بررسی اینترنشنال ترن استار

بررسی اینترنشنال ترن استار

مدل ترن استار از محصولات اینترنشنال، از جمله خودروهای سنگین به حساب می‌آید که به منظور حمل و نقل‌های شهری و برون شهری ساخته شده است. از ویژگی‌های این خودرو می‌توان به آیرودینامیک بالا، کابین جادار و استاندارد اشاره کرد. کامیون ترن استار دارای دو مدل 8500 و 8600 است که در دو مدل دوکابین و تک کابین با موتورهای MaxxForce 11 و MaxxForce 13 در دسترس می‌باشند. در این دو مدل از سیستم الکترونیکی Diamond Logic استفاده شده است که امکاناتی را از قبیل روشن شدن چراغهای جلو به صورت اتوماتیک، کنترل جک کمپرسی، قفل اتوماتیک درب‌ها و غیره را در اختیار راننده قرار می‌دهد. 

 

طراحی خارجی

بررسی اینترنشنال ترن استار

کابین این خودروی سنگین از فولاد با روکش روی ساخته شده است؛ در طراحی کلی به تمام جزئیات توجه شده است، از جمله شفافیت چراغ‌های جلو که در نگاه اول نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در جلو پنجره و سپر این کامیون از روکش کروم استفاده شده است که بنا به گفته این کمپانی در هنگام بروز تصادف تنها در عرض 15 دقیقه می‌توان جلوپنجره آن‌را تعویض کرد.

بررسی اینترنشنال ترن استار

دماغه کشیده و گلگیرهای بزرگ این خودرو و هماهنگی در طراحی خارجی سبب افزایش آیرودینامیک آن شده است؛ علاوه بر این کاپوت و شیشه خمیده جلو نیز در بالا بردن میزان آیرودینامیک و دید راننده نسبت به جاده دارند. درب کاپوت که از مواد محکم و سبک ساخته شده تا زاویه 90 درجه باز می‌شود تا به هنگام کنترل و نگهداری موتور به راحتی بتوان به آن دسترسی داشت.

 

طراحی داخلی

بررسی اینترنشنال ترن استار

در طراحی داخلی از پلاستیک مرغوب و محکم استفاده شده که دارای زوایای کمی است و راننده را خسته نمی‌کند، اما کلیدها به گونه‌ای قرار گرفته‌اند که دسترسی راننده در بعضی از موارد مشکل است. با دیدن کابین این خودروی سنگین به این مساله که ترن‌استار بسیار جادار است پی خواهید برد؛ عرض 184 سانتی‌متر و ارتفاع 147 سانتی‌متر گویای این مطلب است.

بررسی اینترنشنال ترن استار

علاوه بر این می‌توانید اطاقک دو کابین آن‌را سفارش دهید که دارای عرضی معادل 66 سانتی‌متری و تخت خواب تاشو است و برای یک فرد بالغ بسیار جادار به نظر می‌رسد. علی‌رغم فضای کمی که برای قسمت نشیمن صندلی‌ها درنظر گرفته شده است، بسیار راحت و نرم هستند. برای راحتی هرچه بیشتر راننده در هنگام رانندگی از صندلی‌هایی استفاده شده است که کاملا قسمت کمر راننده را پوشش دهد و همچنین اهرم‌های تنظیم برای انتخاب وضعیت مناسب در نظر گرفته شده است.

بررسی اینترنشنال ترن استار

اگرچه خیلی از علاقه‌مندان به خودروهای سنگین از طرح فرمان‌های قدیمی که در این خودرو نیز از آن‌ها استفاده شده است راضی نیستند اما امکان رانندگی مطمئن و داشتن کنترل کافی بر روی فرمان از نکات قابل توجه درمورد این نوع فرمان‌ها است. به لطف وجود شیشه بزرگ جلو و آینه‌‌های جانبی بزرگ، راننده در تمام زوایا از دید کافی برخوردار است. در مدل سفارشی از آینه‌هایی بر روی گلگیر استفاده شده است که دید راننده را به مراتب افزایش می‌دهد. در مورد صفحه کیلومتر هیچ نکته منفی وجود ندارد، زیرا تمامی عددها و عقربه‌ها به خوبی دیده می‌شوند. دو نوع تودوزی مختلف با نام‌های Deluxe و Premium برای ترن استار وجود دارد.

بررسی اینترنشنال ترن استار

در مدل Deluxe از موادی استفاده شده است که تمیز کردن قسمت‌های مختلف کابین براحتی انجام شود، همچنین وجود فضای اضافی برای قرار دادن وسایل مورد نیاز، فضای مخصوص قرار دادن رادیو بی سیم و قلاب مخصوص آویزان کردن لباس‌ها از دیگر ویژگی‌های این مدل تودوزی است. در مدل Premium قطب‌نما، نمایشگر مخصوص دمای خارج از کابین، دو بلندگوی بیشتر و چراغ‌های مخصوص نقشه خوانی اضافه شده است.

 

موتور و گیربکس

بررسی اینترنشنال ترن استار

مدل ترن‌استار از محصولات اینترنشنال با دو نوع موتور MaxxForce 11 و Maxxforce 13 در دسترس می‌باشد. این موتورها قادر به تولید نیرو‌هایی بین 330 تا 500 اسب بخار را دارند که با دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک کار می‌کنند. برای بالا بردن عملکرد موتور و کاهش مصرف سوخت از جدیدترین تکنولوژی‌ها برای سیستم سوخت رسانی و توربوشارژر استفاده شده است.

بررسی اینترنشنال ترن استار

علاوه بر این در این موتورها از گرافیت و آهن فشرده استفاده شده است که وزن آن‌را کاهش داده است. در این نوع موتورها از سیستم (EGR (Exhaust Gas Recirculation استفاده شده است که دود خارج شده از اگزوز را با هوا به داخل می‌مکد و توسط دستگاه خنک کننده آن را خنک کرده و به همین ترتیب موتور را خنک می‌کند.

 

سواری و سیستم تعلیق

بررسی اینترنشنال ترن استار

در قسمت جلو از فنرهای شمشی استفاده شده است که توانایی تحمل وزنی معادل 5,443 تا 6,350 کیلوگرم را دارد، در حالیکه کمک فنرهای قسمت عقب توانایی تحمل وزن را تا 18,144 کیلوگرم دارند. به لطف کمک فنرهای بادی که برای کابین این کامیون در نظر گرفته شده است، سواری بسیار راحت و بدون لرزش را برای راننده به ارمغان می‌آورد.

بررسی اینترنشنال ترن استار

به دلیل عایق‌بندی مناسب، صدای بسیار کمی از خارج کابین در داخل شنیده می‌شود. علاوه بر این، قدرت مانور بالا از دیگر نکات مثبت این کامیون به حساب می‌آید که باعث بالا رفتن قدرت عکس‌العمل راننده نیز می‌شود.

 

نظر نهایی

بررسی اینترنشنال ترن استار

مدل ترن استار یک کامیون قدرتمند، با قابلیت بالا، دارای موتور قوی و جادار است که رقیبی جدی برای کامیون‌های این کلاس می‌باشد. سیستم تعلیق قابل اطمینان این کامیون باعث شده است که به راحتی از پس هر کار سنگینی برآید و رقیبی جدی برای محصولات Freightliner و kenworth به حساب آید.

 


منبع

TopSpeed
 
 

برچسب : اینترنشنال , ترن استار , Freightliner , kenworth






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
M j s : من ۲۰ اسفند تکمیل کردم ۳۱ مرداد فاکتور شده مدارک هم اومده هنوز تحویل نگرفتم
جعفر : تارا دستی سفید ۱۳ شهریورفاکتور شده
S3 خاکستری تهران : هنوز خیلی مونده تا کاراتون انجام بشه بنظر من حالا حالاها اصلا به ماشین فکر نکنید. من که اسفند نوشتم هنوز خبری از ماشینم نیست
علی حاج محمد حسینی : چقدر یه شرکت خودرو سازی بی مسئولیت و دروغگو میتونه باشه من تیر ماه سال گذشته ثبت نام ساینا دوگانه کردم ‌که الان هفتادو دو روزه که مابقی پول را هموواریز کردیم ولی نه جوابی به ميدند و نه ماشین را آخه این چه مدیریتی که این شرکت داره چرا اینقده مردم آزاری میکنید من با همون ماشین داغون قبلی داشتم اسنپ کار می‌کردم گفتم ماشین را بفروشم که با ماشین بهتر،درآمد بهتری برای زن و بچه ام داشته باشم که الان چهارده ماهه که دارم کارگری میکنم ولی این از خدا بی خبرا ماشین منو ندادن خدا از سرتون نگذره.
X5 : موضوع به این سادگی هم نمیدونی
نازنین : سلام من 19اسفند 199میلیون ریختم الان برای بقیه پول باید چقدر پرداخت کنم فاکتور زده بود مهر ماه
سالار : پس خوشبحال کسانی که سایناثبت نام کرده بودن..چون الان میرن پول واریز میکنن
دادا : تو که به قول خودت اتومات نوشتی.. اینجا چیکار میکنی؟ معلومه حرفات دروغه همه
t8 : ارسال پلاک یعنی چی مگه با ماشین نمیاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایکس 22 : سلام وقت بخیر موعود تحویل شما کی بود در ضمن مبارکتون باشه
پارس tu5 : سلام هانیه خانم من الان پژو tu5 مدل 403 دارم من زمستان 402 بودم تبدیل زدم به سورن و پیامک تبدیل مجدد اومد رفت تفاوت پرداخت کردم دیدم پژو tu5 والان سه ماه زیر پامه
s7 : من طرح پیش فروش بودم.31 تیر زمان تحویل بوده تازه 29 شهریور فاکتور شده
رسول ef7p دستی پیش ت31 مرداد : جواب به آقا مصطفی و دوستان عزیز که در مورد نحوه ی محاسبه مبلغ سود تأخیر سوال داشتند سود تأخیر برای پیش فروش ها 1%کل مبلغ واریزی است 561/480/000×1%=5/614/800میلیون ماهانه این مبلغ تقسیم بر 30 روز کنید که میشه روزی تقریبا 187 هزار تومان، برای بدست آوردن مبلغ تأخیر 187 هزار تومان ضربدر تعداد روز تأخیر( از تاریخ تحویل تا روزی که فاکتور شده) مثل خودم که 187 هزار تومان ×29 روز = که شده مبلغ 5/537/000 همین روش برای دوستان فروش فو ری ها البته با سود 3% کل مبلغ واریزی محاسبه می‌شود.
ایکس33 فر‌وغ : با سلام احترام دوستان قدیمی. بنده تحویلم 16 مرداد بوده همه فکنم حفظید دیگه😂😂 میخاستم بپرسم کسی 16 مرداد مجوز خورده؟؟؟؟؟ اگر خورده بگه ؟؟؟ سپاس
ایکس 22 پرو نمایندگی بندر عباس : سلام امروز 200کیلومتر رانندگی کردم ماشین راحتی هست دنده راحت
شیراز 22 زارع : درود ،،خرید نقدی 15 اسفند تحویل سیستمی 6مرداد فعلا خبری از ماشین نیست ،خدا لعنت کنه سران مملکت رو ،،،،اقایون فرمول تاخیر چجوری حساب میکنن این خدا زدها،،،
x22 : آقای سعید تیگو 8 از روز قرارداد روزهای کاری رو میشمارن توی اروپا هم روزهای کاری در هفته 5 روزه یعنی از دوشنبه تا جمعه و شنبه و یکشنبه روزهای کاری نیستن اینجا هم همینطور پنجشنبه و جمعه روزهای کاری نیستن. این تو قرارداد اومده روزهای کاری و باید میپرسیدی. من نپرسیده میدونستم پنجشنبه جمعه روزهای کاری نیستن. ادعایی ندارم ولی وقتی قرارداد میذارن جلوتون دیگه چه لاستیک اتیش بزنین چه نزنین فایده نداره
مجید از تهران : عزیزمی 🎀
محسن : بله درسته منظورم دعوتنامه تکمیل وجه هست