بررسی دوج Challenger 2014

بررسی دوج Challenger 2014

مدل دوج Challenger 2014 یکی از محصولات پرطرفدار کمپانی دوج به حساب می‌آید که همیشه بخاطر جثه بزرگ و صدای غرشی که نشان دهنده موتور قدرتمند آن است، توانسته نظر علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کند. علی‌رغم اینکه در اکثر مدل‌های دوج Challenger شاهد مواردی هستید که از اجداد خود به ارث می‌برند، اما این کمپانی همیشه برای محصولات جدید خود حرفهای زیادی دارد و انتظار علاقه‌مندان خود را بی جواب نمی‌گذارد. این مدل دارای چهار تیپ مختلف با نام‌های SXT، R/T، SRT8 392 و SRT8 Core است که در تیپ S/T از موتوری با حجم 5.7 لیتر استفاده شده است که توانایی تولید نیرویی معادل 376 اسب بخار را دارا است. در مدل SRT8 از موتور 6.4 لیتری استفاده شده است که قدرتی معادل 470 اسب بخار را تولید می‌کند. استفاده از موتورهای هشت سیلندر خورجینی و گیربکس دستی که معمولاً طرفدار بیشتری دارد، این هیولا را بیش از پیش قدرتمندتر و در عین حال دوست داشتنی‌تر می‌کند.

بررسی دوج Challenger 2014

با توجه به شناختی که از کمپانی دوج وجود دارد، موارد فوق تا حدی قابل پیش‌بینی بودند، اما نکته مهم و غیرقابل پیش‌بینی این است که این مدل تا چه حدی با تکنولوژی‌های روز دنیا همگام است و پیشرفته‌تر شده است. در مقایسه با رقبای Challenger یعنی شورولت Camaro و فورد Mustang که از فضای کمی در کابین و هندلینگ اسپرتی برخوردار هستند مدل جدید دوج از فضای کافی برای چهار سرنشین و سواری نرمی برخوردار است که در این مورد بیشتر به یک خودروی لوکس شبیه است تا یک خودروی اسپرت. تیپ‌هایی که دارای موتور هشت سیلندر هستند، در مقایسه با موتورهای شش سیلندر از لوکس بودن آنها کم شده و در عوض به نکات فنی آنها توجه بیشتری شده است. اگر درمورد طراحی داخلی Challenger 2014 خیلی سختگیر نباشید، خواهید دید که این خودروی قوی و عضلانی زیبایی‌های خاص خود را دارد.

 

موتور و عملکرد آن

بررسی دوج Challenger 2014

تمامی تیپ‌های دوج Challenger 2014 دیفرانسیل عقب هستند. مدل STX مجهز به موتور شش سیلندر خورجینی با حجم 3.6 لیتر است که توانایی تولید 305 اسب بخار قدرت را دارد؛ این تیپ از گیربکس پنج دنده اتوماتیک استفاده می‌کند. شرکت EPA مصرف سوخت STX را در شهر 15 لیتر و در اتوبان 13 لیتر در هر صد کیلومتر تخمین زده است. تیپ R/T دارای موتور هشت سیلندر خورجینی با حجم 5.7 لیتر است که قادر است قدرتی معادل 376 اسب بخار را تولید کند؛ این تیپ از گیربکس شش سرعته دستی بهره می‌برد. اگر گیربکس اتوماتیک را برای این موتور سفارش دهید، کمی از قدرت آن کاسته شده و نیرویی معادل 372 اسب بخار را تولید خواهد کرد.

بررسی دوج Challenger 2014

در تست‌های انجام شده، زمانی که طول می‌کشد تا سرعت یک Challenger R/T با گیربکس دستی از صفر به صد برسد 5.5 ثانیه و برای گیربکس اتوماتیک این مقدار 5.8 ثانیه است که در مقایسه با یک Camaro یا  Mustang با موتور هشت سیلندر، کمی کند است. برای تیپ SRT8 موتور هشت سیلندر خورجینی با حجم 6.4 در نظر گرفته شده است که قابلیت تولید نیرویی معادل 470 اسب بخار را دارد. دو مدل گیربکس شش سرعته دستی و پنج سرعته اتوماتیک برای این تیپ در دسترس می‌باشد. در تست‌های انجام شده، 4.5 ثانیه طول می‌کشد تا سرعت این خودرو از صفر به صد کیلومتر برسد.

 

ایمنی

بررسی دوج Challenger 2014

تمامی تیپ‌های دوج Challenger  مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کنترل کشش، کنترل پایداری، بالشتک مخصوص پشت سر، کیسه هوای پرده‌ای جانبی و مخصوص سرنشینان جلو و سنسور دنده عقب هستند. در تست ایمنی تصادف، این خودرو توانست پنج ستاره را به خود اختصاص دهد که تنها نکته منفی در مورد تست ایمنی، باز نشدن درب سمت راننده به هنگام جمع شدن خودرو است.

 

طراحی داخلی

بررسی دوج Challenger 2014

برخلاف ظاهر تکراری دوج Challenger 2014، طراحی داخلی این خودرو بطور عجیبی زیبا و همه پسند است؛ استفاده از داشبورد زاویه‌دار و دستگیره‌هایی که یادآور نسل‌های پیشین این خودرو هستند دلیل محکمی برای پرطرفدار بودن این نوع طراحی هستند. بخاطر وجود ستون‌های پهن، از دید عقب خودرو کمی کاسته شده است. از نکات منفی این خودرو در زمینه طراحی داخلی می‌توان به صفحه نمایش کوچکی که برای این مدل درنظر گرفته شده، اشاره کرد؛ فرمان خودرو نیز از اندازه مناسبی برخوردار است که همین مساله باعث راحتی راننده در حین رانندگی خواهد شد. علی‌رغم طراحی ساده، مواد بکار رفته در کابین آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

بررسی دوج Challenger 2014

صندلی‌های پهن و راحت این خودرو که دارای روکشی از چرم و جیر مصنوعی هستند راحتی بی‌نظیری را به خصوص در هنگام سفرهای طولانی برای راننده و سرنشینان آن به همراه می‌آورد. صندلی‌های عقب نیز به اندازه کافی برای نشستن راحت و جادار هستند و فضای جلوی پای سرنشینان از فضای کافی برخوردار است. با توجه به جثه بزرگ این خودرو، انتظار می‌رفت که صندوق عقب آن بسیار جادار باشد که انتظار بی‌جایی هم نبوده و کمپانی دوج نیز آن را عملی کرده است.

 

کیفیت سواری

بررسی دوج Challenger 2014

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های دوج Challenger 2014 کیفیت سواری بالای آن است؛ رانندگی با این کوپه عظیم‌الجثه براحتی نشستن روی مبل در خانه‌تان است. سیستم تعلیق این خودرو بسیار انعطاف‌پذیر و شناور است. سیستم هندلینگ اسپرت این خودرو باعث شده تا صرف نظر از جثه بزرگ آن، قدرت مانوور بی نظیری را برای راننده فراهم آورد؛ اما باز هم در مقایسه با رقبای خود، Mustang و Camaro توانایی بیشتری را در سر پیچ‌ها از خود نشان داده‌اند. البته تیپ‌هایی که دارای موتور هشت سیلندر هستند با هندلینگ این دو مدل رقیب برابری می‌کنند. صدای تولید شده از موتور و اگزوز تیپ‌های این مدل، بخصوص تیپ‌های هشت سیلندر بسیار دوست داشتنی است؛ گفتنی است که این مساله یکی از مهمترین دلایل انتخاب چنین خودروهایی از سوی علاقه‌مندان به قدرت و سرعت است.


منبع

Edmunds

برچسب : دوج , چلنجر , کامارو , موستانگ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

9 نظر

آرش
3

واقعا وقتی از خیابونا رد میشه، نگاه آدمو مجذوب خودش میکنه. وقتی که صدای غرش اگزوزش بلند میشه، هر پسری جوونی رو دیوانه میکنه. واقعا شیفته این ماشینم. کمپانی داج واقعا ترکونده با این محصول.
14:29  1394/07/20
گزارش
پاسخ دادن
danny
1

به درد عمه اش میخوره!!!!!!!
18:24  1393/07/09
گزارش
پاسخ دادن
h_f2016
0

نه بابا اگه دوج چلنجر رو دوست نداری پس برو اسم ماشینی که دوست داری رو serchکن
افتاد😤😤😤
15:00  1395/01/06

گزارش
h_f_2016
4

این ماشین ادمو دیوونه میکنه من نمیدونم چرا از وقتی که ماشین باز شدم عاشقشم😅😅😅
15:05  1395/01/06

گزارش
سهند
3

ماشین امریکایی میمونه واسه ی ما نه ماشین های دیگه.
12:33  1393/01/25
گزارش
پاسخ دادن
پیمان
2

زندگیه این
09:36  1393/01/06
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: .::Behrooz::.
9

داشبورد فوق العاده زیبایی داره !
قسمت سمت شاگردش خیلی دلنشینه !
22:44  1392/11/10
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: hm_hitcher
24

صدایی که از اگزوز این ماشین درمیاد به هزارتا آزرا و جنسیس و اپتیما و ... می ارزه. زیبایی، وقار، اصالت، عضله، قدرت، امنیت، غرش، نرمی و هرچی که بگی ازش میباره، عاشششششقششم...
ولی حیف که به پراید نمیرسه
22:03  1392/11/10
گزارش
پاسخ دادن
میلاد س
7

بسیار زیباست.
20:11  1392/11/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی تهرانی : سلام داداش من از یکی رفقام پرسیدم تو مرکز گفت شما اصلا به تحویل ۱۴۰۴ فکر نکنید راحت با این اوضاع قطعات موتور که ندارند گرونم هم شده نمیخرند کسری بودجه هم دارند کسی ثبت نام نمیکنه پول دستشون بیاد اواسط سال بعد تحویل بدن
معصومی : من ۲۷اردیبهشت تکمیل وجه کردم اما هیچ خبری نیست ماشین من شاهین پلاس هستش
X5sefid : با سلام خدمت دوستان طبق اخبار مطمئن هیچ افزایش قیمت در کار نیست نگران نباشید برای کنترل قیمت دلار هم قرار شده یک ارز پاشی شدید در هفته آینده داشته باشیم قاجاریه دلار بازار آزاد رو بیارن زیر ۱۲۰ همچنین کرمان موتور از دلار ۷۳ هزار تومانی دولتی داره استفاده میکنه پس اصلا قیمتها رو نباید افزایش بده اگر هم کسی دلار یا طلا داره بفروشی که به شدت میریزه قیمتها
معصومی : سلام من ۲۷اردیبهشت تکمیل وجه کردم و تا به امروز خبری نیست ماشین من هم شاهین پلاس هستش
مهدی پلاس 14اردیبهشت : سلام دوستان از اردیبهشت امروز کسی فاکتور شده
X5 اقساطی تیر لرستان : منم دقیقا ۲۵ آبان شاسی شد و ۱۲ آذر پلاک و ۱۶ آذر ارسال مدارک ولی هنوز تحویل ندادن فکر کنم شما چون کرمان هستین سریع بهتون تحویل دادن
علی ابراهیم : سلام من نمیتونم کارو در بیارم با این کرمان موتور . ما آبمون باهم تو یک جوب نمیره بهتره برم یه فکری بردارم
محمد : دوستان بنظرتون ما که تحویل مرداد هستیم و تبدیل نزدیم کی پیامک واریز دوم میاد واسمون
BAC x3 : هنوز تحویلی های مهر شاسی نشده
BAC x3 : سلام.از دوستان کسی ثبت نامی فروردین تونسته ماشینشو تحویل بگیره یا شاسی شده باشه؟ خودرو bac x3 pro ثبت نام دو مرحله ای فروردین با موعد تحویل مهر ماه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه دی : دروود گویا فقط برا تحویل دی اومده
207 پانا رینگ 30 دی : ماشین من تحویل نمایندگی بیک خراسانی چهارراه گاراژدارها هست شما کدوم نمایندگی هستی؟
207 پانا رینگ 30 دی : سلام داداش من شرایط شمارو دارم از 23 آذر خروج خورده هنوز خبری نیست حتی هیچ مدارکی نیامده برام پیگیری هم روز پنجشنبه کردم جواب درستی نداد شرکت گفت صبر کن
سورن دوگانه 20 بهمن : سلام من 20 بهمن هستم هنوز فاکتور نشدم 😑😑
محمد : 278بدون اپشن
علی : تحویل میدن ولی با تاخیر سود تاخیرم یکسال طول میکشه تا بدن
کوییک اس تحویل آذر بجنورد : انشالله که مال همه رو زود تر فاکتور کنند و تحویل بگیریم و راحت شیم از دست این سایپا.
کوییک اس آبان ماه : سلام دوستان وقت بخیر کوییک اس تکمیل وجه 2 مهر هستم چرا فاکتور نشدم آپشن هم هیچی نزدم ممنونم میشم اگه خبری دادین
اطلس قرمز : منم 30آبان فاکتورشدم هیچ خبری نیست.سایپانابودبشه
ماهان دنا 6 دنده رینگ : آره داداش منم فک کنم واریز دوم هس اونموقع باید 2،3 روز دیگه هم مارو فاکتور کنن