برگ برنده مرسدس بنز معرفی شد؛ الهام از گذشته با آخرین تکنولوژی‌های جهان

 

برگ برنده مرسدس بنز معرفی شد؛ الهام از گذشته با آخرین تکنولوژی‌های جهان

 

مرسدس بنز از یک کانسپت هیجان‌انگیز رونمایی کرد. این کانسپت پیشرفته ویژن یک-یازده (Vision One-Eleven) نام دارد و برای ادای احترام به سری تحقیقاتی C111 توسعه پیدا کرده است. شاید بدانید این سری نیز مفهومی بود و در دهه‌های 60 و 70 میلادی با هدف آزمایش آخرین تکنولوژی‌های وقت تولید شد. کانسپت جذاب اشتوتگارتی‌ها، به پیشرانه برقی با موتورهای بسیار پیشرفته‌تر مجهز است و از آخرین فناوری‎‌‌های موجود سود می‌برد.

مرسدس بنز ویژن یک-یازده

مرسدس بنز ویژن یک-یازده از نظر طراحی کاملاً یادآور C111 است، خودرویی فراتر از زمان که در سال 1969 معرفی و 16 دستگاه از آن برای انجام تحقیقات مختلف تولید شد. این کانسپت جدید بدنه‌ای بسیار ایرودینامیک و با ترکیب رنگ مشکی و نارنجی دارد. در نمای روبرو، اسپویلر فوق‌العاده حجیم و یک پنل بیضی‌شکل شاخص‌ترین المان‌ها هستند. این پنل در حقیقت یک نمایشگر دیجیتال است که می‌تواند پیام‌های مختلفی را نشان دهد.

مرسدس بنز ویژن یک-یازده

مثل C111، کاپوت مرسدس بنز ویژن یک-یازده نیز دارای دو شکاف بزرگ است. این شکاف‌ها با محفظه کابین ادغام شده و ساختاری واحد را ایجاد کرده‌اند. شیبی که از دماغه خودرو شروع شده، با قوسی زیبا و ملایم و عبور از روی کابین شیشه‌ای، به انتهای خودرو ختم می‌شود. همان‌طور که در تصاویر می‌توانید مشاهده کنید، کانسپت جدید اشتوتگارتی‌ها بدنه صاف و یکدستی دارد و برخلاف مدلی مثل لامبورگینی روئلتو، اثری از خطوط تیز و شکسته‌ای به‌هیچ‌وجه نیست.

مرسدس بنز ویژن یک-یازده

مرسدس بنز ویژن یک-یازده تنها 1,170 میلیمتر ارتفاع دارد. درهای بزرگ این مفهومی برقی گالوینگ هستند و مدل افسانه‌ای 300SL متعلق به دهه 50 میلادی را در ذهن تداعی می‌کنند. نمای عقب این مفهومی جذاب، حالتی قرینه با نمای روبرو دارد. مرسدس بنز ویژن یک-یازده در قسمت عقب به یک باله متحرک مجهز است. اما نکته جالب اینکه کمپانی پیشتاز آلمانی تأکید دارد اسپویلر موجود در پایین سپر به اندازه باله نیروی رو به پایین تولید می‌کند. این کمپانی می‌گوید قطعه مذکور به «اتصال محکم و ادغام خودرو با سطح جاده» اشاره دارد.

مرسدس بنز ویژن یک-یازده

بهره‌گیری از تکنولوژی فرمول یک و نسل بعدی موتورهای برقی

کانسپت‌های سری C-111 به موتورهای دورانی و پیشرانه‌های دیزلی مجهز بودند. اما ویژن یک-یازده یک کانسپت مدرن است و از پیشرانه‌ای تمام الکتریکی بهره می‌برد. باتری‌ این خودرو با کمک تیم فرمول یک مرسدس بنز توسعه یافته‌ است. سلول‌های باتری ساختاری استوانه‌ای شکل دارند و با کمک مایع مخصوص خنک‌کاری می‌شوند. اشتوتگارتی‌ها روی ترکیب شیمیایی باتری نیز مانور زیادی می‌دهند، هر چند وارد جزئیات نشده‌اند.

مرسدس بنز ویژن یک-یازده

پیشرانه مرسدس بنز ویژن یک-یازده متشکل از دو موتور برقی است. این موتورها از نوع شار محوری هستند و توسط شرکت انگلستانی «یاسا» ساخته شده‌اند. بد نیست بدانید مالکیت این شرکت در اختیار کمپانی مرسدس بنز است. این موتورها وزن پایین‌تری دارند، فضای کمتری را اشغال می‌کنند و قدرتمندتر هستند. در رابطه با خروجی این موتورها متأسفانه اطلاعاتی در دست نیست.

موتور برقی شار محوری

طراحی مشابه با ابرخودروها، فضایی همانند خودروهای سدان

استفاده از موتورهای برقی پیشرفته با ابعاد کوچک‌تر، امکان گسترش کابین به فضای عقب‌تر را فراهم کرده است. در نتیجه مرسدس بنز ویژن یک-یازده کابینی جادارتر نسبت به سوپراتومبیل‌های کنونی دارد. صندلی‌های این مفهومی از نوع موسوم به سطلی و به رنگ نقره‌ای هستند. سایر قسمت‌ها هم عمدتاً پوششی به رنگ سفید، نارنجی و قهوه‌ای دارند.

مرسدس بنز ویژن یک-یازده

داشبورد مرسدس بنز ویژن یک-یازده در حقیقت یک نمایشگر عریض است که مثل جلوپنجره ساختاری بیضی‌شکل دارد. این نمایشگر برای اشاره به گذشته، اطلاعات و داده‌ها را به‌صورت پیکسلی نمایش می‌دهد. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که داشبورد جنسی از پلی‌استر بازیافتی دارد.

داشبورد مرسدس بنز ویژن یک-یازده

فرمان مرسدس بنز ویژن یک-یازده فرمی مستطیلی‌شکل دارد. در کنار این فرمان مدرن، یک نمایشگر دیگر نصب شده که اطلاعات اصلی را در اختیار راننده می‌گذارد. به‌غیر از این نمایشگر، راننده می‌تواند با کمک هدست واقعیت افزوده مجیک لیپ 2 کل فضای اطراف را به یک نمایشگر بزرگ با رابط کاربری تبدیل کند! در صورت استفاده از این هدست، راننده قادر خواهد بود آن طرف ستون‌های A را ببیند!

فرمان

با وجود تمام جذابیت‌ها، مرسدس بنز ویژن یک-یازده همانند اعضای قدیمی در حد یک پروژه مفهومی باقی خواهد ماند. البته مرسدس بنز اعلام کرده است تکنولوژی‌های دیجیتال و فنی این مفهومی در مدل‌های تولید انبوه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ماهان : مبارک باشه شاهین پلاس بود منم 15اسفند تکمیل وجه کردم اما فعلا خبری نیست
محم : یکی‌ دو نفرن که با دروغاشون باعث شدن دیگه این گروه کاربرد نداشته باشه معلوم نیست کی‌ راست میگه کی دروغ!!!
شاهین cvt تحویل هفته چهارم دی : منم ۶ اسفند تکمیل وجه کردم cvt پس چرا cvt فاکتور نمیکنند؟
Mostafa : سلام وقت بخیر.از a5 همچنان خبری نیست
محسن اسفند ماه : برادر akbar فردا فاکتور شدم، خواهش می کنم، بازم کمکی بود در خدمتم
محسن سی و یک اسفند ماه بعد از تعطیلات : خانعلی قهرمان تشکر تشکر
وحید : متاسفانه همین الان متوجه شدم اتوبوس حامل خانعلی آچیلیان و اقوام خیلی نزدیکشون که برای انتقام از من عازم تهران بودن پنچر شده، و اتوبوس به مبدا برگشته، باز خدارو شکر دست انتقام خانعلی برای چند وقت از سر من کوتاه شد. خدارو شکر
بهزاد : تو سایتا خیلی گشتم تقریبا حواله های شاهین رو کسی نمیفروشه. منم۲ دی ۲۹۱ واریز کردم. نمیدونم حواله رو بفروشم برم نقدی بخرم الان. یا نگه دارمش درش بیارم همین جی رو. ‌‌.
تارا 30اسفند : سلام وقت بخیر دوستان تارا دستی تحویل 30اسفند بودم دوروز پیش فاکتور وپلاک شده وامروز آماده بارگیری زده کی به نمایندگی می‌ره ممنون میشم جواب بدید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امین : چرخش بچرخه، مبارکتون باشه
x22 بندر : سلام دی ماه تکمیل وجه کردم 1403/11/7 شاسی خورده و هنوز فاکتور نشده و تحویلی 11 خردادم.
اطلس مشکی 8مهر : جناب راعی حادثه اسکله بندر رجایی مربوط به دیروز است و شما امروز به فاصله 3 ساعت و طی دو پیام، نظرات و وعده های متفاوت و متناقضی دادید. بنده و همسرم کارمندیم و اذر 402 اولین پرداخت و 8مهر403 دومین پرداخت را داشتیم و ماشبن فروختیم و الان 7ماه است که وسیله نداریم. هر بار یک وعده و وعیدی دادید برایم سوال است چرا امروز برای سومین بار در سال جاری فروش گذاشتید. لطفا به شعور مردم و هموطنتون توهین نکنید و با زندگی هموطنتون بازی نکنید. یا سایپا وظیفه خودش بداند و روشنگری کند و یا با موج منفی حاصل از تجمع و خبررسانی و نارضایتی مردم کنار بیاید.
اطلس azar : از آن مدیریت محترم تقاضا دارم در صورتی که این جانب را صاحب حق دانستیددستورات لازم در خصوص انتظارات شاکی را صادر فرمایید. همچنین در صورت اینکه شکایت اینجانب ارتباط موضوعی با آن دستگاه نداشته و یا خارج از ماموریت آن سازمان محترم است، این شکایت به صورت سیستمی به دستگاه مرتبط ارجاع گردد.همچنین ازسازمان محترم بازرسی کل کشور تقاضا می کنم دراستای تکلیف تبصره 1 ماده 25 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد بر نحوه رسیدگی و پاسخگویی به شکایت اینجانب نظارت نماید. در ادامه توضیحات تکمیلی به شرح ذیل اعلام می گردد: ( ..... ) اینجانب ضمن تایید صحت کلیه مندرجات فوق، جهت هرگونه همکاری و ارائه اطلاعات بیشتر به مسئولین دستگاه اجرایی و سازمان بازرسی آمادگی خود را اعلام می نمایم. شماره تماس اینجانب می باشد. با تشکر
اطلس azar : شرکت سایپا با ارسال دیرهنگام دعوت نامه در اسفندماه1403 باعث شد علاوه بر افزایش قیمت که شامل من شد و من در اسفندماه تکمیل وجه کردم و قرار شد یک ماهه خودرو تحویل داده شود ولی با گذشت بیش از یک ماه نه تنها خودرو و تحویل ندادند طی تماس با سامانه 96550 شرکت سایپا اپراتور شرکت تاریخی جهت تحویل اعلام نکردند.با توجه به این که این موضوع باعث ضرر مالی اینجانب و سلب آرامش من و خانواده ام شده است لذا درخواست رسیدگی به این موضوع و احقاق حق و حقوق اینجانب را دارم. با سپاس .
اطلس azar : مدیریت محترم رسیدگی و پاسخگویی به شکایت موضوع: شکایت اینجانب ... به کد ملی ... سلام علیکم احتراماً ضمن عرض خدا قوت، با عنایت به ماده 27 قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر اینکه در صورت بروز هر گونه تخلف، مسئولین دستگاه های اجرایی مسئولیت پاسخگویی به شکایات مردم را به عهده داشته و با استفاده از ظرفیت تعیین شده در ماده 90 قانون مدیریت خدمات کشوری حق شکایت ارباب رجوعان به مراجع قانونی محفوظ است به استحضار می رساند، اینجانب به دلیل ( عدم اجرای قانون و یا تکالیف قانونی در فرایند ) در ارتباط با دریافت خدمت ( خدمات شرکت سایپا ) در تاریخ ( آذرماه 1403 ) و در محل ( استان تهران، شهرستان تهران ) شکایت دارم. برای اثبات ادعای فوق، می توان از طریق ( بررسی مستندات ) به شرح ( اینجانب در اسفندماه 1402 برای خوردی اطلس شرکت سایپا با تحویل آذرماه 1403 ثبت نام کردم.
محمدرضا | Mohammad Reza : سلام دوستان؛ امروز صبح تماس گرفتن گفتن ماشینت آمادس بیا ببر. رفتم ماشینو از نمایندگی آدابی قم گرفتم کارواش کرده بودن. اولش توضیح دادند درباره ماشین و خودشون پیش چشمام چک کردن و محض احتیاط بعدش یک ساعت از رو چک لیست چک میکردم چیزیش کم نباشه و جک و آچار چرخ و زاپاس و آنتن و مثلث خطر و بکسل بند همراهش بود و امضا کردم. ((⭕️ کوییک GXRL رینگ آلومینیومی رنگ سفید-مشکی - ⭕️ ثبت نام و سخا 21 آبان - ⭕️ پذیرش 22 آبان شماره **120268- ⭕️ تاریخ فاکتور و "عدم دریافت شاسی از وزارت سمت" 27 فروردین 1404 - ⭕️ تاریخ نمایش شماره شاسی در سایپا یدک 31 فروردین 1404 - ⭕️ تاریخ پلاک آنلاین (پلاک جدید) 3 اردیبهشت 1404 - ⭕️ تاریخ چراغ تحویل 4 اردیبهشت 1404 - ⭕️ تاریخ تماس از نمایندگی جهت دریافت 7 اردیبهشت 1404.)) گفتن سند و بیمه نامه یک ماه دیگه از نمایندگی بگیر. کارت و برگ سبز هم میاد دم در خونه. کارت سوخت هم از سایت میشه ثبت نام کرد هم از پلیس 10+. یاعلی...🌹
اطلس azar : https://136.bazresi.ir/dargah/dashboard2/apps درود دوستان این سامانه شکایت ثبت کنید
اردشیر : سلام تحویل 30 خرداد فاکتور شدی
گرفتار رانا : پرداختی جدید فعال شده؟ میگن بابت کمربند یک میلیون هشتصد تومن دیگه باید پرداخت بشه کسی چک کرده؟