مشتریان از کدام بخش "خودروها" ناراضی هستند؟

مشتریان از کدام بخش "خودروها" ناراضی هستند؟

سه موضوع رگلاژ نبودن در خودروها، مصرف سوخت بالا و صدای اضافه در اتاق خودرو به ترتیب بیشترین شکایات مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروها را به خود اختصاص داده است.
بابک اسماعیلیان - مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی و استاندارد ایران اظهار کرد: میزان انتظارات مشتریان از روند افزایش کیفیت خودروها پیشی گرفته و به همین دلیل در یک سال اخیر میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروها کاهش یافته است.
وی ادامه داد: رگلاژ نبودن در خودروها و عدم سهولت در باز و بسته شدن آن‌ها، مصرف سوخت بالا و وجود صدای اضافه در اتاق خودرو به ترتیب بیشترین میزان نارضایتی مشتریان از کیفیت خودروها را به خود اختصاص داده است.
مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران افزود: با تغییرات قیمتی صورت گرفته در سال 91 میزان رضایت مشتریان از شرایط فروش خودرو در کشور افت قابل توجهی داشته است به‌گونه‌ای که در شش ماهه اول 92 این شاخص به پایین‌ترین سطح خود در پنج سال اخیر رسیده است.
وی با بیان این‌که بالا بودن قیمت خودرو با 21 درصد سهم بیشترین میزان نارضایتی مشتریان از شرایط فروش خودرو را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بی توجهی به خواست مشتریان و اطلاع رسانی ضعیف نیز رتبه‌های بعدی نارضایتی را به خود اختصاص داده است.
اسماعیلیان خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات پس از فروش نیز بیشترین نارضایتی مشتریان به میزان 27 درصد مربوط به نبود و کمبود قطعات بوده و پس از آن هزینه‌های بالای خدمات و بی تجربه بودن پرسنل تعمیرگاه‌ها بیشترین نارضایتی را به خود اختصاص داده است.
غلامرضا نبی بیدهندی - مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران- نیز اظهار کرد: در سال آینده طرح بازرسی ادواری از جایگاه‌های عرضه سوخت سی.ان.جی اجرا خواهد شد.
وی با بیان این‌که هماهنگی‌های لازم در این زمینه با سازمان ملی استاندارد صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت عرضه سوخت گاز این بازرسی‌ها هر چه زودتر باید صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در رابطه با برخی اظهارات صورت گرفته مبنی بر ارائه برچسب معاینه فنی خودرو بدون بازدید خودرو در برخی مراکز معاینه فنی، اظهار کرد: در تهران که این مراکز زیر نظر ما قرار دارند این موضوع فاقد اعتبار است.
وی ادامه داد: بنابراین اعلام کرده‌ایم که اگر در مراکز معاینه فنی تهران چنین موردی دیده شود به شخص گزارش کننده جایزه خواهیم داد البته نمی‌توان کتمان کرد که در مراکز معاینه فنی حومه تهران و سایر شهرها ممکن است چنین مواردی دیده شود.
سعید تاجیک - مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران - هم در این نشست اظهار کرد: متاسفانه هم‌اکنون ایراداتی در روند صدور مجوز واردات خودرو به کشور وجود دارد که باید برطرف شود.
وی ادامه داد: به عنوان مثال هم‌اکنون شرکت هوندا فاقد نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش از شرکت مادر است و مشکلاتی در ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات خودروهای آن وجود دارد.
به گفته وی، باید با اصلاح قوانین مربوطه اصلاحاتی در نحوه رابطه شرکت دارای نمایندگی با شرکت خودروساز خارجی و همچنین نحوه استانداردسازی ارائه خدمات پس از فروش آن‌ها صورت گیرد.
تاجیک در رابطه با وجود تخلفاتی چون عرضه خودروی دسته دوم به جای خودروی صفر در نمایندگی‌ها و دفاتر فروش خودرو در کشور، اظهار کرد: متاسفانه شکل عرضه خودرو در دفاتر فروش خودرو در کشور استاندارد نیست به‌گونه‌ای که تخلفات عدیده‌ای به ویژه در عرضه خودروهای وارداتی صورت گرفته و در مواردی خودروی دسته دوم را به جای خودروی صفر عرضه کرده و حتی برای خودروی فاقد کیسه هوا، آرم کیسه هوا را بر روی قطعات مربوطه حک می‌کند.
وی ادامه داد: برخی شرکت‌های واردکننده فاقد حداقل تعداد نمایندگی‌های مجاز و پراکندگی مناسب در کشور هستند و مشکلات زیادی در زمینه تامین قطعات یدکی خودروهای آن‌ها وجود دارد.
مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران همچنین از الزام شرکت مزدا یدک به ارائه آمار کیفی خدمات خود به این شرکت خبر داده و اظهار کرد: مزدا یدک در مقطعی از ارائه آمار عملکرد خود خودداری می‌کرد اما در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو به این شرکت تاکید شد که آمار عملکرد خود را ارائه کند. 

منبع

باشگاه خبرنگاران

برچسب : خودرو , قیمت گذاری , سیاست , وزارت صنعت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

6 نظر

علی
1

جمع کنید بابا کاسه کوستونو با این ماشینای آشغالتون. ماشینای 30 و 40 پیش آمریکایی از این لگنای به اصطلاح صفر کیلومترتون سرترن. واقعا برای مسئولامون متاسفم یه ذره به فکر مردم نیستن.
00:25  1392/12/20
گزارش
پاسخ دادن
رضا
0

این سوال اگه جایزه اوسکار نگیره حتما سیمرغ بلورین رو شاخشه!!!
22:40  1392/12/18
گزارش
پاسخ دادن
amin
1

من کاملا راضی هستم از ایمنی و آپشن های بی نظیر ماشین های بومی!واقعا هم بومی هستن!بی خیال بابا اینم شد سوال که می پرسین
20:02  1392/12/18
گزارش
پاسخ دادن
m.a
7

reza خیلی جالب بود از کدام بخش خودرو راضی هستند؟!
13:04  1392/12/18
گزارش
پاسخ دادن
امیر
9

شخصا خودروهای دهه نود میلادی خودروسازهای ژاپنی و حتی کره ای را به
خودروی صفر کیلومتر داخلی ترجیح میدهم. اخر تا کی خودروهای سی سال
پیش را با افت کیفیت سال به سال بدتر به مردم بی نوا تحویل می دهید؟
کمی به شعور مردم احترام بگذارید. ما نمیخواهیم شما مانند ژاپن و کره خودرو
بسازید ولی از خودروسازهای مالزی و هندی یاد بگیرید که خودروهای روز را
تحت لیسانس و با قیمت مناسب دست مصرف کننده میدهند و حتی به
استرالیا و اروپا هم صادرات دارند.
12:29  1392/12/18
گزارش
پاسخ دادن
reza
6

بهتره بپرسیم مشتریان از کدام بخش خودروها راضی هستند؟ :|
11:12  1392/12/18
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 آبان سفید اصفهان : با پست برای من آمد. براتون بار کد پستی میاد .
بردیا شاهین پلاس اردیبهشت : تکمیل وجه اسفن 90 درصد فاکتور شدن مابقی تو همین چند روز فاکتور میشن و به امید خدا نوبت ما میرسه من 13شهریور واریز اولیه داشتم 15 اردیبهشت تکمیل وجه و سخا
علیرضا ۱ : دوستان پیامک تحویل میزنه از ۸:۳۰به بعد شما قبل ۸اونجا باشید نوبت بگیرین من ۷رفتم نوبت گرفتم ساعت ۸کارای اداریش رو انجام دادم بعد ۸:۳۰دقیقه ماشین رو تحویل گرفتم
شاهین زمستان درجنوب : سایپا که قطعی ماشیناش وگرون میکنه به زودی ودراین شکی نیس ولی این بی صاحب اصلا دعوتنامه نمیفرسته یافاکتور نمیزنه همش با تٵخیر اخه از جون مردم چی میخوای مردم بخدا اذیت شدن الان ایرانخودرو دوماه نرسیده به موعد تحویل همه دعوتنانه مرداد رافرستاد وروند تحویل خودرو زودتر ازموعد هست الان سایپا هم گرون میکنه وهم با تاخیر تحویل میده نمیدونم مرضشون چی هست
ناشناس : درجواب این دوست عزیز من 23 مهر 402 واریز وجه اولیه کردم هفته چهارم اسفندماه 403 منتظر دعوتنامه تکمیل وجه بودم تا الان که 22 خرداد 404 هست از پیامک دعوتنامه تکمیل وجه خبری نیست
Jac j4 ۱۰بهمن : سلام دوستان من بهمن ثبت نام کردم تحویل اردیبهشت بوده هنوز فاکتور نشده زنگم میزنم میگن همینه تاخیر داره منتها اقواممون اسفند ثبت نام کرده هفته پیش پبامک فاکتور اومده براش خیلی عجیبه! اینا رو چه حسابی فاکتور میکنن شاسی میزنن؟ مگه به نوبت نیست ؟!!!
هادی : از جریمه تاخیر بگو. تو سند کمپانی یا پیامک نوشته چقدر؟
علی شاهین : اینکه دوستان میگن مهر 1402 واریز کردن چه تاریخی از مهر. این مهمه چونکه تا 5 مهر دعوتنامه اومده ولی اونایی که بعدش واریز کردن هیچ
ممد : سلام تارا وی۱پلاس سفید طرح مادران فروش فوری،تحویل۲۶خرداد ۱۵ام فاکتور۱۸ام پلاک امروز۲۲تحویل گرفتم.ایشالا قسمت همگی...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
هومن پانا : سلام داداش گلم ممنونم از پاسخ شما
مهران س : سلام عزیز من هنوز نظرات پیگیری میکنم گفتم جویا حال شما بشم مشکلتون حل شد فاکتور شدین ؟
مجید مشهد : واریز اسفند 402 تکمیل وجه 28 مهر 403 سخا 28 مهر هر کسی از مهر ماه فاکتور شد لطفا اعلام کنید ممنون از 25 خرداد یادتون نره چرا گروه اطلسو پاک کردن از صفحه
پیش فروش تیر : منم نظرم اینه. انشالله که اصلاح قیمت صورت بگیره و ما منتفع بشیم
محمد751 : نه یکی داخل یکی از گروها گذاشته بود گفتم اطلاع بدم .
ساینا : برای کارت سوخت کی؟ وباچه مدرکی بایداقدام کرد؟
4 تیر فوری : دوستان سود تاخیر چجوریه
اشکان کاشان : سلام ثبت نام1403/11/23تیگو7پروپرمیوم،1403/12/18شاسی،پرداخت دیون1404/2/28ثبت چک دیون1404/3/4،درمورخ1404/3/17فاکتور،بیمه،پلاک،ارسال مدارک1404/3/19 امروزدرکمال ناباوری وتعجب نمایندگی ومشریان تحویل گرفتم
رسول : داداش توم هی امروز گرفتیم یکم باش کارکن بن 1000تا5000ببر نمایندگی اینا هم میتونی از اپراتور گیج سایپا بپرسی
رسول : داداش ایجاد ماشین هنوز تحویل نگرفتن که باش ترمز کنن دلت خوشه بده یکی با دستگاه دیاگ کامپیوتری هواگیریش کنه