بررسی هیوندای جنسیس 2014

بررسی هیوندای جنسیس 2014

اگر شما از آن دست افرادی هستید که برای آسایش ارزش قائل اید،  جنسیس 2014 با ویژگیهای فراوان سدانی لوکس برای شما خواهد بود. زمانی که می‌توانید خودرویی قابل مقایسه با برندهای برتر با قیمتی چندین هزار دلار ارزانتر بخرید که بهترین ضمانت نامه در صنعت خودرو را دارد چرا باید پول بیشتری بپردازید؟ سدان لوکس و با ارزش ، سایزی میان سدان ها با سایز متوسط و تمام قد اروپایی را احاطه کرده است. از آنجایی که تنها دو مدل از این خودرو وجود دارد، انتخاب راحت است. جنسیس 2014  دارای موتور 6 سیلندر خورجینی 3.8 لیتری دارای تجهیزات استاندارد مانند روکش چرمی و صندلی های مجهز به گرمکن می‌باشد. آپشن های آن اغلب با دو مدل پکیج گسترده همراه است که شامل بالا رفتن کیفیت مواد استفاده شده در داخل خودرو و سیستم اطلاعات-سرگرمی می‌باشند. انتخاب دیگر شما جنسیس با موتور  R-Spec هشت سیلندر خورجینی 5 لیتری می‌باشد که رانندگی مهیج تر را به همراه تمامی آپشن های مدل 3.8 لیتری به صورت استاندارد برای شما به ارمغان می‌آورد. اگرچه در بررسی دقیق تر، تفاوت هایی را احساس خواهید کرد اما جنسیس به عنوان وسیله ای در حد متوسط، تجملی بسیار را بدون هزینه گزاف سدان های برندهای معروف ارائه می‌کند. برای مثال کیفیت برخی از مواد مصرفی در داخل و به طور کلی طراحی آن در مقابل صنعت هایی با استاندارهای بالاتر مانند اروپا و ژاپن دچار کمبودهایی است. همچنین جنسیس از کمبود تکنولوژی چهار چرخ محرک رنج می‌برد. صندلی های ثابت عقبی حداکثر ظرفیت فضای بار آن را محدود می‌کند. البته بسیاری از این موارد در جنسیس 2015 با طراحی دوباره مواجه خواهند شد. حتی در همین خودرو این کمبودها در زیر سایه نقاط مثبت بسیار آن قرار گرفته اند. در مقایسه با خودروهای سدان لوکس گران قیمت مانند آئودی A4، بی ام و سری 3 و مرسدس کلاس C،  جنسیس 2014 تجهیزات مشابه به همراه فضای داخلی بیشتری ارائه می دهد. همچنین نسبت به خودروهای گران تر مانند آئودی A6، کادیلاک CTS و لکسوس GS 350 پیشنهادی بهتر برای خرید خواهد بود. شاید این سدان ظاهر و یا احساس خاص برخی از این برندهای معروف را به خریدار ندهد، اما اگر مدل دارای آپشن آن را خریداری کنید، شما با تجربه سواری سدان لوکس قابل اطمینانی بدون هزینه های گزاف برندهای معروف مواجه خواهید شد.

 

طراحی بدنه و تجهیزات رفاهی

بررسی هیوندای جنسیس 2014

جنسیس سدانی تمام قد و لوکس است که دیفرانسیل آن در قسمت عقب قرار گرفته و دارای دو پیشرانه متفاوت با حجم های 3.8 و 5 لیتر می‌باشد.  تجهیزات استاندارد مدل شش سیلندر خورجینی 3.8 لیتری، رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، چراغ های جلوی اتوماتیک، چراغ های حرکت در روز LED، مه شکن، آینه های مجهز به گرمکن، ارائه تمامی تجهیزات به صورت برقی ، کنترل آب و هوای دو نقطه ای، سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی برقی قابل تنظیم در هشت جهت راننده (پشتی برقی قابل تنظیم)، صندلی برقی قابل تنظیم در چهار جهت مسافر جلو، روکش چرمی، صندلی ردیف جلویی مجهز به گرمکن، آینه الکتروکرومیک، امکان اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی با هفت بلندگو به همراه CD پلیر، ورودی USB/ iPod و رادیوی ماهواره ای می‌باشد.

بررسی هیوندای جنسیس 2014 بررسی هیوندای جنسیس 2014

پکیج آپشن اضافی نیز مواردی چون سانروف برقی، آینه های جانبی برقی، برف پاک کن های برقی، روکش چرم اعلا، صندلی راننده با قابلیت ذخیره وضعیت در حافظه، غربیلک فرمان شیبدار و تلسکوپی برقی، آفتابگیر برقی عقب، سیستم مکان یابی، صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، دوربین دید عقب و سیستم صوتی دارای 14 بلندگوی Lexicon را به تجهیزات استاندارد اضافه می‌کند. پکیج دارای تکنولوژی (نیازمند پکیج اضافی) چراغ های جلوی زنون قابل تنظیم، سیستم کروز کنترل قابل تنظیم، سیستم هشدار عبور از خط، سنسورهای پارک عقب و جلو، نمایشگر صفحه کیلومتر بهبود یافته، صندلی راننده مجهز به سیستم تهویه، صندلی های عقبی مجهز به گرمکن، سیستم کنترل در سربالایی، سیستم مکان یابی پیشرفته تر به همراه کنترل کننده چند رسانه ای و نمایشگر لمسی 8 اینچی، ویژگی های بلوتوث تلفن همراه جدید با اتصال صوتی، سیستم پردازش Blue Link ، سیستم صوتی Lexicon دارای هفت بلندگو و رادیوی HD را نیز به تجهیزات گذشته اضافه می‌کند. جنسیس با موتور 5 لیتری شامل تمامی تجهیزات بالا به علاوه موتور 8 سیلندر خورجینی، آینه های جانبی الکتروکرومیک، نورپردازی کف، غربیلک فرمان مجهز به گرمکن، فرمان پذیری و سیستم تعلیق اسپرت و طراحی داخلی و خارجی منحصر به فرد می باشد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی هیوندای جنسیس 2014

تولید کننده قدرت جنسیس 2014 موتور شش سیلندر خورجینی 3.8 لیتری آن است که 333 اسب بخار قدرت را به همراه گشتاوری در حدود 395 نیوتن متر تولید می‌کند. تنها گیربکس ارائه شده  گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با کنترل تعویض دنده دستی می‌باشد که قدرت را به چرخ ها منتقل می‌کند. در تست عملکرد، شتاب صفر تا صد این خودرو 6.4 ثانیه بوده که زمانی قابل قبول برای سدانی لوکس در اندازه متوسط با موتوری شش سیلندر خورجینی می‌باشد. میزان مصرف سوخت آن در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب 13/10/15 لیتر به ازای هر صد کیلومتر مسافت طی شده می‌باشد. موتور هشت سیلندر خورجینی 5.0 لیتری جنسیس قدرتی معادل 429 اسب بخار گشتاوری در حدود 510 نیوتن متر تولید می‌کند. در تست عملکرد موتور R-Spec دارای شتاب صفر تا صد 5.3 ثانیه است که زمانی منطقی برای یک سدان لوکس هشت سیلندر می‌باشد. مصرف سوخت آن در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب 15/12/18 به ازای هر صد کیلومتر مسافت طی شده می‌باشد.

 

ایمنی

بررسی هیوندای جنسیس 2014

این خودرو به صورت استاندارد دارای ترمزهای ضد قفل، کنترل پایداری و کشش، محافظ سر برقی برای صندلی های جلو، کیسه های هوای جلو، پشت، و جانبی به همراه کیسه هوای پرده ای می‌باشد. سیستم هشدار عبور از خط به همراه سیستم Blue Link   در مدل 3.8 لیتری به صورت آپشن و در مدل 5.0 لیتری به صورت استاندارد قرار گرفته است. سیستم هشدار دهنده تصادف خودکار Blue Link، دکمه کمک های اضطراری، تجهیزات کمکی کنار جاده ای، سیستم کنترل از را دور باز کننده درب ها، سیستم geo-fencing (این اجازه را به مالکین می دهد تا برای رانندگی نوجوانان محدوده تعیین کنند)، کاهش سرعت اتومبیل سرقتی/ ایموبیلایزر/بازگشت و سیستم ناوبری از تجهیزات این مدل محسوب می‌شوند. در تست ترمز، مدل 3.8 لیتری با طی مسافت 41 متر از سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ایست کامل می رسد که حتی با تایرهایی تمام فصول و اصطحکاک چرخش پایین نسبت به اکثر سدان های لوکس عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهد. مدل 5.0 لیتری با تایرهای تابستانی خود مسافت 34 متری را می‌پیماید تا به سرعت صفر کیلومتر بر ساعت برسد که همانند رقبای خود می‌باشد. موسسه بیمه ایمنی بزرگراه بهترین امتیاز را به این خودرو داده است.

 

طراحی داخلی و تجهیزات خاص

بررسی هیوندای جنسیس 2014

اگر لوگوی H بر روی غربیلک فرمان نبود، همکاران شما تصور می کردند که سوار بر یک لکسوس به سمت محلی برای صرف غذا می‌روند. در مورد تجهیزات کامل دو مدل 3.8 و 5 لیتری و مکمل های کامل آسایشی جدید، این موضوع صدق می‌کند.

بررسی هیوندای جنسیس 2014 بررسی هیوندای جنسیس 2014
بررسی هیوندای جنسیس 2014 بررسی هیوندای جنسیس 2014
بررسی هیوندای جنسیس 2014 بررسی هیوندای جنسیس 2014
بررسی هیوندای جنسیس 2014 بررسی هیوندای جنسیس 2014

حتی صفحه کیلومتر حلقه ای روشن الکترولومیسنت آن نیز شبیه به لکسوس است. اگر نگاهی دقیق بیندازید، خواهید دید که کیفیت مواد مصرفی در داخل و  نحوی طراحی  آنها به خوبی A6 و GS350 نسیت. طراحی صفحه کنترل دارای سازماندهی و کاربردی است. سیستم اطلاعات-سرگرمی جدید دارای انحنای آموزشی بوده و صرف نظر از اینکه شما از نمایشگر لمسی استفاده  می‌کنید و یا خیر،  دکمه کنترل مرکزی و یا کنترل صوتی خودرو قابل دسترس می‌باشد.

بررسی هیوندای جنسیس 2014 بررسی هیوندای جنسیس 2014
بررسی هیوندای جنسیس 2014

سیستم صوتی دوگانه Lexicon قابل تحسین بوده و زنجیره 17 بلندگویی آن یکی از بهترین ها در هر برندی و با هر قیمتی می‌باشد. صندلی های جلویی اسایش کاملی را حتی در مسافرت های طولانی برای راننده و مسافران به ارمغان می آورد که درخور یک خودروی لوکس بزرگ می‌باشد. صندلی های عقب نیز با سری و جای پای بزرگ، با سه حالت قرار دادن سر آسایشی نسبی را فراهم می‌کند. همچنین سیستم گرمکن صندلی به صورت آپشن خریداری می‌شود. صندلی های ردیف عقب برای حفظ فضای بار اضافی تا نمی شوند، اما دسته صندلی مرکزی قابل دسترسی وجود دارد تا ابزار بلندی که در صندوق عقب با ظرفیت 0.45 متر مکعبی جای نمی گیرد، جا داده شود.

 

تجربه رانندگی

بررسی هیوندای جنسیس 2014

با سواری نرم،  جنسیس 2014 3.8 لیتری مرکبی مخملی و بسیار عالی است. با این حال فرمان پذیری آن قابل احترام بوده و زمانی که به آن احتیاج داریم، می‌تواند از پس حرکت های گریزی به صورت قابل پیش بینی بر بیاید. به دلیل عایق صوتی گسترده این خودرو در مقایسه با دیگر خودروهای سدان لوکس، خودرویی بسیار ساکت می باشد. پا را بر روی پدال گاز جنسیس شش سیلندر خورجینی 3.8 لیتری گذاشته و با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به آرامی به شتابی سریع دست یابید. از طرف دیگر، موتور هشت سیلندر خورجینی 5.0 لیتری به حس سرعت خودرو می افزاید و به اندازه خودروهای سدان لوکس هشت سیلندر خورجینی بسیار گران قیمت تر سریع می‌باشد. اگرچه این خودرو مجهز به سیستم تعلیق اسپرت می‌باشد، اما در مقایسه با رقیبا عملکرد خوبی از فرمانپذیری خود نشان نمی‌دهد. به علاوه اگر در سطوح  ناهموار رانندگی کنید، سیستم تعلیق سفت آن باعث بروز حس ناخوشایند خشکی در هنگام رانندگی می‌شود.


منبع

Edmunds

برچسب : جنسیس , هیوندای






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

9 نظر

آرش
0

یعنی ایران خودرو و سا از رژیم صهیونیستی بیشتر آدم میکشند اگر خصوصی کنیم بلای نیشکر هفت تپه سرش میاد بهترین راه در حال حاضر تحویل به وزارت دفاع برای ساخت خودروهای ایمن و کمی ارزان تر چرا جراید عمومی آنقدر سر مساعل ری مورد کلنجار میروند این قضیه را مطرح نمیکنند آیا پای مافیای دولت حسن کلید ساز وسط نیست
20:11  1398/10/06
پاسخ دادن
اسی
1

آمیییییییییییییییییییییییییییییییین
16:35  1393/03/29
پاسخ دادن
امير حسين
1

ماشين خيلي خوبي ولي 2016 بهتره
19:56  1395/08/30

علي
4

سلام. تصاويري كه گزاشتيد مربوط به جنسيس ٢٠١٣ هستش.
لطفا اصلاح كنيد
21:23  1393/01/08
پاسخ دادن
ali.s
5

تصاویرمنتشرشده مربوط به جنسیس 2013می باشد.
16:54  1393/01/05
پاسخ دادن
امیری
44

یه دعا میکنم بگید آمین.......
خدایا شر این سایپا و ایران خودروی آدم کش رو از مردم ایران دور کن،آمین....
22:51  1393/01/01
پاسخ دادن
کاربر: hamid
19

آمین
09:42  1393/01/04

jsdy
9

الهی آمین.
12:41  1393/04/05

aaaaaaaaaaa
11

آمين،،،اسرائيل مردم غزه رو ميكشه دنيا متهمش ميكنه تو غزه بر اثر بمباران ٧٠٠ نفر هلاك شدن ايران بر اثر تصادف ١٤٠٠ نفر هلاك شدن اسرائيل ميخواد آدم بكشه نمايندگى سايپا ايران خودرو بزنه دو برابر قبل آدم ميكشه كسى متهمش نميكنه
17:14  1393/05/22

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
t8 : ارسال پلاک یعنی چی مگه با ماشین نمیاد
تارا دستی : ببخشید عذرخواهی میکنم تحویل ۲۶ شهریور بودم مشکی ابنوس تبدیل زده بودم
ELXتبدیل به تارا v1p : تاراv1p واریز ۶ تیر موعد تحویل ۳ مهر هنوز روی فاکتور میچرخه👍👍👍
ELXتبدیل به تارا v1p : بله ، ما واریز ۶ تیر و تحویل ۳ مهر هستش . و هنوز ۵ روزه روی فاکتور میچرخه
محسن : سلام دوستان امیدوار باشید امروز برا یک عده پیامک تبدیل ساینا دوگانه سوز به شاهین دستی ارسال شده
محمد : سلام منم سامانه یکپارچه شاهین دستی زدم ولی الان زده اتومات (ارسال ب خودرو ساز)ولی واقعا بودجه اتومات ندارم همون دستی میتونم پرداخت کنم ،حالا چکار کنم نمیدونم
گیجی گیج : تا الان که دادن تا آخر سال هم میدم
علی : سلام به بزرگواران راهنمایی کنید الان تاریخ چند فاکتور شد تاراv4 رنگ مشکی هستم تاریخ تحویل زده 1403/06/10 الان چند فاکتور شدن
J4 سفید اردیبهشت : ثبت نام J4 سفید ۱۷ اردیبهشت تحویل ۶۰ روزه، ۲۶ شهریور فاکتور شده و الان در مرحله صدور پلاک هست.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محسن : بله درسته منظورم دعوتنامه تکمیل وجه هست
محمد از سنندج : سلام خدمت دوستان . دنا اتومات آپشنال فروش فوری هستم . تحویل 16شهریور که هنوز هیچ خبری از فاکتور شدن نیست .
امیرحسین : معلوم نمیکنه مثلا این ماه هم مرداد داد هم اول شهریور بستگی به اداره تحویل و موجودیاشون داره
میثم : من 13 مهر هستم فاکتور نشدم ولی 29شهریور تاریخ دریافت پرونده به روز شد اما آماده برای فاکتور به روز نشده
حسام : خوب ملت رو اسکول کردی
MHZ دوگانه اسفند : مگر شما کدام شهری که نمایندگی روز تعطیل باز هست ؟؟؟
سعیدتیگو8 : آقای محترمی که پسرداییت تولندنه،بایدازروزی که پول رامیگیرندروزشروع قراردادباشه،بماگول 2ماه دادنددراصل دروغ گفتند.بعدش 5شنبه راهم جزروزتعطیل حساب کردند،وبااجازه خودشون وام راازبانک گرفتندومن تاحالا4تاقسط یعنی 103میلیون به بانک پرداخت کردم،ماشینی که تحویل نگرفتم 3ماه دیگه سررسیدچک بیمه بدنه سال دومش است،حالا بیمه ثالث وبدنه که ازخردادفعال شده به کنار،تا4ماه دیگه بایدبروم عوارض خودروی راکه سوارنشدم رابدهم.قراربودقبل ازتیرماه ماشین رابدهندتاتابستان بشه ازش استفاده کرد.ایکاش میشداین مطالب رابه رودروبه مدیران نالایق وحیله گرمیزدم،وابروی نداشتشون رامیبردم،که بگم خرخودیتون هستید،وازاعتمادماسواستفاده کردند.ضمناماشین ماازبرج2اماده تحویل است،وقصدشون ازتحویل ندادن، گرانترشدن خودرواست.
تحویلی 31شهریور : تکمیل وجه هشت مرداد ولی خبری از فاکتور نیست مهر اومد بی شرفا
محسن : امروز تعطیلات چطور رفتی نمایندگی حجت جان
ایمان دوگانه اسفند : باز بودن؟چقدر مهلت پرداخت داریم؟