بررسی نیسان لیف مدل 2014

بررسی نیسان لیف مدل 2014

خودرو های برقی، دیگر پدیده ای نو ظهور، که خودروسازان برای به رخ کشیدن آینده نگری خود از آنها استفاده کنند نمی باشند. این خودرو ها در نهایت به تولید انبوه رسیده اند و پیشقراول این روند در چهار سال گذشته نیسان لیف بوده است و به لطف تجربه رانندگی عادی و قیمت مقرون به صرفه و پرچمدار بودن این روند، لیف توانسته بیش از 100 هزار خریدار برای خود دست و پا کند و بازار خودرو های برقی را در اختیار بگیرد. البته این خودرو فارغ از اشکال نیست اما قیمت آن که سه برابر کمتر از تسلا مدل اس می باشد نیسان لیف 2014 را به بهترین گزینه بین تمام خودرو های برقی تبدیل کرده است. برای افرادی که قصد پیوستن به خیل صاحبان خودرو های برقی را دارند مهمترین نگرانی برد آن می باشد. البته برد 135 کیلومتری نیسان لیف -بنا به تخمین EPA- شاید به نظر چندان زیاد نرسد اما برای انجام تقریبا تمامی کار های روزمره به نظر کافی می رسد و البته دربین خودرو های هم رده ی خود نیز یکی از بیشترین برد ها را داراست و همچنین این برد 135 کیلومتری نسبت به برد 120 کیلومتری لیف 2013 هم بیشتر است. سخت افزار برقی خودرو تغییری نکرده است ولی نیسان گزینه نرم افزاری را که امکان محدود کردن شارژ باتری به 80 درصد ظرفیت را فراهم می آورد را (که باعث افزایش عمر بلند مدت باتری می شد) حذف کرده است. سابقا EPA در تخمین خود با تلفیق مسافت های طی شده در شارژهای 80 و 100 درصد برد خودرو را محاسبه می کرد بنابراین تخمین سال 2014 دقیق تر و مشتری پسند تر از آب در آمده است. زمان مورد نیاز برای شارژ مجدد خودرو به تیپی که شما انتخاب می کنید بستگی دارد. بر روی تیپ پایه S شارژر کندتر kW 3.3 نصب شده است اما تمامی تیپ های دیگر از شارژر سریعتر و البته بهتر kW 6.6 بهره می گیرند.

بررسی نیسان لیف مدل 2014

این شارژر بهبود یافته، به برق V240 متصل می شود و شارژ کامل حدود 4 ساعت به طول می انجامد که احتمالا متناسب برنامه روزمره همه ی رانندگان می باشد. لیف همچنین دارای امکان خیلی کمیاب درگاه شارژ سریع می باشد که در صورت وجود اتصال برقی پرتوان، براساس ادعای سازنده می توان طی 30 دقیقه خودرو را تا 80 درصد شارژ کرد.  لیف در داخل شمه هایی از فن آوری های خیلی نو را به نمایش می گذارد اما شما بدون اینکه نیاز باشد از بدو ورود به بازار با این خودرو آشنا شده باشید می توانید از کاربرد های آنها سر در بیاورید.  فضای اتاق خیلی دلباز می باشد و فضای بار نیز برای حمل راحت وسایل مناسب می باشد. با افزایش تعداد محل های شارژ عمومی، نیسان لیف به خودرویی تبدیل شده که در قبال خریدش اغماض چندانی لازم نخواهد بود. از زمان معرفی لیف، چند خودروی برقی دیگر با قیمت های مشابه به بازار معرفی شده اند. در بین این خودرو ها فورد فوکس برقی 2014 مناسب ترین جایگزین برای لیف می تواند باشد. پیشرانه این خودرو کمی قدرتمند تر بوده و فرمان پذیری آن نیز تیزتر می باشد اما برد آن براساس تخمین EPA در حدود 122 کیلومتر می باشد. شورلت اسپارک EV 2014 و فیات 500 ای نیز خودروهای جذابی می باشند اما آنها فضایی اینچنینی را دارا نمی‌باشند و فقط در مناطق محدودی به فروش می رسند. با در نظر گرفتن تمامی موارد لیف را می توان یک خودروی برقی بسیار عالی دانست.

 

طراحی بدنه و تجهیزات رفاهی

بررسی نیسان لیف مدل 2014

نیسان لیف 2014 هاچ بکی تمام برقی و با چهار در می باشد که در سه تیپ S، SV و SL به بازار عرضه می شود. تجهیزات پایه نیسان لیف از این قرار می باشند: شارژر kW3.3 که درون خودرو تعبیه شده، رینگ های فولادی 16 اینچی، آینه های دارای گرمکن، ادوات کاملا برقی، ورود و استارت بدون نیاز به کلید، سیستم خودکار تنظیم دما،سیستم اطلاعات سفر، صندلی های دارای گرمکن در جلو و عقب، روکش های پارچه ای، صندلی راننده با قابلیت تنظیم دستی در شش جهت و صندلی شاگرد با قابلیت تنظیم در چهار جهت، صندلی های تاشو 60/40 در عقب، غربیلک فرمان با گرمکن که تنها به طرفین مایل می شود، قابلیت اتصال گوشی از طریق بلوتوث، نمایشگر لمسی رنگی 4.3 اینچی، دوربین دید عقب، پخش سی دی با چهار بلندگو و درگاه آیپاد/USB و رادیوی ماهواره ای. تیپ بالاتر یعنی SV دارای شارژر kW 6.6، جعبه دنده دارای حالت B-Mode برای بهبود تبدیل انرژی حرکتی به انرژی مورد استفاده در ترمز،رینگ های آلیاژی، سیستم ناوبری با نمایشگر لمسی 7 اینچی، سیستم مخابراتی Carwing نیسان برای تحت نظر گرفتن خودرو از راه دور، کنترل شارژ و دمای خودرو، سیستم گرمایش بهینه تر متناسب هوای سرد، کروز کنترل ، آینه وسط الکتروکروماتیک، روکش های تقریبا دوستدار محیط زیست (بازیافت پذیر) و سیستم صوتی با شش بلندگو با سیستم Pandora برای اتصال آیفون می باشد.

بررسی نیسان لیف مدل 2014 بررسی نیسان لیف مدل 2014

تیپ SL که بهترین تیپ لیف است دارای رینگ های 17 اینچی آلیاژی، چراغ های خودکار LED، چراغ مه شکن، درگاه شارژ سریع، صفحه خورشیدی نصب شده بر روی براگیر برای کمک به تامین برق ادوات، روکش های چرمی و طاقچه روی صندوق می باشد. آپشن های کمی در قالب «بسته»هایی در اختیار خریداران قرار می گیرند. به تیپ S می توان شارژر kW6.6 و درگاه شارژ سریع را افزود و به تیپ SV می توان چراغ جلو های خودکار LED، چراغ مه شکن و درگاه شارژ سریع را افزود. بسته پریمیوم را می توان برای هردو تیپ SV و SL تهیه کرد. این بسته سیستم استریو Bose با هفت بلندگو و دوربین پارک 360 درجه را به خودرو می افزاید.

 

قدرت موتور و عملکرد آن

بررسی نیسان لیف مدل 2014

پیشرانه 80 کیلوواتی (با 107 اسب بخار قدرت و 187 پاوند گشتاور) توان خود را به چرخ های جلو انتقال می دهد. خودرو از باتری های لیتیوم یونی استفاده می کند. در بررسی عملکرد، لیف در 10 ثانیه تا سرعت 100 کیلومتر بر ثانیه شتاب گرفت که این شتابگیری کمی کندتر از فورد فوکس برقی است و همچنین حدود 2 ثانیه یا بیشتر نیز از فیات E500 و شورلت اسپارک برقی نیز آهسته تر می باشد. بر طبق تخمین EPA برد این خودرو با شارژ کامل حدود 135 کیلومتر می باشد اما در واقعیت این برد به نحوه رانندگی، شرایط ترافیک، سرعت حرکت، عمر باتری و دمای محیط بستگی دارد. این موسسه همچنین می افزاید که لیف به طور متوسط در هر 100 کیلومتر حدود kWh30 انرژی صرف می کند (هرچه این عدد کوچک تر باشد بهتر است). هر دوی این ارقام، هرچند که در رده ی خود بهترین نیستند، مناسب می باشند. با استفاده از منبع برق 240 ولتی شارژر kW6.6 می تواند باتری خالی را در حدود 4 ساعت شارژ نماید (این زمان در تیپ S با شارژر kW3.3 به 8 ساعت افزایش می یابد). درگاه شارژ سریع که به صورت استاندارد در تیپ SV وجود دارد و در دوتیپ دیگر به صورت آپشن می باشد می تواند باتری لیف را با استفاده از یک منبع برقی پرتوان در 30 دقیقه تا 80 درصد شارژ نماید.

 

 ایمنی 

بررسی نیسان لیف مدل 2014

تجهیزات ایمنی پایه در تمامی تیپ های نیسان لیف 2014 شامل ترمز های دیسکی ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و کشش، کیسه های هوای جلو و پرده ای در کنار و دوربین دید عقب می باشد. به تیپ های SV و SL می توان سیستم دوربین پارک 360 درجه را نیز افزود. در بررسی ترمز های خودرو، لیف با طی مسافتی برابر 38 متر از سرعت 100 کیلومتر باز ایستاد که برای یک هاچ بک کوچک، عملکردی متوسط است اما از بیشتر رقیبان برقی لیف بهتر می باشد.

بررسی نیسان لیف مدل 2014

در آزمایش تصادف دولتی ایالات متحده، در زمینه ایمنی کلی و حفاظت در برابر ضربات از جلو و کنار لیف 4 ستاره از 5 ستاره ممکن را از آن خود کرد. موسسه بیمه ی ایمنی بزگراه به لیف بهترین امتیاز خود یعنی «خوب» را در زمینه های تصادم با مانع نیم پوش از جلو(moderate overlap frontal offset)، تصادم جانبی و آزمایش سنجش استحکام سقف داد. همچنین طراحی پشتی سر این خودرو در بخش حفاظت از سر و گردن امتیاز خوب دریافت کرد.

 

طراحی داخلی و تجهیزات خاص

بررسی نیسان لیف مدل 2014

علیرغم ذات ارزان قیمت نیسان لیف 2014 داخل آن به شکل غیر منتظره ای با تاکید بر استفاده از فناوری های نوین، دوست داشتنی می باشد. پشته ی بزرگی  در وسط داشبورد کنترل اکثر بخش های خودرو را در خود جای داده است. نشانگر هایی که به صورت طبقه ای در داشبورد تعبیه شده اند با طراحی دقیق و کفایت به نمایش اطلاعات مهم به حس تکنولوژیک خودرو می افزایند. مواد استفاده شده در داخل نیز کمی از آنچه در خودرو های برقی هم قیمت مشاهده می شود با کیفیت تر می باشند.  استفاده از سیستم های متعدد نیسان به لطف منو های منطقی در صفحه لمسی مرکزی و دکمه های فیزیکی کنترل دما به سهولت صورت می پذیرد. با وجود نمایشگر لمسی و سیستم مخابراتی Carwing، می توان خودرو را طوری برنامه ریزی کرد که تا از شارژ در ساعات اوج مصرف خودداری کند و در نتیجه هزینه کمتری را باعث شود.

بررسی نیسان لیف مدل 2014 بررسی نیسان لیف مدل 2014
بررسی نیسان لیف مدل 2014

در عین حال که خودرو را می توان با برق خانگی 110 ولت نیز شارژ کرد اما این گزینه تنها مناسب شارژ شبانه می باشد و تقریبا داشتن برق 240 ولت برای صاحبان لیف ضروری می باشد. از آنجایی که لیف از ابتدا به عنوان خودرویی برقی طراحی شده بود نیسان توانسته بسته باتری را در زیر خودرو تعبیه نماید و در نتیجه اتاق آن خیلی بزرگ از آب در آمده است. در صندلی های جلو فضای سر ها در فضای کاملا بازی قرار می گیرند اما رانندگان قد بلند ممکن است فضای پا را خیلی تنگ ارزیابی کنند. فضای نسبتا بزرگی به اندازه 0.67 متر مکعب برای حمل بار در پشت صندلی ها تعبیه شده است که با تا کردن صندلی ها به 0.84 متر مکعب افزایش می یابد.

 

ارزیابی سواری

بررسی نیسان لیف مدل 2014

نداشتن موتور احتراقی، نیسان لیف 2014 تمام برقی را به شکل عجیبی حین شتابگیری و سایر مواقع ساکت کرده است. حتی حین شتابگیری سریع نیز صدای ضعیف موتور آن به سختی شنیده می شود. این میزان ساکتی باعث مشخص تر شدن صدای باد و جاده می شود اما باز هم اتاق نیسان کاملا ساکت باقی می ماند. برخلاف پیشرانه های گازوئیلی سنتی، خودروهای برقی می توانند تمام قدرت خود را در حالت سکون در اختیار داشته باشند. در نتیجه شتابگیری اولیه لیف سریع می باشد ولی ورود به بزرگراه کمی لیف را به مشکل می اندازد و این در حالیست که بیشتر خودروهای برقی دیگر سریعتر می باشند. پدال های ترمز اطمینان خاطر را برای شما به ارمغان می آورند و مانند سایر خودرو های هیبریدی یا برقی از ترمزهای نامشخص خبری نیست. در نهایت لیف به لطف مرکز ثقل پایین خود که نتیجه حضور بسته باتری ها در کف خودرو به وجود است ، حین دور زدن ها پایدار می باشد .


منبع

Edmunds

برچسب : بررسی , نسیان , لیف , 2014






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

محسن
1

امیر راست می گی
16:01  1393/01/16
گزارش
پاسخ دادن
امیر
4

نچ نچ نچ...
اونوقت ما سمندو جلو داشبورد سوناتایی میکنیم....!!!
برای پراید دو تا ایربگ میذاریم...!!!!!!!!
21:13  1393/01/05
گزارش
پاسخ دادن
رضا
0

امیر درست میگی +
16:11  1393/03/29

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی ری را : تحویلتون کی بود؟ مبلغش چقدر بود
آریا رضایی تارا دستی : دوستان فرقی نداره ما خودمون از سایت درخواست کارت سوخت کنیم یا بریم پلیس بعلاوه ده در هر حالت تو ی زمان میرسه دستمون یعنی یکی زودتر نمیشه؟؟؟؟؟
علی : ظاهرا قراره طرح تبدیل شاهین g به شاهین پلاس دستی g وgl بفرستن
طاها : بله من ۲۱ اسفند هستم و فاکتور نشدم
cvt : خسته شدیم از دست این خودرو ساز فشل
تارا وی4 تحویل 2 آبان : سلام امروز ماشین تحویل گرفتم رنگ سفید. سنسور پا ضندوق بگیر نگیر داره حتی با سوئچ. قبلا پارس ال ایکس داشتم. ماشین نرمیه فقط شانس داشته باشید آپشناش خوب عمل کنه
تارا دستی : دوستان قفل مرکزی تارا دستی چطور فعال میشه اصلا دربها از داخل رو نمیشه قفل کرد اون دکه قفل هم ک گذاشتن فقط از بیرون قفل میکنه .. کسی میدونه راهنمایی کنه
Hemo : اگه پلاک ازاد باشه و تاریخ فک پلاک از ۶ ماه نگذشته باشه ، همون پلاک بهت میدن
x5 سفید : منم ۱۴ ابان بیمه شد ولی پلاک نشد با همین شرایط شما
شاهین 11 آذر : سلام دوستان همچنان در انتظار شاهین جی . لعنت خدا بر گروه سایپا .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک اس : برای کوییک اس برای تکمیل وجه حدود 263 میلیون اومده . برای شما هم احتمالا 275 میلیون خواهد بود چون قیمت کارخانه 20تومن اختلاف هست.
ساینا تک مهر : سلام ساینا تک تا چه تاریخی فاکتور شدین ؟ من 15 مهرم
شیخ یوسف : دوگانه آپشنال رادیال تحویل گرفتم . دنده اصلا جا نمیره .. فرمان خیلی سفته..داشبورد جنس اشغال مدارک هم هیچی نیومده
اطلس جی : من گرفتم بفروشم ولی الان یک ساله سوار میشم واقعا عالیه ماشینش سرعت شتابش عالی چرا زورتون میاد اینجور میگین من دارم راضیم واقعا خوبه ماشین اطلس
علی : منم 8 تیرم فاکتور نشدم متاسفانه
عباسی : مبارکتون باشه سپاس از اطلاع رسانیتون
علی : سلام من از3ابان پلاک شدم هنوز تحویل روشن نشده دوگانه تحویل حضوری هم زدم
بی خیال : بر اساس گفته ها و شنیده ها و پیش بینی ها ارزو دلار در زمستان از 130هزار بیشتر خواهد شد
حسین : لطفا عکس فاکتور شدن رو بفرس
رسول : سلام ، ماشین من ساینا اس پیش فروش تیر بوده برای آذر 1404 ، کسی خبر نداره کی برام پیام تکمیل وجه میاد؟ و چقدر فرصت دارم تکمیل وجه کنم؟