دوربین های چراغ قرمز و نجات جان انسانها!!!

دوربین های چراغ قرمز و نجات جان انسانها!!!

اعداد به ندرت دروغ می‌گویند، و اعدادی که در سال 2011 توسط موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها (IIHS) اعلام شده اند، نشان می‌دهند که دوربین های چراغ قرمز واقعا باعث نجات جان انسان ها می‌شوند. دوربین های چراغ قرمز تصویر افرادی که از چراغ قرمز عبور می‌کنند را گرفته و ضبط می‌کنند. این تحقیق نشان می‌دهد که در تقاطع هایی که مجهز به این دوربین هستند، میزان قانون شکنی افت داشته است. نتیجتا، تعداد تصادفات نیز کاهش یافته و تعداد قربانیان نیز به همین منوال افت پیدا کرده اند. در حالیکه منطق بسیار ساده است، تخلف کمتر، تصادف کمتر و  مرگ کمتر منتقدان بر این باورند که هدف استفاده این دوربین ها از افزایش ایمنی تبدیل به تاکتیکی برای جذب بودجه بیشتر  در بیش از 500 شهری که در کل کشور این دوربین ها در آنها استفاده می‌شود گردد. این در حالی است که یک تحقیق کالج سلامت عمومی دانشگاه فلوریدای جنوبی، ادعا می‌کند که دوربین ها تحت شرایط خاصی باعث افزایش تصادفات و احتمالا تلفات نیز می‌شوند. هنوز از زمانی که اولین دوربین چراغ قرمز در بیش از یک دهه قبل نصب شده است، کمک شایانی به کاهش تصادفات در تقاطع ها همانند دیگر نقاط که در شهر ها نصب شده اند کرده اند. در حالیکه استفاده و حضور آنها همچنان قابل بحث است، نتایج IIHS نشان می‌دهد که دوربین ها موثر هستند.

 

چند نفر نجات پیدا کرده اند؟

دوربین های چراغ قرمز و نجات جان انسانها!!!

اگر بخواهیم به صورت کلی صحبت کنیم، دوربین های چراغ قرمز بخشی از یک سیستم به هم پیوسته هستند که خود از سه جزء اصلی تشکیل شده است: دوربین، فعال کننده و خود چراغ های توقف. فعال کننده، که معمولا یک کویل یا سیم پیچ القایی است، در خط توقف و زیر زمین دفن شده است، وقتی که چراغ قرمز است و یا حتی زرد، جریان برق در داخل کویل عبور می‌کند. این جریان یک میدان مغناطیسی که با بدنه فلزی خودرو واکنش می‌دهد، ایجاد می‌کند. تغییرات در این میدان مغناطیسی، مانند رد شدن از چراغ قرمز وقتی که هنوز روشن است، باعث روشن شدن یک سوییچ می‌شود، در مقابل این سوییچ 2 تا از 4 دوربینی که معمولا در هر گوشه تقاطع قرار دارند را فعال می‌کند. دوربین ها عکس پلاک خودروی متخلف و صورت راننده را می‌گیرند، تصویر گرفته شده مورد برسی قرار می‌گیرد و یک جریمه برای خاطی ارسال می‌گردد. پیشرفت های اخیر در تکنولوژی کارهایی فراتر از فعال کردن یک میدان مغناطیسی را انجام می‌دهند و امکانات بیشتری را به این سیستم افزوده اند. بعضی از دوربین ها حالا می‌توانند از تقاطع یک نظارت ویدیویی ثابت داشته باشند و می‌دانند چه زمانی یک راننده از چراغ قرمز عبور کرده است.

دوربین های چراغ قرمز و نجات جان انسانها!!!

علاوه بر این قابلیت محاسبه سرعت خودرو را نیز دارند که به مسئولان این شانس را می‌دهند که در صورتی که خودرو بیش از سرعت مجاز در حرکت باشد برای  هر دو تخلف جریمه صادر کنند. مطابق تحقیقات IIHS، دوربین های چراغ قرمز در طول زمان این تحقیق که 5 سال به طول کشیده است، باعث نجات بیش از 150 نفر شده اند، این تحقیق در 13 شهر بزرگ ایالات متحده آمریکا متمرکز بوده است. این تحقیق همچنین اضافه می‌کند، در صورتی که در 99 شهر بزرگ دیگر کشور نیز این دوربین ها نصب می‌شدند، تعداد افرادی که نجات پیدا می‌کردند به بیش از 800 نفر افزایش پیدا می‌کرد. به بیان دقیقتر، این تحقیق نشان داد که دوربین ها نرخ تلفات ناشی از گذشتن از چراغ قرمز را تا 24 درصد کاهش داده اند، و اثر ضمنی در کاهش کل تصادفات مرگبار در تقاطع های چراغدار به میزان 17 درصد داشته اند. برخی تحقیقات نتایجی مغایر با نتایج  IIHS را نشان می‌دهند. همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم، یک گزارش از کالج سلامت عمومی دانشگاه فلوریدای جنوبی، که در سال 2008 در نشریه سلامت عمومی فلوریدا چاپ شد، ادعا کرده است که دوربین های چراغ قرمز، بیشتر از آنکه از تصادف جلوگیری کنند باعث بروز آن می‌شوند.

دوربین های چراغ قرمز و نجات جان انسانها!!!

با توجه به نتایج حاصل از تحقیقات IIHS در سال 2002، نویسندگان مقاله چنین نتیجه گرفتند که رانندگان سالمند اغلب به اندازه کافی برای توقف سریع واکنش نشان نمی‌دهند و این زمان کاهش یافته برای واکنش، به علاوه سرعت بالای واکنش دوربین، باعث بروز تصادفات بیشتری می‌شود برای اینکه رانندگان تلاش می‌کنند تا سریع تر متوقف شوند. در مطالعات دانشگاه فلوریدای جنوبی پیشنهاد شده است که تقاطع ها مجددا مهندسی و طراحی شوند، زمان روشن ماندن چراغ زرد افزایش یابد و موارد دیگری که منجر به کاهش تصادفات در تقاطع های چراغ دار می‌گردد، اعمال شود. نامه هایی که بر اساس مطالعات دانشگاه فلوریدای جنوبی و تحقیقات  IIHS به این دو ارگان ارسال شده اند، هر دو گزارش  را هم پشتیبانی کرده و هم مورد انتقاد قرار داده اند. ایده اینکه دوربین های چراغ قرمز باعث نجات جان انسان ها می‌شود جای هیچ شک و تردیدی ندارد. مهم نیست که اعداد و آمار چگونه و با چه دیدگاهی تفسیر می‌شوند، واقعیت این است که مردمی هستند که در خیابان ها راه میروند یا رانندگی می‌کنند و ادامه حضورشان در خیابان وابسته به این دوربین ها است.


منبع

HowStuffWorks

  

برچسب : چراغ راهنمایی , تصادف , دوربین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
M j s : من ۲۰ اسفند تکمیل کردم ۳۱ مرداد فاکتور شده مدارک هم اومده هنوز تحویل نگرفتم
جعفر : تارا دستی سفید ۱۳ شهریورفاکتور شده
S3 خاکستری تهران : هنوز خیلی مونده تا کاراتون انجام بشه بنظر من حالا حالاها اصلا به ماشین فکر نکنید. من که اسفند نوشتم هنوز خبری از ماشینم نیست
علی حاج محمد حسینی : چقدر یه شرکت خودرو سازی بی مسئولیت و دروغگو میتونه باشه من تیر ماه سال گذشته ثبت نام ساینا دوگانه کردم ‌که الان هفتادو دو روزه که مابقی پول را هموواریز کردیم ولی نه جوابی به ميدند و نه ماشین را آخه این چه مدیریتی که این شرکت داره چرا اینقده مردم آزاری میکنید من با همون ماشین داغون قبلی داشتم اسنپ کار می‌کردم گفتم ماشین را بفروشم که با ماشین بهتر،درآمد بهتری برای زن و بچه ام داشته باشم که الان چهارده ماهه که دارم کارگری میکنم ولی این از خدا بی خبرا ماشین منو ندادن خدا از سرتون نگذره.
X5 : موضوع به این سادگی هم نمیدونی
نازنین : سلام من 19اسفند 199میلیون ریختم الان برای بقیه پول باید چقدر پرداخت کنم فاکتور زده بود مهر ماه
سالار : پس خوشبحال کسانی که سایناثبت نام کرده بودن..چون الان میرن پول واریز میکنن
دادا : تو که به قول خودت اتومات نوشتی.. اینجا چیکار میکنی؟ معلومه حرفات دروغه همه
t8 : ارسال پلاک یعنی چی مگه با ماشین نمیاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایکس 22 : سلام وقت بخیر موعود تحویل شما کی بود در ضمن مبارکتون باشه
پارس tu5 : سلام هانیه خانم من الان پژو tu5 مدل 403 دارم من زمستان 402 بودم تبدیل زدم به سورن و پیامک تبدیل مجدد اومد رفت تفاوت پرداخت کردم دیدم پژو tu5 والان سه ماه زیر پامه
s7 : من طرح پیش فروش بودم.31 تیر زمان تحویل بوده تازه 29 شهریور فاکتور شده
رسول ef7p دستی پیش ت31 مرداد : جواب به آقا مصطفی و دوستان عزیز که در مورد نحوه ی محاسبه مبلغ سود تأخیر سوال داشتند سود تأخیر برای پیش فروش ها 1%کل مبلغ واریزی است 561/480/000×1%=5/614/800میلیون ماهانه این مبلغ تقسیم بر 30 روز کنید که میشه روزی تقریبا 187 هزار تومان، برای بدست آوردن مبلغ تأخیر 187 هزار تومان ضربدر تعداد روز تأخیر( از تاریخ تحویل تا روزی که فاکتور شده) مثل خودم که 187 هزار تومان ×29 روز = که شده مبلغ 5/537/000 همین روش برای دوستان فروش فو ری ها البته با سود 3% کل مبلغ واریزی محاسبه می‌شود.
ایکس33 فر‌وغ : با سلام احترام دوستان قدیمی. بنده تحویلم 16 مرداد بوده همه فکنم حفظید دیگه😂😂 میخاستم بپرسم کسی 16 مرداد مجوز خورده؟؟؟؟؟ اگر خورده بگه ؟؟؟ سپاس
ایکس 22 پرو نمایندگی بندر عباس : سلام امروز 200کیلومتر رانندگی کردم ماشین راحتی هست دنده راحت
شیراز 22 زارع : درود ،،خرید نقدی 15 اسفند تحویل سیستمی 6مرداد فعلا خبری از ماشین نیست ،خدا لعنت کنه سران مملکت رو ،،،،اقایون فرمول تاخیر چجوری حساب میکنن این خدا زدها،،،
مجید از تهران : عزیزمی 🎀
x22 : آقای سعید تیگو 8 از روز قرارداد روزهای کاری رو میشمارن توی اروپا هم روزهای کاری در هفته 5 روزه یعنی از دوشنبه تا جمعه و شنبه و یکشنبه روزهای کاری نیستن اینجا هم همینطور پنجشنبه و جمعه روزهای کاری نیستن. این تو قرارداد اومده روزهای کاری و باید میپرسیدی. من نپرسیده میدونستم پنجشنبه جمعه روزهای کاری نیستن. ادعایی ندارم ولی وقتی قرارداد میذارن جلوتون دیگه چه لاستیک اتیش بزنین چه نزنین فایده نداره
محسن : بله درسته منظورم دعوتنامه تکمیل وجه هست