نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

1Carگذشته از چهره بسیار فریبنده مکلارن X1، طراحی و ساخت آن بسیار پیچیده است و هر آن چه را که از دنیای تکنولوژی خودرو از جمله روش های پیشرفته طراحی و ساخت خودرو و مواد می توان تصور کرد، در مکلارن X1 دست  یافتنی است. این خودرو در حقیقت مجموعه ای از ایده های جذاب و خلاقانه افرادی است که با شیفتگی، زندگی خود را وقف چنین خودروهایی کرده اند.

نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

1Carاز نقطه نظر نمای بیرونی، بی نظیرترین خودروی روز دنیا به شمار می رود. طراحان این خودرو آمده اند تا خودرویی را معرفی کنند که به هیچ چیزی جز خودش شباهت ندارد. تمام اجزا، قطعات و حتی چراغ ها و رینگ های این خودرو به صورت سفارشی ساخته شده است. در پنل های مکلارن X1 کامپوزیت الیاف کربن به کار رفته و با رنگ مشکی پوشش کاری شده است. البته منظور از رنگ مشکی، مشکی جیر است نه مشکی متالیک.

نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

از نمای روبرویی، این خودرو بینی کشیده ای دارد که هوای مقابل مسیر خود را می درد و این مسئله  شتاب خودرو را افزایش می دهد. گفتنی است خطوط روی کاپوت مکلارن X1 علاوه بر این که مانع شکستگی کاپوت شده  اند، جلوه وحشتناکی را نیز به آن داده  اند. از شیشه جلو تا عقب خودرو، سقف این خودرو را می بینید که کاملاً کشیده و شیبدار است.

نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

در یک نگاه به نمای جانبی و پشت مکلارن X1، خروجی های هوا را می بینیم که روی بدنه خودرو قرار دارند. به  علاوه، مشاهده می کنید که تمام چرخ های عقب با کاوری پوشانده شده است و جالب تر این که این کاورها توسط یک دکمه بالا می روند و چرخ ها را می توان دید. جنس لولاهای به کاررفته در این کاورها به منظور باز و بسته شدن آن ها، بسیار مرغوب است. درب های این خودرو نیز به صورت لولایی به طرف بیرون و بالا، باز و بسته می  شوند که طراحی آن ها 100% برای مکلارن X1 منحصربه فرد است.

نگاهی کوتاه بر مکلارن X1
نگاهی کوتاه بر مکلارن X1 نگاهی کوتاه بر مکلارن X1 نگاهی کوتاه بر مکلارن X1
نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

از نمای پشتی، خروجی اگزوز را می بینیم که در عقب خودرو روی صندوق تعبیه شده است. چراغ های بومرنگ شکل عقب این خودرو، اگزوزهای عقب، شیشه عقب مسطح و سیستم خنک کننده موتور، طراحی منحصربه فردی دارد که تنها در مکلارن X1 می توان آن ها را پیدا کرد. طول، عرض و ارتفاع مکلارن X1 به ترتیب 4658 میلی متر، 2097 میلی متر، و 1199 میلی متر بوده و وزن آن چیزی در حدود 1400 کیلوگرم است.

نگاهی کوتاه بر مکلارن X1
نگاهی کوتاه بر مکلارن X1 نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

در مکلارن X1، از موتور هشت سیلندر توربوشارژ 3800 سی سی استفاده شده است که قدرت موتوری معادل 592 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتن متر تولید می کند. این موتور به همراه گیربکس 7 سرعته، قدرت موتور را به چرخ های عقب منتقل می کند. شتاب 0 تا 100 این خودرو 3.3 ثانیه است که در نوع خود بی نظیر است و حداکثر سرعتی که این خودرو به ارمغان می ورد، 330 کیلومتر بر ساعت است.

نگاهی کوتاه بر مکلارن X1
نگاهی کوتاه بر مکلارن X1 نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

سوخت مکلارن X1 بنزین است و مصرف سوخت آن حدود 11 لیتر در 100 کیلومتر می باشد. این خودرو با این که فاقد مبدل کاتالیستی است، اما آزمایشات دقیق بر روی آلایندگی این خودرو نشان می دهد که به ازای هر 1 کیلومتر رانندگی، تنها 279 گرم دی اکسید کربن در هوا منتشر می شود. با وجود سفارشی بودن همه ابعاد طراحی، ساخت قطعات و تولید این خودرو، باید کار زیادی روی آن صورت بگیرد تا از آن بتوان به عنوان یک خودروی شهری استفاده کرد. در هر حال، این خودرو با شرایط فعلی از نظر قانونی در اروپا موجه است. اگرچه این امیدواری وجود دارد که این خودرو استانداردهای آمریکا را نیز با موفقیت پشت سر خواهد گذراند.

نگاهی کوتاه بر مکلارن X1 نگاهی کوتاه بر مکلارن X1
نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

از نقطه نظر نمای داخلی نیز می بینیم که در تودوزی صندلی ها، درب ها، و سقف از چرم قرمز رنگ مخصوصی استفاده شده است. بافت تیتانیومی الیاف کربن به کاررفته در طراحی داخلی مکلارن X1، چهره سه بعدی به نمای داخلی آن به ویژه داشبورد داده است. وقتی از بیرون به این خودرو نگاه می کنیم، بسیار حیرت انگیز است، اما باید اعتراف کرد که مکلارن X1 زیباترین خودرو نیست. اصلاً زیبایی، تنها مسئله ای بوده است که در این خودرو به عنوان هدف به آن نگاه نشده است. مکلارن X1 صرفاً برای کسانی ساخته شده است که به دنبال چنین خودروهایی با امکانات و ویژگی های خاص بوده  اند.

نگاهی کوتاه بر مکلارن X1

آیا به نظر شما این خودرو با داشتن این همه قابلیت می تواند با سایر سوپرخودروها به رقابت بپردازد؟ بسیار خوشحال می شویم اگر نظرات خود را با 1Car به اشتراک بگذارید.


مقالات مرتبط

بررسی سوپرماشین پاگانی هوآیرا 

معرفی سوپرخودروی مکلارن P1

بررسی مازراتی گرن توریزمو اسپرت کوپه و کوروک 2013

تجربه اولین رانندگی با لامبورگینی آونتادور 

بررسی کوینیگزگ یکی از رقبای بوگاتی ویرون و پاگانی 


منابع

automobilemag     topspeed

برچسب : مکلارن , سوپرخودرو , X1 , سوپرماشین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

12 نظر

senior lambo
2

من که خوشم نیومد.جلوش شبیه آئودی شده.جلوش قشنگ شده ولی عقبش افتضاحه.مخصوصا پوشش چرخای عقبش که ماشینو بین مدرن و کلاسیک سردرگم کرده...
درکل انتظار بیشتری از مک لارن میرفت...
14:31  1393/06/01
پاسخ دادن
سیدعلی
1

مکلارنx1 عالی است
20:08  1393/05/10
پاسخ دادن
یغما
1

از هندینگش خوشم نیومد توش ایمنی هم ندیدم همون 131 خودم ایمنتر و خوش دس تره
09:13  1392/11/30
پاسخ دادن
Jojo
3

شبيه كاديلاكاي قديمي كه چرخاشون رفته تو شاسيشون
14:01  1392/10/12
پاسخ دادن
?!?!?!?!?!?!
1

279kg or 279g
09:43  1392/01/06
پاسخ دادن
محسن
3

به نظر من که طراحی خیلی ضعیفی داره
مخصوصا در قسمت عقب ماشین که چرخ ها پوشونده شدن.این طور طرح ها برا دهه 80 بوده و به نظر من هیچ زیبایی نداره و شاید از performance ماشین هم کم کنه
البته در جلو هم بیشتر به نظرم سعی شده شبیه آ ئو دی عمل کنه
خلاصه به نظرم بدترین طرحی بود که میشد انتظارش رو داشت
11:43  1391/12/06
پاسخ دادن
حسین
1

خوب طراحی بی نظیری داره ولی به نسب بوگاتی ویرون کمی ضعیف است بوگاتی با سرعت 424km و طراحی نیمی ماشین و نیمی هواپیما سریعترین ماشن دنیا است.
22:40  1391/12/04
پاسخ دادن
77
1

shabie mashine chaman zanie.hehehe
15:53  1391/12/03
پاسخ دادن
Ahmad
2

آخه طراح برای چی چرخ های زیبای عقب رو پوشونده؟
23:28  1391/12/01
پاسخ دادن
هومن
1

ایشالا
22:28  1391/12/01
پاسخ دادن
اکبری
4

انشاالا یروزی خودبخری مابییم ازش عکس بگیریم
19:16  1391/12/01
پاسخ دادن
سلیمان حشمتی
4

به نظر من بله حتما میتونه رغابت کنه از رقیباش زیاد کم نداره
17:05  1391/12/01
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد