تولید انبوه خودروی دانشگاه علم و صنعت تا سال 96/ خودرویی متناسب با بودجه ایرانی

خودرویی متناسب با بودجه ایرانی

رئیس دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه با تولید خودرو در این دانشگاه به دانش فنی پلتفرم خودرو کلاس بی دست می یابیم، گفت: دانشگاه علم و صنعت پیش بینی می کند تا سال 96 این خودرو را به تولید انبوه برساند.
محمدحسن شجاعی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طرح خودرو کلاس بی از سال 1391 به عنوان طرح کلان ملی انتخاب شده و به ساخت خودرویی جدید با ویژگی ها و مزیت های فراوان منجر می شود.
وی با بیان اینکه اگرچه معنی پلتفرم ساخت کامل خودرو نیست، گفت: شورای عتف خواسته است که یک خودرو را به صورت کامل طراحی کنیم که این طراحی شامل همه قطعات خودرو نیز می باشد.
وی هدف از طراحی خودرو کلاس بی را ساخت مجموعه ای علاوه براتاق اولیه، سوار کردن اتاق های متعدد روی خودرو عنوان کرد تا با قیمتی مناسب و امکاناتی همچون تعبیه کتابخانه کوچک، مکانی برای فلاسک و لیوان، متناسب با هر شرایط اقلیمی با ظرفیتی مبنی بر تعداد خانواده های ایرانی و همچنین دسترسی به مونیتورها، فرمان برقی، دسترسی به دنده برای هر فردی و... عرضه شود.
رئیس دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: نیاز به تعمیرات و تجهیزات و ابزارهای ساخت در این محصولات جدید کاهش پیدا می کند و منجر به افزایش کیفیت محصول می شود.

تولید خودرویی متناسب با بودجه ایرانی

عضو ارشد انجمن مهندسی مکانیک انگلستان گفت: تا به حال در ایران به دانش فنی پلتفرم دست نیافته بودیم که اگر این طرح را به پایان برسانیم نتیجتا تولید خودرویی متناسب با بودجه ایرانی بر اساس تکنولوژی های جهانی برای صادرات و همچنین کاهش قابل توجه هزینه و افزایش کیفیت خودرو را به دنبال دارد.
شجاعی فرد با بیان اینکه در سال 1391 از میان 40 طرح برگزیده برای طرح کلان ملی، طراحی پلتفرم خودرو کلاس بی به عنوان دومین طرح انتخاب شد، گفت: با تولید خودرو کلاس بی ساختار مناسبی برای طراحی همه مدل ها از جمله صندوقدار، هاچ بک، وانت، شاسی بلند، اس یو وی، ام پی وی به دست می آید.

تولید انبوه خودرو کلاس بی تا سال 96

عضو کمیته تکنولوژی فدراسیون اتحادیه انجمن های مهندسی خودرو دنیا گفت: برای انتقال دانش مدیریت طراحی از چند کشور خارجی مشاوره گرفته ایم و اکنون در حال تنظیم تفاهم نامه ای با شرکت سایپا  هستیم و پیش بینی می کنیم درابتدای سال1396 به تولید انبوه خودرو کلاس بی با قیمت 12 هزار دلار باشیم.
وی همچنین افزود: برآن هستیم تا بر مبنای تولید 50هزار خودرو در سال اول، در سال دوم 300 هزار و در سال های آتی به نسبت بیشتری خودرو کلاس بی با قیمت مناسب تولید کنیم.
رئیس کرسی ارتباط با صنعت و دانشگاه یونسکو در ایران اذعان داشت: به تشخیص شورای عتف مبنی بر اینکه سه دانشگاه دیگر در این طرح باید مشارکت داشته باشند، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاههای امیرکبیر را برای ساخت موتور، خواجه نصیر را برای گیربکس و دیفرانسیل و دانشگاه تهران را برای کار روی آزمایشگاهها را انتخاب کرد.
وی با بیان اینکه الان مرحله طراحی ایده ای به اتمام رسیده است، گفت: در این طرح ارتباطات بین المللی با فیزیتا، فدراسیون اتحادیه و انجمن های مهندسی خودرو، آی مکنج انگلیس، انجمن مکانیک مهندسان انگلستان، یورو موتورز اروپا را داریم.
استاد دانشکده مکانیک دانشگاه علم و صنعت گفت: طراحی این خودرو در ایران سابقه نداشته است و 270 خصوصیت خودرو بر روی 300 خودرو کلاس بی و سی بررسی شده و با میانگین شرایط، خودرویی متناسب با شرایط ایران بین کلاس بی و سی را در آینده  ای نزدیک می سازیم.

ایجاد فرصت شغلی فراوان با تولید خودروی کلاس بی

شجاعی فرد توضیح داد: تولید خودرو کلاس بی فرصت شغلی فراوانی را ایجاد می کند در صورتیکه کارخانه علاوه بر تولید عادی خود به ازای هریک خودرو کلاس بی دو نفر را مشغول به کار می کند.
وی در خصوص بودجه طرح عنوان کرد: کل بودجه اولیه 3 میلیارد بوده که مختص طراحی استایل خارجی است و خیلی هم با این سه میلیارد کار کرده ایم ولی باز هم کمک بودجه ای در این طرح نیاز است و قرار بوده از سال1391 مبلغ صد میلیارد بودجه در اختیار این طرح قرار گیرد تا مسیر پیشرفت خود را طی کند.
وی گفت: از آنجایی که خودرو سبد دوم خرید هر خانواده بعد از خرید خانه است و سالانه 5درصد درآمد ناخالص ملی مختص خودرو است باید مشکلات کنونی خودروها بر طرف شود و خودرویی همچون خودرو کلاس بی که قابل صادرات است را در کشور به تولید انبوه برسانیم.

منبع

مهر

برچسب : خودرو , تولید , انبوه , علم و صنعت , بودجه , ایرانی , تکنولوژی , فدراسیون , اتحادیه , یونسکو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

سیامک
1

بازم داستان تکراری توهم خودکفایی و اختراع چرخ! این آقایان کی میخواهند این جمود فکری را کنار بگذارند و درک کنند که ساخت خودرو امروزه یک کنسرسیوم جهانی را شکل می دهد. یعنی با اینهمه ادعای هوش هنوز به درک چینیها از فرمت اقتصاد و صنعت مدرن نمی خواهیم برسیم؟ اینهمه هزینه مضاعف از جیب ملت برای چه؟ سالهاست که خودکفایی در جهان دیگر معنای غرورآفرینی بحساب نمی آید درعوض از قرنها پیش هرکه بیشتر توانسته از مشارکت سایر کشورها بهره ببرد و در منابعشان (منابع اولیه تا دانش فنی) موفقتر بوده. امروز غرور آمیز این است که محصول نهایی بهتر از بقیه باشد نه اینکه مستقلتر از بقیه باشد. استقلال کامل و ایزوله یعنی دور ماندن از دانش جاری روز.
14:21  1393/04/26
پاسخ دادن
حامد
7

این کار خیلی عالیه!
به جای اینکه دولت و مردم به خودرو سازهای سنتی کمک کنند و ایراخودرو و سایپا هر محصول بی کیفیت و تاریخ مصرف گذشته را تولید کنند و به هیچ فرد و مسئولی پاسخگو نباشند ... باید به کارخانه ها و مخصوصا دانشگاه هایی کمک کنیم که بتوانند محصولات مدرن و با کیفیت و با امکانات روز دنیا باطرحهای ایرانی تولید کنند و ...
... روزی برسه که دانشمندان ایرانی هم بتونن ماشینی تولید کنند که در شتاب و قدرت و لوکس بودن از فراری هم جلو بزنه
مشکل خودروسازی ما اینه که هیج شرکتی برای تحقیق و پژوهش در جهت ساخت و تولید ایده های داخلی هزینه نمیکنه و دانشمندان ایرانی را هم باور ندارند و فقط به فکر کپی برداری هستند در حالی که این پول ها، هزینه نیستند و در طولانی مدت بازدهی خیلی زیادی برای شرکتها خواهند داشت
12:47  1393/02/31
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی اطلس سفید : سلام.اطلس یا کوییک؟؟؟
رضا : اطلس سفید مشکی طرح مادران واسه همین زود میدن
ح : سلام شک نکنید برای پول گرفتن دعوتنامه را میفرستن بعد تکمیل وجه میگن ماخبرنداریم
لیدا : من که زنگ زدم و گفتم بنده خدا اپراتورشم دهنش باز مونده بود و گفت حتما پیگیری میشه... ترئخدا بقیه هم زنگ بزنید تو اخبار بگن حداقل یه مسول پیگیری کنه
ح : سلام دوستان عزیز لطفا هرکی طحویل گرفت لطفاخبر بدین ممنون این هم یک تجربه ای بود برای مردم
اطلس بهمن : آقا رضا بسلامتی ماهم طرح مادران هستیم ایشالا واریزی دوم چقد پول ریختی
رضا a5 مشکی : سلام.دوستانی که با کرمان موتور تماس میگیرن همین شماره 02142724 داخلی 7 و بعد داخلی 3 رو میگیرن؟ من که هر چی این چند روزه زنگ میزنم به این شماره بعد گرفتن داخلی فقط بوق آزاد میخوره و کسی پاسخگو نیست.
علی : سلام لطفا از تجربه رانندگی بگید از معایب خودرو بگید
اطلس 30مرداد : سلام دوستان تنهاامیدهمین162تماس بگیریدداخلی4بزارید رسانه ایی شه بلکه فرجی بشه به ماشینامون برسیم یه تماس گرفتن بهتراز دست رو دست گذاشتنه که
فربد : البته شاید چون خودروی دوستمون رنگ مشکی هست هنوز فاکتور نشده. خودروی ما سفید سقف مشکی هست. احتمالا اطلسهای رنگ سفید با سقف مشکی تا تاريخ ۲۸ مرداد فاکتور شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
جواب بی وفای پنج تیر پرونه : با همه مشکل داره
محمد رضا : موضوع شکایت باید چی انتخاب کنیم؟!؟
ملیحه 207 ارتقاع یافته : حد اقل 2 ماه بعد
آبتین : رانا پلاس تا چه ماهی دعوت نامه واریز وجه اومده؟
پروین‌ساراجون : دوستان‌آدرماهیها‌مبلغ‌دعوتنامه‌چقدربودبراتون‌منم‌دیماهیم‌میخوام‌بدونم‌،ممنون‌که‌جواب‌میدید.
جی ایکس آر ال : نمایندگی الکی سر مردم کلاه میزارن سریع تحویل میدن تازه آشنا هم هست مجبور شدم ماشینم بفروشم خدا میدونه اینا کی فاکتور بشن کی تحویل بدن اینجوری که من نظرات میخونم هنوز ثبتنامهای قبل از مهرماه تحویل نگرفتن
جی ایکس آر ال : سلام دوستان از طرح جوانی فروش فوق العاده مهرماه کسی فامتور شده؟
رانا : هنوز تحویل شهریور ندادن انشاالله 2 سال دیگه گیرتون می یاد
سعید x55 pro : شما بفرمایید کی ثبت نام داشتید و لیزینگی بوده ؟ من 3 آبان قراردداد 17 تایید لیزینگ و شماره شاسی خورده نمایندگی میگه تحویل برج 12خیلی هم اطمینان داده به تحویل امسال
سعید x55 pro : آقای نوری چه ماشینی؟ برای امسال هست تاریخ تایید لیزینگ میفرمایید لطفا و چه بانکی؟ وامتون واریز نشده ؟