مشتریان از کدام بخش "خودروها" ناراضی هستند؟

مشتریان از کدام بخش "خودروها" ناراضی هستند؟

سه موضوع رگلاژ نبودن در خودروها، مصرف سوخت بالا و صدای اضافه در اتاق خودرو به ترتیب بیشترین شکایات مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروها را به خود اختصاص داده است.
بابک اسماعیلیان - مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی و استاندارد ایران اظهار کرد: میزان انتظارات مشتریان از روند افزایش کیفیت خودروها پیشی گرفته و به همین دلیل در یک سال اخیر میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروها کاهش یافته است.
وی ادامه داد: رگلاژ نبودن در خودروها و عدم سهولت در باز و بسته شدن آن‌ها، مصرف سوخت بالا و وجود صدای اضافه در اتاق خودرو به ترتیب بیشترین میزان نارضایتی مشتریان از کیفیت خودروها را به خود اختصاص داده است.
مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران افزود: با تغییرات قیمتی صورت گرفته در سال 91 میزان رضایت مشتریان از شرایط فروش خودرو در کشور افت قابل توجهی داشته است به‌گونه‌ای که در شش ماهه اول 92 این شاخص به پایین‌ترین سطح خود در پنج سال اخیر رسیده است.
وی با بیان این‌که بالا بودن قیمت خودرو با 21 درصد سهم بیشترین میزان نارضایتی مشتریان از شرایط فروش خودرو را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بی توجهی به خواست مشتریان و اطلاع رسانی ضعیف نیز رتبه‌های بعدی نارضایتی را به خود اختصاص داده است.
اسماعیلیان خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات پس از فروش نیز بیشترین نارضایتی مشتریان به میزان 27 درصد مربوط به نبود و کمبود قطعات بوده و پس از آن هزینه‌های بالای خدمات و بی تجربه بودن پرسنل تعمیرگاه‌ها بیشترین نارضایتی را به خود اختصاص داده است.
غلامرضا نبی بیدهندی - مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران- نیز اظهار کرد: در سال آینده طرح بازرسی ادواری از جایگاه‌های عرضه سوخت سی.ان.جی اجرا خواهد شد.
وی با بیان این‌که هماهنگی‌های لازم در این زمینه با سازمان ملی استاندارد صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت عرضه سوخت گاز این بازرسی‌ها هر چه زودتر باید صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در رابطه با برخی اظهارات صورت گرفته مبنی بر ارائه برچسب معاینه فنی خودرو بدون بازدید خودرو در برخی مراکز معاینه فنی، اظهار کرد: در تهران که این مراکز زیر نظر ما قرار دارند این موضوع فاقد اعتبار است.
وی ادامه داد: بنابراین اعلام کرده‌ایم که اگر در مراکز معاینه فنی تهران چنین موردی دیده شود به شخص گزارش کننده جایزه خواهیم داد البته نمی‌توان کتمان کرد که در مراکز معاینه فنی حومه تهران و سایر شهرها ممکن است چنین مواردی دیده شود.
سعید تاجیک - مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران - هم در این نشست اظهار کرد: متاسفانه هم‌اکنون ایراداتی در روند صدور مجوز واردات خودرو به کشور وجود دارد که باید برطرف شود.
وی ادامه داد: به عنوان مثال هم‌اکنون شرکت هوندا فاقد نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش از شرکت مادر است و مشکلاتی در ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات خودروهای آن وجود دارد.
به گفته وی، باید با اصلاح قوانین مربوطه اصلاحاتی در نحوه رابطه شرکت دارای نمایندگی با شرکت خودروساز خارجی و همچنین نحوه استانداردسازی ارائه خدمات پس از فروش آن‌ها صورت گیرد.
تاجیک در رابطه با وجود تخلفاتی چون عرضه خودروی دسته دوم به جای خودروی صفر در نمایندگی‌ها و دفاتر فروش خودرو در کشور، اظهار کرد: متاسفانه شکل عرضه خودرو در دفاتر فروش خودرو در کشور استاندارد نیست به‌گونه‌ای که تخلفات عدیده‌ای به ویژه در عرضه خودروهای وارداتی صورت گرفته و در مواردی خودروی دسته دوم را به جای خودروی صفر عرضه کرده و حتی برای خودروی فاقد کیسه هوا، آرم کیسه هوا را بر روی قطعات مربوطه حک می‌کند.
وی ادامه داد: برخی شرکت‌های واردکننده فاقد حداقل تعداد نمایندگی‌های مجاز و پراکندگی مناسب در کشور هستند و مشکلات زیادی در زمینه تامین قطعات یدکی خودروهای آن‌ها وجود دارد.
مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران همچنین از الزام شرکت مزدا یدک به ارائه آمار کیفی خدمات خود به این شرکت خبر داده و اظهار کرد: مزدا یدک در مقطعی از ارائه آمار عملکرد خود خودداری می‌کرد اما در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو به این شرکت تاکید شد که آمار عملکرد خود را ارائه کند. 

منبع

باشگاه خبرنگاران

برچسب : خودرو , قیمت گذاری , سیاست , وزارت صنعت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

علی
1

جمع کنید بابا کاسه کوستونو با این ماشینای آشغالتون. ماشینای 30 و 40 پیش آمریکایی از این لگنای به اصطلاح صفر کیلومترتون سرترن. واقعا برای مسئولامون متاسفم یه ذره به فکر مردم نیستن.
00:25  1392/12/20
پاسخ دادن
رضا
0

این سوال اگه جایزه اوسکار نگیره حتما سیمرغ بلورین رو شاخشه!!!
22:40  1392/12/18
پاسخ دادن
amin
1

من کاملا راضی هستم از ایمنی و آپشن های بی نظیر ماشین های بومی!واقعا هم بومی هستن!بی خیال بابا اینم شد سوال که می پرسین
20:02  1392/12/18
پاسخ دادن
m.a
7

reza خیلی جالب بود از کدام بخش خودرو راضی هستند؟!
13:04  1392/12/18
پاسخ دادن
امیر
9

شخصا خودروهای دهه نود میلادی خودروسازهای ژاپنی و حتی کره ای را به
خودروی صفر کیلومتر داخلی ترجیح میدهم. اخر تا کی خودروهای سی سال
پیش را با افت کیفیت سال به سال بدتر به مردم بی نوا تحویل می دهید؟
کمی به شعور مردم احترام بگذارید. ما نمیخواهیم شما مانند ژاپن و کره خودرو
بسازید ولی از خودروسازهای مالزی و هندی یاد بگیرید که خودروهای روز را
تحت لیسانس و با قیمت مناسب دست مصرف کننده میدهند و حتی به
استرالیا و اروپا هم صادرات دارند.
12:29  1392/12/18
پاسخ دادن
reza
6

بهتره بپرسیم مشتریان از کدام بخش خودروها راضی هستند؟ :|
11:12  1392/12/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 30 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا تیتانیومی : تارا دستی تیتانیومی تحویل اسفند ۳۰ از نمایندگی پرسیم جمعا ۷۵ ماشین تیتانیوم نقره ای تا ۳۰ اسفند باقی مانده که روزانه ۴ ماشین فاکتور میکنن بدبینانه ترین حالت ۱۹ روز آینده فاکتور خواهد شد طبق استعلامی از سازمان
شاهین جی : بله خط تولید شاهین جی رو بخاطر نداشتن سانروف متوقف کردن بنده پذیرش ۱۴ آذرم
الهام : کسی به تازگی ماشینJ4 ثبت نام کرده؟تحویلش چجوریه؟
چانگان cs55 : من چکم ۴ بهمن صادر شده هنوووووز خبری نیست
بک3 : خودرو بک تحویل اسفند هنوز شاسی نشده
بهارj7 : دوستان با توجه به تجربیاتی که دارید خرید نقدی انجام دادم تحویل 90 روزه معمولا چقدر تاخیر داره ؟ممنون میشم
بستان j4 : فاطمه جی ۴ کی پلاک شدین؟ از کی بارگیری شدین؟
سایپا کلاهبردار : خیر متوقف نشده من الان زنگ زدم سایپا گفتن سانروف ندارن اطلس و شاهین جی تحویل نمیدیم منتظریم قطعه ها برامون بیاد،اینکه خط تولید متوقف شده دروغه
علی : البته "سامان فیروزی" ...
شاهین جی : من تکمیل وج 28اذرم تحویل 28اسفند کسی خبر نداره کی فاکتور میشن شاهین جی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دعوت کننده : دعوتنامه هرماه یکماه قبلش میاد اگه تیرماه هستی دعوتنامه خرداد میاد
Quick gxr l مشکی : پذیرش 17 مرداد تحویل اسفند پلاک آنلاین شد چقد طول میکشه بدن؟
علیرضا : الان زنگ زدم 096550 گفت تا 17ام مهر فاکتور شده. گفتم بابا یسری ها عکس میفرستن 18ام فاکتور شدن طرف گفت شاید استثنا هم باشه ولی کلا تا 17ام فاکتور شده. سانروف نیست فعلا خبری از فاکتور هم نیست. طرف ادم باحالی بود. گفتم راستو حسینی چه خبره. گفت ما هم نمیدونیم هیچی به ما نمیگن. فقط گفتن مشتری ها رو یجوری جواب بده. ولی تا 17ام فاکتور شده و فعلا خبری از فاکتور شدن نیست. خدا شاهده اعتماد به نفسمو از دست دادم. هیچ جا نمیتونم برم. همه منو سوژه کردن. بد بختی نمیتونیم انصراف هم بدیم. بخدا حاضر الان یه پراید داشتم. شیر تو این شانس شخمیم. اگر این 400 تومن رو داده بودم پیش قسط جک j4 الان قسطش تموم شده بود ماشین هم داشتم
آریایی : سلام اگه واقعیت داره 18 مهرفاکتور شده بگید منم 19مهر هستم
علیرضا : بخدا الکیه. چرتو پرت میگن. من امروز زنگ زدم گفت تا 17 فاکتور شده. از بهمن ماه دیگه فاکتور نشده
دریا : من 18 مهر تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشدم
سعید : بخدا الان دو ماهه میزنه خطایی مجوز شماره گذاری
کوییک اس : این خطای مجوز شماره گذاری کی قراره درس شه
X22poro : 🚘 گول اعلام قیمتهای مدیران خودرو را نخورید! تا زمانی که مدیران دست از بند 49 و به اصطلاح دیون دولتی برنداشته از مدیران خودرو خرید نکنید. این شرکت سال گذشته با همین حربه عدد قابل توجهی از مردم پول دریافت کرد و امسال با گذشت دو ماه از سال جدید هنوز تکلیف بند 49 را مشخص نکرده و چیزی که ما شاهد آن هستیم، کند کردن فاکتور و کاهش شدید (و نزدیک به صفر) ترخیص خودروهای پلاک شده است که کف کارخانه خاک میخورد و از موعد تحویل آن ها گذشته است. مدیران خودرو تنها شرکتی است که 5 شنبه ها را غیر کاری حساب می کند و 90 روز تحویل آن عملا 5 ماه می باشد که تازه بعد از این زمان طولانی وارد تاخیرهای این چنینی هم می شوید. ❌ تنها در صورتی از مدیران خودرو خرید کنید که قیمت و دیون کاملا مشخص و قطعی باشد. ✅
سعید : اسفند فاکتور کردن ماشینو ولی هنوز میزنه خطایی مجوز شماره گذاری کی درست میشه