دوربین های چراغ قرمز و نجات جان انسانها!!!

دوربین های چراغ قرمز و نجات جان انسانها!!!

اعداد به ندرت دروغ می‌گویند، و اعدادی که در سال 2011 توسط موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها (IIHS) اعلام شده اند، نشان می‌دهند که دوربین های چراغ قرمز واقعا باعث نجات جان انسان ها می‌شوند. دوربین های چراغ قرمز تصویر افرادی که از چراغ قرمز عبور می‌کنند را گرفته و ضبط می‌کنند. این تحقیق نشان می‌دهد که در تقاطع هایی که مجهز به این دوربین هستند، میزان قانون شکنی افت داشته است. نتیجتا، تعداد تصادفات نیز کاهش یافته و تعداد قربانیان نیز به همین منوال افت پیدا کرده اند. در حالیکه منطق بسیار ساده است، تخلف کمتر، تصادف کمتر و  مرگ کمتر منتقدان بر این باورند که هدف استفاده این دوربین ها از افزایش ایمنی تبدیل به تاکتیکی برای جذب بودجه بیشتر  در بیش از 500 شهری که در کل کشور این دوربین ها در آنها استفاده می‌شود گردد. این در حالی است که یک تحقیق کالج سلامت عمومی دانشگاه فلوریدای جنوبی، ادعا می‌کند که دوربین ها تحت شرایط خاصی باعث افزایش تصادفات و احتمالا تلفات نیز می‌شوند. هنوز از زمانی که اولین دوربین چراغ قرمز در بیش از یک دهه قبل نصب شده است، کمک شایانی به کاهش تصادفات در تقاطع ها همانند دیگر نقاط که در شهر ها نصب شده اند کرده اند. در حالیکه استفاده و حضور آنها همچنان قابل بحث است، نتایج IIHS نشان می‌دهد که دوربین ها موثر هستند.

 

چند نفر نجات پیدا کرده اند؟

دوربین های چراغ قرمز و نجات جان انسانها!!!

اگر بخواهیم به صورت کلی صحبت کنیم، دوربین های چراغ قرمز بخشی از یک سیستم به هم پیوسته هستند که خود از سه جزء اصلی تشکیل شده است: دوربین، فعال کننده و خود چراغ های توقف. فعال کننده، که معمولا یک کویل یا سیم پیچ القایی است، در خط توقف و زیر زمین دفن شده است، وقتی که چراغ قرمز است و یا حتی زرد، جریان برق در داخل کویل عبور می‌کند. این جریان یک میدان مغناطیسی که با بدنه فلزی خودرو واکنش می‌دهد، ایجاد می‌کند. تغییرات در این میدان مغناطیسی، مانند رد شدن از چراغ قرمز وقتی که هنوز روشن است، باعث روشن شدن یک سوییچ می‌شود، در مقابل این سوییچ 2 تا از 4 دوربینی که معمولا در هر گوشه تقاطع قرار دارند را فعال می‌کند. دوربین ها عکس پلاک خودروی متخلف و صورت راننده را می‌گیرند، تصویر گرفته شده مورد برسی قرار می‌گیرد و یک جریمه برای خاطی ارسال می‌گردد. پیشرفت های اخیر در تکنولوژی کارهایی فراتر از فعال کردن یک میدان مغناطیسی را انجام می‌دهند و امکانات بیشتری را به این سیستم افزوده اند. بعضی از دوربین ها حالا می‌توانند از تقاطع یک نظارت ویدیویی ثابت داشته باشند و می‌دانند چه زمانی یک راننده از چراغ قرمز عبور کرده است.

دوربین های چراغ قرمز و نجات جان انسانها!!!

علاوه بر این قابلیت محاسبه سرعت خودرو را نیز دارند که به مسئولان این شانس را می‌دهند که در صورتی که خودرو بیش از سرعت مجاز در حرکت باشد برای  هر دو تخلف جریمه صادر کنند. مطابق تحقیقات IIHS، دوربین های چراغ قرمز در طول زمان این تحقیق که 5 سال به طول کشیده است، باعث نجات بیش از 150 نفر شده اند، این تحقیق در 13 شهر بزرگ ایالات متحده آمریکا متمرکز بوده است. این تحقیق همچنین اضافه می‌کند، در صورتی که در 99 شهر بزرگ دیگر کشور نیز این دوربین ها نصب می‌شدند، تعداد افرادی که نجات پیدا می‌کردند به بیش از 800 نفر افزایش پیدا می‌کرد. به بیان دقیقتر، این تحقیق نشان داد که دوربین ها نرخ تلفات ناشی از گذشتن از چراغ قرمز را تا 24 درصد کاهش داده اند، و اثر ضمنی در کاهش کل تصادفات مرگبار در تقاطع های چراغدار به میزان 17 درصد داشته اند. برخی تحقیقات نتایجی مغایر با نتایج  IIHS را نشان می‌دهند. همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم، یک گزارش از کالج سلامت عمومی دانشگاه فلوریدای جنوبی، که در سال 2008 در نشریه سلامت عمومی فلوریدا چاپ شد، ادعا کرده است که دوربین های چراغ قرمز، بیشتر از آنکه از تصادف جلوگیری کنند باعث بروز آن می‌شوند.

دوربین های چراغ قرمز و نجات جان انسانها!!!

با توجه به نتایج حاصل از تحقیقات IIHS در سال 2002، نویسندگان مقاله چنین نتیجه گرفتند که رانندگان سالمند اغلب به اندازه کافی برای توقف سریع واکنش نشان نمی‌دهند و این زمان کاهش یافته برای واکنش، به علاوه سرعت بالای واکنش دوربین، باعث بروز تصادفات بیشتری می‌شود برای اینکه رانندگان تلاش می‌کنند تا سریع تر متوقف شوند. در مطالعات دانشگاه فلوریدای جنوبی پیشنهاد شده است که تقاطع ها مجددا مهندسی و طراحی شوند، زمان روشن ماندن چراغ زرد افزایش یابد و موارد دیگری که منجر به کاهش تصادفات در تقاطع های چراغ دار می‌گردد، اعمال شود. نامه هایی که بر اساس مطالعات دانشگاه فلوریدای جنوبی و تحقیقات  IIHS به این دو ارگان ارسال شده اند، هر دو گزارش  را هم پشتیبانی کرده و هم مورد انتقاد قرار داده اند. ایده اینکه دوربین های چراغ قرمز باعث نجات جان انسان ها می‌شود جای هیچ شک و تردیدی ندارد. مهم نیست که اعداد و آمار چگونه و با چه دیدگاهی تفسیر می‌شوند، واقعیت این است که مردمی هستند که در خیابان ها راه میروند یا رانندگی می‌کنند و ادامه حضورشان در خیابان وابسته به این دوربین ها است.


منبع

HowStuffWorks

  

برچسب : چراغ راهنمایی , تصادف , دوربین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی پلاس 14اردیبهشت : درود برشما دوستان عزیز.اپراتورهای سایپا هیچ خبری ندارن که چه موقع ماشین فاکتور میشه این که میگن شما اسفندماه فاکتور میشوید دروغه قبلاً یکی از دوستان گفتن اپراتور بهم گفته تو که 14اردیبهشت هستی حدوداً 70روزدیگه فاکتور میشوید من همون لحظه حساب کردم چون خودم هم 14اردیبهشت بودم تقریباً شد اواخر مهرماه اما هیچ خبری نشد لطفاً دلخوش به گفته اپراتور سایپا نباشید
خردادماه : بله ۴ بار اومده
رز زرد : سلام برای شما چندبار پیامک تبدیل اومده؟ آیا ۲۰ مرداد پیامک جی ال اومد؟
همون ناشناسهستم : 290 میلیون مهر 402 واریز اولیه بعداز 2 سال 7 ماه 9 مهر 404 پیامک دعوتنامه تکمیل وجه شاهین سی وی تی البته تبدیل به شاهین جی ال 12 مهر 404 تکمیل وجه کردم کد پستی ادرس که توی سخا بود همون ادرس کد پستی برای صدور بیمه توی املاک و اسکان ثبت کردم توی وضعیت خودرو زده اماده تخصیص ولی از فاکتور پلاک تحویل خبری نیست
نازنین واقعی : سلام برای من اومده بیا کوعیک ببر ۱۵۸ تومن
اکبر : من اشتباه کردم حواله خریدم اول سال فروشنده یادش رفته پیامک g بده شرکت زنگ زدم گفت احتمالا پریده تا اینکه چند وقت بعد پیام پلاس اومد مجبور شدم 435میلیون واریز کردم از وقتی حواله خریدم تا الان سه بار افزایش قیمت خورده خدا سایپا لعنت کنه نمایندگی گفته اگر خوش شانس باشی تا اردیبهشت سال بعد شاید تحویل بدن نمیدونم چکار کنم جلوی زن و بچم آبروم رفته با گند سایپا
مجتبی : سلام من تحویل دی ماه بودم برام پیام تبدیل به کوییک اومد با قیمت 138 تومن امروز تکمیل وجه کردم با این روندی که ماشین میدن احتمالا اسفند ماه تازه پیام تبدیل به gl میخواست بیاد وتحویل ماشین میفته سال بعد دیگه نخواستم شاهین
فروش فوق العاده : خب از اولش بگو کی ثبتنام کردی کی تکمیل وجه کردی موعد تحویل کی بود ؟؟؟
ناشناس : کسی مثل من هست که 9 مهر 404 دعوتنامه تکمیل وجه شاهین سی وی تی تبدیل به شاهین جی ال 12 مهر 404 تکمیل وجه کرده باشه هنوز فاکتور نشده باشه همون ادرس کد پستی همونی که سخا است توی املاک و اسکان ثبت شده هنوز از فاکتور تحویل خبری نیست
افشین : دوستان لطفاً اطلاع رسانی کنید دعوت نامه مرداد یا شهریغیا مهر یا آبان اومده؟ ممنون میشم اگه اطلاع بدید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6 دنده دیماه : سلام تکمیل وجه هم کردین؟چون من سوم واریزکردم روی صفحه اومده ولی باز نمیکنه
علی. : 20روز روزتر از موعد میاد دعوت نامه
صفر : منم یک هفته است توی مرحله تحویل به نمایندگی گیر کرده پیش فروش 30 اذر
پیش فروش : من 19 تیر تکمیل وجه کردم فعلا خبری از فاکتور نیست . خدا براشون نسازه .
اتومات سقف فلز 30 دیماه : سلام من 12 هم تکمیل وجه کردم و تبدیل زدم، تحویلی 30 دیماهه ،ممکنه فردا پس فردا فاکتور شه؟
من : اقا مجید چرخش به خوشی بچرخه
مالباخته سایپا : روند فاکتور تک و تبدیلی انگار دوباره کند شد. انگار پرونده دوگانه اسفند بسته شد. امروز 27 اسفند فاکتور کردن. پیش فروش تک هم تا 10 تیر ،مشخصه این ماه تیر حجم زیادی داره . تبدیل تا سوم شهریور رسیده. امروز فروش فوق العاده خرداد و فرسوده مرداد هم فاکتور داشتن . سایپا بر میزنه بر اینکه صدا کسی در نیاد از هر کدوم چن تا نظم خاصی در کار نیس. فقط تک و تبدیل به ترتیب تاریخ تکمیل فاکتور میشه.اگه شماره سند پرداخت دومتون رو از شماره سند کسی که به طورمثال 10 تیر تکمیل و فاکتور شده کم کنی حدودا مشخص میشه چن نفر جلوت هستن
دنیز : چندم برج 3 واریز کردی 21 خرداد بودی .؟؟؟؟ واریزی دومت چندم بود؟؟؟؟
محمدرضا : آقا الکی ناراحت نباشید همه پلاک میشن ما دوتا تکسوز نوشته بودیم یکی دیروز پلاک شد یکی امروز
30 آذر : پیش فروش تحویل 30 آذر کسی هست؟یا اینکه تحویل 30 آذر نداریم ؟