بررسی مرسدس بنز S500 L

بررسی مرسدس بنز S500 L

تیپ پایه مرسدس بنز S350 مجهز به یک موتور شش سیلندر 3 لیتری دیزل توربوشارژری است که 254 اسب‌بخار نیرو و حدود 620 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و از عملکرد بسیار بالا و مصرف سوخت پایینی برخوردار است. قیمت 215000 دلاری آن هم، با در نظر گرفتن طراحی داخلی دست و دل بازانه و کیفیت سواری و رفاه مثال‌زدنی‌اش، منصفانه به نظر می‌رسد. یکی دیگر از مدل هایی که از خط تولید S-Class بیرون می‌آید، مرسدس بنز S63 AMG است که 385000 دلار قیمت دارد و مجهز به یک موتور 5.5 لیتری و توربوشارژری دوگانه است. بین این مدل ها، دو مدل S500 با قیمت 285,000 دلار و S500 L با قیمت 310,000 دلار قرار دارند. به نظرتان مدل S500 L به قیمت حدود 100 هزار دلار بیشتر از S350 می‌ارزد؟

بررسی مرسدس بنز S500 L

حرف L نشان دهنده فاصله محوری زیاد است. در این مدل، بدنه استاندارد مرسدس بنز S-Class، حدود 130 میلیمتر افزایش پیدا کرده و به 5.25 متر رسیده است که همین امر، راحتی بیشتری برای افراد قد بلند فراهم می‌کند. اگر مدل L با طول بیشتر را سفارش بدهید، 7500 دلار بیشتر برایتان آب می‌خورد. اگر 25000 دلار دیگر هم به قیمت S500 اضافه کنید، از امکانات بیشتری از قبیل صندلی های برقی عقب، پرده های برقی برای شیشه عقب و شیشه های بغل، و محافظ گردن هایی که به شکل گردن قو به پایین خم می‌شوند، برخوردار خواهید شد. در مدل S500 L در ازاء پول اضافه‌ای که پرداخت می‌کنید، علاوه بر طول بیشتر، از امکانات بیشتری هم برخوردار می‌شوید:  در پشت جلو پنجره مشبک و کرومی مرسدس بنز و زیر آن ستاره سه پر، یک موتور هشت سیلندر 4.7 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه جا خوش کرده است که 449 اسب‌بخار نیرو و 700 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

بررسی مرسدس بنز S500 L

سرعت مرسدس بنز S500 L با این که 2015 کیلوگرم وزن دارد، ظرف 4.8 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که دو ثانیه کمتر از صفر تا صد نمونه دیزلی است. تکنولوژی stop-start اتوماتیک به این لیموزین دیفرانسیل جلو که مجهز به یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک است، کمک می‌کند تا در سیکل ترکیبی به مصرف سوختی معادل 9.21 لیتر در هر صد کیلومتر دست پیدا بکند؛ هر چند ممکن است یک راننده حرفه‌ای در شرایط سخت دو برابر این مقدار را مصرف بکند. در تستی که در شب و در یک مسیر ناهموار خارج از شهر صورت گرفت، این خودرو 16.3 لیتر سوخت مصرف کرد.

بررسی مرسدس بنز S500 L

در طراحی داخلی کابین هم، مرسدس بنز S-Class اجرایی کاملاً مدرن بر مبنای تم سنتی لیموزین ها ارائه می‌دهد. همان طور که انتظار می‌رود از چرم، ساعت آنالوگ، دریچه‌های هوای گرد و به سبک دریچه های هوای کشتی استفاده شده است و حتی غربیلک فرمان دو پره‌ای که در خودروهای امروزی به کار نمی‌رود نیز، به چشم می‌خورد. یک صفحه نمایشگر 12.3 اینچی در کنار صفحه کیلومتر TFT قرار گرفته است. هر دوی آن ها هم، روی یک داشبورد چرمی نصب شده‌اند تا حس شناور بودن را القاء کنند. پشت صفحات هم یک نور ملایم وجود دارد که روی دستگیره‌های در و قسمت پایین داشبورد هم به چشم می‌خورد. رنگ نور را می‌توان به راحتی تغییر داد ولی کارکردن با سیستم Comand مرسدس بنز کار زیاد آسانی نیست. منوی دایره‌ای شکل نمایشگر این سیستم، که در وسط کنسول قرار گرفته است، وقتی به انتهایش برسید به طور خودکار متوقف می‌شود. در کنار صفحه نمایشگر، دکمه های میانبر قرار دارند که دسترسی به سیستم صوتی و تصویری یا مسیریاب ماهواره‌ای را امکان‌پذیر می‌کنند، ولی از این طریق نمی‌توانید به سیستم کنترل آب و هوا دسترسی داشته باشید، چون فقط از طریق منوی خودش که در صفحه دیگری است، قابل دستیابی است.

بررسی مرسدس بنز S500 L

زیاد راحت نیست چون حتی اگر راننده بخواهد فقط جهت وزش باد دریچه کولر را عوض بکند، باید وارد منوی اصلی و از آن جا هم وارد منوی فرعی بشود. اطلاعات مربوط به سیستم کنترل آب و هوا فقط یک سطر کوچک را در زیر صفحه نمایشگر به خود اختصاص می‌دهد و برای دسترسی به هر یک از موارد مربوط به آن باید وارد منو شد. حتی اگر بخواهید پشتی صندلی را تنظیم کنید هم، باید حسابی بگردید تا منوی مورد نظر را در سیستم Comand پیدا کنید. سیستم پیچیده‌ای است، ولی سیستمی که مرسدس بنز S-Class ارائه می‌دهد، از این هم پیچیده‌تر است. اگر بخواهیم برای نمونه یکی از موارد سیستم Comand  NTG5 را نام ببریم، باید به Google Earth و Street View، مرورگر اینترنت و اپلیکیشن هایی برای چک کردن وضعیت آب و هوا اشاره کنیم. اگر از سیم کارت استفاده شود، این سیستم می‌تواند از طریق Wi- Fi به یک شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی وصل بشود. تلفن همراه راننده هم، می‌تواند به این سیستم متصل شده و اینترنتش را با سایر سرنشینان به اشتراک بگذارد. سیستم Comand  NTG5 این امکانات را در اختیار می‌گذارد: 250 گیگابایت فضا برای ذخیره اطلاعات (البته نه به صورت هارددرایو)، WLAN، تلویزیون ماهواره‌ای، کارت‌خوان SD، دو پورت USB و فناوری بلوتوث. البته حتی یک پورت اضافی هم وجود ندارد و همسفرتان را قدری دمغ می‌کند.

بررسی مرسدس بنز S500 L

در مدل S500 L آنچه که بیشترین اهمیت را دارد، صندلی عقب است؛ اگرچه سرنشین محترم صندلی عقب می‌تواند روی پشتی هایی مجلل لم بدهد، ولی امکاناتی که در اختیارش قرار می‌گیرد، بیشتر از جای پای وسیع و راحت است. ماساژور صندلی های جلو، 387 دلار آب می‌خورند و اگر بخواهید صندلی های عقب هم کمرتان را ماساژ بدهند باید 5500 دلار دیگر هم خرج کنید. سیستم کنترل آب و هوای چهار نقطه‌ای که به صورت استاندارد عرضه می‌شود هوا را خنک یا گرم نگه می‌دارد. پرده شیشه های بغل هم، خبرنگارهای سمج را دور می‌کند. بعضی از سرنشینان این خودرو می‌پرسند آیا می‌شود زاویه صفحه نمایشگر را طوری تنظیم کرد که راننده بتواند مسیریاب ماهواره‌ای را ببیند و فردی که روی صندلی جلو نشسته هم بتواند DVD تماشا کند؟ خب، اگر چنین آپشنی می‌خواهید، باید 2200 دلار دیگر هزینه کنید.

بررسی مرسدس بنز S500 L

سیستم صوتی Burmester با 24 بلندگو و 1540 وات صدای خروجی، 9900 دلار آب می‌خورد ولی اگر صدای جادویی‌تری می‌خواهید، باید 9675 دلار دیگر پرداخت کنید. مرسدس بنز مجهز به یک سیستم شگفت‌انگیز کنترل بدنه است که از یک دوربین در عقب خودرو بهره می‌برد تا سطح جاده را بخواند، سپس سیستم تعلیق را طوری تنظیم می‌کند تا از پس موانع پیش رو بر بیاید. برای مثال، سیستم تعلیق دقیقاً می‌داند چرخ های جلو و عقب چه وقت به یک سرعت‌گیر می‌رسند، به این ترتیب طوری کمک فنرها را ابتدا بالا و سپس پایین می‌برد که بدنه صاف و بدون تکان باقی بماند. این سیستم به طوری باورنکردنی، خوب کار می‌کند و باعث می‌شود سرعت‌گیرها و دست‌اندازها احساس نشوند.

بررسی مرسدس بنز S500 L

مرسدس بنز S500 L روی تایرهای دیواره کوتاه 20 اینچی سوار می‌شود، همین امر خودش باعث می‌شود چاله‌های اطراف شهر کمی ماشین را تکان بدهند. سر و صدای سیستم تعلیق بیشتر از آن است که انتظارش را دارید، ولی دست‌اندازهای بزرگ به ندرت درون ماشین احساس می‌شوند. در مورد دست‌اندازهای کوچک و چاله‌ها هم، بیشتر سیستم فرمان و تایرها مقصر هستند. از طرف دیگر، S500 L سواری بی حسی دارد، به خصوص هنگامی که همزمان می‌خواهد هم با شکوه باشد و هم سفت و محکم. البته یک دکمه Sport وجود دارد که با فشردن آن می‌توان سیستم تعلیق را قرص و محکم کرد؛ ولی فعال کردن آن، سیستم کنترل بدنه را خاموش می‌کند. سکوت واقعاً طلاست. یک موتور هشت سیلندر هم می‌تواند ساکت باشد، آن قدر ساکت که حوصله سرنشینانش را سر ببرد. پدال گاز را قدری بفشارید تا شتاب بالا، سر سرنشینان را به آرامی روی بالشتک های محافظ گردن بچسباند.

بررسی مرسدس بنز S500 L

با باز شدن دریچه سوخت، موتور توربوی S500 در یک چشم به هم زدن مشتاق می‌شود چرخ های عقب را بکسواد کند، به خصوص در خیابان های مرطوب. در جاده های باریک، S500 L همانطور که انتظار دارید، کمی مایه زحمت است، ولی هنگام عبور از پیچ ها متانت و فرزی قابل توجهی دارد. فرمان‌پذیری آن واقعاً برازنده یک لیموزین است، سبک به نظر می‌رسد و احساس و چالاکی را در هم می‌آمیزد. مرسدس بنز S500 L نسبت به اینفینیتی Q50، دور فرمان کمتری دارد. اگرچه اندازه S500 L زیاد برای داخل شهر مناسب نیست، ولی در جاده های خارج شهر، هنگامی که سیستم Driving Assistance Package Plus فعال باشد، یک ردپای درست و حسابی از خودش به جا می‌گذارد.

بررسی مرسدس بنز S500 L

مرسدس بنز S500 L با بهره‌گیری از 28 دوربین، حسگر و رادار، می‌تواند بایستد، سپس با کروز کنترل به راهش ادامه بدهد. می‌تواند راه های باریک را تشخیص بدهد و با مهارت، غربیلک فرمان را بچرخاند تا خودرو از جاده خارج نشود. متأسفانه نه سیستم تشخیص مسیرهای باریک و نه سیستم کنترل بدنه، هیچکدام در شب یا در باران کار نمی‌کنند. سیستم دید در شب، که تصویری مادون قرمز از جاده پیش رو به نمایش می‌گذارد، ممکن است مفید و کاربردی باشد، ولی 4650 دلار خرج روی دستتان می‌گذارد. مرسدس بنز S-Class اگرچه در دنیای شاسی‌بلندهای لوکس و خودروهای اسپرت جذاب، زیاد شیک و مد روز نیست، ولی با موفقیت، یک نمونه مدرن در کلاسی سنتی ارائه می‌کند و فناوری‌اش هم فوق‌العاده است. این خودرو مزایای بسیاری دارد و وقتی این همه امکانات در اختیار مشتریان می‌گذارد، قیمتش هم منصفانه به نظر می‌رسد.

مشخصات فنی مرسدس بنز S500 L

تعداد سیلندر 8
حجم موتور (لیتر) 4.7
قدرت موتور (اسب بخار) 449
گشتاور (نیوتن متر) 700
گیربکس 7 سرعته اتوماتیک
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 4.8
مصرف سوخت به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی (لیتر) 9.2
قیمت (دلار) 310,000

منبع

CarAdvice

برچسب : S500 L , مرسدس بنز , Q50 , اینفینیتی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

13 نظر

محمد توپا
1

بابا خجالت داره به بنز میگید بد .اخه بنز بد بودن داره مگه پرایده
19:19  1396/06/15
پاسخ دادن
محمد
0

به نظر من این خودرو فوق العاده و عالی است با ظاهری زیبا و داخلی فوق العاده زیبا طراحی شده است

09:31  1395/04/16
پاسخ دادن
هادی
1

http://www.mbusa.com/mercedes/vehicles/build/class-S/model-S63#tab=tab-summary
این لینک مربوط به قیمت مرسدس بنز سری اس 63 میباشد که می تونید اپشنهای اضافه یا کم کنید در نهایت قیمت خودرو با جزئیات آپشنها نمایش داده میشود.
من تمامی اپشنها را اضافه کردم که در نهایت به قیمت 173794 دلار امریکا رسید.
10:01  1393/02/24
پاسخ دادن
هادی
1

http://www.mbusa.com/mercedes/vehicles/build
23:30  1393/05/07

اسماعیل
0

آقا چرا 310000 تا؟ 120000تا
11:14  1393/02/19
پاسخ دادن
متخصص
1

نه.خوشم نیومد.
07:32  1393/02/19
پاسخ دادن
سینا
0

خیلی هم دلت بخواد.
10:06  1394/10/17

هادی
5

در مورد آتش گرفتن دو مورد از این سری خودرو هم گزارشی تهیه کنید.
02:09  1393/02/19
پاسخ دادن
هادی
9

خیلی ممنون واقعا عالی بود
ولی رو قیمت ها یکم اختلاف هست
در ضمن نوشتی (مرسدس بنز مجهز به یک سیستم شگفت‌انگیز کنترل بدنه است که از یک دوربین در عقب خودرو بهره می‌برد تا سطح جاده را بخواند)
من تو کلیپی که از مرسدس بنز دیدم دوربین جلو خودرو و پشت آینه وسط بوده و اشاره ای به دوربین عقب برای این سیستم نکرده بود. لطفا این مورد هم بررسی کنید.
02:05  1393/02/19
پاسخ دادن
سعید
3

قیمتا رو اشتباه زدی، اس 63 را نوشتی 385000 دلار!!!! پس اس 65 میشه چقدر؟همشو بیش از دو برابر زدی،اس 65 قیمتش حدودا 215000 دلار هست،اس63 هم 139000 دلاره،قیمت مدل پایه هم 92000 دلاره،
اس کلاس و دیفرانسیل جلو؟!!!!!!!!!!
21:57  1393/02/18
پاسخ دادن
علی
0

من ندیدم کجاشه ؟...
14:57  1393/08/12

کاربر: hm_hitcher
1

خیلی ممنون 1car
ولی یه مشکلی هست، تو carbuzz قیمت S Class S500 رو زده 92000 دلار، ولی منبع زدین 215000 دلار!!!
قیمت رویز رویز گوست هم 260750 دلاره که با گفته های شما قیمتش کمتر از S500 L میشه!!!
اینم صفحه قیمت
http://www.carbuzz.com/Mercedes-Benz/2014_Mercedes-Benz_S-Class/
با توجه به گفته های گوگل هم قیمت S63 AMG 4MATIC که آخرین مدله حدود ۱۳۹۵۰۰ دلار هست ولی بازم من متوجه نشدم چرا caradvice قیمت رو این همه بالا زده!!!
یه توضیح بدید که اینا باهم فرقی دارند یا قیمتی که شما زدین برچه اساس هست؟
ممنون
21:29  1393/02/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Saeed : من ثبت نام ۲۱ تیر، تحویل ۳۱ شهریور بودیم. ۲۱ مهر فاکتور، ۱۴ آبان تحویل گرفتیم از نمایندگی یا سازمانی که ثبت نام کردین پیگیر باشین.
Saeed : شماره پلاک تا تحویل خودرو در سایت کرمان موتور نمایش داده نمیشه پلاک نصب بشه روی خودرو پیامک براتون میاد
توحید ارومیه : سلام اصغر جان الان کمی تاخیر داره نه در حد 2ماه.من شهریور داشتم 8شهریور تکمیل وجه کردم 9شهریور فاکتور شد 11شهریور پلاک شد 15شهریور نمایندگی ارومیه تحویل گرفتم.پایین تر دوستان مهر نوشتن 3مهر تکمیل وجه 18مهر فاکتور.یکی دیگه 20مهر تکمیل وجه 25مهر فاکتور یکی هم 11مهر تکمیل وجه 25مهر فاکتور.اینا رو پایین تر دوستان مهر ماه نوشتن که بستگی به رنگ انتخابی شون داره.من خودم 2ابان برای رنگ سفید تکمیل وجه کردم هنوز خبری نیست
پیام : تکمیل وجه ۱۳ مهر به بعد کسی فاکتور نشد؟؟؟
ایرانی : اگه همه یکدست و متحد باشیم و یکی دو تا تجمع انجام بشه مجبور میشن شاهین بدن زینب خانم
درانتظار اطلس : باطری گارانتی داره
حسین : آقا سوییچ شاهین م کار نمی‌کنه کسی اطلاع داره چطوری وارد ماشین بشم. شماره پلاکم رو بگم؟
علی : بچه ها کسی اطلاع داره چطوری میشه ویندوز نصب کرد؟ سیستمم بالا نمیاد هر کاری می کنم. رمزم یادم رفته هر چی می زنم.
حسین t8قرمز : من ۳۰ خرداد ثبت نام کردم تحویل ماشینم زنگ زدم به شرکت گفت ۱۳شهریوره برای منم پیامک اومدچک اولم ۳ ماه تعویق افتاده و دقیقا ۱۹ ام که شما شاسی شدید برای من شاسی شده ولی چیزی که پرسجو کردم گفتن ۲۰ تا ۳۰ روز بعد تحویل میشه
a5 اردیبهشت مشکی : سلام دوستان. از ثبت نامی های a5 در ۲۲ اردیبهشت کسی هست که توی مرحله صدور پلاک دو ماه مونده باشه؟ لطفا اگر کسی هم از این ثبت نامی ها تحویل گرفته اعلام کنه. من تا مرحله صدور پلاک رفتم ولی دو ماهه متوقف شده و پلاک نمیشه. کسی راه حلی داره؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
توحید ارومیه : شرکت برا خودش برنامه تولید و فروش داره خدا کنه دوعتنامه دی رو هم توی 20روز اینده بفرسته .اگه بفرسته داره به روال قبل برمیگرده که می بیندی روز میرسه ساینا هم مثل الان کوییک معمولی ذرت ذرت فاکتور میشه.چون شرکت اگه تولیدش به مشکل بخوره اسکول نیست که برای خودش تعهد بیشتر درست کنه سود تاخیر بده.یادمون باشه برای همه خوب بخواهیم اولش برمیگرده به خودمون
علیرضا : الان ز زدم گفتن دیگه به ما لیست مجوز خروجارو نمیدن بگم تا کی ترخیصی هستن کد ملیتو میگیریم نسبت به خودرو خودت فقط اعلام نظر میکنیم که ترخیص شده یا نه
توحید ارومیه : سلام اقا صادق پارسال بعضی از طرح ها سود مشارکت 11درصدی داشت بعضی ها بدون سود مشارکت بود.اگه برا شما با سود مشارکت باشه قیمت اون موقع 330بود الان شده 346که 16میلیون گرون شده 8میلیون برای مصوبه شورای رقابت.از 346 کم میشه میمونه 338ت که اونم 161خودتون واریزی داشتین میمونه 177میلیون که از اونم حدودا 17میلیون 200هزار سود مشارکت کم کنی شما چیزی نزدیک 160باید واریز کنی..توی دعوتنامه چه مبلغی اومده برات؟؟؟اگه 177اومده باشه طرح ثبت نامیت بدون. سود مشارکت بوده .که قرار دادت رو نگاه کنی توش نوش
احسان : بله عزیز،منم رفتم پایه دو گرفتم،حتی خدای نکرده تصادف بشه هم بیمه خسارت نمیده،،این نیسان جدیدا تناژش بالا زدن حتی مالیاتشون هم خیلی زیاده،گواهینامه هم حدودا یه6تومنی هزینه داره،دوماهی هم وقت میگیره
محمد : 😆😆😆
ابوالفضل : سلام تحویل یک ماهه با کفی پاششی کسی فاکتور نشده؟؟؟
علی : زنگ زدم نمایندگی یکیشون آشنا بود راهنمایی کرد گفت بعد از تحویل خودرو بهت میگم شکایتتو پر کنی و چطوری اقدام کنی و بهم گفت حالا حالاها بیخیال ماشینت َشو و بهت تحویل نمیدن گفت احتمالا واسه برج 10 بهتون ماشینتونو تحویل میدن من دیگه بیخیالش شدم بچه ها فقط از حقتون و از خسارتتون نگذرید
حمید : سلام ثبت نام 12 بهمن402 تایید لیزینگ اذیتم کردند شد 13 خرداد تحویل سیستمی 29 مهر هفته پیش پیامک از طرف بانک اومد بعدش وام واریز شد بیمه شده الانم مرحله صدور پلاکه ولی پلاک نشده
سایناتک : فعلاتا9آذرکه مهلت پرداخت آذری هاست..هفته چهارم آذرهم که بیادخوبه
رها. دنا 6 دنده دستی پیش فروش 30 بان : سلام دوستان ، ایا کسی از ابانیا هم فاکتوووور شده ؟؟؟ چقدر تاخیره ؟؟؟؟ ممنون از همگی⚘