10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

آیا تاکنون از اینکه در یک تابستان داغ در یک ترافیک سنگین گیر کرده باشید، کلافه و عصبی شده اید؟ امکانش بوده است. مطمئنا، خارج از خودرو احتمالا داغ و شرجی است، اما باور کنید که دما در زیر کاپوت شما بسیار بدتر است. این اصلا خوب نیست و اگر خیلی گرمتر شود، باید خیلی خوش شانس باشید که به خانه برسید. چرا؟ بسیار ساده است، چون گرما، دشمن موتور خودرو است. سیستم خنک کننده اولین خط دفاعی در جنگ با گرمای بیش از حد موتور است. اگر شما به صورت مناسب سیستم خنک کننده خودرویتان را نگه داری، و چند نکته پیشگیرانه را نیز رعایت کنید، مطمئن خواهید شد که از اعمال تنش حرارتی اضافی در دماهای بالا جلوگیری خواهید کرد. اما چگونه موتور خودروی خود را تحت شرایط رانندگی نرمال، خنک نگه دارید؟ آیا کاری می‌توانید انجام دهید که از داغ کردن موتور خودرویتان جلوگیری کند؟

 

شماره 10- آیا خودرویتان مستعد داغ کردن موتور است؟

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

بعضی از خودروها بیشتر از خودروهای دیگر گرم می‌کنند، و این موضوع ربطی به نوع و اندازه خودرو ندارد. اگر اخیرا خودرویی خریده اید که به گرم کردن مشهور است و شما هم خیلی از آن سر در نمی‌آورید، کارتان کمی مشکل خواهد بود. خیلی مهم است که به همه چیز دقت کنید و شرایط را تحت کنترل خود داشته باشید. به فراخوان ها در مورد مدل خودرویتان توجه کنید، بعضی اوقات چیزی که عیب شناخته می‌شود، مانند یک واشر سرسیلندر با طراحی ضعیف، عامل اصلی مشکل است. طراحی اشتباه، تنها دلیل گرم شدن بیش از حد موتور نیست؛ بلکه عوامل مختلفی در این امر دخیل هستند. اگر شما به خودرویتان در مورد مستعد بودن به گرم کردن موتور مشکوک هستید، اولین کاری که باید انجام بدهید مراجعه به فروشنده خودرو و کسب اطلاع در مورد هرگونه فراخوان یا دستور العمل خاصی است. اگر این مورد در خصوص خودروی شما صادق نیست، به ادامه لیست ما توجه کنید؛ چون به شما کمک خواهد کرد تا احتمال داغ کردن موتورتان را کاهش دهید.

 

شماره 9- به نشانگر دمای موتور توجه کنید.

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

شاید این یک توصیه بسیار ابتدایی به نظر بیاید، اما تضمین می‌دهیم که تعداد بسیار کمی از رانندگان به نشانگر دمای موتور توجه می‌کنند. طبیعتا، آمپر سوخت برای اکثر رانندگان حساس تر است، همانطور که سرعت سنج یا حتی دور سنج. اما چراغ های هشدار دهنده خودرو، اطلاعات بسیاری در اختیار شما قرار می‌دهند. شما فقط باید بدانید که به کجا نگاه کنید. در کنار نشانگر درجه حرارت موتور، شاید نشانگرهای فشار روغن، میزان شارژ باتری و در صورتی که خودرو شما مجهز به توربوشارژر باشد، نشانگرهای مربوط به آن را نیز، پیدا کنید. به محض اینکه محل نشانگر دمای موتور را پیدا کردید، به محدوده نرمال نشانگر توجه کنید. اگر سیستم خنک کننده خودروی شما به درستی کار کند، شما خواهید دید که دما تقریبا ثابت باقی می‌ماند یا در یک محدوده مشخصی قرار می‌گیرد. اگر دیدید که نشانگر افزایش دمای سریعی را نشان می‌دهد، در این صورت مشکلی وجود دارد، به هیچ عنوان ساده از کنارش نگذرید و عاقلانه است که اشکال سیستم خنک کننده موتور را هرچه سریعتر رفع کنید. چرا که در صورت از کار افتادن موتور، باید هزینه سنگینی برای تعمیر و یا حتی تعویض موتور پرداخت نمایید. پس ارزش این را دارد که گاهی اوقات نگاهی به نشانگر دمای موتور خودرویتان بیندازید.

 

شماره 8- به دنبال نشتی های قابل مشاهده باشید.

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

یکی از نشانه های مشکل در زیر کاپوت، وجود مایعات نشت کرده در زیر خودروی پارک شده است. اما چگونه تشخیص بدهیم که این مایع خنک کننده نیست، بلکه چیز دیگری است؟ معمولا با توجه به رنگ و محل تشکیل حوضچه حاصل از نشت، می‌توانید نوع مایع را تشخیص دهید. در زمان های گذشته، تمام خودروها از مایع خنک کننده به رنگ سبز روشن استفاده می‌کردند، که حالتی چسبناک داشت. حالا، خنک کننده ها در رنگ های مختلفی از سبز، قرمز، پرتقالی، و حتی صورتی به بازار عرضه می‌شوند. سازندگان مختلف در مورد مایعات خنک کننده از استاندارد های مختلفی استفاده می‌کنند. در این وضعیت دیگر فرقی نمی‌کند که رنگ مایع خنک کننده خودروی شما چیست، چون به هر حال در جایی از سیستم خنک کننده خودرویتان نشتی دارید. مایعات مختلفی که در کل خودرویتان در جریان است مانند سیستم سرمایشی، موتور، گیربکس، سیستم ترمز، و غیره محصور باقی می‌مانند تا اینکه عمدا تخلیه و مجددا جایگزین شوند. مایعات، قسمت های متحرک خودروی شما را خنک و روغن کاری می‌کنند، و سیستم خنک کننده استثنا نیست. به بیان ساده تر، اگر یک حوضچه زیر خودروی خود دیدید، پس نشتی وجود دارد، و اگر نشتی وجود دارد پس شما در خطر کاهش مایع خنک کننده هستید، که می‌تواند باعث گرم شدن یا حتی داغ کردن موتور خودرویتان گردد. پس در رفع این نشتی درنگ نکنید، یا آماده پرداخت یک صورت حساب سنگین تعمیر باشید.

 

شماره 7- به دنبال نشت های مخفی باشید.

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

تمام نشتی ها قرار نیست خودشان را نشان بدهند. اگر کاپوت را بالا بزنید و به سطح  مخزن خنک کننده نگاهی بیندازید و ببینید که زیر سطح حداقل قرار دارد، به دنبال این نباشید که حتما یک نشتی زیر کاپوت پیدا کنید. در این حالت، مشکل چیز دیگری است. بله این بسیار طبیعی است که مایعات بخار شوند اما به مقدار کم. هر وقت درب موتور را باز کردید، چند دقیقه تمام شیلنگ ها و لوله ها را از نظر ساییدگی و خوردگی کنترل کنید. مطمئن شوید که تمام بست ها محکم هستند. هر چیزی را که کهنه شده است، تعویض کنید و مخزن مایع خنک کننده را در سطح مناسبی پر کنید و در زمان های مشخصی کنترل کنید که این مایع ثابت باقی مانده است.

 

شماره 6- کنترل شیلنگ ها و تسمه ها

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

اگرچه ممکن است خودروی شما در گروه رسیدگی و کنترل های دوره ای قرار داشته باشد، اما ارزش آن را دارد که گاهی نیز، به صورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد. بازبینی شیلنگ ها و تسمه ها از جمله کارهایی است که علی رغم سادگی شان، اغلب فراموش شده یا نادیده گرفته می‌شوند. این که خودروی شما، بزرگ و قوی است و قابلیت انجام کارهای سنگین را دارد، دلیل بر این نمی‌شود که شیلنگ ها و تسمه های آن پاره یا پوسیده نشوند. شیلنگ ها و تسمه ها همچنان از لاستیک ساخته می‌شوند که می‌تواند ترک بخورد، سوراخ و یا پاره شوند. پس هنگامی که کاپوت را بالا می‌زنید، لبه شیلنگ ها را از نظر پارگی یا چاک خوردن بررسی کنید. میزان کشش تسمه ها را نیز، کنترل کنید؛ چرا که، اگر کشش یک تسمه مناسب نباشد یا بیش از حد سفت باشد، باعث می‌شود که دینام خودرو بیش از نیاز و سخت تر کار کند تا بتواند نیرو را به دیگر اجزا برساند. سخت تر کار کردن دینام، باعث ایجاد گرمای بیشتر و در نهایت منتج به افزایش بیش از حد دمای موتور می‌گردد. با داغ کردن موتور، فشار در سیستم خنک کننده تولید می‌شود که به فشار داخل شیلنگ اضافه می‌شود.

 

شماره 5- از مخلوط مناسب مایع خنک کننده و آب استفاده کنید.

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

سیستم خنک کننده خودروی شما فقط از مایع خنک کننده استفاده نمی‌کند، همچنانکه فقط از آب نیز استفاده نمی‌کند. در واقع سیستم خنک کننده موتور، برای اینکه به وظیفه خود به خوبی عمل کند باید از مخلوطی با نسبت مناسب آب و مایع خنک کننده استفاده کند. در صورتی که از دستور العمل سازنده خودرو سرپیچی کنید و فقط از آب یا مایع خنک کننده استفاده کنید، امکان دارد که به موتور خودرویتان آسیب برسانید. حداکثر و حداقل دمایی که سیستم خنک کننده می‌تواند در آن عمل کند، مستقیما به نسبت مخلوط آب و مایع خنک کننده بستگی دارد. به عنوان یک قانون کلی، مخلوط 50 درصد آب و 50 درصد مایع خنک کننده برای اکثر شرایط رانندگی مناسب است. البته برای اطمینان از اینکه از مخلوط مناسب استفاده می‌کنید، بهتر است از کتابچه راهنمای سازنده کمک بگیرید.

 

شماره 4- بیش از حد مجاز بار نزنید.

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

چیز ساده ای به نظر می‌رسد، اما اغلب نادیده گرفته می‌شود. با اضافه بار زدن وزنی را که موتور شما باید برای کشیدنش نیرو تولید کند، افزایش داده اید و این یعنی فشار بیشتر به موتور، و فشار بیشتر به موتور یعنی تولید گرمای بیشتر، و اگر سیستم خنک کننده نتواند از پس گرمای تولیدی بر بیاید، نتیجه آن داغ کردن موتور و آسیب رسیدن به آن است.

 

شماره 3- یدک کشیدن بیش از حد مجاز

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

بسیاری از افرادی که وانت بار می‌خرند چیزی برای این ور و آن ور بردن دارند. اما وانت بارها هم، در حمل بار محدودیت هایی دارند که باید رعایت شود. وجود تجهیزات یدک کشی بر روی خودرو، به معنی بالاتر بودن ظرفیت حمل بار آن نیست و موتور در صورت وجود اضافه بار دچار مشکل خواهد شد. این مسئله در وانت هایی که بعدا توسط مالکشان مجهز به تجهیزات یدک کشی شده اند، حساس تر است؛ زیرا سازنده در هنگام طراحی این مورد را در نظر نگرفته است.

 

شماره 2- کنترل ترمزها

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

یکی دیگر از عوامل گرم شدن موتور، ترمزها هستند. اگر موتور خودروی شما داغ کرد و شما هیج یک از علائم معمول داغ کردن موتور را پیدا نکردید، به سراغ ترمزها بروید. امکان دارد که یک کالیپر درگیر با چرخ، علت داغ کردن موتور باشد. دلیل درگیر شدن کالیپر یا لنت ترمز می‌تواند تغییرات دمایی، تغییر در فشار سیستم ترمز، فرسایش نامتعادل در قطعه مورد نظر، ترمزگیری های نامناسب و یا ترکیبی از این عوامل باشد. ترمز درگیر باعث می‌شود که موتور برای حفظ سرعت خودرو به فشار بیفتد و حرارت زیادی تولید شود. اگر تشخیص دادید که داغ شدن موتور خودروی شما به دلیل ترمز درگیر است، اجازه دهید که ترمزها خنک شوند. در صورتی که باز هم این مشکل را داشتیدT بهتر است از شر قطعه معیوب خود را خلاص کنید.

 

شماره 1- تعمیرات دوره ای را جدی بگیرید.

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

نگهداری خودرو در شرایط مناسب یکی از راه های اصلی جلوگیری از داغ کردن موتور است. در واقع اگر شما تمام قسمت های خودروی خود را به دقت مورد بازبینی و نگه داری قرار دهید، فقط جلوی داغ کردن موتور را نگرفته اید. اما برای اینکه از داغ کردن موتور جلوگیری کنیم، کدام قسمت ها را باید تحت مراقبت داشته باشیم؟ مراقب علائم بروز مشکل در سیستم خنک کننده باشید، مانند افزایش ناگهانی در دمای نرمال کارکرد موتور یا نشتی ها در سیستم. همچنین باید به طور مرتب شیلنگ ها و بست های سیستم خنک کننده را کنترل کنید. کنترل تسمه موتور، رادیاتور، درپوش رادیاتور و مخزن سر ریز نیز، از نکاتی است که نباید فراموش شوند.


منبع

HowStuffWorks

برچسب : چراغ های هشدار دهنده , داغ کردن , دمای موتور , کالیپر , لنت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

714 نظر

مسعود
6

مشکل تمام این عزیزان رو مطالعه کردم اقا یه کلکی بلدم که تو سربالایی مثل موشک ماشین بالا بره ون امپر بالا بیا د فن وحتی همه سیستم برقی ماشین بازدهیش بشه دو برابر تو ترافیک ظهر تابستون اصلا کولرتو خاموش نکنی من سمت رودهنم اگر دوست داشتید بیایین در خدمتم خلاصه برو حالشو ببر لطفاً فقط حضوری مغازه ندارم نیم ساعت بغل جاده ردیفش میکنم بری کیف کنی هر حجمی موتور ماشین داره راحت 300 تا اضافه میشه
01:20  1402/12/16
پاسخ دادن
مسعود
1

مشکل تمام این عزیزان رو مطالعه کردم اقا یه کلکی بلدم که تو سربالایی مثل موشک ماشین بالا بره ون امپر بالا بیا د فن وحتی همه سیستم برقی ماشین بازدهیش بشه دو برابر تو ترافیک ظهر تابستون اصلا کولرتو خاموش نکنی من سمت رودهنم اگر دوست داشتید بیایین در خدمتم خلاصه برو حالشو ببر لطفاً فقط حضوری مغازه ندارم نیم ساعت بغل جاده ردیفش میکنم بری کیف کنی هر حجمی موتور ماشین داره راحت 300 تا اضافه میشه
01:17  1402/12/16
پاسخ دادن
هستیممین
0

سلام من متور مزایده دارم معاوزه می کنم با پڗو زاتیتا
20:14  1402/10/21
پاسخ دادن
حامد
1

سلام . دقیقا دو ماه باید صبر کنی
به ما هم همین وعده رو دادند
دیگه کاریش نمیشه کرد
19:08  1396/04/22

علی
0

به ما هم همین حرف رو زدن و این کلاه سر ما هم رفته
22:00  1396/04/22

على
0

سلام
به جمع چشم انتظاران جك خوش آمدي
كم كمش تا 40 روز بايد صبر كني اگر رنگ سفيد باشي شايد بيشتر
00:01  1396/04/23

خوش قولی
0

علی اقا چرا دلداری به بنده خدا میدی کدوم 40روز من تا امروز دقیقا51روزه نوشتم نه اس برام اومده نه هیچ چیز به همه جا هم گفتم وشکایت کردم به خود شرکت کرمان موتور هم شکایت کردم اگه دوماهه هم بدن خدا رو شاکرم اما چشم من به دو ماه هم اب نمیحوره
01:02  1396/04/23

اربابی
0

سلام
پارس سال موتور جدید 3هزار کار همش آمپرش نصفه وایستاده سه بار هم کمی از وسط رد شده،کارشناس فنی نمایندگی گفتن اشکالی نداره!
نظر شما چیه ؟
نیاز هست به یک تعمیر کار حرفه ای ؟
22:06  1402/06/08
پاسخ دادن
امید
0

سلام خدمت کسایی که پژو مدل پایین دارن و همه چیز فن ها رو چک کردن همه سالم باش اگه همه سالم هستن یونیت فن رو رنگش عوض کنید من یونیت فن مشکی بود رو ماشینم همینجور کولر میگرفتم امپر از وسط رد میکرد یونیت فن خاکستری نصب کردم الان از 85 تکون نمیخوره پژو مدل پایین فن هاش از یونیت فن دستور میگیره نه کامپیوتر
15:29  1402/04/02
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
0

برعکس تندر به هیچ وجه چینی سازی نشده است .اینو همه تندر داران بهش افتخار می کنند.
17:26  1395/06/07

مهدی
0

سلام پژو 405 مدل 83 دارم آمپرش سریع به وسط میرسه یعنی 90 ظهر گرمم تا نزدیک صد میاد خیلی جاها بردم گفتن عادیه
لطفا راهنماییم کنید عادیه یا خیر
14:32  1402/03/15
پاسخ دادن
محمود درزاده
4

ماشین پیکان علتش چیه داغ کردن بارادیات اب هم بالا میده
13:09  1402/02/20
پاسخ دادن
محسن
0

تیبای مدل ۹۸ دارم فقط ۸۰۰۰ تا کار کرد دارد ولی بعد از کمتر از ۵ دقیقه امپر اب وسط می ایستد چند تا باطریساز و مکانیک بردم جالب هر کدام چیزی می گویند یک مکانیک گفت از رله فن است پیش باطریساز بردن گفت فن ها سالم است دوره کند و تند دوباره پیش یک باطریساز بردم گفت ایراد نیست می خواهی ترموسات ان عوض کنم شاید از ان باشد پیش یک باطریساز دیگر رفتم دیاک زد گفت خطایی دیده نمی شود گفت ماشین سالم است واقعا فکرم را درگیر کرده ماشین نو چرا باید اینگونه باشد بنظرتان ایا تمام خودروهای تیبا اینگونه هستند ضمن اینکه امپر از وسط بالاتر نمی رود
21:28  1402/01/01
پاسخ دادن
حامد
10

سلام من پارسtu5 دارم آمپرش همیشه ازوسط رد میکنه تا که فن کنه یه خورده بیاد پایین آمپرش بعدشم وقتی که آمپر وسط هست ماشین رو خاموش میکنم دوباره میخوام روشن کنم آمپر از وسط رد میشه ممنون میشم کسی راهنمای کنه
04:21  1401/05/07
پاسخ دادن
نیما
3

با سلام دورد به دوستان گلم انشالا حالتون خوب باشه دوست عزیز اگر آمپر از وسط میکشه تنها راه اینه یه نگاهی به فن ها بنداز ببین سالم هستند اگر هم سالم بودن درب رادیاتور را باز کن ببین آب توس هست
12:10  1401/06/11

محمد
1

با سلام.وانت نیسان دارم موقعی که کولر روشن میکنم یک ربع که در جا کار کنه آمپر تا وسط میاد.ترموستات چک کردم.اتصال بدنه هم قوی کردم اما مشکلش برطرف نشد.لطفا راهنمایی کنید.با تشکر
12:16  1401/04/26
پاسخ دادن
zaxed_08@yahoo.com
0

سلام، ال ۹۰ وقتی توی هوای شرجی بعد از مدت زیادی مسیر رو طی کردیم، و کولر هم روی ۲ بود، در یک مسیری مجبور شدیم از توی یک منطقه‌ی پر ترافیک شهری عبور کنیم و دمای هوا خیلی بالا رفته بود، یکدفعه کولر خفه کرد و هوای شرجی بهمون خورد، تعجب کردیم ولی متوجه نشده بودیم چی شده، بعد از چند دقیقه کوتاه، یکدفعه آمپر چسبید به آخرین درجش... و چراغ اختار آمپر هم روشن شد، کنار که زدیم دیدم که فن رادیاتور اصلا صداش نمیاد و مطمئن شدم که با این درجه‌ی حرارت که فن باید قوی کار می‌کرد، یعنی از کار افتاده و بعد از بررسی یقین کردم که اصلا کار نمی‌کنه، ولی وقتی از اونجا خارج شدیم، و به منطقه‌ی بازی رسیدیم و هوا میامد و باد بصورت طبیعی به رادیاتور می‌خورد آمپر کم کم پایین آمد و دما بعد چند کیلومتر کلا طبیعی شد، و البته تا مدت زیادی شیشه پایین بود و کولر را خاموش کرده بودیم، ولی بعداز اینکه به مقصد رسیدیم کمی کولر را دوباره روشن کردم، دیدم باز آمپر پر شد و چراغش روشن شد، توی سایتا گشتم ولی مطمئن نیستم فن چه مسئله ای داره که روشن نمیشه، به نظرتون باید ببرم برق کار ؟
07:30  1401/04/08
پاسخ دادن
ماهان
0

دوستان بنده ی تیبا ۹۹ دارم این ماشین امپرش خیلی زود بالا میره و خیلی دیر فن میکنه بعضی وقتا راحت نیم ساعت طول میکشه فن کنه مشکل این ماشین بنده چیه ممنون میشم راهنمایی کنید
11:52  1401/04/01
پاسخ دادن
مجید
0

با عرض سلام وخسته نباشیداحتراما به استحضار می رسانم خودرو بنده پراید هست تمام سیستم خوب خوب کارمی کند ، فقط بیش از حد گرم می شود.
07:52  1401/03/22
پاسخ دادن
عبیدالله گهرامزهی
0

سلام من یک ماشین 206تیپ دو مدل 82دارم الان گرم میکنه آمپر بالا میزنه هر چیزی که مربوط به گرم کردن هست عوض کردم باز گرم میکنم نکته دیگه اینه که سرسیلندر قدیمی دوتا فشنگی گرمی دارد من الان یک سرسیلندر خریدم این جای یک فشنگی داره رنگ سبز آبی بسته نمیشه جای بستن نداره این اشکال داره به نظرتون
17:02  1401/03/18
پاسخ دادن
محمد
0

سلام من یه پراید کاربراتوری مدل ۷۹ دادم موقعی که فن روشن میشه نیروی موتورو میگیره میخواستم بدونم وقتی فن روشن میشه آیا شتاب ماشین هم گرفته میشه چون احساس میکنم ماشین بعد از نیم ساعت اول بعد شتابش گرفته میشه
06:11  1401/01/16
پاسخ دادن
توفیق
0

سلام پراید۸۹دارم وقتی کولرماشین روشن میکنم زمان میبره اّ داحل شیسه برمیگرده پرمیشه وآب رادیانورخالی میشه وجوش میخوره هردوفن سالم ترموستات درآوردم ولی اگه کولر روشن نمیکمم اصلن حرارت هیچی ندارم بردمش مشکل نداشت بردمش پیش مکانیک هم مشکل نداشت مشکل چیه جوایم بدین خواهشن اذیت شدم؟؟؟؟؟؟
12:25  1400/12/06
پاسخ دادن
علی
0

سلام آمپر ماشین رو3خانه باشه خوبه خاموش کنیم
23:45  1400/12/01
پاسخ دادن
mohsen
0

سلام پارسtu5دارم صفره تازه ۱۰هزار تا داره میشه امروز امپرش اومده یکم بالا وسطو رد کرده مشکلش چیه 🙄😰😭
21:57  1400/11/26
پاسخ دادن
محمد
11

سلام من ۴۰۵ دارم امروز از سر بالای پام گذاشتم رو گاز امپر تا ۷رفت نگرانم برای ماشینم اتفاقی بیفته لطفا راهنمایی کنید
21:56  1400/10/21
پاسخ دادن
محمد
0

سلام پراید 90 دارم امپر از نصف رد میکنه بعدش فن میزنه فشنگی و رله و مقاومت و ترموسات و همه چیو عوض کردم درست شد امروزه دوباره اینجوری شد
مشکلش چیه ؟؟
22:22  1400/09/14
پاسخ دادن
بابک
16

شما به مراجعی که میان عروسکه باربی رو حروم اعلام میکنن میگین مرجع تقلید !!!!؟؟؟؟حضرت علی(ع) خودش قران ناطق بود ولی وقتی دید قران داره بازیچه قرار میگیره فرمودند بزنید و اون قرانهائیو که بازیچه ی یه مشت کافر ه از خدا بی خبر قرار گرفته رو به زیر بکشید. برادر من هر مرجعی که مرجع واقعی نیس و بعضیاشون همونائین که دقیقا امیر المومنین فرموده.
01:40  1394/07/13

جواب احمقها
13

مردک تو میخوای مثه میمون باشی ببند دهنتو و تو قفسه جمجمعه ات زندونی باش و عقایده احمقانت را بازگو نکن,تو خیلی هنر داشتی بی ادبیتو در غالب نصیحت نشون نمیدادی.هر چی میکشیم از افکار امثال توعه.
10:30  1394/07/13

پژمان
8

علی :
فکر میکنم مردک توئی نه دیگران . هر کس هر عقیده ای دارد برایش محترم است و امثالی مثل تو 37 سال هست که به بهانه دین و مذهب به دیگران توهین میکنند و جالب اینکه بچه های همین قشر هم اکنون به چپاول ثروت این ملت مشغولند .

من دهانم را برای امثالی مثل تو که فکر میکنن مملکت فقط برای شماست نمیبندم و روزی خواهد رسید که امثالی مثل شما در سوراخ موش خودتان فرو خواهید رفت
10:42  1394/07/13

مسععود
4

هرام است هرام
12:15  1394/07/13

رضا
11

بیخیال الان زنگ حرفه فنه زنگ دینی ۲ ساعت دیگس
12:20  1394/07/13

احسان
5

حق گفتی علی آقا ،ایول

12:23  1394/07/13

احمد
6

کسانی که در زمان غیبت حضرت ولی عصر به نایبان ایشان توهین و بی حرمتی میکنند همان کسانی هستند که درزمان ظهور ایشان حد و حدود الهی را زیر پا میگذارند و بلکه با ایشان مخالفت میکنند
واین چیزی است که به سبب عادت به توهین کردن بر روح آنان هک میشود ،یعنی به شکل ناخواسته ،هرچند الآن بگویند نه نه خیلی امام زمان را دوست داریم منتظز ایشان هستیم
12:40  1394/07/13

رضا
5

علی اقا
مگه دیانت ما مثله سیاست ما نیست؟؟؟؟؟
همینایی که میگی با اسم امام زمان و دین چه بخور بخورایی راه انداختن به ولای علی که من خودم از نزدیک دیدم کدوم نایب امام زمانی تو کاخ زندگی میکنه؟؟؟؟
حدود الهیتون بود که رفتید با امریکا توافق ترکمن چای امضا کردید؟
حدود الهی بود که یه عمر اقازاده ها خوردند و بردند و مردم بیشتر در فقر فرو رفتند!!!!
فکر بکن ببین اگه یک روز امام زمانی بیاد که انشا االه هر چه زودتر محقق میشه اول سراغ چه کسانی میره که تو تاریخ از این عمر و ابوبکر صفتها کم نبوده که شمشیرو از پشت بستند



13:13  1394/07/13

حسین
2

یکی از علائم آخر زمان وجود افرادی مثل شماهاست که علمای زمان خودشون و دین رو به مسخره میگیرند و باور ندارند که قرآن هم به اون اشاره دارد

خدا آخرت و عاقبتتون رو ختم به خیر کنه ان شاءالله
15:17  1394/07/13

علی
3

پاسخ ها:

پاسخ بابک : بله من نميگم بلکه خيلي ها ميگن . لابد شما که يک کلاس از علوم الهي نخوندي ميخواي درباره باربي نظر بدي و اون کسي که 40 سال زحمت کشيده رو زير سوال ببري .
افکار کساني مثل شما فحشا رو در دين زياد کرده و سن بلوغ پسر و دخترها رو 5 سال جلوتر آورده و پرده حيا دريده شده .
بعدش ببينم لابد تو ميخواي مرجع واقعي رو تشخيص بدي با اين افکارت، شما فقط يک وظيفه داري اونم اين که از دونفر عادل مرجع اعلم رو شناسايي کني و تقليد کني والسلام .

پاسخ آقاي احمقها :

هيچي...

پاسخ رضا :

با نمک ...

پاسخ آقا رضا 2 :

آقا رضا به همين دليل هست که الآن مراجع اينطور مورد اهانت قرار ميگيرن اگه توي اين سي و اندي سال هي نميگفتن سياست ما عين ديانت ماست و روحانيت رو با سياست که معروف به بي پدر و مادري هست قاطي نميکردن امروز شاهد اين بي حرمتي به علما نبوديم

من هم قبول دارم که بعضي از علما البته شايد بخور بخور داشته باشن اما چون خداوند در قرآن ميفرمايد :
"اجتنبوا کثيرا من ظن ان بعض ظن اثم "
سعي ميکنم دهانم رو ببندم و آخرتم رو خراب نکنم .

تو رو بخدا ، چقدر عناد

15:29  1394/07/13

بهنام
0

سلام وقت بخیر یه پراید 87دارم چن وقتی بعد از فن کردن شیلنگ رادیاتور قل قل میکرد ترموستات رو در آوردم درست نشد دما رو پایین آوردم درست شد بعد ک ترموستات رو انداختم موتور گرم میکنه از در مخزن آب آب میریزه فن نمیکنه باید یکم خنک بشه تا فن کن تور خدا یه راه حلی بهم بگید بخدا دارم دیونه میشم
13:47  1400/07/10
پاسخ دادن
سید احمد نبوی
0

با سلام ۲۰۶ مدل ۸۰ روشن میشود ولی خاموش نمیشود علت چیست هیچ کس سر درنیاورده سیم کشی بازدید سنیور ها تعویض امپر آب خوب وکیلومتر خوب دور موتور وامور بنزین چراغ روشن وبززین دارد نشان نمی دهد چرا باتشکر
14:22  1400/07/03
پاسخ دادن
علی محمدرضاخانی
0

ماشینهایه جدید باید ترمستات داشته باشند
19:57  1400/06/17
پاسخ دادن
مهدی
0

سلام دوستان یه ماشین پراید مدل۹۰دارم تو مسافت کوتاه مثلا یک کیلومتر آمپر بالا میره بعضی وقتا هم خاموش میشه مشکل از چیه
18:02  1400/06/06
پاسخ دادن
محسن
0

سلام،ماشینم پراید مدل ۹۰ جوش میاورد کف سفید داخل رادیات بالا میاورد رفتم پیش مکانیک گفت واشر سر سیلندر زده ماشینو گذاشتم تعمییر فرداش رفتم ماشینو بیارم تو قمقمه اب ماشین و رادیات پر روغن بود اب رادیات خالی کردم الانم چند روز گذشته یکم چربی روغن داخل رادیات هست این طبیعی یا چی/لطفا راهنمایی کنید
19:35  1400/05/31
پاسخ دادن
جواد علی پور
0

سلام اقایون من یه پراید ۸۹ دارم که حرارت ماشین فقط هنگام سرعت امپر نزدیک نقطه جوش میرسه اما باسرعت کم امپر نورمال هست.با اینکه فن ها کاملا سالم دور تند و کند کارمیکنند.ورادیاتور هم سیخ زدم و بدون هیچ نشتی یه قطره آب هم کم نمیکنه ترمستات هم نداره واترپمپ و فشنگی هم عوض کردم.کسی هست که میدونه چرا حرارت ماشین برعکس شده با سرعت کم امپر پایین و سرعت بالا امپر بالا؟؟؟
16:39  1400/05/27
پاسخ دادن
محمد
0

سلام پراید دارم آمپر آب بالا نمیاد دلیلش چیه
02:00  1400/05/25
پاسخ دادن
نیلو
0

من تیبا ۲ دارم مدتیه وقتی باهاش توی ترافیک میرم خاموش میشه بعضی مواقع هم بعداز ترافیک وقتی پارک کردم میخوام دوباره روشن کنم نمیشه میذارم نیم ساعت خنک که شد روشن میشه پمپ بنزینش هم عوض کردم درست نشد علتش چیه
13:43  1400/05/18
پاسخ دادن
مهدی
0

رله دوبل عوض کن
19:50  1402/10/06

میلاد
0

سلام ماشین من خیلی زود داغ میشه و امپرم بالا میره رادیات رو عوض کردم ب گفته میکانیک قمقمه تخلیه رو عوض کردم حالا هم میگه شمعتو عوض کن من نمیدونم دیگه چیکار باید بکنم لطفا راهنماییم کنید
11:03  1400/05/16
پاسخ دادن
محمد
0

با سلام خدمت دوستان پارس سال۹۳ تو هوای بندرعباس هر جا میبرم میگم امپر تا وسط میاد مشکلش چیه همه میگن عادیه اخه امپر وسط حتی یزره بالاتر عادیه واقعا ما که نفهمیدیم مشکل داره نداره
06:07  1400/05/14
پاسخ دادن
محسن
8

سلام پارس ۹۳دارم امپرش پای سرابالایی میکشه بالا از وسط رد میشه راویات سزخ زدم واترپمپ سالمه فن هم درست کامیکند مشکلش چیه لطفا راهنمایی کنید
14:52  1400/04/23
پاسخ دادن
رضا
0

سلام
من یه پراید 90 دارم
زمانی که کولر می گیری امپر میره رو 3/4 و نزدیکای قرمز
واتر پمپ سالمه
قشنگی اب عوض شده تویوتایی انداختم
رادیاتور گرمسیری هست باز کردم دادم شستن
رادیاتور کولر رو دادم رادیاتور ساز تمیز کرده
فن سالمه
اب کم نمی کنه
فقط دوسال پیش کیلومتر ماشین سوخت رفتم یه دست دو خریدم میشه مشکل از اون باشه
14:46  1400/04/21
پاسخ دادن
فرج پور
0

206 دارم امپر اب در جاده یک خط از وسط حتی بیشتر رد میکند میترسم واشر بزنه..

ولی داخل شهر خوبه هر چه قدر هوا گرم باشد امپر فقط تا وسط می اید .

لطفا راهنمایی کنید
13:21  1400/04/19
پاسخ دادن
محمد
0

سلام .دوستان پژو495 مدل 88 دارم دو ماه پیش سر سیلندرعوض کردم .حالا امپر میاد بالا هم توی شهر هم جاده .ریمپ هم زدم دما رو اوردم پایین رادیات رو هم سیخ زدم .باز هم درسرعت بالا امپرم میاد بالا دور تند روشنه باید وایستم تا امپر بیاد پایین لطفا راهنماییم کنید خسته شدم هیچ جا نمی تونم برم .با تشکر از شما
11:32  1400/04/18
پاسخ دادن
عباسیان
0

با سلام بنده پژوپارس ۹۳موتورxu7دارم چند وقتی هست آمپر زود میاد بالا یا وقتی حتی آمپر روی خط اول هست خاموش میکنم بعداز چند دقیقه روشن کردن آمپر بارانی را استارت که میزنم دور موتور به سرعت کم وزیاد میشه و اگه گاز ندم بحالت خاموش شدن می ره از دوستان اگه کسی اطلاعات داره راهنمایی کنه ممنون
00:02  1400/04/15
پاسخ دادن
عابدینی هستم
0

ماشین مزدا کارا دارم بدونیکه کولر بگیرم آمپر آب درحد نرماله ولی وقتی که کولر بگیرم آمپر آب بالا میره خواهشمند راهنمای بفر مائید علت چیشلازم بذکر است رادیور نو است تازه عوض کردم تا حالا چندین بار به تعمیرگاه بردم حی میگند فلان رله را عوض کن و عوض کزدند ولی درست نشده
16:49  1400/04/12
پاسخ دادن
داود
0

سلام دوستان بنده 405مدل82دارم بعضی موقها فنش کار میکنه بعضی موقها کار نمیکنه پیش باطریساز که میبرم دقیق کار میکنه ولی وقتی تو شهر و تو ترافیک میرم فن میره برای 100چکار کنم
09:04  1400/04/10
پاسخ دادن
پیام
0

سلام لطفا جواب بدین یه پارس سال خشک گرفتم مدل ۹۹ ولی وقتی دو ساعت رانندگی میکنم انقدر گلگیر جلو شاگرد داغ میشه که دستت میسوزه سمت راننده کمتر علتش چیه
07:47  1400/04/08
پاسخ دادن
حمید
0

آقا سلام خسته نباشین ایا فن از کامپیتر دستور گیری داره منظورم اینه فن هر ماشین نسبت به خودش حالت مختلف داره یا مثلا فن پژو ۲۰۶ رو میشه بندازی رو پژو ۴۰۵ یا اگه بندازی مشکل پیش میا چون یه نفر به من گفت موتورت مشکل پیدا میکنه
01:04  1400/03/30
پاسخ دادن
بیکار
12

ماهی چند حقوق میگیری ؟ تو میدانی تشویق مردم به خرید ماشین های بنجول مانند اتش زدن سرمایه های مردم است / دروغ گفتن انقدر هنر نمیخواهد دنائت میخواهد
16:44  1394/09/11

حبیب
3

سلام من خودروکوییک دارم ۵۰۰۰ تا کارکرده وقتی باسرعت بالا و کولر میگیرم امپر از وسط یه زره رد میشه ایا نرمال است یاخیر
23:24  1400/03/27
پاسخ دادن
سید جلال
1

با سلام
نرماله عزیز
فقط صرفا بابت اینکه خیالت اوکی بشه آب رادیاتور رو کامل تخلیه کن دولیتر ضد یخ سوپر بریز باقیش هم آب مقطر خالص
01:00  1400/04/16

غلامی
0

سلام دوستان من یه پراید 85دارم وقتی فن میزنه جنت های آب سفت میشن وبعد وقتی تو هوای گرم میرم جاده امپر آب 80درجه دیگه بعد از مسافت زیاد که یک جا وایسادم فن حداقل 20دقیقه طول میکشه خاموش بشه بعد سر رایاتور رو با ز میکنم هوا از داخل رادیاتور میزنه بیرون ولی آب داخلش نیستا کار کنم
01:23  1400/03/26
پاسخ دادن
مهدی
22

احتمالاً
14:21  1394/06/11

american and japan
15

چی گفتی داداش ترکوندی بحث رو
15:03  1394/06/11

رمضانی
0

سلام من ماشینم ۶۰۶ تیپ ۲ هست ..امپر ماشین میره خیلی بالا بعد فن شروع میکنه ب کار کدن یکم از ۹۰ درجه میاد پایین فن قطع میشه رله فن و اینا عوض کردم مشکل از چیه کسی میدونه ؟؟
17:23  1400/03/25
پاسخ دادن
.......
0

سلام.من یه پژو پارس ساده خریدم امسال خداوکیل الکی امپر میره تا وسط فنم روشنه ولی هی میره بالاتر چکار کنم به نظر شما
15:28  1400/03/23
پاسخ دادن
زنگنه
0

سلام خدمت دوستانی که پراید دارن من یه پراید ۸۳ دارم انزکتورکه دما ابش بدون کولر تا وسط میرفت باکولر تا نزدیکای قرمزبردمش گفتم فنت ضعیفه فن مدل بالایی انداختم رادیات هم تمیز کردم اتصال بدنه هم قوی کردم ترموستات ۸۳ انداختم ولی باز درست نشد الان مجبور شدم عقربه دما رو با دستکاری یه بند اوردن پایین فشنگبا هم عوض شده با دیاگ همه چیز خوبه ولی رو کیلومتر عقربه دما بیشر نشون میده همشه بعد مصافتی قسمت کاپوت داغه
دوستان ایا کشید عقربه به پایین مشکلی داره یا همون دیاگ درست میگه
13:23  1400/03/23
پاسخ دادن
سعید
6

سلام من پرایدمدل 85دارم فن های روهردوتاروعوض کردم مدل بالازدم تومزاستارت71بستم فشنگیم سالم ولی کولرمیزنم آنپرازوسط ردمیشه ولی بدون کولرازوسط پاینتره چکارش کنم خوب شه
13:50  1400/03/14
پاسخ دادن
محمد از شوشتر
0

سلام من پراید دارم مدل 98 آمپر میری بالا باید چه کار کنم هر جای که بردمش میگن مشکل نیست
00:44  1400/03/06
پاسخ دادن
خالق
0

سلام من ماشینم پژو ۴۰۵ مدل ۸۳ دارم کلی ازش خرج کردم ولی بازم درست نشده یعنی فقط ماشینو عوض نکردم وگه نا هر چی هست ازش عوض کردم ماشینم اگه می خام یه جایی وایستم خاموشش کنم فنم خاموش نمیشه باید ۲۰ دقیقه بیشتر منتظر بمونم تا خاموش بشه اونم اگه خاموش بشه ممنون میشم کمکم کنید
22:47  1400/03/03
پاسخ دادن
میر جلال
0

فن خودروی شما ظعیف شده قدرت سریع خنک کردن رادیاتور رو نداره
01:11  1400/04/16

فرزاد
0

جعبه کالسکه ای رو عوض کن
16:56  1403/03/25

پروانه
0

سلام تیبا صفر ک بعد از روشن شدن و نهایت طی مسافت کوتاه فن شروع میکنه به کار کردن و موتور همش داغه، ،،لطفا کمک کنید،،،
19:12  1400/02/31
پاسخ دادن
مهدی
0

سلام حد نرمال امپر تا خط وسطه؟بعد امپر رو کدوم خط باشه بهتره ماشینو خاموش کرد؟
12:58  1400/02/28
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد