10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

آیا تاکنون از اینکه در یک تابستان داغ در یک ترافیک سنگین گیر کرده باشید، کلافه و عصبی شده اید؟ امکانش بوده است. مطمئنا، خارج از خودرو احتمالا داغ و شرجی است، اما باور کنید که دما در زیر کاپوت شما بسیار بدتر است. این اصلا خوب نیست و اگر خیلی گرمتر شود، باید خیلی خوش شانس باشید که به خانه برسید. چرا؟ بسیار ساده است، چون گرما، دشمن موتور خودرو است. سیستم خنک کننده اولین خط دفاعی در جنگ با گرمای بیش از حد موتور است. اگر شما به صورت مناسب سیستم خنک کننده خودرویتان را نگه داری، و چند نکته پیشگیرانه را نیز رعایت کنید، مطمئن خواهید شد که از اعمال تنش حرارتی اضافی در دماهای بالا جلوگیری خواهید کرد. اما چگونه موتور خودروی خود را تحت شرایط رانندگی نرمال، خنک نگه دارید؟ آیا کاری می‌توانید انجام دهید که از داغ کردن موتور خودرویتان جلوگیری کند؟

 

شماره 10- آیا خودرویتان مستعد داغ کردن موتور است؟

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

بعضی از خودروها بیشتر از خودروهای دیگر گرم می‌کنند، و این موضوع ربطی به نوع و اندازه خودرو ندارد. اگر اخیرا خودرویی خریده اید که به گرم کردن مشهور است و شما هم خیلی از آن سر در نمی‌آورید، کارتان کمی مشکل خواهد بود. خیلی مهم است که به همه چیز دقت کنید و شرایط را تحت کنترل خود داشته باشید. به فراخوان ها در مورد مدل خودرویتان توجه کنید، بعضی اوقات چیزی که عیب شناخته می‌شود، مانند یک واشر سرسیلندر با طراحی ضعیف، عامل اصلی مشکل است. طراحی اشتباه، تنها دلیل گرم شدن بیش از حد موتور نیست؛ بلکه عوامل مختلفی در این امر دخیل هستند. اگر شما به خودرویتان در مورد مستعد بودن به گرم کردن موتور مشکوک هستید، اولین کاری که باید انجام بدهید مراجعه به فروشنده خودرو و کسب اطلاع در مورد هرگونه فراخوان یا دستور العمل خاصی است. اگر این مورد در خصوص خودروی شما صادق نیست، به ادامه لیست ما توجه کنید؛ چون به شما کمک خواهد کرد تا احتمال داغ کردن موتورتان را کاهش دهید.

 

شماره 9- به نشانگر دمای موتور توجه کنید.

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

شاید این یک توصیه بسیار ابتدایی به نظر بیاید، اما تضمین می‌دهیم که تعداد بسیار کمی از رانندگان به نشانگر دمای موتور توجه می‌کنند. طبیعتا، آمپر سوخت برای اکثر رانندگان حساس تر است، همانطور که سرعت سنج یا حتی دور سنج. اما چراغ های هشدار دهنده خودرو، اطلاعات بسیاری در اختیار شما قرار می‌دهند. شما فقط باید بدانید که به کجا نگاه کنید. در کنار نشانگر درجه حرارت موتور، شاید نشانگرهای فشار روغن، میزان شارژ باتری و در صورتی که خودرو شما مجهز به توربوشارژر باشد، نشانگرهای مربوط به آن را نیز، پیدا کنید. به محض اینکه محل نشانگر دمای موتور را پیدا کردید، به محدوده نرمال نشانگر توجه کنید. اگر سیستم خنک کننده خودروی شما به درستی کار کند، شما خواهید دید که دما تقریبا ثابت باقی می‌ماند یا در یک محدوده مشخصی قرار می‌گیرد. اگر دیدید که نشانگر افزایش دمای سریعی را نشان می‌دهد، در این صورت مشکلی وجود دارد، به هیچ عنوان ساده از کنارش نگذرید و عاقلانه است که اشکال سیستم خنک کننده موتور را هرچه سریعتر رفع کنید. چرا که در صورت از کار افتادن موتور، باید هزینه سنگینی برای تعمیر و یا حتی تعویض موتور پرداخت نمایید. پس ارزش این را دارد که گاهی اوقات نگاهی به نشانگر دمای موتور خودرویتان بیندازید.

 

شماره 8- به دنبال نشتی های قابل مشاهده باشید.

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

یکی از نشانه های مشکل در زیر کاپوت، وجود مایعات نشت کرده در زیر خودروی پارک شده است. اما چگونه تشخیص بدهیم که این مایع خنک کننده نیست، بلکه چیز دیگری است؟ معمولا با توجه به رنگ و محل تشکیل حوضچه حاصل از نشت، می‌توانید نوع مایع را تشخیص دهید. در زمان های گذشته، تمام خودروها از مایع خنک کننده به رنگ سبز روشن استفاده می‌کردند، که حالتی چسبناک داشت. حالا، خنک کننده ها در رنگ های مختلفی از سبز، قرمز، پرتقالی، و حتی صورتی به بازار عرضه می‌شوند. سازندگان مختلف در مورد مایعات خنک کننده از استاندارد های مختلفی استفاده می‌کنند. در این وضعیت دیگر فرقی نمی‌کند که رنگ مایع خنک کننده خودروی شما چیست، چون به هر حال در جایی از سیستم خنک کننده خودرویتان نشتی دارید. مایعات مختلفی که در کل خودرویتان در جریان است مانند سیستم سرمایشی، موتور، گیربکس، سیستم ترمز، و غیره محصور باقی می‌مانند تا اینکه عمدا تخلیه و مجددا جایگزین شوند. مایعات، قسمت های متحرک خودروی شما را خنک و روغن کاری می‌کنند، و سیستم خنک کننده استثنا نیست. به بیان ساده تر، اگر یک حوضچه زیر خودروی خود دیدید، پس نشتی وجود دارد، و اگر نشتی وجود دارد پس شما در خطر کاهش مایع خنک کننده هستید، که می‌تواند باعث گرم شدن یا حتی داغ کردن موتور خودرویتان گردد. پس در رفع این نشتی درنگ نکنید، یا آماده پرداخت یک صورت حساب سنگین تعمیر باشید.

 

شماره 7- به دنبال نشت های مخفی باشید.

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

تمام نشتی ها قرار نیست خودشان را نشان بدهند. اگر کاپوت را بالا بزنید و به سطح  مخزن خنک کننده نگاهی بیندازید و ببینید که زیر سطح حداقل قرار دارد، به دنبال این نباشید که حتما یک نشتی زیر کاپوت پیدا کنید. در این حالت، مشکل چیز دیگری است. بله این بسیار طبیعی است که مایعات بخار شوند اما به مقدار کم. هر وقت درب موتور را باز کردید، چند دقیقه تمام شیلنگ ها و لوله ها را از نظر ساییدگی و خوردگی کنترل کنید. مطمئن شوید که تمام بست ها محکم هستند. هر چیزی را که کهنه شده است، تعویض کنید و مخزن مایع خنک کننده را در سطح مناسبی پر کنید و در زمان های مشخصی کنترل کنید که این مایع ثابت باقی مانده است.

 

شماره 6- کنترل شیلنگ ها و تسمه ها

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

اگرچه ممکن است خودروی شما در گروه رسیدگی و کنترل های دوره ای قرار داشته باشد، اما ارزش آن را دارد که گاهی نیز، به صورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد. بازبینی شیلنگ ها و تسمه ها از جمله کارهایی است که علی رغم سادگی شان، اغلب فراموش شده یا نادیده گرفته می‌شوند. این که خودروی شما، بزرگ و قوی است و قابلیت انجام کارهای سنگین را دارد، دلیل بر این نمی‌شود که شیلنگ ها و تسمه های آن پاره یا پوسیده نشوند. شیلنگ ها و تسمه ها همچنان از لاستیک ساخته می‌شوند که می‌تواند ترک بخورد، سوراخ و یا پاره شوند. پس هنگامی که کاپوت را بالا می‌زنید، لبه شیلنگ ها را از نظر پارگی یا چاک خوردن بررسی کنید. میزان کشش تسمه ها را نیز، کنترل کنید؛ چرا که، اگر کشش یک تسمه مناسب نباشد یا بیش از حد سفت باشد، باعث می‌شود که دینام خودرو بیش از نیاز و سخت تر کار کند تا بتواند نیرو را به دیگر اجزا برساند. سخت تر کار کردن دینام، باعث ایجاد گرمای بیشتر و در نهایت منتج به افزایش بیش از حد دمای موتور می‌گردد. با داغ کردن موتور، فشار در سیستم خنک کننده تولید می‌شود که به فشار داخل شیلنگ اضافه می‌شود.

 

شماره 5- از مخلوط مناسب مایع خنک کننده و آب استفاده کنید.

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

سیستم خنک کننده خودروی شما فقط از مایع خنک کننده استفاده نمی‌کند، همچنانکه فقط از آب نیز استفاده نمی‌کند. در واقع سیستم خنک کننده موتور، برای اینکه به وظیفه خود به خوبی عمل کند باید از مخلوطی با نسبت مناسب آب و مایع خنک کننده استفاده کند. در صورتی که از دستور العمل سازنده خودرو سرپیچی کنید و فقط از آب یا مایع خنک کننده استفاده کنید، امکان دارد که به موتور خودرویتان آسیب برسانید. حداکثر و حداقل دمایی که سیستم خنک کننده می‌تواند در آن عمل کند، مستقیما به نسبت مخلوط آب و مایع خنک کننده بستگی دارد. به عنوان یک قانون کلی، مخلوط 50 درصد آب و 50 درصد مایع خنک کننده برای اکثر شرایط رانندگی مناسب است. البته برای اطمینان از اینکه از مخلوط مناسب استفاده می‌کنید، بهتر است از کتابچه راهنمای سازنده کمک بگیرید.

 

شماره 4- بیش از حد مجاز بار نزنید.

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

چیز ساده ای به نظر می‌رسد، اما اغلب نادیده گرفته می‌شود. با اضافه بار زدن وزنی را که موتور شما باید برای کشیدنش نیرو تولید کند، افزایش داده اید و این یعنی فشار بیشتر به موتور، و فشار بیشتر به موتور یعنی تولید گرمای بیشتر، و اگر سیستم خنک کننده نتواند از پس گرمای تولیدی بر بیاید، نتیجه آن داغ کردن موتور و آسیب رسیدن به آن است.

 

شماره 3- یدک کشیدن بیش از حد مجاز

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

بسیاری از افرادی که وانت بار می‌خرند چیزی برای این ور و آن ور بردن دارند. اما وانت بارها هم، در حمل بار محدودیت هایی دارند که باید رعایت شود. وجود تجهیزات یدک کشی بر روی خودرو، به معنی بالاتر بودن ظرفیت حمل بار آن نیست و موتور در صورت وجود اضافه بار دچار مشکل خواهد شد. این مسئله در وانت هایی که بعدا توسط مالکشان مجهز به تجهیزات یدک کشی شده اند، حساس تر است؛ زیرا سازنده در هنگام طراحی این مورد را در نظر نگرفته است.

 

شماره 2- کنترل ترمزها

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

یکی دیگر از عوامل گرم شدن موتور، ترمزها هستند. اگر موتور خودروی شما داغ کرد و شما هیج یک از علائم معمول داغ کردن موتور را پیدا نکردید، به سراغ ترمزها بروید. امکان دارد که یک کالیپر درگیر با چرخ، علت داغ کردن موتور باشد. دلیل درگیر شدن کالیپر یا لنت ترمز می‌تواند تغییرات دمایی، تغییر در فشار سیستم ترمز، فرسایش نامتعادل در قطعه مورد نظر، ترمزگیری های نامناسب و یا ترکیبی از این عوامل باشد. ترمز درگیر باعث می‌شود که موتور برای حفظ سرعت خودرو به فشار بیفتد و حرارت زیادی تولید شود. اگر تشخیص دادید که داغ شدن موتور خودروی شما به دلیل ترمز درگیر است، اجازه دهید که ترمزها خنک شوند. در صورتی که باز هم این مشکل را داشتیدT بهتر است از شر قطعه معیوب خود را خلاص کنید.

 

شماره 1- تعمیرات دوره ای را جدی بگیرید.

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

نگهداری خودرو در شرایط مناسب یکی از راه های اصلی جلوگیری از داغ کردن موتور است. در واقع اگر شما تمام قسمت های خودروی خود را به دقت مورد بازبینی و نگه داری قرار دهید، فقط جلوی داغ کردن موتور را نگرفته اید. اما برای اینکه از داغ کردن موتور جلوگیری کنیم، کدام قسمت ها را باید تحت مراقبت داشته باشیم؟ مراقب علائم بروز مشکل در سیستم خنک کننده باشید، مانند افزایش ناگهانی در دمای نرمال کارکرد موتور یا نشتی ها در سیستم. همچنین باید به طور مرتب شیلنگ ها و بست های سیستم خنک کننده را کنترل کنید. کنترل تسمه موتور، رادیاتور، درپوش رادیاتور و مخزن سر ریز نیز، از نکاتی است که نباید فراموش شوند.


منبع

HowStuffWorks

برچسب : چراغ های هشدار دهنده , داغ کردن , دمای موتور , کالیپر , لنت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

469 نظر

مصطفی
46

سلام.یه پراید دارم که فقط درسرعت بالا امپربالا میاد دیگه پایین نمیره .که فن استراحت کنه .ولی در سرعت پایین یاتوشهر هیچ مشکلی نداره .به نظر تون علت ازچی میتونه باشه .ممنون میشم کمک کنید
08:20  1397/02/01
پاسخ دادن
حبیب
18

سلام....روزنه های داخلی رادیات گرفته و کثیفه...بده سیخ بزنن
00:33  1397/04/13

مهدی
16

سلام.رادیات یا نشتی داره از یک جای هوا میکشه یا سیم اتصال آهن مشکل داره
23:46  1397/08/10

عباس
47

سلام من یه پراید مدل 90دارم داخل شهر امپر آب یه خط بالا میاد فن شروع به کار میکنه تو جاده فن میاد نزدیکان وسط بعد با تاخیر شروع به کار میکنه چند روزه اینجوری شده لطفا بگیر مشکل چیه؟
13:43  1398/03/21

امیر
10

سلام پارس تیوفا دارم مدل ۹۷ درحالت رفتن امپر بالا پایین می شه یعنی بازی می کند زود زود ..تمام وسایل عوض کردم خوب نشد .فشنگی.ترموسات.دمااوردم پایین ..اتصال بدنه .بی فایده واترپامپ سالم .درحالت ایستادن عالی فن سالم ..راهنمای کنید
11:29  1400/10/02

رضا
12

سلام دوستان پژو مدل ۹۱دارم دوگانه سوز وقتی تو ترافیکم حتی نه از کولر و نه بخاری استفاده میکنم امپر روی ۹۰میاد حتی بعضی وقتام یه کوچولو ۹۰ رو رد میکنه مشکل چیع
21:11  1396/12/11
پاسخ دادن
محمود
5

دوست عزیز هر دو رله فن رو چک کن اگه مشکل حل نشد ترموستات را چک کن انشالله جواب میگیری
08:53  1397/02/04

علی
6

بیشتر این مشگل از فشنگی آب سریع عوض کن.فشنگی سبز رنگ
11:59  1398/01/05

سعید
1

سلام دوست عزیز برو پیش برقکار بگو یه برنامه هست میدن به کامپیوتر خودرو فن ها زودتر میان تو سرویس کارت درست میشه
23:18  1398/05/08

مسعود
7

من یک پراید مدل ۸۷ دارم.آمپر آبم از نصف بالا تر میره بخاریمم بادش سرده مشکل از کجاست
20:20  1396/07/13
پاسخ دادن
مجمدرضا
4

رادیاتدبخاریت
07:50  1396/07/16

اخطارصنعت
2

****** کیت محافظ موتور اخطار (جهت جلوگیری از سوختن موتور و واشر سرسیلندر)******
***دارای 2عدد دماسنج دیجیتال الکترونیکی وسنسورهای مربوطه جهت رویت و کنترل دمای قبل و بعد ترموستات – دارای برد الکترنیکی آلارم LEDچشمکزن وآژیر اخطار- دارای کلیدهای تنظیم دمای حداکـثرجهت فعال شدن آلارم و چشمکزن وتنظیمات داخلی – دارای4LEDسبز.زرد.نارنجی.قرمزوسنسورهای مربوطه نصبی در مخزن آب برای اندازه گیری و رویت میزان سطح آب
*** این کیت الکترونیکی هوشمند قابل استفاده برای کلیه اتومبیلهای قدیمی و جدید بوده و راننده را در مواقع کمبود آب رادیاتوریامخزن و بالا بودن دمای آب موتور و همچنین مواقع عمل نکردن ترموستات یا فن موتورویاواترپمپ مطلع کرده و از حوادث و هزینه های سنگین موتور سوزی وتعویض واشر سرسیلندر جلوگیری میکند.همچنین میتوان با تغییرموقعیت سنسوردماسنج دوم درمسیر برگشت از رادیاتور،میزان راندمان و خنک کنندگی آنرا رویت کرد.قیمت 200هزارتومان - تلفن پشتیبانی و مشاوره فنی :09353351942 مهندس حاجی آقایی
22:33  1396/07/12
پاسخ دادن
محمد
9

سلام
خسته نباشید
405 دارم مدل 93 وقتی کولر روشن میکنم آمپر آب میره بالا
مشکل از چیه؟
14:10  1396/07/03
پاسخ دادن
حامد
8

اگه فقط موقع روشن شدن فن آمپر آب بره بالا احتمالا اتصال بدنه ها سولفاته شده
13:21  1396/07/10

مرتضي جعفري
6

سلام اقا من سمند دارم٩٣فن اصلان كار نميكنه مگر يه چوب بزارم زير افتاماتش چه كند چه تند راه ميافته ولي بدون چوب زير افتامات كه ميشه دستي اتصال فاتامات اصلا فن كار نميكنه ميشه راهنمايي كنيد منزور از چوب زير افتامات اينه كه سرپوش افتاماتو برميدارم ٣تاشو با چوب بستني رله اافتاماتو متصل ميكنم هم دور تند كار ميكنه اگه ٣تاشو چوب بزارم تندهم كارميكنه در غير اين صورت اصلا حتي كولر ميگيرم كار نميكنه ممنون ميشم راهنمايي كنيد
02:27  1396/07/03
پاسخ دادن
مرتضي جعفري
2

سلام اقا من سمند دارم٩٣فن اصلان كار نميكنه مگر يه چوب بزارم زير افتاماتش چه كند چه تند راه ميافته ولي بدون چوب زير افتامات كه ميشه دستي اتصال فاتامات اصلا فن كار نميكنه ميشه راهنمايي كنيد منزور از چوب زير افتامات اينه كه سرپوش افتاماتو برميدارم ٣تاشو با چوب بستني رله اافتاماتو متصل ميكنم هم دور تند كار ميكنه اگه ٣تاشو چوب بزارم تندهم كارميكنه در غير اين صورت اصلا حتي كولر ميگيرم كار نميكنه ممنون ميشم راهنمايي كنيد
02:25  1396/07/03
پاسخ دادن
سجاد
5

سلام پراید۸۴صبادارم.آمپریکم‌ازرو۹۰ردمیکنه بعدفن روشن میشه این مشکل ایجادمیکنه
16:05  1396/06/19
پاسخ دادن
امیر
11

منم این مشکل رو دارم.بعر از رورن شدن فن درجه یه کم بالاتر از نصف مب ایسته ولی نصفه نمیشه هیچوقت
اگر ممکنه کمک کنید
00:34  1396/06/31

هادی
0

سلام اشکالی نداره
00:36  1396/07/12

عباس
4

رله های فن شما کار نمیکنه و وقتی دما به 91درجه حدودا میرسه سنسور اب مستقیما برق رو وصل میکنه و فن روشن میشه رلههای فن رو تعویض کنید درست میشه مشکل
15:27  1396/07/20

ابوالفضل
11

سلام
من یه سمند
Lx 86 دارم، مدتیه امپر اب تا یه خط مونده به وسط میره بالا . ولی زمانی که تو ترافیک میمونم و کولر روشنه میاد پایین . ولی تو جاده دوباره میره بالا . آب هم کم نمیکنه . همه چی رو چک کردم مشکلی نداشت به جز ترموستات
ممکنه از اون باشه؟
20:15  1396/06/14
پاسخ دادن
مهدی
24

سلام پژو پارس مدل ۹۰دارم طی یک مسافت کوتاه موتورش خیلی گرم میشه و دمای اب میرسه وسط .یکی بگه مشکل کجاست
21:29  1396/06/13
پاسخ دادن
Reza
14

سلام یک پیکان وانت دارم خیلی داغ میکنه بینهایت تا خونه اخرم چند بار رفته چیکار کنم تازه ابرادیاتور رو عوض کردم ضدیخ با اب رادیاتور ریختم ولی بازم داغ میکنه چیکارکنم
18:44  1396/06/11
پاسخ دادن
ابراهیم
6

سمند 87 LX کارکرد 80 دارم
پس از یک ساعت رانندگی و امپر اب تو محدوده خانه دوم خاموش میکنه . شبیه تمام شدن سوخت. ولی پس از خنک شدن دوباره روشن میشه. شمع و ترموستات و پمپ بنزین و صافی بنزین واستپر موتور را عوض کردم درست نشد لطفا راهنمایی بفرمایید
14:04  1396/06/09
پاسخ دادن
عطا
1

ببین از رل استارتت نیست .فکر کنم مشکل برقی باشه .تسمه تایمتم یه نگاه بنداز ببین خوب سر جاش هست ولی بیشتر شکم روی رل استارتته
23:53  1396/06/21

میثم
9

سلام خدمت دوست عزیز تورو خدا جواب منو زود بدین هرچی کار میکنم خرج ماشین کردم
یه پراید مدل 85 دارم چن10 روز پیش آمپرش رفت بالا کلن ماشین از پمپش آب فوران کرد
مکانیک اوردم گفت مشکل از فنشه بعد رله فن و سوکتشو عوض کرد باز چند روز کار کرد باز اینجوری شد..بازم همون مکانیک اومد یکم دستکاریش کرد رله فن رو باز خوب شد
امروز باز دوباره تو ترافیک اتوبان ماشین امپرش رفت بالا باز زدم بغل دیدم باز فن کار نمیکنه
یدونه از این سایپا یدکا اورد بکسل کرد تا تعمیرگاه یه نگاه انداخت راست یا دروغ گفت از واشر سر سیلنده 700 خرج داره...
منم که سر در نمیارم گذاشتم تا درست کنه ولی مطمنم اینا علایم واشر سوزوندن نیست...
لطفا بگید علتش چیه چند روز یه بار فن از کار میوفته والا کولرم نمیگیرم از ماشین...
شمع و وایر و تسمه تایم و تسمه دینام و و کل فیوزا و تسمه کولرم تازه عوض کردم..
لطفا جواب بدین...
هرچند 700 رفته تو پاچم ولی نون حلال خوردنم واسه بعضی از این مکانیکا هم آرزوست..
با تشکر..
19:46  1396/06/08
پاسخ دادن
میلاد
5

قیمت رو خیلی بالا گفته من واس پارس رو حدودا 400 تعمیر میکنم مگه اینکه سرسیلندر نو نیاز داشته باشه که در اون صورت قیمت منطقی گفته
احتمال زیاد نظر تعمیر کار درسته
00:24  1396/06/09

دوست
2

داداش فشنگی ها رو بررسی کن که شاید به خاطر ایراد پیدا کردن پیام اشتباه میفرستن ecu
11:20  1396/06/10

غلامرضا
3

فقط هوا گیری میخواد
00:52  1396/06/23

علی
5

والا این مشکل میتونه از محل اتصال فیش های مربوط به فن باشه دوم اینکه از مقاومت رادیاتور باشه که پایین رادیاتور نصب شده من ، میثم عزیز اگه در هنگام بالا رفتم فن نمیزنه یا فن رو دور تند ودور کند نمیزنه ایراد از رله فن برادر من ابتدا لز سلامت فیش های فن و مقاومت خازن رادیاتور مطمین شو واشر سر سیلندر اگه رد کرده باشه ماشین اب کم میکنه دوم اینکه اب رو غن قاطی میشه تو رادیاتور مگه کف کرده ؟ میثم جان اگر ماشین دوگانه هست ممکنه دیافراگم پمپ cng پاره شده باشه .
10:31  1396/07/07

علی
6

سلام مربوط به رله فنه منم این ایرادو داشتم دانهای 10 هزار تومانه. بپا کلاه سرت نذارن
22:19  1396/07/08

شپوتی
1

دوست عزیزی که فرمودی موتوردر100درجه خاموش میشه وپت پت وکنه پاشش سوخت رابرسی کن احتمالا دوتاازسوزنات درست عمل نمیکنه
18:43  1396/05/31
پاسخ دادن
ابی
4

206 مدل 82 دارم که اخیرا ایرادی پیدا کرده که هیچ مکانیک ماهری قادر به برطرف کردن این ایراد نیست. مشکل اینجاست که وقتی موتور ماشین مدتی کار میکنه و دمای آب به 100 درجه سانتیگراد می رسه, موتور پت پت میکنه و خودبخود خاموش میشه و بعد از حدود 20 ثانیه دوباره که استارت میزنی, موتور روشن میشه و این کار بطور مداوم اتفاق میافته!
چند جا بردم دیاگ هم زدم, ولی هیچ ایرادی نشون نمیده
لطفا" راهنمایی کنید باید چکار کنم, کلافم کرده!
16:19  1396/05/31
پاسخ دادن
Dr.saman
0

اول صافی بنزین رو چک کن که تو دستگاه نشان نمیده بعد سنسور دریچه گاز بالا
14:31  1396/06/03

سلام
5

احتمال زیاد ترموستات خراب شده ترموستات عوض کن خب میشد.
22:08  1396/06/08

شریفی
6

با سلام وعرض ادب
رایادت پراید جوش می آید ولی آمپرآب وسط هست و بالا نمی رود علت چیست خواهشا جواب بدید
13:48  1396/05/29
پاسخ دادن
ﺟﻮاﺩ
8

ﺳﻼﻡ ﭘﺎﺭﺱ ﺳﺎﻝ ﺩاﺭﻡ ﻣﺪﻝ ﻧﻮﺩ و ﭘﻨﺞ ﺗﻘﺮﻳﺒﺎ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺭﻭ ﻭﺳﻂﻪ اﻣﭙﺮ اﺑﺶ ﺗﻮ ﺳﺮﺑﺎﻻﻫﺎﻳﻲ ﻫﻢ اﺯ ﻭﺳﻄ ﺭﺩ ﻣﻴﺸﻪ ﻣﺸﻜﻠﻲ ﺩاﺭﻩ اﻳﺎ
16:46  1396/05/24
پاسخ دادن
سلمان
3

سلام
آقا مثل اینکه همه مشکل رو دارن، رانا، 206، سمند مالتی پلکس، پارس مالتی پلکس یا همین داشبورد جدیدا!، دمای آبشون هم کاذبه و آمپر اشتباه نشون میده
این مشکل از کارخونه برای همه همینه
ایران خودرو هم گفته اگه مشکل حل بشه میگیم که بیاین کامپیوتر خودرو رو به روز رسانی کنید تا این مشکل حل بشه
فعلا هم که خبری نیست!!!
یه مکانیک هم بهم گفت سیم اتصال بدنه رو برو دوتا کن ببین مشکل حل میشه یا نه که هنوز انجام ندادم، شما هم اگه دوست داشتی امتحان کن این قضیه رو
شما نگران نباش یه مکانیک نشون بده ماشین رو و از سالم بودن ترموستات و فن ها و ... اطمینان پیدا کن و بگازووووووون.
موفق باشی
21:58  1396/05/24

محمد
4

با سلام
سمند lx دوگانه دست دارم تقریبا 2 ماه پیش واشر سر سیلندر عوض کردم،، وقتی ماشین روشن عقربه دمای اب وسط قرار میگیره (چه با کولر چه بی کولر) ولی در حین حرکت در جاده با سرعت پایین میاد ولی وقتی ماشینو خاموش میکنم عقربه درجه حرارت اب از خط وسط هم میگذره،، حتی این حالت وقتی درجا کار میکنه و خاموشش میکنم اتفاق می افته،، ممنون میشم راهنماییم کنین با تشکر
17:29  1396/05/16
پاسخ دادن
سلمان
4

سلام
دوست عزیز این چیزی که شما میگی طبیعیه
چون وقتی ماشین رو خاموش میکنی آب دیگه تو موتور جریان نداره و گرمای موتور رو به خودش میگیره و وقتی استارت میزنی دمای آب داخل موتور رو بهت نشون میده که بعد از چند ثانیه این دما پایین میاد.
در حین حرکت داخل جاده پایین میاد تا به دمای ترموستات که یک خط کمتر از وسط هست برسه که اینم طبیعیه
آمپر آب ماشینتون اگه روی خط وسط می ایسته یعنی 90 درجه که دمای کاری موتور xu7 حدودا 92 هستش و دمای موتور ماشین شما طبیعیه
ماشین من تو سربالایی دماش میره بالا از وسطم رد میکنه که این به نظرم طبیعی نیست چون قبلا EF7 داشتیم همچین مشکلی نداشت!
21:14  1396/05/16

سلمان
4

سلام
سمند مولتی پلکس xu7 مدل 94 رو وقتی کیلومترش 39000 بود خریدم و الان 44 هزار تا رسیده
توی گردنه ها و سربالایی های شدید که ماشین به زور 100 تا پر میکنه آمپر آب از خونه وسط هم رد میشه و یک خونه بالاتر وایمیسه
به محض اینکه سرپایینی میشه شروع میکنه به پایین اومدن و بعد از یک دقیقه یک خونه پایین وایمیسه
توی شهر هم هر جا سربالایی سرپایینی باشه دمای آب بین وسط و یک خونه کمتر بازی میکنه
اگه تو کفی باشه ماشین دقیقا بین وسط و یه خونه کمتر می ایسته
درضمن با توچه به مدل خودرو باید یورو4 باشه
قبلا سمند ef7 مدل 91 داشتیم دمای آب ثابت بود و تغییرات نداشت، نمیدونم چرا این اینطوریه
اگه کسی دلیلش رو میدونه بگه ممنون میشم
02:55  1396/05/13
پاسخ دادن
کاربر: هادی ماکو
9

عادی ه
20:19  1396/05/16

محسن.
5

سلام.206 تیپ 2 دارم مدل پایین.امروز کیلومتر ماشین قطع شد.تو ترافیک فن که میاد روشن بشه آمپرتا اخر میره بالا دوباره میاد پایین رو 100 وامیسته.دمای موتور خیلی بالاست..شلنگ رادیات هم یکم باد کرده...کسی میدونه مشکلش چیه؟با تشکر
19:00  1396/05/10
پاسخ دادن
رضا
15

داداش داری واشر سرسیلندر میزنی خدا صبر بده بهت
20:23  1396/05/10

رضا
13

سلام پراید ۱۳۲دارم بعد از چند دقیقه روشن شدن دمای موتور خیلی زیاد میشه به طوری که کاپوت ماشین بسیار داغ میشه اما نشانگر دمای موتور عادیه و فن هم عادی کار مبکنه.
10:57  1396/05/07
پاسخ دادن
حسین
1

سلام.تیبا مدل 94 دارم.1-بعد از طی مسافتی با ماشین که آمپر آب آن تا وسط رسیده ماشین را خاموش میکنم.بعد از چند دقیقه کوتاه که ماشین را دوباره روشن میکنم ناگهان آمپر آب از میزان قبلی به اندازه زیاد بالا میرود آیا طبیعی است یا مشکلی وجود دارد.2-تازگی ها بعد از روشن کردن کولر و طی مسافتی پس از ایستادن در پشت چراغ قرمز یا جایی که توقف میکنم پس از برداشتن پا از روی پدال گاز ناگهان ماشین در حالت درجا خاموش میشود ولی با فشار دادن پدال گاز و استارت زدن دوباره روشن میشود مشکل از چی میتواند باشد.با تشکر.
18:39  1396/05/05
پاسخ دادن
Erteash
5

مورد اول طبیعیه و همه خودروها اگر در هنگام داغ بودن ، مخصوصا اگه فن هنوز نزده باشه خاموش بشند ، چند دقیقه بعد اگه امپر رو نگاه کنید بالاتر میره چون اب از چرخش افتاده و اب مونده تو موتور گرمای موتور رو جذب میکنه ، شما بیشتر حواستون به میرچزان اب ماشین و امپر پر زمان روشن بودن ماشین باشه.
در مورد خاموش شدن احتمالا استپر ایراد داره،
19:33  1396/05/05

رضا
2

سلام فکر مشکل از استپر داری و سنسورهات باید عوض بشه اگه گارانتی داری هنوز ببر نمایندگی مرکزی شماره دو برات درست میکنن درباره آمپر چک کن ببین مخزن آب ماشین پر هست یا نه فن خوب کار میکنه برا خنک کردن ماشین ...
20:15  1396/05/05

حسین
1

با سلام و تشکر از راهنمایی دوستان که گفتند احتمالا استپر ایراد پیدا کرده باید بگم که دور موتور در حالت کارکرد درجا بالاو پایین نمیشه و فقط وقتی بار اضافه به موتور مثل کولر وارد بشه در حالت ایست (بدون گاز دادن) خاموش میکنه. امروز که ماشین را روشن کردم همون ابتدای کار قبل از روندن بوی بنزین از باک میومد.
16:25  1396/05/06

مهدي-ب
2

اقا حسين معمولا استپر موتور چون در مسير هواي ورودي هست و بخار موتور نيز شيلنگش به ورودي هوا وصل ميشه بعد مدتي دهانه و اهرم استپر جرم سياه (دودهو كرب) ميگيره كه باعث كند شدن و بد عمل كردنش ميشه. بهتره پيچهاي اون باز كنيد بدون اعمال نيروي زياد ( بخصوص اينكه نپيچ.نينش) با الكل يا اسپري تميز كنيد و مجدد ببنديد(حتما محفظه داخاي دريچه گاز كه استپر درونش ميره هم تميز كنيد.)
20:21  1396/05/06

سجاد
0

من یه پراید مدل ۸۵خریدم امپر از وسط رد میشه تو خط بالایش فن روشن میشه فشنگی عوض کردم ترمستادوش رو عوض کردم
11:14  1396/05/02
پاسخ دادن
کاربر: هادی ماکو
2

موقع رد شدن آمپر از وسط موتور ماشین رو چک کن ببین اگه موتور زیادی داغ نباشه از فشنگی حرارتی مربوط به آمپر هستش که زیاد نشون میده
20:24  1396/05/16

امید
3

سلام من دیروز دنا رو تحویل گرفتم امپر ابش همش نرسیده به وسط وایمیسه وقتی که هم خاموش میکنم میام دوباده روشن کنم میبینم از وسط رد میشه سریع میاد سرجای خودش تورو خدا اگه اطلاعاتی دارید راهنماییم کنید چیکار کنم مشکلش کجاست
06:55  1396/05/02
پاسخ دادن
محمد
3

باهاش سربالایی برو بعد ببین چطور داغ می کنه . ef7‌تو کفی خوبه اما تو سربالایی واقعا کم میاره و همش مجبوری با دور بالا باهاش رانندگی گنی . سربالایی رو که سمند معمولی تو دنده 4 و دور موتور 2500 بالا میره با ef7 باید با دور 4000 و دنده 2 بالا بری . کلا ef7 تو دور پایین ضعیفه نباید بذاری دور موتور پایین بیاد و همین باعث میشه داغ کنه تو سربالایی ها وقتی که هوا گرمه
08:51  1396/05/02

محمد
4

سلام دوست گرامی.در رابطه با اینکه در هنگام حرکت دما قبل از نصف می ایستد,خوب این با توجه به طراحی موتور کاملا" عادیه و درست است.در رابطه با اینکه وقتی خاموش میکنی و دوباره برمیگردی امپر بالا میره این هم عادیه چون با خاموس کردن گردش اب متوقف میشه در صورتیکه هنوز موتور گرما داره.بهترین راه اینه که یک دقیقه قبل از خاموش کردن کمی به ماشین و موتور فرصت بدی تا خنکتر بشن.در مورد حرف دوستمون هم که گفتن ef7 فقط به درد کفی می خوره ,زیاد جدی نگیرید.از این حرفها زیاد میرنند.من هر دو مدل ef و xu را داشتم و صرفنظر از گرمای موتور,از مابقی موارد از xu سر می باشد.
15:21  1396/05/10

یونس
0

سلام داداش هیچ مشکلی نداره موتور وقتی خاموش میشه و بعد چند دقیقه روشنش کنی امپر از نرمال بالاتره ولی خیلی زود نرمال میشه هیچ مشکلی نداره
03:35  1401/01/18

داود
1

سلام دوستان
وقتی ماشین روپارک کردم دم دربعد۱۰دقیقه دیدم اب رادیات خالی شده میشه بگیدمشکلش چی بوده.
اب ریختم هواگیری کردم خالی شده بود.
20:21  1396/04/30
پاسخ دادن
اميد
5

دره راديات رو عوض کن
03:23  1396/05/05

احمدی
2

سلام 405 دوگانه 85000 تا کارکرده ، در مواقع که با سرعت بالای 80 یه مدت حرکت میکنی امپر از جای نرمالش پایین تر میاد و موقعی که دوباره با سرعت زیر 80 بری آرام آرام برمیگرده سرجای نرمالش در ضمن ترموستات هم تازه تعویض شده ، علت چیه به نظر شما؟
11:15  1396/04/26
پاسخ دادن
رضا
1

خودروی شما کاملا سالم و نرمال است .این قانون تمامی خودرو ها است .چون سرد کننده اب خودرو رادیاتور است شما در ترافیک ها یا امکان پرترافیک درحال ارام حرکت کردن هستید و هوای کافی به پرهای رادیاتور نمیرسد ویا هوای کافی به پرهای رادیاتور نمیرسد پس درجه حرارت موتور و اب بالا می اید و بلعکس در اتوبان های خلوت هوای زیاد و سرد به شبکه‌های رادیاتور میرسد و کاملا سرد میماند
13:53  1396/04/27

سید
7

سمند 83 مدل x7
تو ترافیک شهری آمپر آب نزدیک وسط یا وسط هستش.
اما وقتی کولر روشن میشه، از وسط رد میکنه تا خط بعدی هم میره.
1-ترموستات عوض کردم
2-رادیات نو دو لول گذاشتم
3-ضد یخ و ... هم میریزم
باز هم بالا میره.
کسی نظری داره؟
ممنون
10:45  1396/04/26
پاسخ دادن
محمود
0

سیلندر خودروی شما جرم گرفته و زنگ زده و تبادل حرارت به خوبی انجام نمی شه و این به دلیل کارکرد بالای موتوره
20:21  1396/04/31

کاربر: هادی ماکو
2

ببین به محض روشن کردن کولر فن های ماشین کار میوفته؟
20:26  1396/05/16

جهان
0

دوستان با این ادرس وارد سایت ایران خودرو شین
Esale.ikco.ir
23:44  1396/04/20
پاسخ دادن
reza
2

سلام
ماشنم 206tu5sdهست مدل 94و ساکن خوزستان هستم دیروز مسافت 120 کیلومتر و ظهر که دمای محیط 54 درجه بود رو با کولر طی کردم آمپر ماشین بالای نصف بود حدودا96درجه همیشه کولر که میگرفتم از نصف یا 90 بالاتر نمیرفت شب که برگشتم آمپر روی نصف بود ولی تو ترافیک باز کمی بالاتر میرفت.
آیا مشکلی وجود داره یا بخاطر دمای بالای محیط هست؟
فن تند و کند سالم هست و بموقه روشن میشه.
17:31  1396/04/20
پاسخ دادن
مهدی
4

حواست باشه واشر سر سیلندر نزنی تو این هوا موتور چینی واشر چینی میافتی تو خرج
20:08  1396/04/20

مهدي -ب
10

سلام هم استاني عزيز- سعي كن اب راديات خالي كني و به نسبت 50 درصد اب مقطر و 50 درصد ضد جوش توي رادياتور بريزي .امپر كمتر بالا مياد
21:00  1396/04/22

reza
0

با سلام
بنده 206tu5sdدارم مدل 94 و خوزستان زندگی میکنم دیروز ظهر مسافت 120کیلومتر و با کولر رفتم آمپر ماشین از نصف بالاتر بود حدودا روی 96دمای بیرون54 درجه بود قبلا که کولر میگرفتم رونصف یا 90 ثابت میموند توی برگشت که شب شده و دمای بیرون 45 نشون میداد آمپر روی نصف بود ولی به ترافیک که میرسیدم باز بالای نصف میرفت
آیا ماشین مشکلی داره یا بخاطر گرمای هوای بیرون اینطوری شده پارسال همچین مشکلی نداشتم
16:13  1396/04/20
پاسخ دادن
رضا بحیرای
2

النود ای دو دارم چرخ جلو گرد گیر کاسه نمد روغن ریزی دارد چند مدت باید عوض شود برای جلو گیری ازان که پوسیده نشود چکار باید کرد ممننون ازشما عزیزان
01:13  1396/04/20
پاسخ دادن
کاکتوس
1

سلام جناب بحیرای مشکل ماشین شما جدیه تا به خرج سنگین تعمیر یا حتی تعویض گیر بکس نیفتادین برای تعویض گردگیر پلوس اقدام کنید نشتی روغن از گردگیر رو ساده از کنارش نگذرید!!
22:53  1396/04/20

ماهان
0

سلام خسته نباشی ۴۰۵ جی ال ایکس دوگانه صفر گرفتم یه هفته میشه انروز صبح اول صبح استارت زدم یه دو سه دیقه اب از اگزوز داد دیگه قط شد بعد چند ساعت از سرکار خاستم بیام استارت زدم اب نمیداد اب رادیاتم کم نمیکنه اشکال نداره؟
19:30  1396/04/19
پاسخ دادن
Erteash
1

نه
20:07  1396/04/19

مهدي
10

چون ماشين دوگانه هست وقتي روي گازه محصول احتراق گاز طبيعي، مقدار زيادي بخار اب هست وقتي خاموش ميكني شب تا صبح بخاطر دماي نسبتا كم محيط بخار اب توي سيتم اگزوز تبيل به اب ميشه كه اول صبح با استارت زدن بيرون پرت ميشود
19:24  1396/04/20

محسن
5

سلام من ماشین وانت اریسان دارم بدون اینکه بار بزم امپر ماشین ازوسط رد میشه تنظیم موتور هم بردمش موتور فن با سر فیش ورله ها عوض کرده ام همچنین ترموسات پایین گذاشتیم هیچ تغیری نکرد الان میشه از رادیا تور دولول استفاده کرد
11:39  1396/04/17
پاسخ دادن
محسن
0

سلام من ماشین وانت اریسان دارم بدون اینکه بار بزم امپر ماشین ازوسط رد میشه تنظیم موتور هم بردمش موتور فن با سر فیش ورله ها عوض کرده ام همچنین ترموسات پایین گذاشتیم هیچ تغیری نکرد الان میشه از رادیا تور دولول استفاده کرد
11:36  1396/04/17
پاسخ دادن
حامد
1

سلام من ی سمندمدل91 دارم ک توی شهر امپرش بالا نمیره ولی توی جاده امپرش بالا میره( واشر سرسلند ،واتر پومپ، قفل کردن ترموستات، کثیفی رادیاتور،وجود هوا در سیستم اینارو چک کردم) چنتا تمیرگاه رفتم مشکلشو نفهمیدن زیر دستگاه هم گذاشتم.لطفا بهم بگید خیلی فوریه
20:33  1396/04/16
پاسخ دادن
سامان
7

سلام من سورن توربو صفر گرفتم خیلی آمپر آبش میره بالا بعضی اوقات تا نزدیک قرمز هم میره . هیچ گونه نشتی و خرابی هم نداره مشکل کجاست ؟؟؟؟ ممنون
16:41  1396/04/15
پاسخ دادن
مهشیدمحمدی
4

سلام وتشکر از سایت خوبتون
پارس مدل94 دارم موتور ماشین اصلا جون نداره
دیسک تازه عوض کردم چندروز اول خوب بود ودوباره مث قبل شد
لاستیک کره ای تازه انداختم
ولی بازشتاب اولیه اصلا نداره
معکوس میکشی ریپ میزنه درحال حرکت گاز زیاد میدی ماشین کم میاره وبوی بنزین داخل ماشین میپچه
ممنون میشم کمکم کنید
23:14  1396/04/13
پاسخ دادن
الیاسی
3

سلام پمپ بنزینت مشکل داره! باید چک کنی
18:31  1396/04/14

Sadegh
1

اگر مصرف سوخت شما هم زیاد شده احتمالا از واشر سر سیلندر میباشد
17:32  1396/04/15

مهدي
8

جوون نداشتن ماشين ميتونه از نوع بنزين باشه (سعي كن يورو 4 يا بنزين سوپر بزني).من خودم پارس tu5دارم وقتي بنزين سوپر و يورو4 گيرم نياد مجبورم بنزين معمولي بزنم و ماشين خيلي بد كار ميكنه و توي دنده هاي يك و دو ريپ ميزنه .
بوي بنزين هم من تجربه داشتم بعد بررسي مشخص شد دو مشكل هست يكي پارگي شيلنگ بعد از شير يكطرفه كه بخارات كنيسر رو روي مينيفولد ميبره و دوم خرابي كنيسر. اين دوتا رفع شد و ديگه بوي بنزين توي اتاق نمياد.
13:12  1396/04/17

فردین
6

سلام۰من یک پراید ۸۸ دارم امپر حرارتش تا قرمز میاد همه کارهاشو کردم واشرشو اوزکردم رادیات شیلنگا شمع فن شمع متور وحرارت مخزن سرریز پکلکی سیلندر اتصال بدنه باطری اخرهم هیچ دیگه وقته اتیشش بزنم نابودم کرده شما بگید چکارکنم
00:10  1396/04/08
پاسخ دادن
مهدي
2

دوست عزيز شايد نشانگر كيلومتر خرابه و اشتباه نشان ميدهد.باا اين همه كار كه كرديد بايد امپر پايين باشد.مطمنا مشكل از كيلومتر يا فشنگي هست
02:06  1396/04/10

علی علمداری
1

سلام من یک هفته اس پارس tu5 صفر تحویل گرفتم . ولی متاسفانه بعد از 6/7 دقیقه ک موتور ماشین روشن هست آمپر از وسط یه خونه میره بالا تر ... کسی میتونه راهنماییم کنه ؟ مشکل از کجاس ؟ راه حلش چیه ؟؟؟؟؟
11:51  1396/04/07
پاسخ دادن
کاربر: هادی ماکو
5

داداش نگران نباش
تو موتور tu5 عادی هستش
بعد آب بندی یخورده پایین میاد
ولی در حالت عادی تو موتور تی یو 5 موقع حرکت آمپر بین خط وسط و خط پایینی می ایسته
موقع ایستادن بین خط وسط و خط بالایی فن باز میشه رو خط وسط خاموش میشه
13:13  1396/04/07

مهدي
8

من توي اهوازم با اين وضع گرما امپر ماشينم كه tu5مدل 94 هست به نصف نميرسه (با كولر و در شهر) البته من همون موقع كه تحويل گرفتمش كل اب رادياتور خالي كردم و نسبت 50/50 اب رادياتور سفيد و مايع گلايگول ضد يخ توش ريختم
02:09  1396/04/10

محمد
3

سلام پارس مدل۸۹ دارم تازگیا وقتی کولر ماشین درجا کار میکنه امپر اب یه خونه از وسط میره بالاتر تا راه میفتم میاد وسط امپر مشکل از چیی؟؟
01:11  1396/04/07
پاسخ دادن
محمد
0

ترموستات خرابه
22:52  1396/04/08

Sadegh
0

فن دور تند کولر کار نمیکنه
17:34  1396/04/15

مهدي -ب
7

براي اطمينان از سالم بودن رله فن ها دور تند.بعد روشن كردن كولر برو جلوي ماشين ببين دور تند در سرويس مياد يا نه
21:14  1396/04/22

امیرمنصور
0

سلام دوستان چراغ های نمایشگرگازCNGفقط اولی خاموش میشه ۳ناچراغ روشن میمونه درجه داخل هم از۱۰۰پایین نمیاد متوجه تمام شدن گاز نمی شوم کسی راخ حلی داره
16:00  1396/04/06
پاسخ دادن
کاربر: هادی ماکو
0

همون آمپر خراب شده که فشنگی هم به اون وصل هستش
باید تعویض بشه
13:16  1396/04/07

ارش فرهادی
0

سلام ببخشید, من پراید 91 131 دارم, بعد شلنگ مربوط که روی موتور, است از جا در رفته, منظورم شلنگ کنار لوله گازه که فشارش میدی, ماشین دور میگیره, و خواستم بگم من تازه کارم, و نمیدونم چکار کنم, چون با دست و اینا محکم نمیشه, و اینم از بوی روغن موتور تشخیص دادم, الان چکار کنم,لطفا راهنماییم کنید
09:01  1396/04/05
پاسخ دادن
كامران
4

سلام
من پرايد صبا مدل ٨٤ دارم
الان دو هفته اس كه وقتي در حال حركتي
يهو ماشين كم مياره
انگار ترمز ميگيري بعد چند ثانيه يهو شتاب ميگيره ميپره
اينقدر اين كار تكرار ميشه تا به مقصد برسي و خاموش كني
حتي توي سر بالايي خيلي كم هم ماشين جون نداره بايد با دنده يك حركت كرد

هم شمع ها هم وايرها هم صافي بنزين هم هواكش رو عوض كردم
دو روز اول خوبه ولي باز
باز هم همينجوري ميشه
دياگ هم زدم مشكلي نشون نميده
01:47  1396/03/21
پاسخ دادن
كسرا
0

دوست عزيزم ممكنه سنسور اكسيژنت باشه، يا سوخته يا تحريك شده بهتره يه مدت از جايگاه بهتر بنزين بزني يا يكي دو بار سوپر بزن
اگه حل نشد تو موتورت آب رفته ممكنه واشر سر سيلندرت باشه، به هر حال احتراق ماشينت مشكل داره
اين نظر من بود
10:12  1396/03/22

آرش
0

سلام مشکل از صفحه دیسکته تعویضش کن درست میشه
10:10  1396/04/04

احمد
0

سلام دوست عزیز. واسه ماشین منم همین مشکل پیش امده بود. سوکت برقت یا سوکت 10 پین رو چک کن
11:36  1396/04/10

علي اصغر
2

از رله دوبل است. برق پمپ بنزين قطع و وصل ميشه. رله دوبل را چك كن.
14:50  1396/04/26

ر-ح -محمدحسین63
6

با سلام واحترام - بنده مدتی تیبا مدل93 دارم خواستمک بدونم حرارت تولید شده در موتور ماشین وکلا زیر کاپوت وقتی که ماشین را متوقف میکنم حس میکنم حرارت خیلی بالاست اما درجه حرارت روی نصف است این طبیعی است چون وقتی که دست زیزکاپوت بزارم دمای بالای دارد این گرما به لوله های پلاسیکی وسیمها وغیره اسیب نمی زند ممنونم
08:38  1396/03/16
پاسخ دادن
مهدي
6

دوست عزيز موقع توقف اگر فن خنك كن توي سرويسه بلافاصله ماشين خاموش نكن.بزار تا از سرويس خارج بشه بعد موتور رو خاموش كن. من خودم بشخصه كاپوت رو بالا ميزنم تا هم زودتر فن خاموش بشه و هم بعد خاموش كردن موتور حرارتش بياد پايين.
02:13  1396/04/10

Reza
9

با سلام.
بنده چند روزیست سمند ef7 بنزینی صفر تحویل گرفتم. در طی این چند روز متوجه شدم که فن رادیاتور گهگاهی دیر خاموش می شود شاید ۷ الی ۸ دقیقه طول می کشد البته این مورد همیشگی نیست.لطفا راهنمایی بفرمایید.
با تسکر
01:19  1396/03/16
پاسخ دادن
محمد
0

سلام.یه مزدا3 قدیم دارم وقتی که با کولر کار میکنه به نظر میرسه که موتور ماشین بازده بهتری داره نسبت به زمانی که کولر خاموشه.چرا؟
17:41  1396/03/15
پاسخ دادن
مهدی بهرامی
10

سلام وانت پیکان زیاد گرم میشه واشر سر سلیند عوض کردم.واترپمپ.رادیاتو.پروانه ۸پر.ترموستات روش نیست
17:07  1396/03/15
پاسخ دادن
مهدی
3

سلام! ماشینم پژو پارس مدل 84 زیاد جوش میاورد واشر سوخته بود پیش یه تعمیر کار بردم واشر عوض کرد میگه سر رادیات ماشین یه سراهی وصل میکنه فشنگی رنو نصب میکنه که فن زود کار کنه ماشین جوش نیاره کسی این کار انجام داده یا روش درست و استانداردی هست این کار!باتشکر.
18:46  1396/03/08
پاسخ دادن
a
2

رادیاتتو دو لول کن و رله فن هاتو چک کن
06:15  1396/03/30

سید حسین
3

سلام به نظر من درست برات واشر جا نزده چون ماشین وقتی میره توجوش چند حالات دارد یا آب کم میکنه یا یا ترمستات خرابه یا کمپرس میکنه زیر سر دررادیاتور واگر عیب از ترمستات نبود نشتی نداشت دلیل واشر سرسیلندراست متاسفانه هرکسی یک مغازه باز کرده ومیگه میکانیکم
22:38  1396/03/30

امین
5

سلام دوست عزیز اون که میگه سه راهی وصل میکنم الکی میگه بعضی از رادیاتور ها هست که تو پوسته پلاستیکی بغلشون جای همون مهره رنویی ر و داره من الان چند ساله که دارم رو ۴۰۵ استفاده می کنم که آمپر از ۱/۴ هم بالاتر نمیاد البته به دمای مهره رنو ۵ بستگی دا ه فقط عیبش اینه که موقع خاموش شدن ماشین تا آب رادیاتور خنک نشه فن خاموش نمیشه که اونم با یه سیم کشی ساده و یه کلید قطع و وصل درست میشه
23:43  1396/06/17

یونس
1

من رو سمند ۸۲ انجام دادم عالیه حتما شمع رنویی بزن براش
03:44  1401/01/18

حامد ( سمند)
15

با سلام . من یه سمند lx مدل 1395 دارم . تو جاده آمپر آب از وسط رد میشه . بردم پیش تعمیرکار گفته هیچ مشکلی نداره . لطفا کمکم کنید .
طرف ما دمای هوا به 50 درجه می رسه احتمال داره از گرمای هوا باشه .
18:17  1396/03/06
پاسخ دادن
حسنی
6

سلام سمند من هم همینطور بود ترموستات را تعویض کردم الان عالیه
16:02  1396/05/24

ﺟﻮاﺩ
11

ﻣﻨﻢ ﭘﺎﺭﺱ ﺳﺎﻝ ﺩاﺭﻡ ﺗﻮ ﻋﺴﻠﻮﻳﻪ ﻫﺴﺘﻢ ﺩﻗﻴﻘﺎ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺗﻮ ﻓﻜﺮ ﻧﻤﻴﻜﻨﻢ ﻣﺸﻜﻞ ﺧﺎﺻﻲ ﺑﺎﺷﻪ ﺗﻮ ﺳﺮﺑﺎﻻﻳﻲ ﻫﻢ اﺯ ﻭﺳﻄ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﻣﻴﺮﻩ
16:52  1396/05/24

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد