بررسی فولکس واگن گلف 2014

بررسی فولکس واگن گلف 2014

بعضی از خودروها برای ادامه حیاتشان به سختی در حال تقلا کردن هستند، اما فولکس واگن گلف 2014 همچنان با قدمهای بلند و استوار به راه خود ادامه می‌دهد. با وجود اینکه در سال آینده گلف هاچ بک کاملا جدید در معرض عموم قرار خواهد گرفت، گلف فعلی همچنان جزء بهترین های کلاس خودش می‌باشد. گلف، خودرویی بسیار خاص در این کلاس است، و متوقف کردنش در راه پیشروی تقریبا محال به نظر می‌رسد، همچنانکه بی ام و سری 3 چنین وضعیتی دارد، اما به سختی می‌توان مثال دیگری یافت که این موقعیت را داشته باشد. مهمتر از همه اینکه، فولکس واگن آنچه که از دستش برآمده برای گلف 2014 انجام داده، و ما از اینکه از سال آینده دیگر با آن ملاقات نخواهیم کرد دلگیریم. خوب، حداقل یک چیز است که ما دلمان برایش تنگ نخواهد شد: موتور استاندارد 5 سیلندر 2.5 لیتری گلف.

بررسی فولکس واگن گلف 2014

با مصرف سوخت حدود 11 لیتر در 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی و ترکیب اجباری آن با گیربکس اتوماتیک، موتور 2.5 لیتری از نظر مصرف اقتصادی سوخت در برابر موتور های رقبای اصلی فولکس واگن رنگ می‌بازد. اما با داشتن امکان انتخاب تیپ تقریبا گران  TDI، شما صاحب یک موتور 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر نه چندان قدرتمند و با مصرف سوخت اقتصادی قابل توجه 8 لیتر در 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی ( 6.5 لیتر در بزرگراه ) خواهید شد. اما در تمام جنبه های عملی، گلف 2014 یک برنده است. رانندگی محکم و استوار با احساس ویژه خودروهای اروپایی که برای خودرویی کوچک در این حد و اندازه غیر معمول است. شما همچنین از کیفیت بالای کابین کاملا راضی خواهید بود.

بررسی فولکس واگن گلف 2014

صندلی عقب کاملا برای بزرگسالان مناسب است، نشستن سرنشینان بلند قد با راحتی غیر قابل انتظار، به همین ترتیب، با تا کردن صندلی های عقب و فرم تقریبا جعبه ای شکل، گلف کاملا برای حمل بار های حجیم مناسب است. هرچقدر هم گلف موفق باشد، برخی از رقبای ویژه آن نیز لیاقت توجه خاص را دارند. اصلی ترین آنها مدل جدید مزدا 3 مدل 2014 است، که از نظر کیفیت کابین بسیار نزدیک به گلف می‌باشد، البته با صندلی های عقب تنگ تر و هندلینگی با پاسخ های تند و تیز به فرامین راننده! فورد فوکوس 2014  اکثرا همان نقاط قوت و ضعف مزدا را دارد، و هیوندای الانترای  GT مدل 2014  رقیبی شیک، خوش ساخت با پیشنهاد قیمتی قابل توجه به شمار می‌رود.

 

طراحی بدنه و تجهیزات رفاهی

بررسی فولکس واگن گلف 2014

فولکس واگن گلف 2014، یک هاچ بک، به ظرفیت 5 سرنشین می‌باشد که امسال فقط به صورت 4 درب عرضه می‌شود. امسال گلف در دو تیپ به بازار می‌آید، 2.5L  و TDI، که نشانگر موتور انتخاب شده هستند. تجهیزات استاندارد در مدل  2.5L شامل رینگ های 15 اینچی فولادی، آینه های مجهز به گرمکن، تجهیزات تمام برقی (شامل: شیشه ها، آینه های جانبی و قفل مرکزی)، کروز کنترل، تهویه مطبوع، فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت رو به بالا و پایین، صندلی های جلو با پشتی برقی، صندلی ها تاشو عقب که با نسبت 40/60 جمع می‌شوند و سیستم صوتی مجهز به 8 بلندگو و پخش CD، و ورودی های اضافی صوتی.

بررسی فولکس واگن گلف 2014 بررسی فولکس واگن گلف 2014
بررسی فولکس واگن گلف 2014 بررسی فولکس واگن گلف 2014

پکیج Convenience & Sunroof  برای مدل 2.5L، تجهیزاتی مثل سانروف، صندلی های جلو مجهز به گرمکن، فرمان دورچرم، بلوتوث برای تلفن و سیستم صوتی، ورودی برای iPod/USB، صفحه نمایش لمسی و رادیو ماهواره ای را شامل می‌شود. تیپ مجهز تر گلف TDI، شامل تجهیزات 2.5L  و رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، سیستم تعلیق اسپرت با ارتفاع کاهش یافته، چراغ های مه شکن و تجهیزات موجود در  پکیج  Convenience & Sunroof به جز سانروف می‌گردد. پکیج  Sunroof & Navigation برای تیپ  TDI، امکاناتی مثل Yessiree Bob، سانروف و سیستم مسیریابی را شامل می‌شود. برای تمامی گلف ها یک کیت بدنه اسپرت که شامل اسپویلر عقب نیز می‌شود( که به طور مجزا نیز قابل خرید است) قابل سفارش است.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی فولکس واگن گلف 2014

فولکس واگن گلف 2014 مدل 2.5L  از یک موتور 5 سیلندر به حجم 2.5 لیتر که قدرتی برابر 170 اسب بخار و گشتاوری به میزان 240 نیوتن متر قدرت می‌گیرد. با استاندارد های انتشار گازهای مضر، در ایالت هایی مثل کالیفرنیا، این موتور در رده موتور های تقریبا پاک از لحاظ استاندارد گاز های خروجی از اگزوز به حساب می‌آید. تنها گیربکس موجود برای گلف 2014، از نوع اتوماتیک می‌باشد. از نظر مصرف سوخت، گلف در سیکل ترکیبی به ازای هر 100 کیلومتر مسافت 11 لیتر بنزین مصرف می‌کند، که این مقدار برای تردد های شهری برابر 12 لیتر در 100 کیلومتر، و برای بزرگراه 9 لیتر در 100 کیلومتر می‌باشد. که به میزان قابل توجهی از لحاظ مصرف اقتصادی سوخت در برابر رقبای اصلیش در رتبه ای پایین تر قرار می‌گیرد. گلف TDI باموتور 4 سیلندر 2 لیتری مجهز به توربو شارژر، قدرت متوسطی برابر 140 اسب بخار تولید می‌کند ولی میزان گشتاور تولیدی آن قابل توجه است و برابر 320 نیوتن متر می‌باشد. در این مدل گیربکس 6 سرعته دستی استاندارد است و نوع اتوماتیک 6 سرعته (DSG) سفارشی می‌باشد. در آزمون های انجام شده، شتاب 0 تا 100 کیلومتر مدل TDI با گیربکس دستی 8.7 ثانیه ثبت شده است. تخمین زده می‌شوذد که مصرف سوخت، با هر 2 نوع گیربکس در سیکل ترکیبی برابر 8 لیتر در 100 کیلومتر باشد که عددی تحسین برانگیز است ( مصرف سوخت در رانندگی شهری برابر 9 و برای بزرگراه 6.5 لیتر در 100کیلومتر می‌باشد).

 

ایمنی

بررسی فولکس واگن گلف 2014

تجهیزات ایمنی برای گلف 2014 شامل سیستم کنترل پایداری و کشش، ترمزهای ضد قفل دیسکی، کیسه های هوای جانبی برای ردیف جلو و کیسه های هوای پرده ای می‌باشد. در آزمون ترمز گلف برای توقف کامل از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت نیاز به مسافتی در حدود 37 متر می‌باشد، که عملکردی قابل توجه در سطح این کلاس است. در تست های تصادف که توسط مراجع ذی صلاح انجام شده، گلف بالاترین رتبه ممکن یعنی "خوب" را برای آزمون برخورد روبه رو، جانبی و آزمون مقاومت سقف را دریافت کرده است. طراحی صندلی/ مهار سر و گردن در برابر حرکت های ناگهانی حاصل از ضربه به عقب نیز رتبه "خوب" را دریافت کرده است.

 

طراحی داخلی و تجهیزات خاص

بررسی فولکس واگن گلف 2014

خودروهای کوچک زیادی نیستند که احساس یک رانندگی و سواری عالی و اصیل را در پشت فرمان برای شما به ارمغان بیاورند، اما گلف برای سالها در حال انجام این کار بوده است. مواد باکیفیت بالا و با براقیت پایین، داشبورد و پانل های درب ها را آراسته اند، در همین حال ترکیب  خطوط ملایم و رنگ های عالی و جذاب، فضای کابین را از آنچه که هست پخته تر به نظر می‌رساند.

بررسی فولکس واگن گلف 2014 بررسی فولکس واگن گلف 2014
بررسی فولکس واگن گلف 2014 بررسی فولکس واگن گلف 2014
بررسی فولکس واگن گلف 2014 بررسی فولکس واگن گلف 2014
بررسی فولکس واگن گلف 2014 بررسی فولکس واگن گلف 2014

در این حال تعدادی نکات منفی نیز وجود دارند، که شامل کمبود فضا در داخل برای اشیا، صفحه نمایش کوچک سیستم مسیریابی، که دیدن نقشه را مشکل کرده و در کل کارایی کلی آن را محدود کرده است. صندلی های گلف 2014 یکی از نکات برجسته آن است، حمایت خوب و با ثبات از راننده و سرنشین در کنار قابلیت تنظیم ارتفاع، که چیزی نادر و با ارزش در این کلاس می‌باشد. و اگر فضای صندلی عقب برایتان یک اولویت است، گول ظاهر جمع و جور خارجی آن را نخورید.

بررسی فولکس واگن گلف 2014 بررسی فولکس واگن گلف 2014
بررسی فولکس واگن گلف 2014

حتی زمانی که دو سرنشین بلند قد در صندلی های جلو نشسته اند، همچنان فضای کافی در عقب برای سرنشینان بزرگسال وجود دارد، که این موضوع گلف را از لحاظ  کارایی فضای داخلی، تبدیل به جایگزینی برای سدان های خانوادگی سنگین و بزرگ می‌کند. فضای بار در پشت صندلی های عقب 430 لیتر می‌باشد، و در صورت تاکردن آنها این حجم به میزان قابل توجه 1300 لیتر می‌رسد.

 

تجربه رانندگی

بررسی فولکس واگن گلف 2014

ابعاد جمع و جور و سواری نرم و تحت کنترل گلف 2014، آن را تبدبل به خودروی شهری کوچک و عالی کرده است، اما در اتوبان شخصیتش کاملا عوض می‌شود! چنین کنترل عالی از یک هاچ بک کوچک در جاده ما فوق  انتظارات شما خواهد بود. پایداری در سرعت های بالا بی نقص است، ولو اینکه صدای تایر ها همراه همیشگی شما است، و سطح صدا در حد متوسط می‌باشد. در جاده های پیچ در پیچ، گلف آن اعتماد به نفس کافی را ندارد (در حالی که مزدا 3 و فورد فوکوس بهتر عمل می‌کنند). اما همچنان، اگر به دنبال حس اسپرتی بودن هستید، به میزان کافی از آن خواهید یافت. موتور 2.5 لیتری پایه، باقدرت و شاداب به شتاب گیری خود تازمانی که شما می‌خواهید ادامه می‌دهد، اما مصرف سوخت اقتصادی و کاستی در بهبود های فنی از نقاط ضعف قابل توجه این موتور هستند. اما از سوی دیگر موتور TDI برگ برنده خود یعنی مصرف سوخت عالی به همراه سواری پرقدرت به لطف گشتاور فوق العاده اش را رو می‌کند. این موتور به خوبی با هر دو نوع گیربکس، دستی که به نرمی و راحتی تعویض دنده ها را انجام می‌دهد، و اتوماتیک DSG با تعویض های سریعش جفت شده است. گیربکس DSG تاخیر مشهودی میان رمان فشردن پدال گاز و واکنش موتور در تعویض ها نشان می‌دهد، اما رانندگان به مرور زمان به این مورد عادت می‌کنند. داستان مشابهی در مورد ترمزهای گلف نیز وجود دارد، زمانی که یک فشار شدید بر پدال ترمز اطمینان بیشتری را نسبت به یک عکس العمل معمولی ایجاد می‌کند.


منبع

Edmunds

 

برچسب : گلف , فولکس واگن , سری 3 , مزدا 3 , فوکوس , الانترا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

Mohammad
0

چون نمیدونن باید چه قیمتی روش بذارن که بازار رو بهم نریزه!
اما انشالله بزودی شاهد ورود خودرو های باکیفیت هستیم!!!
آمییین
23:59  1393/02/21
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: merto
2

کسی میدونه چرا ولکس واگن که ماشین های خیلی خوبی داره وارد ایران نمیشه؟
18:49  1393/01/04
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی پلاس 14اردیبهشت : درود برشما دوستان عزیز.اپراتورهای سایپا هیچ خبری ندارن که چه موقع ماشین فاکتور میشه این که میگن شما اسفندماه فاکتور میشوید دروغه قبلاً یکی از دوستان گفتن اپراتور بهم گفته تو که 14اردیبهشت هستی حدوداً 70روزدیگه فاکتور میشوید من همون لحظه حساب کردم چون خودم هم 14اردیبهشت بودم تقریباً شد اواخر مهرماه اما هیچ خبری نشد لطفاً دلخوش به گفته اپراتور سایپا نباشید
خردادماه : بله ۴ بار اومده
رز زرد : سلام برای شما چندبار پیامک تبدیل اومده؟ آیا ۲۰ مرداد پیامک جی ال اومد؟
همون ناشناسهستم : 290 میلیون مهر 402 واریز اولیه بعداز 2 سال 7 ماه 9 مهر 404 پیامک دعوتنامه تکمیل وجه شاهین سی وی تی البته تبدیل به شاهین جی ال 12 مهر 404 تکمیل وجه کردم کد پستی ادرس که توی سخا بود همون ادرس کد پستی برای صدور بیمه توی املاک و اسکان ثبت کردم توی وضعیت خودرو زده اماده تخصیص ولی از فاکتور پلاک تحویل خبری نیست
نازنین واقعی : سلام برای من اومده بیا کوعیک ببر ۱۵۸ تومن
اکبر : من اشتباه کردم حواله خریدم اول سال فروشنده یادش رفته پیامک g بده شرکت زنگ زدم گفت احتمالا پریده تا اینکه چند وقت بعد پیام پلاس اومد مجبور شدم 435میلیون واریز کردم از وقتی حواله خریدم تا الان سه بار افزایش قیمت خورده خدا سایپا لعنت کنه نمایندگی گفته اگر خوش شانس باشی تا اردیبهشت سال بعد شاید تحویل بدن نمیدونم چکار کنم جلوی زن و بچم آبروم رفته با گند سایپا
مجتبی : سلام من تحویل دی ماه بودم برام پیام تبدیل به کوییک اومد با قیمت 138 تومن امروز تکمیل وجه کردم با این روندی که ماشین میدن احتمالا اسفند ماه تازه پیام تبدیل به gl میخواست بیاد وتحویل ماشین میفته سال بعد دیگه نخواستم شاهین
فروش فوق العاده : خب از اولش بگو کی ثبتنام کردی کی تکمیل وجه کردی موعد تحویل کی بود ؟؟؟
ناشناس : کسی مثل من هست که 9 مهر 404 دعوتنامه تکمیل وجه شاهین سی وی تی تبدیل به شاهین جی ال 12 مهر 404 تکمیل وجه کرده باشه هنوز فاکتور نشده باشه همون ادرس کد پستی همونی که سخا است توی املاک و اسکان ثبت شده هنوز از فاکتور تحویل خبری نیست
افشین : دوستان لطفاً اطلاع رسانی کنید دعوت نامه مرداد یا شهریغیا مهر یا آبان اومده؟ ممنون میشم اگه اطلاع بدید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی. : 20روز روزتر از موعد میاد دعوت نامه
صفر : منم یک هفته است توی مرحله تحویل به نمایندگی گیر کرده پیش فروش 30 اذر
پیش فروش : من 19 تیر تکمیل وجه کردم فعلا خبری از فاکتور نیست . خدا براشون نسازه .
اتومات سقف فلز 30 دیماه : سلام من 12 هم تکمیل وجه کردم و تبدیل زدم، تحویلی 30 دیماهه ،ممکنه فردا پس فردا فاکتور شه؟
من : اقا مجید چرخش به خوشی بچرخه
مالباخته سایپا : روند فاکتور تک و تبدیلی انگار دوباره کند شد. انگار پرونده دوگانه اسفند بسته شد. امروز 27 اسفند فاکتور کردن. پیش فروش تک هم تا 10 تیر ،مشخصه این ماه تیر حجم زیادی داره . تبدیل تا سوم شهریور رسیده. امروز فروش فوق العاده خرداد و فرسوده مرداد هم فاکتور داشتن . سایپا بر میزنه بر اینکه صدا کسی در نیاد از هر کدوم چن تا نظم خاصی در کار نیس. فقط تک و تبدیل به ترتیب تاریخ تکمیل فاکتور میشه.اگه شماره سند پرداخت دومتون رو از شماره سند کسی که به طورمثال 10 تیر تکمیل و فاکتور شده کم کنی حدودا مشخص میشه چن نفر جلوت هستن
دنیز : چندم برج 3 واریز کردی 21 خرداد بودی .؟؟؟؟ واریزی دومت چندم بود؟؟؟؟
محمدرضا : آقا الکی ناراحت نباشید همه پلاک میشن ما دوتا تکسوز نوشته بودیم یکی دیروز پلاک شد یکی امروز
30 آذر : پیش فروش تحویل 30 آذر کسی هست؟یا اینکه تحویل 30 آذر نداریم ؟
رمضانی : دوگانه سوز؟سوم فاکتور شده یا تک