5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

افراد بسیاری هستند که رویای خرید و بازسازی یک ماشین کلاسیک مشهور را در سر می‌پرورانند. فرقی نمی‌کند که شما دانش آموز دبیرستانی باشید یا یک بازنشسته، همیشه ایده پروژه بازسازی طولانی مدت ماشین های کلاسیک جذاب است. اگرچه عوامل مهمی را هنگام انتخاب ماشینی که قصد خرید و بازسازیش را دارید و می‌خواهید صدها ساعت وقت و مبلغ قابل توجهی پول صرف آن کنید، باید در نظر بگیرید. اگر با فکر عمل کنید، پروژه شما نتایج بسیار رضایت بخشی به بار خواهد آورد. بر عکس آن، بی دقتی باعث هدر رفتن پول و دلسردی شما خواهد شد.

 

1 . ماشینی را انتخاب کنید که برایتان ایجاد ارزش کند.

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

تعداد ماشین های قدیمی که نیاز به بازسازی دارند، تقریبا بی نهایت است. اکثر این ماشین ها بدون توجه به اینکه با چه دقتی بازسازی شده اند، با ارزش نخواهند بود. با بی توجهی، روی یک ماشین خاص اصرار نداشته باشید. کمی تحقیق کنید تا دریابید کدام ماشین ها و مدل ها بعد از بازسازی ارزشمند هستند. یک ماشین که مستعد تبدیل شدن به چیزی تحسین برانگیز است، احتمالا قیمت خرید بالاتری نیز خواهد داشت، اما به یاد داشته باشید که قیمت ماشین، بخش کوچکی از هزینه های پروژه شما را تشکیل می‌دهد.

 

 2 . مراقب پوسیدگی و زنگ زدگی باشید.

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

بسته به اینکه ماشین انتخابی شما عمرش را در چه منطقه ای گذرانده باشد، احتمال دارد که شاسی آن در اثر زنگ زدگی آسیب شدید دیده باشد. تعمیر زنگ زدگی ها بسیار وقت گیر است و نیاز به جایگزینی صفحات فولادی دارد. اگر ماشینی که دچار زنگ زدگی است، خریده اید، باید ماشین را تقریبا دمونتاژ کنید؛ هر میلیمتر از قسمت های فلزی را باید شن پاشی (Sand Blast) کنید و قسمت های غیر قابل تعمیر را جدا کرده و قطعات جدید را جوش دهید. اگر خوش شانس باشید می‌توانید قطعات جایگزین را از تولیدکننده های متفرقه خریداری کنید، در غیر این صورت مجبورید از ورق فلزی آنها را بسازید. تعمیر قسمت های زنگ زده، کار هر کسی نیست؛ بنابراین، موقع خرید ماشین باید بدانید که واقعا در چه شرایطی قرار دارد.

 

3 . ماشینی که روشن می‌شود را بخرید.

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

اگر ماشینی را که روشن می‌شود و حرکت می‌کند بخرید، مطمئنا ریسک اینکه مجبور شوید هزینه و وقت زیادی برای تعمیرات مکانیکی صرف کنید را، به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده اید. خرید ماشینی که برای ده‌ها سال روشن نشده است، نوعی خطر کردن است. در بهترین حالت ممکن، شما احتمالا نیاز به باتری تازه، استارت و پمپ سوخت خواهید داشت. اما در وضعیت بدتر، شما با یک موتور از کارافتاده سر و کار دارید که یا باید از نو کاملا تعمیر شود یا اینکه جایگزین گردد.

 

4 . از یافتن قطعات جایگزین مطمئن شوید.

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

کمبود و نایابی قطعات جایگزین می‌تواند باعث توقف یا به زبان دیگر مرگ پروژه بازسازی شما شود. اگر ماشین کمیابی خریده اید، احتمال یافتن قطعات جایگزین آن هم بسیار کم است یا اینکه در صورت وجود، بسیار گران هستند. بنابراین، برای اینکه پروژه شما با سرعتی مناسب و بودجه ای معقول پیش برود، از وجود قطعات جایگزین برای ماشینتان در بازار مطمئن شوید.

 

5 . از یک متخصص مشورت بگیرید.

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

اگر دوست یا آشنایی دارید که در مورد بازسازی ماشین های کلاسیک اطلاعات و تجربه دارد، هنگام خرید ماشین او را همراه خود ببرید. استفاده از نظرات شخصی که تجربه بیشتری دارد، همیشه ایده خوبی است و مرحله انتخاب ماشین برای خرید، یکی از مناسب ترین زمان ها برای استفاده از نظرات این افراد است. 


منبع

AolAutos

برچسب : کلاسیک , بازسازی , باتری , موتور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

Mostafa
23

سلام: ‏Jensen interceptor 1974 سراغ دارم بيست سال توي شمال زير بارون خوابيده ماشين خراب نشده ولي زير بندي زنگ زدگيش زياده طي اين مدت روشن هم نشده7500cc‏ ‏
ممنون ميشم راهنمايي بكنيد
13:17  1396/01/14
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
cvt : سلام آیا کسی هست که تکمیل وجه 20 اسفند و 21 اسفند 1403 باشه و هنوز فاکتور نشده باشه؟؟؟؟؟ خواهش میکنم اطلاع رسانی کنید و تاریخ سخا رو هم بگید. همه چشم انتظارن.
cvt : واريز اوليه 4 مهر 1402 تكميل وجه 22 اسفند 1403
شاهین ۲ اردیبهشت : سلام ۳۰ مهر فاکتور شدم هنوز بعد از دو هفته پلاک نشدم
M : سلام پرداخت وجه اولیه شما برای چه زمانی بوده ؟
امیر،اردیبهشت : دوستان کسی فاکتور نشده جدیدا،از ۳ و ۴ اردیبهشت کسی هست فاکتور شده باشه
شاهین پلاس : سلام دوستان تکمیل وجه 3 اردیبهشت سخا ششم امروز بعد ظهر فاکتور شدم
شاهین : فاکتور 5 ابان بودم هنوز پلاک نشدم..کسی هست مثل من باشه؟
جی اتومات تکمیل 25 اسفند : بیشتر 20 اسفندی ها فاکتور شدن 21 و 22 میره برا یکی دوماه دیگه منم که 25 اسفندم سه چهار ماه دیگه باید برای فاکتور صبر کنم
حمید محسنی : سلام دیروز سند ماشین اومد امروزم از طریق ی آشنایی فهمیدم ماشینم بارگیری شده رفتم نمایندگی دیدم بسته نگهبانشو پیدا کردم شمارمو دادم بهش گفتم اومد زنگ بزن بهم الان زنگ زد گفت ماشین اومده شنبه بیا تحویل بگیر
مرتضی : سلام دوستان، در مرحله تحویل خودرو هستم، چطور می تونم ماشین رو تهران تحویل بگیرم. هنوز برام پیامک نیومده که ماشین رو از پارکینگ تهران تحویل بگیرم. خودم اهواز هستم. میخام تهران ماشینم رو معاوضه کنم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
4شهربور : 5997هنوز فاکتور نشده انشالله تو این هفته فاکتور بشه لطفن به شایعات گوش نکنید همه رو تحویل میدن هیچگونه تبدیلی اتفاق نمی افته فقط لطف کنید شماره پذیرش بزارید کسانی که فاکتور نشدن ممنون
ساینا تک : نمیدانیم اطلاعی نداریم
جواد : داداش هنوز پیامک بیمه واسم نیامده .ولی پیام تحویل حضوری اومده
نیسان تکسوز : ما پلاگ شدیم هنوز نگرفتیم 13 روز شده ندادن تهران هم هستیم شما ک اکستند نوشتید اخر ماه دگ پلاگ شید تا بگیرید شده بهمن دقیقا
یاسر بلوچستان : پرینت بیمه خودت بگیر مشکل نداره ماشین صفر هست
حسن : توقرارداد36زده امااپراتورزنگ میزنی میگه 12درصد یعنی ماهی 4ملیون
حسن : مااذرماهی هااندازه مهربیشتر طول کشید نمیدانم سود تاخییر رومحاسبه میکنن یانه
سید حسن : سلام 207 پانرما دستی تحویل دی ماه 3آبان تکمیل وجه کردم امروز15 آبان تاریخ همه شده15 طرح عادی
محمد : داداش دعوتنامه واست بیاد برات پیامک میشه، اینجا هم اعلام میکنن نیازی نیست انقدر خودتو اذیت کنی هر روز بپرسی
سجادgxrl : منم شکایت کرده بودم امروز زنگ زدن ک فاکتورشده و..