بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

مدل 2014 هیوندای سانتافه اسپرت حرف های زیادی برای گفتن دارد. این شاسی بلند 5 نفره که طراحی هوشمندانه و جسوری دارد، میزان بالایی از تجهیزات استاندارد و آپشن ها را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین کابین جادار و دلپذیر و در عین حال ساکتی دارد، شتابگیری و هندلینگ آن انتظارات بسیاری از خریدارانش را برآورده می‌کند. اما با توجه به رقابت داغی که بین شاسی بلندها در سال 2014 در جریان است، یک خودرو برای اینکه بتواند در بالای این لیست قرار بگیرد، باید از عملکرد خوبی برخوردار باشد. در واقع، سانتافه اسپرت چیزی بیش از خوب بودن انجام داده است: با اینکه فقط یک سال از معرفی آن می‌گذرد، اما عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته است. 

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

مدل اسپرت برادر کوچکتر مدل سه ردیفه و هفت نفره سانتافه است. مدل پنج نفره اسپرت با حذف ردیف سوم،  21 سانتیمتر کوتاهتر شده است. نتیجه این کاهش طول، کمی لذت رانندگی بیشتر و قابلیت مانور بالاتر در فضاهای محدودتر می‌باشد. هیوندای دو نوع موتور برای اسپرت ارائه کرده است: موتور پایه 4 سیلندر به حجم 2.4 لیتر و موتور قویتر و سرحال تر 2 لیتری مجهز به توربوشارژر. بااینکه کوچکترین عضو خانواده سانتافه است، مدل اسپرت همچنان کاملا جادار و برای سرنشینان بزرگسال فضای کافی برای نشستن فراهم می‌کند. فضای بار نیز برای سفرهای کوتاه و زندگی خانوادگی کاملا کافی است.

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

و در ادامه سنت فعلی هیوندای، سانتافه اسپرت باقیمتی کاملا رقابتی، امکانات رفاهی و لوکس جذابی را ارائه می‌کند. و جذاب تر از همه اینها پوشش گارانتی دست و دلبازانه هیوندای است. در مجموع، هیوندای سانتافه اسپرت 2014 در اکثر زمینه ها با شاسی بلند های شاخص مانند فورد Escape، هوندا CR-V، مزدا CX-5، و تویوتا RAV4 برابری می‌کند. یکی از زمینه هایی که هیوندای کم می‌آورد مصرف سوخت است. در مقایسه با رقبایی که قبلا نامشان ذکر شد، سانتافه اسپرت در سیکل ترکیبی مصرف سوخت بالاتری دارد. اما با وجود این اخطار، ما هنوز از صمیم قلب سانتافه اسپرت 2014 را یکی از بهترین شاسی بلندهای کوچک می‌دانیم.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

هیوندای سانتافه اسپرت 2014 یک شاسی بلند کوچک با ظرفیت 5 سرنشین است که در دو مدل پایه و 2 لیتری توربو عرضه می‌شود. امکانات استاندارد برای مدل پایه شامل رینگ های 17 اینچی آلومینیومی، اسپویلر عقب، چراغ های جلو از نوع LED، شیشه های دودی عقب، دسترسی بدون کلید، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، تجهیزات تمام برقی (شیشه و آینه ها)، تهویه مطبوع، فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت به سمت بالا و پایین، تودوزی پارچه ای، صندلی های عقب با قابلیت تاشدن به نسبت های 40/20/40، بلوتوث برای تلفن و سیستم صوتی، سیستم ارتباطی BlueLink هیوندای، سیستم صوتی با شش بلندگو و پخش کننده CD، رادیو ماهواره ای و در گاه ورودی برای iPod/USB می‌شود.

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014 بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014
بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014 بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

چراغ های جلوی اتوماتیک، چراغ های مه شکن، آینه های مجهز به گرمکن، ریل برای باربند سقف، فرمان با روکش چرمی، صندلی های جلو مجهز به گرمکن، صفحه نمایش لمسی 4.3 اینچی برای کنترل سیستم صوتی، دوربین دید عقب و صندلی راننده برقی با قابلیت تنظیم در 8 جهت مختلف (4 جهت برای تنظیم گودی کمر) جزو تجهیزات سفارشی این خودرو می‌باشند. پکیج Premium علاوه بر امکانات فوق تجهیزاتی مانند دسترسی و استارت بدون کلید، صندلی سرنشین با تنظیم برقی، صندلی عقب با قابلیت تا شدن به نسبت 40/60 با ضامن های تا کردن در قسمت بار، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه ای، عقربه های نمایشگر ارتقا یافته، کامپیوتر سفری با صفحه نمایش رنگی، آینه الکتروکرومیک، آفتابگیرهای شیشه های عقب و سیستم کنترل نقاط کور را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014
بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

مدل 2 لیتری توربو شامل تمام امکانات فوق است، به علاوه موتور پرقدرت تر توربوشارژری و رینگ های 18 اینچی و پکیج یدک کشیدن. پکیج  Technology برای هر دو تیپ پایه و 2 لیتری توربو قابل سفارش است و رینگ های بزرگتری را به خودرو اضافه می‌کند (19 اینچ برای مدل 2 لیتری توربو و 18 اینچی یرای تیپ پایه با پکیج  Premiu)؛ از دیگر تجهیزات این پکیج می‌توان به چراخ های جلوی زنون، سنسورهای پارک عقب، سقف پانوراما، فرمان مجهز به گرمکن، صندلی راننده با حافظه برای تنظیمات، صندلی های جلو با قابلیت تهویه، صندلی های عقب مجهز به گرمکن، مسیریاب ماهواره‌ای با نمایشگر 8 اینچی لمسی، سیستم صوتی ارتقا یافته برای مدل پایه با پکیج Premium و سیستم صوتی اینفینیتی surround با 12 بلندگو برای مدل 2 لیتری توربو اشاره کرد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

قدرت دهنده مدل پایه هیوندای سانتافه اسپرت 2014 موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری است که قدرتی معادل 190 اسب بخار و گشتاوری در حدود 245 نیوتن متر تولید می‌کند. سیستم دیفرانسیل جلو استاندارد و نوع چهار چرخ محرک جزو آپشن های سفارشی است. تنها گیربکس در دسترس 6 سرعته اتوماتیک می‌باشد. مصرف سوخت در حد رضایت بخشی است: 12 لیتر در 100 کیلومتر برای سیکل ترکیبی (13 لیتر در شهر و 10 لیتر در اتوبان در 100 کیلومتر) برای مدل دیفرانسیل جلو؛ برای مدل دو دیفرانسیل این اعداد 13 لیتر در سیکل تر کیبی در 100 کیلومتر (14 لیتر در شهر و 11 لیتر در اتوبان در 100 کیلومتر) ثبت شده است. اکثر رقبا از نظر مصرف سوخت عملکردشان کمی بهتر است. سانتافه اسپرت 2 لیتری توربو، با استفاده از توربوشارژرش افزایش قدرتی تا 264 اسب بخار و 364 نیوتن مترگشتاور ایجاد می‌کند. ماکان توربو با مصرف 12 لیتر در 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی  (14 لیتر در شهر و 10 لیتر در اتوبان) برای مدل دیفرانسیل جلو و 13 لیتر به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی ( 15 لیتر در شهر و 11 لیتر در اتوبان در 100 کیلومتر ) برای مدل دو دیفرانسیل، در مقایسه با مدل پایه مصرف سوخت چندان زیادی ندارد. در آزمون های انجام شده، شتاب 0 تا 100 سانتافه اسپرت 2 لیتری توربو دو دیفرانسیل،  8.1 ثانیه ثبت شده است که از میزان متوسط برای یک شاسی بلند کوچک با موتور ارتقا یافته کندتر است.

 

ایمنی

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

ترمز های دیسکی با سیستم ضد قفل، کنترل کشش و پایداری، کیسه های هوای جانبی برای صندلی های جلو، کیسه هوای پرده ای، سیستم محافظت از سر و گردن برای صندلی های جلو و سیستم کنترل در سربالایی و سراشیبی جزو تجهیزات استاندارد سانتافه اسپرت 2014 می‌باشند. همچنین سیستم  BlueLink که خدماتی نظیر گزارش تصادف به اورژانس، کنترل قفل درب ها از راه دور و سیستم های مراقبتی برای والدین در مورد رانندگان نوجوان را در اختیار خریداران قرار می‌دهد، از دیگر تجهیزات استاندارد این خودرو به شمار می‌رود. دوربین دید عقب و کنترل نقاط کور برای مدل پایه، جزو تجهیزات سفارشی و در مدل توربو استاندارد هستند. در آزمون های تصادف انجام شده توسط مراجع رسمی، سانتافه اسپرت موفق به کسب 5 ستاره برای حفاظت از سرنشینان در تصادفات شد. در آزمون‌های انجام شده، سانتافه اسپرت توربو دو دیفرانسیل توانست در مسافتی معادل 38 متر از سرعت 100 کیلومتر در ساعت به توقف کامل برسد، که حدود 1.5 متر بالاتر از حد متوسط این کلاس است.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

هیوندای سانتافه اسپرت 2014 یکی از زیباترین کابین ها را در بین شاسی بلندهای کوچک و متوسط دارد. این امر نه فقط به لطف کیفیت بالای مواد به کار رفته در کابین، بلکه جایگذاری متفکرانه کنترل ها و فضای جادار آن می‌باشد. توقعی که از هیوندای داشتیم این بود که صفحه نمایش و کنترل های سانتافه به عنوان الگوی تجمل در عین سادگی، در این کلاس خود را معرفی کند.

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014 بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014
بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014 بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014
بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014 بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

صفحه کلید چیدمان خوبی دارد و خوانا است، در حالیکه منوهای سیستم نمایش، لمسی و عملکردهایش بیشتر از اینکه بر مبنای منطق باشند، بیشتر حسی هستند. صندلی های جلو کاملا برای سرنشینان قد بلند مناسب است، سرنشینان ردیف دوم نیز، با محدوده وسیعی از تنظیم پشتی صندلی و فضای کافی برای سر و پا برای بزرگسالان متوسط الاندام حتی با وجود سقف پانوراما، فضای مربوط به خود را مناسب و راحت خواهند یافت.

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014
بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014 بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014
بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014 بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

به دلیل آنکه بسیاری از خریداران خودرو های شاسی بلند به میزان فضای بار دقت زیادی می‌کنند، سانتافه اسپرت، 1000 لیتر فضای مفید پشت ردیف صندلی ها در اختیار شما قرار می‌دهد. در صورتی که ردیف دوم صندلی هارا بخوابانید فضایی به میزانه 2000 لیتر در اختیار خواهید داشت که معادل فضایی است که هوندا CR-V و تویوتا RAV4 در اختیارتان قرار می‌دهند.

 

تجربه رانندگی

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

رانندگی با هیوندای سانتافه اسپرت 2014، به عنوان یک وسیله حمل ونقل تفریحی آخر هفته یا جابه جا کننده کودکان، با ارائه سواری لوکس و کابینی آرام حتی در سرعتهای بالا شما را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. در جاده های کوهستانی، سانتافه کاملا سبک و اسپرت احساس می‌شود. البته تعدادی نقطه ضعف نیز وجود دارند که از جمله آنها می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد: فرمان کمی حالت گیجی در بزرگراه ها دارد و به همین دلیل راننده باید دقت بیشتری از خود نشان دهد؛ دید عقب ضعیف است که دلیل آن ستون های ضخیم سقف می‌باشند (همین امر، استفاده از دوربین دید عقب را الزامی می‌کند). با این وجود، موتور 2 لیتری توربو شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد، قدرت موتور را به نرمی در اختیار شما قرار می‌دهد که با موتور های 6 سیلندر قابل مقایسه است. تعویض دنده ها با کمی تاخیر صورت می‌پذیرد، اما تعویض ها بسیار نرم هستند به طوری که این تاخیر در تعویض، اصلا به نظر نمی‌آید. در صورتی که بودجه شما اجازه می‌دهد مدل 2 لیتری توربو را انتخاب کنید، با این حال مدل 2.4 لیتری اکثر رانندگان را راضی خواهد کرد.   


منبع

Edmunds

برچسب : سانتافه , شاسی بلند , هیوندای , تویوتا , هوندا , فورد , مزدا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

11 نظر

علی
6

سلام من میخواستم ماشین جدید بگیرم بین اپتیمای 2016 وسانتافه موندم که کدومو بگیرم.چون تعداد ما هفت نفر هست فکر کنم سانتافه بهتر باشه .ولی می ترسم صندلی های ردیف سومش راحت نباشن.دوستانی که دارند راهنمایی کنند که صندلی های ردیف سومش واسه دوتا بچه هشت ساله راحت هست یا نه؟
22:17  1395/04/11
پاسخ دادن
میثم
3

سلام دوستان میگن مدل توربو رو نمیشه وارد کرد درسته؟
11:43  1394/03/07
پاسخ دادن
کاربر: فرحان
3

نام : کاربر: فرحان
متن : سلام دوست خوبم
من بیش از یک ساله که این ماشین رو سوار می شوم تا حالا چیزی که در استفاده از این ماشین برای راننده حس بدی ایجاد کنه احساس نکردم
به قول بعضی ها کاملا User friendly
سه بار هم مسافرت طولانی ( در یک روز بیش از 1100 کیلومتر رانندگی به تنهایی بدون همراه ) با این ماشین انجام داده ام
حس خوبی برای راننده ایجاد می کنه


ماشین من، زمانی که خریدم فول آپشن بود و جدیدا متوجه شدم که مدل 2015 این ماشین آپشن های بیشتری دارد مثل اضافه شدن :
درب صندوق عقب برقی
اتو پارک
چهار شیشه اتوماتیک
سنسور باران
پنج صندلی گرم کن و دو صندلی سرکن
سنسور جلو
قفل ایربگ مسافر
نشانگر تنظیم باد
خاموش کننده صدای سنسور دنده عقب
و ...

به شما پیشنهاد می کنم برای اینکه از رانندگی با این ماشین حداکثر لذت رو ببرید حتما فول فول رو خرید کنید
متشکرم

13:37  1393/10/04
پاسخ دادن
منصور
3

سلام
یک راهنمایی
بین اپتیما و سانتافه نمیدونم کدومو انتخاب کنم از شاسی بلند خوشم مياد ولی میترسم این همه پول که میدم با یک موتور ضعیف روبرو بشم
لطفا نظر بدید
سپاس
00:02  1393/03/04
پاسخ دادن
Hossein hb
9

نه عزیزم من دو ماهه یه سانتافه دو دف فول آپشن خریدم حرف نداره اتفاقا موتورشم خیلی خوب جواب میده رانندگیه نرمی داره من که خیلی راضیم.
19:21  1393/04/25

Hamid
12

اقا من اپتيما٢٠١٤ داشتم خشك بود و ميكوبيد فروختم سانتافه فول گرفتم٢٠١٥ خيلى بهتر از اپتيما است تازه زير ماشينم ميگرفت موقع رفتن تو پاركينگ
21:29  1393/10/14

محسن
12

1car موقعى كه به بررسى ماشين هاى كره اى ميرسه انچنان تعريف ميكنه كه انگار برترين خودرو ساز دنيا هستند بعد جالبه نويسنده اخر بررسى ميگه يك سرى ايراد داره از جمله گيجى فرمان!! مهمترين بخش خودرو رو در انتها مياره اون هم به عنوان ايراد پيش پا افتاده خوب طرف مياد اين ماشين ميخره كه باهاش از دامنه و ارتفاعات بالا بره حالا با فرمانى كه دير پاسخ ميده طرف با جونش داره بازى ميكنه .اين ماشين همسان برادر خودش يعني اسپورتيج و هر دو از ديد كم شيشه عقب بهره مي برند،
نويسندگان مقاله هاى اين سايت بايد دقت كنند كه افراد بيشتر بدنبال نقاط قوت و ضعف خودرو هستند از جمله موتور كيفيت اتاق و نوع سوارى ٩٠٪مقاله هاى اين سايت صرف بيان تيپ بندى ماشين و اپشن ها ميشه و تنها ١٠٪اطلاعات كمي درباره عملكرد ميده
07:25  1393/02/09
پاسخ دادن
مهدی
7

محسن جان فکر کنم این سایت وقتی که منبع نوشته یعنی خودش این تست رو انجام نداده و فقط ترجمه کرده، پس اگه گله ای هم وارده به نویسندشه نه سایتهائی که ترجمه میکتت
08:05  1393/02/09

میثم
7

سانتافه 2014صندلی 5 نفر موتور 4 سیلندر 2400 سی سی خوب نیست من خودم ماشین سانتافه 2011 صندلی 7 نفر موتور 6 سیلندر 3500 سی سی خلیی عالی بود
21:10  1393/01/24
پاسخ دادن
ali
11

حاجی چی میگی ؟!!!
02:16  1393/01/25

رضا
8

راست میگه قبل عیدخریدم مسافرت رفتم الان فروختم تویوتا راو4 خریدم سانتافه جدید فقط ریختش قشنگه کشش موتور ضعیفه وصدای لاستیک داخل کابین رواعصابه
18:15  1393/02/14

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 29 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهنام : سلام نمایندگی افتخار فونیکس اف ایکس ثبت نام کردم الان دوماهه مدارک بدستم رسیده .تاریخ تحویلم گذشته ،هیچ جواب درستی نمیدن فقط میگن بایدصبرکنی تامجوزصادربشه .این چه وضعشه پول ومیگیرن بعدیچسال مابایدپیاده بریم تاببینیم کی عشقشون میکشه تحویل بدن؟؟چرادادستانی ورودنمیکنه داخل دزدی مدیران خودرو؟
ابیx5 شهریور : 28 اسفند فاکتور شدم هنوز خبری از تحویل نیست برادر ......همه چیز دروغ و نامردیه ....اینا دزد و‌مافیا هستن ........
ارسلان x5 آبان مشکی : برای من سوم اردیبهشت فاکتور شئه رو قسمت بیمه مونده هنو بیمه نشده این قد تاخیر بیمه طبیعیه؟!
مالک : سلام واقعا جای تاسف داره ایران خودرو اعلام کرده از خرداد دگه قرعه کشی هم نمیشه محصولاتش و جوابگوی عرضه و تقاضا هست اونوقت سایپا چندین ماهه اصلا معلوم نیست چیکار میکنه بخدا اگه نمیتونه حواله کنه سر ایرانخودرو حداقل اونا خیلی جلوتر هستند
مشکیj7 ابو محمد : سلام خدمتJ7 ثبت نام 3آبان تاریخ تحویل سیستمی 23بهمن تاریخ شاسی وفاکتور 25اسفند تاریخ پلاک6 اردیبهشت متاسفانه هنوز تحویل ندادن نمایندگی میگه ماشین آماده بارگیری هست منتهی ازدست ما کاری بر نمیاد اگر خودت آشنا داری رایزنی کن که از بم بارگیری بشه برای کرمان آره حتما پس از تحویل کارشناسی میبرم.
مهدی پلاس : درودبرشما دوستان عزیز .بنده 13شهریور واریزاولیه ۳۷۰ پرداخت کردم قرار بود هفته چهارم اسفندماه پیامک تکمیل وجه دوم بیا ولی تاامروز هيچ خبری نیست دوستان کسی پیامک تکمیل وجه اومده این روزا یا پیگیری کردن من امروز با اوپراتور شرکت سایپا تماس داشتم فقط میگن رونوشت واستون پیامک میا الان دوسال واندی دنبال ی شاهین هستیم لطف کنید اگرپیامک یا اطلاعاتی داشتین ممنون میشم اعلام کنید
X5 : سلام ثبت نامی ۱۳ آبان امروز شاسی شد
J7 آبان : سلام خدا را شکر امروز پلاک شد شاسی و بیمه ۲۶ اسفند بود
علیرضا x5 شهریور : سلام بسلامتی مبارک باشه، انشاالله بخوشی سوار بشی و ازش لذت ببرین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پارسا. : خب خدا رو شکر پس دیدی که حرف الکی نزده بودم😉
تالی : سلام.ساعت 3 ظهر منم فاکتور شدم.ممنون
دوگانه 30بهمن : تکمیل وجه 21 اذر کپسول بزرگ امروز تحویل گرفتم سند کمپانی و بیمه نامه دادند
پارسا. : تالی گفتم که 11 اسفند در حال فاکتور هست نگفتم که همشون تموم شدن. تو هم امروز حتما فاکتور میشی
حمید : منم تحویل 31خردادم هنوز فاکتور نشده
21ابان : سلام دوستان سفید قرمز کسی فاکتور شده لطفا اعلام کنید ممنون
هادی اریزو : خوب الان حرف شما درست قیمت ماشین تو بازار آزاد که کمتر این هست خنده داره زیاد به این حرف ها دل نبند فقط اعصاب خودت خورد میشه
محمد : دروغ میگه تحویل3 خردادام هنوز فاکتور نشده
توحید ارومیه : مینا کاری خاصی لازم نیست انجام بدید.کارت ماشین و برگ سبز میاد به ادرستون.هر وقت هم خودرو رسید به نمایندگی باهاتون تماس میگیرن که تشریف ببری برای تحویل خودرو
حسین : سلام 207 سقف فلز تاچه تاریخی فاکتور شده تحویل16 اردیبهشت هیچ خبری نیست