بررسی تویوتا هایلندر 2014

بررسی تویوتا هایلندر 2014

این روزها با وجود تعداد زیاد خودروهای شاسی بلند خانوادگی در بازار، بررسی تمامی آنها کاری وقت گیر می باشد. بنابراین به ما اجازه دهید تا کار شما را کمی آسان تر و یکی از بهترین ها را به شما معرفی کنیم. تویوتا هایلندر 2014، که پدر بزرگ این کلاس از خودروها می باشد، امسال با کیفی پر از فوت و فن های جدید وارد میدان شده است. 15 سال قبل، هایلندر که بر اساس پلت فرم کمری طراحی شده بود، اولین خودرویی بود که قابلیت های یک شاسی بلند سایز متوسط را با رانندگی و فرمان پذیری یک سدان ترکیب کرد. اکنون، با حضور رقبای سرسخت، نسل سوم هایلندر 2014 به بازار آمده است تا جایگاه خود را باز پس گیرد. سال گذشته زمانی که کمپانی تویوتا از این نسل رونمایی کرد، نسل دوم هایلندر هنوز می درخشید و حتی از برخی جهات  "انتخاب ایده آل" نامگذاری شد؛ مدلی که مطمئنا برای خانواده ای که دائما در حال سفر است بسیار با ارزش می باشد. اما این امر بدان معنی نیست که دیگر جایی برای پیشرفت وجود ندارد؛ چراکه در این بازه قیمتی، داشبورد پلاستیکی این خودرو نتوانست جلب توجه کند، همانطور که تکنولوژی نه چندان ضروری استفاده شده در داخل کابین کاری از پیش نبرد.

بررسی تویوتا هایلندر 2014

همچنین قسمت عقب هایلندر، مخصوصا ردیف سوم آن در مقایسه با استاندارد شاسی بلند های سایز متوسط، از فضای کافی برخوردار نبود. اگرچه طراحی مجدد این شاسی بلند ژاپنی ضروری نبود، اما به تدریج و با حضور رقبا نشانه های پیری و فرسودگی در آن به چشم می خورد. با نگاهی به هایلندر 2014 و ظاهر آن متوجه خواهید شد که در طراحی جدید داشبورد، پنل های سخت و خشک جای خود را به سطوح نرم تر با طراحی هنرمندانه داده اند. صفحه نمایش بزرگ 8 اینچی به همراه امکاناتی مانند کروز کنترل قابل تنظیم نقش مهمی در بروز رسانی آپشن ها ایفا کرده اند. به دلیل 9 سانتی متر عرض اضافی در ردیف سوم، حالا به جای دو صندلی، سه صندلی وجود دارد که این مسئله هایلندر را به یکی از معدود شاسی بلندهای موجود در بازار با ظرفیت 8 سرنشین تبدیل کرده است. با کاهش صدای کابین و استفاده از گیربکس شش سرعته اتوماتیک مناسب با موتور شش سیلندرخورجینی، عملکرد این شاسی بلند نیز تا حدود زیادی بهبود یافته است. اگرچه طراحی جدید هایلندر زیبایی بیشتری را برای آن به ارمغان آورده است، اما بدان معنا نیست که از تمام جهات بهترین است. برای مثال ردیف سوم فورد Flex 2014 گزینه بهتری برای بزرگسالان خواهد بود. مزدا CX-9 2014 نیز قابلیت رانندگی بهتر به همراه فضای بار بیشتری را به ما ارائه می دهد. از دیگر رقبای این خودرو می توان به دوج دورانگو 2014 یا هیوندای سانتافه 2014 اشاره کرد. اما هایلندر به همراه نام تویوتا، داستانی در پس خود دارد و برای سال 2014 بهتر از همیشه ظاهر شده است. 

 

طراحی بدنه و تجهیزات رفاهی

بررسی تویوتا هایلندر 2014

تویوتا هایلندر 2014 یک شاسی بلند سایز متوسط دارای سه ردیف سرنشین است که در چهار تیپ LE، LEPlus، XLE، و Limited عرضه می شود. مدل های LE, LE Plus و XLE به صورت استاندارد دارای ظرفیت هشت سرنشین می باشد، در حالی که در تیپ XLE می توانیم به جای ردیف دوم از صندلی های جداگانه به صورت سفارشی استفاده کنیم که در این صورت، ظرفیت خودرو به 7 نفر کاهش می یابد. این موضوع در تیپ  Limited جز تجهیزات استاندارد می باشد. تجهیزات استاندارد تیپ LE شامل رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، چراغ های جلوی خودکار، آینه های خارجی مجهز به گرمکن، باد شکن عقب، کروز کنترل ، دوربین دید عقب، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی متحرک و تا شو دو تکه با نسبت 40/60 در ردیف وسط، صندلی دو تکه با نسبت 60/40 ردیف سوم، امکان اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، نمایشگر لمسی 6.1 اینچی و سیستم صوتی پخش CD دارای 6 بلندگو، جک صوتی کمکی و ورودی iPod/USB می باشد.

بررسی تویوتا هایلندر 2014 بررسی تویوتا هایلندر 2014

در تیپ LE Plus شما می توانید علاوه بر تجهیزات مدل پایه از چراغ های مه شکن، شیشه تا شوی عقب، درب صندوق عقب برقی قابل تنظیم، کنترل آب و هوای خودکار سه نقطه ای، روکش های  چرم مصنوعی (SofTex)، صندلی برقی راننده قابل تنظیم در هشت جهت (با تنظیم قوس کمر برقی)، غربیلک فرمان با روکش چرم، رادیوی ماهواره ای و رادیوی HD بهره ببرید. رینگ های آلومینیومی 18 اینچی ، سانروف، ریل های مخصوص نصب باربند، سیستم ورود و استارت بدون کلید، روکش چرمی برای ردیف اول و دوم (SofTex برای ردیف سوم)، نمایشگر اطلاعات جدید، آینه الکتروکرومیک، خروجی برق 110 ولت در ردیف دوم، آفتابگیر تاشو در ردیف دوم، سیستم Driver Easy Speak جهت تقویت صدای راننده برای ارتباط با مسافران عقب، نمایشگر لمسی 8 اینچ Apple Suite و برنامه Entune جهت یکپارچه سازی برنامه های تلفن همراه از جمله تجهیزات تیپ XLE می باشند. تیپ Limited نیز با رینگ های 19 اینچی، چراغ های حرکت در روز LED، نورپردازی داخل کابین، صندلی های جلو مجهز به گرمکن و تهویه، صندلی راننده با قابلیت ذخیره وضعیت در حافظه، صندلی مسافر قابل تنظیم در چهار جهت، صندلی دوبل کاپیتانی در ردیف دوم به همراه میزی در وسط، سیستم بررسی نقاط کور و هشدار وجود ترافیک در عقب و کناره ها، سنسورهای پارک عقب و سیستم صوتی JBL دارای 12 بلندگو عرضه می شود.

بررسی تویوتا هایلندر 2014 بررسی تویوتا هایلندر 2014
بررسی تویوتا هایلندر 2014 بررسی تویوتا هایلندر 2014
بررسی تویوتا هایلندر 2014 بررسی تویوتا هایلندر 2014

کمپانی سازنده دو پکیج منحصر به فرد نیز برای تیپ Limited در نظر گرفته است. پکیج Driver Technology شامل کنترل نور بالای چراغ ها به صورت خودکار ، کروز کنترل قابل تنظیم، سیستم کاهش ضربه مجهز به ترمز خودکار، سیستم هشدار عبور از خط و سیستم پردازش Safety Connect شرکت تویوتا می باشد. در پکیج Platinum علاوه بر تجهیزات پکیج بالا سانروف پانوراما، غربیلک فرمان و صندلی های ردیف دوم مجهز به گرمکن دیده می‌شود. در دو تیپ XLE و Limited امکان سفارش امکاناتی مانند سیستم سرگرمی صندلی های عقب با نمایگر 9 اینچی و سیستم پخش Blu-ray وجود دارد. همانطور که گفته شد، در تیپ XLE صندلی های کاپیتانی در ردیف دوم جزو امکانات سفارشی است، اما اگر می خواهید که این صندلی ها دارای گرمکن نیز باشند، ناگزیر به انتخاب Limited  هستید. کمپانی سازنده برای تیپ های LE و LE Plus هیچ گونه آپشن سفارشی عرضه نکرده است.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی تویوتا هایلندر 2014

هایلندر LE، دیفرانسیل جلو بوده و با موتور چهار سیلندر 2.7 لیتری عرضه می شود که 185 اسب بخار قدرت به همراه گشتاوری در حدود 250 نیوتن متر تولید می کند. گیربکس آن شش سرعته اتوماتیک می باشد. مصرف سوخت این خودرو در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب عبارت است از 12/11/14 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی. موتور 6 سیلندر خورجینی 3.5 لیتری که در تیپ LE به صورت سفارشی و در دیگر تیپ ها به صورت استاندارد عرضه می‌شود، 270 اسب بخار قدرت و گشتاوری در حدود 336 نیوتن متر تولید می کند. گیربکس همچنان شش سرعته اتوماتیک بوده اما شما می توانید از حالت های دیفرانسیل جلو و یا چهار چرخ محرک یکی را انتخاب کنید. مصرف سوخت موتور شش سیلندر خورجینی دیفرنسیل جلو در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب عبارت است از 13/11/19 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در حالی که مصرف سوخت این موتور در حالت چهار چرخ  متحرک در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی 14/11/15 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی می باشد. هایلندر شش سیلندر خورجینی با تجهیزات مناسب می تواند تا 2268 کیلوگرم را با خود بکشد.

 

ایمنی

بررسی تویوتا هایلندر 2014

تویوتا هایلندر مدل 2014 به صورت استاندارد دارای سیستم کنترل پایداری و کشش، ترمزهای دیسکی ضد قفل، کیسه های هوای جانبی در جلو، کسیه هوای زانویی راننده، کیسه هوای بالشی مسافر در صندلی جلویی و کیسه های هوای پرده ای می باشد. همچنین دوربین دید عقب نیز به صورت استاندارد برای این خودرو عرضه می شود. تیپ Limited دارای سیستم شناسایی نقاط کور با هشدار وجود ترافیک در عقب می باشد. آپشن های پکیج Driver Technology که برای این تیپ عرضه می شوند عبارتند از سیستم هشدار برخورد از جلو و کاهش ضربه (با ترمز خودکار)، سیستم هشدار عبور از خط و پردازشگر Safety Connect شرکت تویوتا (کمک اضطراری، مکان یابی خودروی مسروقه و اخطار تصادف خودکار). متاسفانه این آپشن ها در مدل های پایین تر هایلندر موجود نمی باشد. در تست تصادف موسسه بیمه ایمنی بزرگراه، در قسمت های میانه جلویی، کناری و تست استحکام سقف شاسی بلند ژاپنی بیشترین امتیاز یعنی "خوب" را کسب کرده است. طراحی قسمت سری و صندلی های این خودرو در بخش ضربه از پشت، امتیاز خوب کسب کرده است

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی تویوتا هایلندر 2014

در نسل قبلی هایلندر طراحی داخلی از کیفیت مطلوبی برخوردار نبود، اما کمپانی تویوتا این نقطه ضعف را در مدل جدید این خودرو جبران کرد. برای مثال پوشش پلاستیکی داشبورد که با سطوح نرم و زیبا جایگزین شده است. قالب صفحه کیلومتر شمار ظاهر امروزی تری دارد که تا حدی به دلیل نمایشگر اطلاعات چند منظوره (مخصوصا مدل رنگی بزرگتر در مدل های XLE و Limited) می باشد. اگرچه نمایشگر لمسی مدل پایه از نظر طراحی و عملکرد کمی ابتدایی به نظر می رسد، اما نمایشگر 8 اینچی جدید با گرافیک و عملکردهای بهتر رضایت بیشتری را برای راننده فراهم می آورد.

بررسی تویوتا هایلندر 2014
بررسی تویوتا هایلندر 2014 بررسی تویوتا هایلندر 2014
بررسی تویوتا هایلندر 2014 بررسی تویوتا هایلندر 2014

شرکت تویوتا فضاهای کارآمدی در داخل هایلندر 2014 تعبیه کرده است. برای مثال قفسه ای منحصر به فرد بر روی داشبورد قرار دارد، مکانی عالی برای قرار دادن تلفن همراه با سوراخی در پشت آن که شارژ کردن آن را آسان می سازد. همچنین جعبه ذخیره در زیر کنسول دسته صندلی بسیار جادار تر از قبل می باشد که با توجه به گفته کمپانی تویوتا حتی می توان یک کیف دستی بزرگ را به راحتی در آن قرار داد. متاسفانه برخلاف نسل قبلی هایلندر که در ردیف دوم آن از صندلی هایی با نسبت 40/20/40 استفاده شده بود، در مدل جدید صندلی ها با نسبت 40/60 می باشند.

بررسی تویوتا هایلندر 2014 بررسی تویوتا هایلندر 2014
بررسی تویوتا هایلندر 2014 بررسی تویوتا هایلندر 2014
بررسی تویوتا هایلندر 2014 بررسی تویوتا هایلندر 2014

همانطور که قبلا گفته شد امکان سفارش صندلی های کاپیتانی نیز وجود دارد. نکته مثبت این امر آن است که صندلی های ردیف دوم اکنون بیشتر خم می شوند که دسترسی آسان تر به ردیف سوم را مهیا می سازند. اگر انتظار فضای زیادی را دارید باید بگوییم که در رقابت با دیگر مدل ها، اگرچه برای کودکان فضای کافی وجود دارد اما بزرگسالان احساس تنگی جا می کنند. با استفاده از میکروفن بلوتوث تعبیه شده در تیپ های XLE و Limited شما می توانید به راحتی و بدون فریاد زدن با دیگر مسافران صحبت کنید.

بررسی تویوتا هایلندر 2014 بررسی تویوتا هایلندر 2014

در قسمت حمل بار، درب صندوق عقب برقی قابل تنظیم و امکان ذخیره تنظیمات ارتفاع (برای مدل LE Plus و بالاتر) برای پارکینگ هایی با سقفی کوتاه نعمتی به شمار می رود. اگرچه حداکثر ظرفیت بار نسبت به نسل قدیمی به 2.70 متر مکعب کاهش یافته است، اما هایلندر جدید در پشت صندلی ردیف سوم خود فضایی 0.39 متر مکعبی ارائه می کند.

 

تجربه رانندگی

بررسی تویوتا هایلندر 2014

اولین چیزی که در جاده جلب توجه می کند طول و عرض بیشتر هایلندر جدید است که به ترتیب حدود 8 سانتی متر و یک سانتی متر افزایش یافته است. از آنجایی که حس رانندگی هایلندر قبلی همانند یک کمری بلند بود، در مدل جدید این حس تقویت می شود. غربیلک فرمان 3 پره این شاسی بلند الهام بخش اطمینان است و حتی در پیچ های تند، عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارد. تا زمانی که به دنبال برابری فرمان پذیری با مدل دورانگو و یا CX-9 نیستید، هایلندر را به اندازه کافی تیز خواهید یافت. البته وظیفه هایلندر حمل ونقل مسافران با آرامش می باشد و از این نظر دارای برتری می باشد. در سرعت های بالا کابین ساکت خواهد ماند، و ضربات جاده به دلیل عملکرد عالی سیستم تعلیق به طور کل دفع خواهد شد، اگرچه مدل Limited با رینگ های 19 اینچی هیچ التفاتی به مسافران نمی کند. اکثر خریداران تویوتا هایلندر به دنبال موتور شش سیلندر خورجینی هستند؛ چراکه مصرف سوخت این موتور، علی رغم 85 اسب بخار قدرت بیشتر، تقریبا به اندازه موتور چهار سیلندر است. گیربکس شش سرعته اتوماتیک جدید، نسبت به پنج سرعته قدیمی، عملکرد بهتری دارد که به کمک تعویض دنده سریع و دقیق، حس سریعتر بودن تویوتا هایلندر 2014 را القا می کند.


منبع

Edmunds

برچسب : هایلندر , کمری , تویوتا , شاسی بلند , سانتافه , دورانگو , مزدا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاربر: farid458
1

مزدا CX-9از این بهتره ... تویوتا درسته ماشین های با دوام و راحتی میسازه ولی زیبایی ظاهری براش جزو اولویت های اول نیست.
10:25  1392/12/29
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: hm_hitcher
15

خیلی عالیه این ماشین، کاش منم یکی داشتم عیدی رو باش برم مسافرت...
01:06  1392/12/28
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 11 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تاراv4 پیش فروش تحویل ۳۰آبان : تاریخ تکمیل وجه کی بوده
نازنین۱ : شیما جان باید بری کافی نت سخا واملاک و اسکان رو ثبت کنید بعد تحویل نمایندگی بدی برگه رو چون اگر ندی پرونده ناقص میشه
نازنین۱ : شما برگه سخارو بگیر تکمیل وجه میخوای بکنی ببر نمایندگی برگه یا یا تماس بگیر عکسشو بده به نمایندگی خودتون ک حتما ثبت کنند براتون وگرنه پلاک نمیشه ماشین .و تو سامانه املاک و اسکان هم حتما با سخا یکی باشه
شیما تبدیل به gl : سلام من امروز میوام تبدیل بزنم لطفا بگین سخا چیه داستانش باید بعد تکمیل وجه چه کرد
مهدی پلاس 16 اردیبهشت : کلا اردیبهشت چند مرحله دعوت نامه آمده .؟؟؟؟
شیما تبدیل به gl : سلام عزیزم بیزحمت میشه بگین بعد تکمیل وجه چکار باید کرد .اون مسله سخا چه جوریه ؟
۰۰۰۰ : خدا بزرگه نگران نباش ما هم مثل شما منتطریم تا خودرومونو تحویل بدن ولی متاسفانه گیر ادمای ل ج ن افتادیم
۳ اردیبهشت : دوستان ۳ اردیبهشت کسی فاکتور شده ؟ چرا از منو نمیدن
دستی تیتانیوم آذر : درود بر منتظران من پیش خودم فکر کردم اکثرا سفید و مشکی انتخاب میکنن و از من که رنگش تیتانیوم هست را زودتر میدن . اما زهی خیال باطل که نه تنها زودتر نمیدن یکماه هم نسبت به بقیه تاخیر داره .گیری کردیم به خدا از دست ایران خودرو .دفعه قبلم سورن پلاس را موتورش را عوض کردن و به جای ef7, موتور xu7pگذاشتن و تحویلم دادن .
رز زرد : برادر اگه شاهین جی تولید نمیکردن چرا در اصلاح قیمت ها شاهین جی هم جز محصولات سایپاست😏 دروغ مبگن این دزدها
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی پانا تحویل آبان ماه : سلام دوستان تحویل 30ابان تبدیل به رینگ اومده؟ دسترسی به کاستومر ندارم.
نیسان بی پلاک : سلام بالاخره بعد ازدوهفته پیامک تحویل حضوری امدروزی همگی انشالله
محمد : تروخدا دو تا پانا هم فاکتور کنید مردیم
دنا پلاس تحویل 30مهر : دقیقا من تحویل 30 مهرم هنوز فاکتور نشدم
علی اهواز : ببخشید مریم اهواز تحویل گرفتین ماشین رسید نمایندگی ؟؟
G : دوست عزیز دیگه کار از فریاد حق خواهی گذشته اگر به ضرب و زور نندازیم اونایی که قراره تیر تا شهریور 1405 تحویل بگیرن همین ماهایی هستیم که قرار بود آذر 1403 تحویل بگیریم. دیگه واقعا راه اومدن با سایپا فایده ای نداره.
کویبک اس تکمیل 29تیر : چهار ماه صبر کردیم فاکتور بشیم.باز 4 ماه صبر کنیم تا پلاک بشیم
در به در نیسان : نه خبری نیست از این بی شرفا
hamed : حاجی من تحویل شهریور کوییک اس هستم ،پونزده مهر فاکتور شده ولی پلاکی نه،حدود دو هفته پیش رفتم شرکت سایپا امور مشتریان تو تهران گفتن تعرفه پلاک نداریم فعلا تا یک هفته دیگه الان دو هفته گذشته و هیچ
اطلس : دوستان فقط دیگه از سایپا ماشین نخرید نه خودتون و نه بگذارید هیچ کدوم از اعضای خانواده ، حتی دوست و دشمنتون هم از سایپا خرید کنه اینا از یزید هم بدتر بودن تو این 2 سال ما رو صد بار کشتن یک سری آدم بی مسئولیت و مال مردم خور دور هم جمع شدن و فقط به فکر انباشت ثروت خودشون هستند الان با این طرح پیش فروش باز هم میخوان مردم بیچاره ای مثل ما رو سر کیسه کنن و با پول ها برن به ریش مردم بخنن و نهایت میگن سانروف نداریم حالا بیفتید دنبال ما، واقعا خجالت هم نمی کشن الان وزارت صمت چه غلطی داره میکنه که اینا دوباره پیش فروش گذاشتن. دوستان با همون پول پیش فروش، صد یا دویست هم بگذارید روش تو این اوضاع داغون برید قشنگ یک ماشین بخرید تو چاهی که ما افتادیم توش شما ها نیفتید، که سایپا قشنگ بیچاره تون میکنه.