نگاهی کوتاه بر کادیلاک XTS VSport مدل 2014

نگاهی کوتاه بر کادیلاک XTS VSport مدل 2014

کادیلاک XTS VSport مدل 2014 مجهز به پدل شیفترهای پشت فرمان برای گیربکس اتوماتیک 6 سرعته استاندارد خود می‌باشد که شما هیچگاه نیازی به آنها نخواهید داشت. پدال گاز تنها چیزی است که برای بیرون کشیدن حداکثر شتاب از موتور 6 سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر دوگانه نیاز می‌باشد. گشتاور عظیم تولیدی موتور از دور موتور 1900 در دسترس است و تا 5600 دور در دقیقه به خدمت رسانی ادامه می‌دهد. در این شرایط، سیستم چهار چرخ محرک به همراه گیربکس اتوماتیک، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بروز هر گونه هرج و مرجی صورت می‌دهند.

نگاهی کوتاه بر کادیلاک XTS VSport مدل 2014

شاید این یک کادیلاک 5.5 متری از آب در می‌آمد، ولی از زمان CTS پر طمطراق ترین کادیلاک است. این اولین مدل از کادیلاک های VSport است، که هدفش پر کردن فاصله بین مدل های استاندارد و مدل های پرقدرت و با عملکرد بالای سری V است. در این مورد، VSport به معنی یک موتور 6 سیلندر خورجینی ارتقا یافته، چهار چرخ محرک استاندارد و سیستم تعلیق جدید می‌باشد. موتور خورجینی 6 سیلندر 3.6 لیتری، قدرتی برابر 410 اسب بخار و گشتاوری به میزان 500 نیوتن متر تولید می‌کند. مهندسان جنرال موتورز با الهام از موتورهای 8 سیلندر 6.2 لیتری مجهز به سوپرشارژر کامارو ZL1 و کادیلاک CTS-V، به طراحی و تولید موتور این خودرو پرداخته‌اند. در مقایسه با موتور های 6 سیلندر 3 لیتری معمولی، این موتور 90 درصد جدیدتر است و برای تحمل چنین قدرت بالایی، ساختار آن تقویت شده است. نتیجه این امر، شتابگیری های سریع و خشن تقریبا در هر سرعتی می‌باشد.

نگاهی کوتاه بر کادیلاک XTS VSport مدل 2014

افت گشتاور در دور 5600 کاملا ملموس است، اما خیلی اهمیت ندارد. در این هنگام، گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با قدرت تمام، اقدام به معکوس کردن دنده می‌کند و شما توجه تان به عقربه ها جلب می‌شود که با چه سرعتی افزایش می‌یابند. کادیلاک در مورد شتاب 0 تا 100 کیلومتر XTS VSport مدل 2014 چیزی اعلام نکرده است. اما حدس ما بر این است که این زمان زیر 5 ثانیه باشد، که در مقایسه با کادیلاک XTS مجهز به موتور 6 سیلندر خورجینی 3 لیتری با تنفس طبیعی، شتابگیری سریع‌تری دارد. از همه این ها گذشته، موتور مجهز به توربوشارژر دوگانه، هم در قدرت و هم در گشتاور باعث افزایش سه رقمی شده است: 106 در قدرت و 142 در گشتاور. شاید در این وضعیت، کادیلاک با وجود بی ام و  احساس خطر کند، چراکه بی ام و اخیرا قدرت موتور 8 سیلندر خورجینی  4.4 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه را در مدل 550i برای سال 2014 افزایش داده و به 445 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور رسانده است، طوری که ریچارد بارتلت، معاون مهندسی موتورهای جدید کادیلاک آن را معیاری برای عملکرد دیگر موتورها می‌داند. برخلاف تغییرات گسترده و سنگینی که در موتور صورت گرفته است، شاسی XTS 2014 تقریبا دست نخورده باقی مانده است.

نگاهی کوتاه بر کادیلاک XTS VSport مدل 2014

در اینجا شما نیروی زیادی را بر روی ساختاری اعمال می‌کنید که ذاتا دیفرانسیل جلو طراحی شده است. به طور معمول، این امر نتیجه رضایت بخشی در بر ندارد؛ مخصوصا اینکه 40 کیلوگرم وزن بیشتر هم به آن تحمیل کنید، که احتمالا اوضاع را خرابتر هم خواهد کرد. اما ما متقاعد شده ایم که ساختار پایه XTS، توانایی ایجاد یک هندلینگ متوازن و سریع را دارد. شاسی و هندلینگ آن بابت 100 اسب بخار نیروی اضافی دچار مشکل نمی‌شود. در واقع، نیروی اضافی جدید برای رفع تمایل خودرو به کم فرمانی راه خوبی است. کمک فنرهای مغناطیسی قابل تنظیم که جزو تجهیزات استاندارد این خودرو هستند، رانندگی لذت بخش و انعطاف پذیری را به وجود می‌آورند. همانند مدل استاندارد XTS، حالت های استاندارد و اسپرت برای فنربندی قابل انتخاب هستند، اما حتی در حالت اسپرت، فنربندی XTS VSport نرمتر از سری 5 بی ام و  یا کلاس E مرسدس بنز می باشد. کادیلاک سیستم چهار چرخ محرک را برای مدل VSport استاندارد کرده است، و بدون این سیستم  احتمالا رانندگی لذت آنچنانی نداشت. با ابن وجود، سیستم گاها برای تنظیم قدرت موتور در چرخ ها دچار مشکل می‌شود، مخصوصا در جاده های کوهستانی وقتی که پدال گاز را می‌فشارید، باعث می‌شود که ماشین کمی به این سو و آن سو کشیده شود. حتی بدون این نوع تکان ها هم، شما بازخورد بیشتری از فرمان می‌گیرید، زیرا VSport یکی از معدود خودروهای مدرن است که هنوز از سیستم فرمان هیدرولیک استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد استفاده از سیستم چهار چرخ محرک جایی برای استفاده از فرمان برقی نگذاشته است.

نگاهی کوتاه بر کادیلاک XTS VSport مدل 2014

ترمزهای VSport، به طور قابل توجهی ارتقا نیافته اند و این قسمتی است که نیاز به کمی کمک دارد. با اینکه قرار است این کادیلاک با رقبای اندازه متوسط رقابت کند، کادیلاک XTS VSport مدل 2014 به طور قابل توجهی بزرگ است، یک ویژگی فیزیکی که می‌خواهد آن را به رده ماشین های بزرگ ببرد طوری که ویژگی اسپرتش در سایه اندازه بزرگش گم بشود. از نظر مصرف سوخت، این خودرو در سیکل ترکیبی 14.5 لیتر به ازای 100 کیلومتر رانندگی مصرف می‌کند (17 لیتر در شهر و 11 لیتر در اتوبان در 100 کیلومتر). قیمت آن از 63020 دلار شروع می‌شود، قیمت پایه کادیلاک XTS VSport مدل 2014 مبلغی معادل 6000 دلار از مدل استاندارد XTS با سیستم چهار چرخ محرک گران تر است. با اینکه قیمت پایه این کادیلاک در کلاس خودش کاملا رقابتی است، خودرویی که ما تست کردیم کمی بیش از 70000 هزار دلار قیمت داشت که آن را در سطح رقبای خارجی اش قرار می‌دهد. کادیلاک XTS VSport مدل 2014 یک سدان کاملا اسپرت نیست و بیشتر به سدان های لوکس آمریکایی می‌ماند. در پایان باید گفت اگر قدرت موتور و گشتاور برای شما اهمیت دارد، کادیلاک XTS VSport ارزش مبلغ پرداختی را دارد. 


منبع

Edmunds

برچسب : کادیلاک , XTS , CTS , ZL1 , کامارو , بی ام و , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ابراهیم J4 : داداش مبارکت باشه، چجوری متوجه شدی بارگیری شده؟
علیرضا ۱ : بسلامتی لطفا تاریخ تکمیل وجه و سخا رو هم اعلام کنین
سعید ۳ابان : سلام برای من نوزده میلیون وچهارصدوسی هزار سودتاخیر امروز واریزکردن واریزی ۳ابان فاکتور ۵دی
و : سلام‌من ثبت نام مردادماه بودم،امروزشاسی خورد،دیگه نمیدونم کی پلاک و بیمه میشه و بارگیری
محسن : چون اینجا غالبا دارن دروغ میگن؛ مشفقی جان.
اکبر رینگ : سلام به همگی دوستان امروز با سایپا تماس گرفتم کارشناس سایپا گفت اونایی که تا تاریخ دوم بهمن ماه سخا براشون تایید شده فاکتور شدن یعنی تعدادی از تحویل بهمنی ها هم هنوز فاکتور نشدن و خبر فاکتور واریزی های اسفند دوروغه
X5 : سلام شماره قرداد شما‌چنده
محسن اسفند ماه : عزیزان بتازگی متوجه شدم خودرو بنده فاکتور کردن، خداحافظ گروه خداحافظ عظیم زاده، خداحافظ خانعلی آچینگیان از زابل، خداحافظ تهران، خداحافظ ایران
رضا : بالاخره ماشین من هم بارگیری شد به سمت تهران جی 4 خاکستری ثبت نام 13 آذر اقساطی تحویل 60 روزه شاسی 25 اسفند بیمه 26 اسفند پلاک 30 فروردین بارگیری 7 اردیبهشت
بستان j4 : خروج و بارگیری از کجا فهمیدین؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن دوگانه : بله رو خط شخصی اومد
سورن دوگانه : پیامک رو خط شخصی حتما باید بیادتافعال بشه
سعید : سلام دوگانه تکمیل وجه 20اذر امروز تیک حمل خودرو فعال شد
اریزو 6 پرو مشکی : سلام دوستان این و من از سایت خود شرکت که نمایندگیی 777 گذاشته برداشتم نمیدونم دلیل نگه داشتن ماشینهای مدل 403 که فاکتور شدن چیست طبق این حرف خودشان باید تحویل بدن که حتی قبول نمیکنند که این و خودشان نوشتن .همه میتونند تو اینترنت سرج کنند دیون دولتی بعد که اومد برید داخل خوب بخونید ..........درحاضر خودروهای شرکت مدیران خودرو که فاکتور آنها تا قبل از 1404 صادر شده با اتکا به نرخ اعلامی سال 1403 برای دیون دولتی، امکان تحویل به خریداران را دارند و حتی خودروهایی که بایستی در سال 1403 تحویل داده می‌شدند و این اتفاق برای آنها نیفتاده نیز مشمول نرخ سال گذشته هستند اما پس از این تاریخ در واقع قیمت خودرو برای خریداران به صورت غیرقطعی محاسبه می‌شود. این اتفاق به این دلیل است که باید نرخ دیون دولتی در سال 1404 ابلاغ شود تا قیمت نهایی برای مصرف کننده معلوم شود.
سورن دوگانه 75لیتری : سلام دوستان تکمیل وجه 19دی تحویل 30 اسفند امروز واسم تبدیل به 100اومد رفتم نمایندگی تبدیل زدم مابه التفاوتم شد 5300000که اونم پرداخت کردم
سارا : سایت کارزار کسی هست برای اعتراض ردیف کنه
کوییک قرمز سفید زاهدان : 0913 567 2561 پذیرش شدم
کوییک قرمز سفید زاهدان : چقدر جالب پذیرش پشت سرهم هستیم شماره پذیرش: : 11917520
دوگانه 30 بهمن : در جواب خسروی،مال منم همینه،شما مال کدوم شهر هستید؟
رهی تکمیل وجه29بهمن : با سلام خدمت دوستان مخصوصا توحید ارومیه که این مدت واقعا حرفاش از رو دلیل بوده واقعیت گفته امروز خدا بخواد ماشین رو تحویل گرفتم تکمیل وجه 29بهمن فاکتور24 فروردین و 30فروردین هم پلاک شدم 3 اردیبهشت چراغ تحویلم روشن شد امروز هم نمایندگی شهرم تحویل گرفتم با تشکر از توحید ارومیه که راهنمایی می‌کنه ان‌شاءالله ماشین همه به زودی به دستشون برسه