بررسی دوج Challenger 2014

بررسی دوج Challenger 2014

مدل دوج Challenger 2014 یکی از محصولات پرطرفدار کمپانی دوج به حساب می‌آید که همیشه بخاطر جثه بزرگ و صدای غرشی که نشان دهنده موتور قدرتمند آن است، توانسته نظر علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کند. علی‌رغم اینکه در اکثر مدل‌های دوج Challenger شاهد مواردی هستید که از اجداد خود به ارث می‌برند، اما این کمپانی همیشه برای محصولات جدید خود حرفهای زیادی دارد و انتظار علاقه‌مندان خود را بی جواب نمی‌گذارد. این مدل دارای چهار تیپ مختلف با نام‌های SXT، R/T، SRT8 392 و SRT8 Core است که در تیپ S/T از موتوری با حجم 5.7 لیتر استفاده شده است که توانایی تولید نیرویی معادل 376 اسب بخار را دارا است. در مدل SRT8 از موتور 6.4 لیتری استفاده شده است که قدرتی معادل 470 اسب بخار را تولید می‌کند. استفاده از موتورهای هشت سیلندر خورجینی و گیربکس دستی که معمولاً طرفدار بیشتری دارد، این هیولا را بیش از پیش قدرتمندتر و در عین حال دوست داشتنی‌تر می‌کند.

بررسی دوج Challenger 2014

با توجه به شناختی که از کمپانی دوج وجود دارد، موارد فوق تا حدی قابل پیش‌بینی بودند، اما نکته مهم و غیرقابل پیش‌بینی این است که این مدل تا چه حدی با تکنولوژی‌های روز دنیا همگام است و پیشرفته‌تر شده است. در مقایسه با رقبای Challenger یعنی شورولت Camaro و فورد Mustang که از فضای کمی در کابین و هندلینگ اسپرتی برخوردار هستند مدل جدید دوج از فضای کافی برای چهار سرنشین و سواری نرمی برخوردار است که در این مورد بیشتر به یک خودروی لوکس شبیه است تا یک خودروی اسپرت. تیپ‌هایی که دارای موتور هشت سیلندر هستند، در مقایسه با موتورهای شش سیلندر از لوکس بودن آنها کم شده و در عوض به نکات فنی آنها توجه بیشتری شده است. اگر درمورد طراحی داخلی Challenger 2014 خیلی سختگیر نباشید، خواهید دید که این خودروی قوی و عضلانی زیبایی‌های خاص خود را دارد.

 

موتور و عملکرد آن

بررسی دوج Challenger 2014

تمامی تیپ‌های دوج Challenger 2014 دیفرانسیل عقب هستند. مدل STX مجهز به موتور شش سیلندر خورجینی با حجم 3.6 لیتر است که توانایی تولید 305 اسب بخار قدرت را دارد؛ این تیپ از گیربکس پنج دنده اتوماتیک استفاده می‌کند. شرکت EPA مصرف سوخت STX را در شهر 15 لیتر و در اتوبان 13 لیتر در هر صد کیلومتر تخمین زده است. تیپ R/T دارای موتور هشت سیلندر خورجینی با حجم 5.7 لیتر است که قادر است قدرتی معادل 376 اسب بخار را تولید کند؛ این تیپ از گیربکس شش سرعته دستی بهره می‌برد. اگر گیربکس اتوماتیک را برای این موتور سفارش دهید، کمی از قدرت آن کاسته شده و نیرویی معادل 372 اسب بخار را تولید خواهد کرد.

بررسی دوج Challenger 2014

در تست‌های انجام شده، زمانی که طول می‌کشد تا سرعت یک Challenger R/T با گیربکس دستی از صفر به صد برسد 5.5 ثانیه و برای گیربکس اتوماتیک این مقدار 5.8 ثانیه است که در مقایسه با یک Camaro یا  Mustang با موتور هشت سیلندر، کمی کند است. برای تیپ SRT8 موتور هشت سیلندر خورجینی با حجم 6.4 در نظر گرفته شده است که قابلیت تولید نیرویی معادل 470 اسب بخار را دارد. دو مدل گیربکس شش سرعته دستی و پنج سرعته اتوماتیک برای این تیپ در دسترس می‌باشد. در تست‌های انجام شده، 4.5 ثانیه طول می‌کشد تا سرعت این خودرو از صفر به صد کیلومتر برسد.

 

ایمنی

بررسی دوج Challenger 2014

تمامی تیپ‌های دوج Challenger  مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کنترل کشش، کنترل پایداری، بالشتک مخصوص پشت سر، کیسه هوای پرده‌ای جانبی و مخصوص سرنشینان جلو و سنسور دنده عقب هستند. در تست ایمنی تصادف، این خودرو توانست پنج ستاره را به خود اختصاص دهد که تنها نکته منفی در مورد تست ایمنی، باز نشدن درب سمت راننده به هنگام جمع شدن خودرو است.

 

طراحی داخلی

بررسی دوج Challenger 2014

برخلاف ظاهر تکراری دوج Challenger 2014، طراحی داخلی این خودرو بطور عجیبی زیبا و همه پسند است؛ استفاده از داشبورد زاویه‌دار و دستگیره‌هایی که یادآور نسل‌های پیشین این خودرو هستند دلیل محکمی برای پرطرفدار بودن این نوع طراحی هستند. بخاطر وجود ستون‌های پهن، از دید عقب خودرو کمی کاسته شده است. از نکات منفی این خودرو در زمینه طراحی داخلی می‌توان به صفحه نمایش کوچکی که برای این مدل درنظر گرفته شده، اشاره کرد؛ فرمان خودرو نیز از اندازه مناسبی برخوردار است که همین مساله باعث راحتی راننده در حین رانندگی خواهد شد. علی‌رغم طراحی ساده، مواد بکار رفته در کابین آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

بررسی دوج Challenger 2014

صندلی‌های پهن و راحت این خودرو که دارای روکشی از چرم و جیر مصنوعی هستند راحتی بی‌نظیری را به خصوص در هنگام سفرهای طولانی برای راننده و سرنشینان آن به همراه می‌آورد. صندلی‌های عقب نیز به اندازه کافی برای نشستن راحت و جادار هستند و فضای جلوی پای سرنشینان از فضای کافی برخوردار است. با توجه به جثه بزرگ این خودرو، انتظار می‌رفت که صندوق عقب آن بسیار جادار باشد که انتظار بی‌جایی هم نبوده و کمپانی دوج نیز آن را عملی کرده است.

 

کیفیت سواری

بررسی دوج Challenger 2014

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های دوج Challenger 2014 کیفیت سواری بالای آن است؛ رانندگی با این کوپه عظیم‌الجثه براحتی نشستن روی مبل در خانه‌تان است. سیستم تعلیق این خودرو بسیار انعطاف‌پذیر و شناور است. سیستم هندلینگ اسپرت این خودرو باعث شده تا صرف نظر از جثه بزرگ آن، قدرت مانوور بی نظیری را برای راننده فراهم آورد؛ اما باز هم در مقایسه با رقبای خود، Mustang و Camaro توانایی بیشتری را در سر پیچ‌ها از خود نشان داده‌اند. البته تیپ‌هایی که دارای موتور هشت سیلندر هستند با هندلینگ این دو مدل رقیب برابری می‌کنند. صدای تولید شده از موتور و اگزوز تیپ‌های این مدل، بخصوص تیپ‌های هشت سیلندر بسیار دوست داشتنی است؛ گفتنی است که این مساله یکی از مهمترین دلایل انتخاب چنین خودروهایی از سوی علاقه‌مندان به قدرت و سرعت است.


منبع

Edmunds

برچسب : دوج , چلنجر , کامارو , موستانگ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

12 نظر

شقایق
0

خیلی باحاله مخصوصا دور میدون که یه هو پشت ماشین تکون
میخوره انگار کنترل از دستت خارج میشه دوست داری جیغ بکشی و وقتی گاز
میدی دیوونه میشی از بس صدای قووم قوووووم میده
به به چقدر لذت بخشه رانندگی با این وحشی باحال
17:03  1400/07/11
پاسخ دادن
یونس
0

شده بمیرم یکی میخرم
03:29  1399/01/29
پاسخ دادن
Hosein
0

بالاخره یه روز ماله من میشی
15:54  1396/12/11
پاسخ دادن
آرش
3

واقعا وقتی از خیابونا رد میشه، نگاه آدمو مجذوب خودش میکنه. وقتی که صدای غرش اگزوزش بلند میشه، هر پسری جوونی رو دیوانه میکنه. واقعا شیفته این ماشینم. کمپانی داج واقعا ترکونده با این محصول.
14:29  1394/07/20
پاسخ دادن
danny
1

به درد عمه اش میخوره!!!!!!!
18:24  1393/07/09
پاسخ دادن
h_f2016
0

نه بابا اگه دوج چلنجر رو دوست نداری پس برو اسم ماشینی که دوست داری رو serchکن
افتاد😤😤😤
15:00  1395/01/06

h_f_2016
4

این ماشین ادمو دیوونه میکنه من نمیدونم چرا از وقتی که ماشین باز شدم عاشقشم😅😅😅
15:05  1395/01/06

سهند
3

ماشین امریکایی میمونه واسه ی ما نه ماشین های دیگه.
12:33  1393/01/25
پاسخ دادن
پیمان
2

زندگیه این
09:36  1393/01/06
پاسخ دادن
کاربر: .::Behrooz::.
9

داشبورد فوق العاده زیبایی داره !
قسمت سمت شاگردش خیلی دلنشینه !
22:44  1392/11/10
پاسخ دادن
کاربر: hm_hitcher
24

صدایی که از اگزوز این ماشین درمیاد به هزارتا آزرا و جنسیس و اپتیما و ... می ارزه. زیبایی، وقار، اصالت، عضله، قدرت، امنیت، غرش، نرمی و هرچی که بگی ازش میباره، عاشششششقششم...
ولی حیف که به پراید نمیرسه
22:03  1392/11/10
پاسخ دادن
میلاد س
7

بسیار زیباست.
20:11  1392/11/10
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : سلام منم سامانه یکپارچه شاهین دستی زدم ولی الان زده اتومات (ارسال ب خودرو ساز)ولی واقعا بودجه اتومات ندارم همون دستی میتونم پرداخت کنم ،حالا چکار کنم نمیدونم
گیجی گیج : تا الان که دادن تا آخر سال هم میدم
علی : سلام به بزرگواران راهنمایی کنید الان تاریخ چند فاکتور شد تاراv4 رنگ مشکی هستم تاریخ تحویل زده 1403/06/10 الان چند فاکتور شدن
J4 سفید اردیبهشت : ثبت نام J4 سفید ۱۷ اردیبهشت تحویل ۶۰ روزه، ۲۶ شهریور فاکتور شده و الان در مرحله صدور پلاک هست.
علیرضا : سلام کسی می‌دونه تارا V1پلاس رنگ سفید تا چه موعودی فاکتور شده ؟
تارا v4lx : طبیعیه رنگهای نقره ای حدود یک هفته تا ۱۰ روز از بقیه رنگها عقب تره
وحید : چرت و پرت نگو مگه مدیر عامل سایپایی اینجور صحبت میکنی محکم
تارا v4lx : بستگی به رنگش داره ولی روالش اینه که نیمه اول بهمن تحویل میگیرین
تارا v4lx : تیتانیوم بین ۳۰ تا ۷۰ روز تاخیر داره
تارا v4lx : مشکلی نداره معمولا یه هفته ای زمان میبره تا ارسال مدارکی که نمایندگی ارسال کرده تایید بشه بعدش پیام میاد براتون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر : تشکر مجید جان
تیگو 8 : متاسفانه من هم چنین شرایطی دارم ثبت نام‌ 2اسفند. تحویل 26شهریور سه چهار روز دیگه نتیجه نگیرم مجبورم برم نمایندگی دزدیران خودرو
صفدر : تبدیل دوگانه به شاهین رو پنجشنبه تایید نهایی کردم هیچ اتفاقی نیافتاد والان که دباره میرم تو تغییر مدل و رنگ این پیغام میاد: شما یک رکورد تغییر رنگ و مدل ارسال نشده به سایپا دارید و امکان تغییر رنگ و مدل مجدد ندارید
X22 : اونایی که میان چرت و پرت میگن یا ماشین ثبت نام نکردن یا مبانی تاخیر رو نمیدونن پسرداییم تو لندن میگه اونجا هم صفر بخری شاید تاخیر بخوره و تو قرارداد میارن
احمد ایکس 55 : با سلام ماشین من x55 pro پنجشنبه 29 شهریور فاکتور شد الان در انتظار صدور بیمه و پلاک هست. موعد تحویلم 14 مرداد بود صبر داشته باشید انشاالله ماشین شماهم فاکتور میشه و میاد
ساینا 85گانه. اهواز : سلام ساینا تک یا دوگانه بودین
حسین : این ایراخودرو هم کاراش خیلی فیلم هستش. پنج شنبه و جمعه طبق فرموده عزیزان دنا اتومات فاکتور کرد. امروز دیگ تعطیلش کرد. خسته شدن از این همه فاکتور طی دو روز... حالا رفت تا کی خدا عالمه دوباره شروع کنننن. دستتون درد نکنه از این همه برنامه ریزی قشنگتون. احسنت.
،،..مهدی : دقیقا منم ماشینم دنا پلاس 6 سرعته هستش که 24 اسفند اولین واریزی بوده که 11/5/1403 هم تکمیل وجه کردم ولی فاکتور نشده موعد تحویل خودرو هم 31/5/1403 بوده به نظرتون کی فاکتور میشه
بهنام مشهد : دنا اتوماتیک آبشنال 29مرداد فاکتور نشد🥺🥺🥺🥺 رنگ مشکی متالیک فرپش فوری 90روز اصلا راه افتاد فاکتور ها دنا اتوماتیک آبشنال
اقتصاد دان : با شروع نیمه دوم سال بعد از این قیمت خودروها هفته به هفته و ماه به ماه و حتی روز به روز افزایش قیمت خواهند داشت نیمه دوم سال با تورم و افزایش قیمت خواهیم بود و تا عید ادامه دار است