است و وجهه آن ها به عنوان یک لیموزین را حفظ می‌کند. البته فرمان آئودی کمی گیج است و فرمان مرسدس بنز، گذشته از این که در ابتدای چرخاندن بیش از حد تیز است، نرم‌تر و دقیق‌تر است. هر دو این لیموزین ها از سیستم تعلیقی بهره می‌برند که می‌تواند با فشردن یک دکمه (در مورد مرسدس بنز S63 AMG) و یا با چرخاندن و فشردن یک اهرم (در مورد آئودی S8) تنظیم بشود.

آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG

آئودی دارای سه حالت Comfort، Auto و Dynamic است ولی هیچ کدام از این حالت ها  آن را قادر نمی‌کند در جاده های خارج شهر مانند مرسدس بنز آرام و با وقار باشد. اگر نمی‌خواهید هنگام عبور از چاله ها، ته آئودی  S8 بگیرد یا بدنه آن روی دست‌اندازهای بزرگ حرکات عرضی زیادی داشته باشد، حتماً باید حالت Dynamic را انتخاب کنید.

آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG

اگر بخواهید همان جاده را با مرسدس بنز بروید، سیستم تعلیق در حالت عادی نرم و روان است ولی انتخاب حالت Sport باعث می‌شود سیستم تعلیق قرص و محکم بشود. در مقایسه با آئودی، صدای لاستیک ها هم بیشتر به گوش می‌رسد. حالا بهتر است به دنیای واقعی و به جایی برگردیم که این خودروها 95 درصد از اوقاتشان را آن جا می‌گذرانند. خواه در یک بزرگراه در حال رانندگی باشید، خواه در شهر و به دنبال انجام کارهای روزمره، مرسدس بنز برتری سواری‌اش را نشان می‌دهد. در مناطقی که آئودی S8 به پستی و بلندی ها واکنش نشان می‌دهد و پیوسته به راننده یادآوری می‌کند که سوار یک سدان اسپرت شده است (البته آئودی رینگ هایی 21 اینچی و مرسدس بنز رینگ هایی 20 اینچی دارد )، مرسدس بنز S63 AMG نقش فرشته نگهبان را بازی کرده و سرنشینانش را از دنیای مخوف چاله چوله ها و آسفالت های ناهموار حفظ می‌کند.

آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG

سیستم Magic Body Control، که مسیر پیش رو را اسکن می‌کند و ظرف چند هزارم ثانیه تنظیماتی متناسب با دست‌اندازها انجام می‌دهد، واقعاً فکر بکری است (البته انتخاب حالت Sport این سیستم را خاموش می‌کند). تنها ایرادی که به سیستم تعلیق S63 وارد است، وجود اتصالات سفت و سخت است که باعث می‌شود قسمت جلویی ماشین زیاد نرم نباشد. صندلی ها بخشی مهم برای تأمین راحتی هستند و مرسدس بنز S63 از این بابت بسیار جلوتر است.

آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG

این سدان اسپرت صندلی هایی به شکل کاناپه دارد که به لطف ترکیب مناسب بالشتک ها و پشتی راحت‌‌، می‌توان یک روز کامل را به راحتی روی آن ها نشست. صندلی های آئودی S8 هم واقعاً خوب هستند؛ ضخیم و محکمند و پشتی های خوبی دارند. این امر نشان می‌دهد که هر دو خودروساز به طراحی داخلی توجه خاصی دارند.

آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG

در کابین آئودی یک حس کاملاً اسپرت حکمرانی می‌کند و با رویکرد فیلسوف‌مآبانه مرسدس بنز بسیار متفاوت است. بخش های بزرگی از جنس فیبرکربن به چشم می‌خورند که با مواد با کیفیتی که در خودروهای سری A8 وجود داشتند، ترکیب شده‌اند.

آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG

تودوزی مجلل و گران قیمت را می‌توان به صورت سفارشی برای مرسدس بنز S63 سفارش داد ولی تودوزی استاندارد نیز کیفیت خوبی دارد. لوگوی Affalterbach (مقر AMG) روی درب داشبورد حک شده است، نشان AMG هم روی رکاب ها به چشم می‌خورد. غربیلک فرمان زیبا و دو پره‌ای هم دارای روکش آلکانترا است. گذشته از همه این ها، مالک مرسدس بنز S500 بلافاصله متوجه می‌شود که داخل یک S-Class گران‌قیمت نشسته است. گفتنی است، در این کلاس، از فراوانی موارد جزئی که در مدل S500L دیده می‌شود، خبری نیست.

آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG
آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG
آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG
آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG

نوعی خوش‌دوختی، کیفیت بالای مواد و جزییات نفیس در مرسدس بنز وجود دارد که باعث می‌شود یک سر و گردن از آئودی بالاتر باشد. دو صفحه نمایشگر TFT که روی داشبورد قرار گرفته‌اند نیز، این حس را به سرنشینان القاء می‌کنند که داخل یک خودرو مدرن و پیشرفته نشسته‌اند (صد البته که مرسدس بنز این چنین است).

آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG
آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG
آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG
آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG

آئودی S8 در چند مورد، بازی را می‌برد. سیستم MMI این خودرو کمی بصری‌تر از سیستم Comand مرسدس بنز S63 است. این سیستم دارای آرایه‌ای از دکمه هاست، در حالی که مرسدس بنز بیشتر به کوچک‌سازی، چند لایه‌گی و چرخش منوهای روی صفحه علاقه نشان داده است. وقتی صحبت از سیستم صوتی به میان بیاید، آئودی عقب می‌نشیند و جا را به مرسدس بنز واگذار می‌کند. اگرچه آئودی S8 مجهز به یک سیستم صوتی Bang & Olufsen است که 14,500 دلار می‌ارزد، ولی صدایش زیاد گیرا نیست، مخصوصاً صدای باس که قدری گنگ و مبهم است. سیستم صوتی Bumeister که به صورت استاندارد روی مرسدس بنز نصب می‌شود، انتخاب خوبی برای علاقه‌مندان به موسیقی است، صدای باس بی‌نظیر و شفافی دارد که راننده را تشویق می‌کند ولوم سیستم صوتی را کمی بالاتر ببرد. و اما در مورد صندلی های عقب؛ بهتر است در این جا وارد جزییات نشویم، ولی مشتریانی که این دو سدان را می‌خرند، باید بدانند هیچ کدام از سرنشینان در مورد جا و راحتی صندلی های عقب گله و شکایتی نخواهند داشت.

آئودی S8 در مقابل مرسدس بنز S63 AMG

آئودی S8 دارای صفحات نمایشگر برای صندلی های عقب است به همراه کنترل پنل خاص خودشان، صندلی های عقب مرسدس بنز S63 هم برقی و قابل تنظیم هستند. وقتی کیفیت کالایی که می‌خرید برایتان اهمیت داشته باشد، نباید نگران پولی که می‌پردازید باشید. در محدوده قیمتی زیر 300,000 دلار، آئودی S8 یک کیسه پر از موارد جذاب دارد، از این موارد می‌توان به راحتی حرکت در ترافیک و نیروی خارق‌العاده موتور اشاره کرد. شاید به عملکرد شرکت های خودروسازی عیب و ایرادی وارد باشد، ولی مرسدس بنز S63 AMG به روش های زیادی ثابت کرده است که ارزش فوق‌العاده‌ای دارد. گفتنی است آئودی S8 مانند نسخه بزرگتری از S4 به نظر می‌رسد، در حالی که مرسدس بنز S63 حتی از مرسدس بنز C63 هم خاص‌تر است. وقتی داخل مرسدس بنز می‌نشینید، که البته بسیار گرانقیمت‌تر است، فناوری بالاتری دارد، سواری‌اش نرم و سربه راه است و فرمان‌پذیری‌اش هم عالی است، موتور 8 سیلندر خورجینی مجهز به دو توربوشارژر نیز باعث می‌شود لیموزین S63 AMG حسی اسپرت‌تر داشته باشد.


منبع

CarAdvice

برچسب : S8 , S63 , RS8 , S4 , C63 , آئودی , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

کاربر: farid458
14

مرسدس برنده واقعی نه تنها این رقایت بلکه در بین تمام لوکس اسپرت ها هم بهترینه
ولی باید منتظر نسل جدید سری 7 هم بود
10:32  1393/03/26
پاسخ دادن
هادی
11

واقعا عالی بود
فقط مرسدس بنز کلاس اس
01:34  1393/03/26
پاسخ دادن
علی
16

یه مقایسه از سمند و جی ال اکس! دراز های بدقواره ایرانی بگذارید لطفا!!!
20:44  1393/03/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد